راه اندازی فروشگاه اینترنتی

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در گذشته وقتی صحبت از کسب و کار اینترنتی می شد برای بیشتر مردم یک رویا بود چون راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی نیازمند تخصص و هزینه زیادی بود. اما امروزه با ورود فروشگاه سازهای آماده به بازار این کار تا حد زیادی راحت شده است. طوری که هر کس بخواهد می تواند بدون تخصص و با هزینه ی بسیار کم وارد بازار کسب و کار اینترنتی شود و یک فروشگاه راه اندازی کند. رفته رفته تمایل افراد به طراحی فروشگاه اینترنتی از فروشگاه های فیزیکی سبقت می گیرد و خریدهای اینترنتی بیشتر می شوند. فروشگاه های اینترنتی با حذف واسطه ها محصولات و کالاها را با قیمت های مناسب ارائه می دهند. ما در چالاک سافت در این مقاله می خواهیم روش های صحیح و آموزش راه اندازی سایت فروشگاهی را بررسی کنیم.

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

هیچ کاری بدون اصول و تحقیق و تجربه نمی تواند موفق باشد. ساخت فروشگاه اینترنتی نیز مانند هر کار و شغلی نیازمند تجربه و تخصص و اصولی است. شاید در ابتدا همه فکر کنند که فروشگاه اینترنتی یک کار بسیار ساده است. اما وقتی وارد بازار شدند و با رقبای قدر روبه رو شدند بیشتر مردم دست از کار می کشند و فروشگاه اینترنتی را رها می کنند. اما اگر اصول قواعد کار را بدانید بی شک می توانید بسیار موفق شوید. در ادامه مراحله ساخت سایت فروشگاهی را با هم بررسی می کنیم.

مرحله اول: انتخاب محصول

اولین و مهمترین مرحله در راه اندازی و موفقیت یک سایت اینترنتی انتخاب محصول است، یعنی شما در ابتدا باید بدانید قصد فروش چه محصول یا کالاهایی را دارید. همچنین باید به محبوبیت و جایگاه کالاها در بین مردم توجه ی ویژه داشته باشید، یعنی کالایی را انتخاب کنید که در بین مردم استفاده بیشتری دارد. سعی کنید محصول یا کالاهای مربوط به حوزه ی تخصصی خود را بفروشید تا در امر فروش اینترنتی موفق تر شوید.

قبل از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، شما می‌توانید کالا و محصولات خود را در سایت‌های فروشگاهی بزرگ، بصورت واسطه جهت فروش قرار دهید و میزان فروش آن را بررسی کنید.

انتخاب محصول

انتخاب محصول

مرحله دوم: شناخت مشتری

شما برای فروش محصولی که دارید باید در مرحله دوم یعنی شناخت مشتری اطلاعات کاملی از آنها داشته باشید. مشتریان نیز به چند دسته تقسیم می شوند

  • مشتریانی که محصول را می بینند و بررسی می کنند اما در خرید خود مردد هستند محصول را بدون خرید رها می کنند.
  • مشتریانی هستند که به دنبال کوپن های خرید هستند که به این مشتریان باید کوپن های خرید بیشتری پیشنهاد کنید تا بیشتر خرید کنند.
  • مشتریان وفادار که هنگامی که از خدمات شما راضی بودند مشتری شما باقی خواهند ماند.
  • نوعی دیگر مشتری هستند که به دنبال محصولات با ارزش هستند و بیشترین پرداخت ها را آن ها انجام می دهند.

مرحله سوم: انتخاب نام فروشگاه سایت

در مرحله انتخاب نام دامنه فروشگاه اینترنتی شما باید یک نام تجاری مناسب برای سایت خود انتخاب کنید و در خصوص آن، کمی ‌در بازار جستجو کنید و مشتریان هدف خود را در بازار، مشخص کنید. پس از انتخاب محصول و مشخص کردن اهداف اولین قدم برای راه‌اندازی سایت اینترنتی، ثبت دامنه و هاست است.

مرحله چهارم: ثبت دامنه

نام دامنه همان نام فروشگاه اینترنتی شما است. کاربران با وارد کردن نام سایت اینترنتی شما در مرورگر اینترنت وارد سایت شما می‌شوند. نام دامنه بهتر است که کوتاه و منحصربه‌ فرد باشد و بتوان به راحتی آن را به خاطر سپرد. برای انتخاب نام دامنه، به سایت های ثبت دامنه مراجعه کنید و با بررسی نام‌های مختلف، نام مناسبی را ثبت کنید.

در هنگام ثبت دامنه، دقت کنید نامی را انتخاب کنید که متناسب با کسب وکار شما باشد.

ثبت دامنه

ثبت دامنه

مرحله پنجم: انتخاب هاست

هاست، مکان ذخیره ای است که همه ی اطلاعات سایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد، با استفاده از هاست همه کاربران می توانند سایت شما را مشاهده کنند. برای موفقیت و عدم مشکل در راه اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب هاست مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا استفاده از هاست ارزان و بی‌کیفیت، فروشگاه اینترنتی شما را در آینده، با مشکل روبرو خواهد کرد.

مرحله ششم: طراحی سایت اینترنتی

برای طراحی فروشگاه باید اول نوع فروشگاه خود را با توجه به بودجه و خدماتی که ارائه می دهید انتخاب کنید. سپس با مشورت با متخصصان در این حوضه می توانید اقدام به ساخت فروشگاه کنید. با ایجاد فروشگاه اینترنتی شما می توانید ۲۴ ساعت شبانه روز درآمد داشته باشید و برای خرید مشتریان هیچ محدودیتی ندارید. کمترین وقت را نیز از شما می گیرد و با کمترین هزینه می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

طراحی قالب سایت اینترنتی

سایت همان قالب فروشگاه اینترنتی شما است. شما باید ظاهری مناسب و جذاب برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید. شما باید از تصاویر و توضیحات کامل و مفید استفاده کنید زیرا در فروشگاه اینترنتی کاربر امکان لمس و دیدن محصول را ندارد پس باید تا حد امکان پروسه خرید را برای مشتریان ساده کنید.

راه اندازی سایت اینترنتی با فروشگاه ساز ها

به طور کلی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما می توانید از سه طریق این کار را انجام دهید که در تصویر زیر به آنها اشاره شده است.

روش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی

امروزه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، نیاز به طراحی کامل آن نیست بلکه شما می‌توانید یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا و قالب‌های آماده یا سایت ساز های رایگان را برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، سیستم‌های مدیریت محتوای گوناگونی وجود دارند که می‌توانند سایت فروشگاهی خوبی باشند، همانند: وردپرس، پرستاشاپ، اپن‌کارت، مجنتو و…

راه اندازی فروشگاه اینترنتی با افزونه ووکامرس وردپرس، می‌تواند تصمیم خوبی باشد. وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوای عالی با قابلیت‌های فراوان است. اگر تصمیم به استفاده از وردپرس گرفته اید، تنها با تهیه یک میزبانی وردپرس و انتخاب یک قالب، فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید.

آسانترین روش برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین، استفاده از فروشگاه ‌ساز است. نرم افزار های فروشگاه ساز به شما این امکان را می دهند که بدون نیاز به دانش برنامه‌ نویسی، به راحتی بتوانید یک سایت فروشگاهی را طراحی و راه اندازی کنید.

مرحله هفتم: مجوز های سایت اینترنتی

هر کسب و کاری چه اینترنتی و چه کسب و کارهای بازار نیازمند مجوزهایی است که مردم بتوانند به آن ها اعتماد کنند و در صورت مشکل از طریق آن ها اقدام کنند. یکی از این مجوزها دریافت نماد اعتماد الکترونیکی است. همچنین شما به درگاه پرداخت برای واریز مشتریان نیاز دارید. مجوزهای لازم برای سایت اینترنتی مانند مجوز فناوری اطلاعات، مجوز نظام صنفی رایانه ای، مجوز ساماندهی و مجوزهای اختصاصی کسب و کارها هستند و برای آن ها باید اقدام شود.

مرحله هشتم: راه‌اندازی درگاه پرداخت

در فروشگاه های اینترنتی پس از انتخاب محصول توسط کاربر نوبت به پرداخت آن است. برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، می‌توانید بطور مستقیم به بانک‌ها مراجعه کنید و قرارداد‌های لازم را با آنها ببندید. روش دوم، استفاده از شرکت‌های واسط است، این شرکت‌ها با دریافت درصد مشخصی به عنوان کارمزد، درگاه پرداخت را ارائه می نمایند. برای دریافت نماد اعتماد، می‌توانید به سایت enamad.ir مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که بعضی از هاست های فروشگاهی، تمامی ‌این موارد را انجام می‌دهند و شما کاری غیر ازفروش محصول ندارید.

اصول طراحی سایت اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی نیز مانند هر کار دیگری دارای اصول و قواعد خاصی است که باید رعایت شوند. برای طراحی فروشگاه یکی از اصولی که بسیار مهم است سرعت سایت است. هرچه سرعت سایت بالاتر باشد کاربران بیشتری را جذب می کند و میزان فروش را بیشتر می کند.

دیگری طراحی زیبا و کاربر پسند است که این طراحی نیز باید بسته به سایت و گروه هدف و مخاطبین طراحی شود. ریسپانسیو بودن سایت یکی دیگر از نکات مهم طراحی سایت است تا تمام کاربران بتوانند به راحتی در همه دستگاهها بتوانند از آن استفاده کنند.

جستجوی پیشرفته سایت و دسته بندی آسان برای مشتری، بهینه سازی سایت، سبد خرید راحت، اطلاعات کامل محصولات، گواهی ssl و درگاه پرداخت نکات دیگر طراحی سایت محسوب می شوند.

چرا طراحی سایت ریسپانسیو برای فروشگاه اینترنتی مهم است؟

سایت ها هنگامی که طراحی می شوند برای صفحات دسکتاپ بهینه می شوند. اما به دلیل اینکه کاربران هر کدام از دستگاههای مختلفی وارد سایت می شوند پس باید سایت ها را طوری طراحی کنید که کاربرانی که با موبایل و یا سایر دستگاهها وارد می شوند بتوانند به راحتی در بین صفحات سایت گردش کنند و محصولات و خدمات شما را ببینند. همچنین یکی از امتیازهای مهم در گوگل و بالا رفتن سایت در جستجوی گوگل محسوب می شود.

سایت ریسپانسیو

سایت ریسپانسیو

مزایای سایت اینترنتی

فروشگاههای اینترنتی راحت ترین راه برای فروش محصولات است زیرا با ایجاد فروشگاههای اینترنتی دیگر نیاز به مکانی برای فروش محصولات و هزینه های مغازه و… ندارید و همچنین دیگر مجبور نیستید با انواع مشتری روبه رو شوید. راحتی خرید و فروش را هم برای کاربران و هم برای صاحبان سایت ها فراهم کرده است.

از دیگر مزایای کسب و کار اینترنتی، برای کاربران در زمان و هزینه ها صرفه جویی می کند. دسترسی همیشگی به محصولات دارید. همچنین می توانید به راحتی محصولات را با هم مقایسه کنید.

مزایای ایجاد سایت اینترنتی برای فروشندگان

فروشگاه اینترنتی برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی می تواند باعث فروش بیشتر و دسترسی مشتریان بیشتر در مناطق مختلف شود. دسترسی همیشگی به فروشگاه و صرفه جویی در هزینه ها، پتانسیل فروش بیشتر و گردش مالی در فروشگاه و.. از مزایای فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان محسوب می شود.

نکات مهم بعد از راه اندازی سایت 

حال که سایت آماده شد و طراحی آن به پایان رسید آیا فروشگاه اینترنتی دیگر کار ندارد؟ بی گمان نه. نکات دیگری بعد از راه اندازی فروشگاه هستند که از طراحی فروشگاه مهمتر هستند و باید به آن ها توجه کرد در زیر این نکات را با هم بررسی می کنیم.

تبلیغات

در این مرحله از راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما باید شروع به تبلیغات کنید و فروشگاه اینترنتی خود را به دیگران معرفی کنید. تبلیغات نقش مهمی در موفقیت شما در امر فروش دارد. باید تلاش کنید که به کمک روش‌های بازاریابی اینترنتی مانند سئو سایت فروشگاهی، تبلیغات گوگل، حضور در شبکه‌های اجتماعی و… فروشگاه‌تان را به دیگران معرفی کنید و در گوگل دیده شوید.

برخی از فروشگاهای اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی فروشگاه خود را معرفی می کنند، و برخی با راه‌اندازی کمپین ‌های تبلیغاتی سعی در معرفی آن دارند.

علاوه بر شبکه‌ های اجتماعی می‌توانید از سرویس ایمیل نیز، استفاده کنید و با ارسال ایمیل به مشتریان، هدف آنها را از محصولات و تخفیفات جدید، آگاه کنید.

برای اینکه در کسب و کار فروش اینترنتی موفقیت داشته باشید، بسیار مهم است که در مراحل راه ‌اندازی فروشگاه آنلاین به همه بخش‌ها توجه کافی داشته باشید. اگر شما در این زمینه دانش و تخصص کافی را ندارید می توانید مراحل طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی خود را به تیم چالاک سافت بسپارید برای اینکار به قسمت تماس با ما مراجعه کنید.

تبلیغات

تبلیغات

سئو

سئو یکی از بخش های مهم در ایجاد فروشگاه اینترنتی است که در ابتدای کار کمتر به آن توجه می شود اما با پیشرفت فروشگاه و افزایش محصولات اهمیت سئو سایت بیشتر برای همه آشکار می شود. شما می توانید برای دریافت خدمات سئو و مشاوره سئو با شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند مشاوره دریافت کنید. یکی از خدمات شرکت چالاک سافت، خدمات مشاوره سئو و بهینه سازی سایت و فرشگاه های اینترنتی است.

اهمیت سئو برای فروشگاه اینترنتی

سئو کردن سایت باعث می شود صفحات در گوگل امتیاز بگیرند و در موتورهای جستجو بالا بیایند. در نتیجه کاربران بیشتر آن ها را می بینند و باعث افزایش بازدید سایت، نرخ تبدیل و فروش بیشتر محصولات می شود. سئوکاران کل سایت را با استفاده از ابزارهای و تجربه ای که دارند بررسی می کنند و مشکات سایت را پیدا کرده و رفع می کنند. 

نحوه تولید محتوا برای سایت اینترنتی

تولید محتوا نیز یکی از ضروری ترین بخش های فروشگاه است و کسی نمی تواند اهمیت تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی را انکار کند. هر محصولی که برای فروش گذاشته می شود باید برای آن تولید محتوا کرد و مشخصات و کاربردها و تمام خصوصیات آن نوشته شود تا کاربران بتوانند اطلاعات محصول را ببینند و بتوانند برای خرید محصول راحت تر تصمیم بگیرند.

محصولی که گذاشته می شود بدون مشخصات و محتوا کسی نمی داند که چه کاربردی دارد و کاربران نیز نمی خواهند آن ها را خریداری کنند. بدون محتوا محصولات در صفحات گوگل نیز هیچ ارزشی ندارند.

نتیجه گیری

راه اندازی هر کاری چه کسب و کار اینترنتی و چه کسب و کارهای دیگر اصول و قواعدی دارد که باید به آن ها توجه کنیم. برای راه اندازی فروشگاههای اینترنتی نیز باید نکات مهم راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بدانیم. چون بدون آنها قطعا نمی توانیم در کسب و کارمان موفق شویم در این مقاله ی آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی، مراحل و اهمیت فروشگاه اینترنتی را بررسی کردیم امیدوارم برایتان مفید باشد.

به این نوشته امتیاز دهید!

یک دیدگاه

    هزینه راه اندازی سایت چنده؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان

همین الان برای دریافت مشاوره رایگان طراحی فروشگاه اینترنتی با مجنتو با شماره ذیل تماس حاصل نمایید. 28429522-021

فهرست مطالب

نوشته های مرتبط

انتشار نسخه ۲.۳.۴ مجنتو

با اعلام رسمی وبسایت مجنتو نسخه ۲.۳.۴ مجنتو منتشر شد. در این نسخه یک پچ امنیتی و ۲ ویژگی جدید به مجنتو اضافه شده است.

Call Now Buttonمشاوره رایگان