چالاک سافت
منو موبایل

چالاک سافت

مقایسه مجنتو با شاپیفای

به سختی می ‌توانیم بگوییم که کدام پلتفرم تجارت الکترونیک برای فروشگاه آنلاین مناسبتر است. این انتخاب به اهداف، بودجه و زمینه کاری فروشگاه آنلاین بستگی دارد. هنگام تصمیم گیری بین Shopify و Magento، مهمترین چیزی را که برای شما مهم است در نظر بگیرید. در مقاله مقایسه مجنتو با شاپیفای چالاک سافت قصد دارد تا شما را با ویژگی های هر کدام آشنا کند.

مجنتو یا شاپیفای؟ کدام یک را باید انتخاب کرد؟

مهمترین عامل در موفقیت یا شکست تجارت الکترونیک، داشتن یک پلتفرم و بستر مناسب برای فروشگاه اینترنتی می باشد. از بین  مشاغل جدید یا مشاغلی که از قبل موجود بوده اند، مواردی وجود دارد که از بستر و پلتفرم فعلی خود راضی نیستند. در این حورزه دو رقیب بزرگ مجنتو و شاپیفای وجود دارند. این دو پلتفرم غالباً به منظور ارایه بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک با هم رقابت می‌کنند، اگرچه کاملاً متفاوت از هم هستند.

در کنار محبوبیتی که مجنتو دارد، شاپیفای نیز یک رقیب برزرگ در بازار، به منظور ارائه بهترین پلتفورم برای تجارت الکترونیک است. با انتشار نسخه Magento ممکن است مجنتو در لیست برتر قرار گیرد و حتی به یک پلتفورم ایده‌ال برای کلیه کسب و کار‌های بزرگ و کوچک تبدیل گردد. ما با تمرکز بر روی ویژگی های جدید نسخه ۲ Magento به مقایسه مجنتو با شاپیفای می‌پردازیم، همچنین چگونگی کارکرد هر سیستم عامل در تجارت الکترونیک را توضیح خواهیم کرد. این امر به صاحبان فروشگاه ها کمک می کند تا بهترین بستر تجارت الکترونیک را برای نیازهای خود انتخاب کنند.

 پیشهاد می کنم مقاله مقایسه مجنتو با اپن کارت را مشاهده کنید.

تفاوت های اساسی و پایه بین مجنتو و شاپیفای

شهرت و محبوبیت مجنتو و شاپی فای

مجنتو متداول ترین پلتفرم تجارت الکترونیک است و ادعا می کند ۱۴٪ از یک میلیون سایت برتر را به خود اختصاص داده است، در حالی که  شاپیفای  فقط ۰۶٪  از این سهم را داراست. طبق شواهد Google Trends مجنتو  کاربران بیشتری به جستجو واژه مجنتو علاقه دارند.

مجنتو و شاپیفای در گوگل ترند
مقایسه مجنتو با شاپیفای

یک روش برای مقایسه Magento با Shopify نظر داشتن به بیزینس هایی است که از این دو سیستم عامل استفاده می‌کنند. Magento با برندهای بزرگی مانند نایک، روزتا استون، المپوس و غیرادلی شناخته می‌شود، درحالی که شاپیفای با چند برند محدود مانند تسلا و فروشگاه لس آنجلس لیکرز شناخته می شود. اکثر این کسب و کارها مشاغل کوچک و متوسط ​​هستند. هر دو سیستم عامل مجنتو و شاپیفای دارای شرکت های موفقی هستند که با نام آنها شناخته می شوند.

کدگذاری مجنتو و شاپی فای

از لحاظ کدگذاری مجنتو و شاپیفای بسیار متفاوت هستند. مجنتو از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می کند درحالی که شاپیفای از یک زبان برنامه نویسی دیگر به نام Liquid استفاده می کند. فروشگاه ساز مجنتو متن باز  (open source) است درحالی که Shopify اختصاصی (proprietary) است. این تفاوت زمانی اهمیت پیدا می کند که بخواهیم یک پلتفورم برای تجارت الکترونیک خود انتخاب کنیم.

 متن باز به این معنی است که منبع کد به صورت آزادانه در دسترس است و می‌تواند تغییر کند، در حالی که کد اختصاصی نمیتواند به این شیوه باشد. با Magento می توان قالب کد را متناسب با نیازهای خاص فروشگاه تغییر داد، در حالی که با شاپیفای، این امکان وجود ندارد.
شاپیفای می تواند یک پلتفورم مناسب برای فروشگاه های کوچک باشد، اما برای کارهای پیچیده تر با عملکردهای پیشرفته خاص که نیاز به تغییر کد دارند، Magento بهترین گزینه است.

هزینه ها در مقایسه مجنتو با شاپیفای

شاپیفای یک سرویس نرم افزاری به عنوان سرویس (SAAS) است، به این معنی که کاربران برای دسترسی به نرم افزار شاپیفای باید هزینه اشتراک ماهانه پرداخت کنند. کاربرانی که برای اولین بار از Shopify استفاده می‌کنند این فرصت را خواهند داشت که بار اول به صورت رایگان آن را تست کنند. اما پس از آن، باید هزینه استفاده را بپردازید. هزینه پایه شاپیفای ۲۹ / دلار در ماه است و قابلیت افزایش به ۱۷۹ دلار در ماه را دارد.

به میزانی که کاربر در طول ماه هزینه بیشتری برای استفاده از شاپیفای می‌پردازد، می‌تواند به خدمات بیشتری مانند بازیابی سبد خرید رها شده، کارت‌های هدیه و گزارش‌دهی پیشرفته دسترسی داشته باشد. در حالی که کاربران Magento در طول کمتر از یک سال می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

گرچه شاپیفای توسط یک شرکت میزبانی می شود، Magento میزبان خود است، بنابراین کاربران مجبور به پرداخت یک سرویس میزبانی به شخص ثالث می شوند. این رقم می تواند به اندازه ۳٫۹۵ دلار در شرکت هایی مانند SiteGround و HostGator باشد. 
داشتن یک میزبان خوب برای فروشگاه‌های موفق ضروری است. میزبانی وب می تواند بر سرعت سایت، ذخیره سازی و تعداد محصولاتی که یک فروشگاه آنلاین می تواند داشته باشد تأثیر بگذارد. کاربران مجنتو می‌توانند میزبان را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنند. بارگیری Magento جهت دانلود، رایگان است، مجنتو همچنین گزینه مناسبی برای توسعه دهندگان و مشاغل کوچک است.

نرخ گذاری مجنتو

شما باید هزینه هایی که استفاده از Magento و Shopify ممکن است برای شما داشته باشد را باهم مقایسه کنید. احتمال دارد فروشگاه اینترنتی شما به خدماتی بیشتر از آنچه که مجنتو و یا شاپیفای به صورت معمول ارائه می‌دهد، نیاز داشته باشد، در این مواقع باید هزینه بیشتری بابت استفاده از امکانات بیشتر پرداخت شود.

علاوه بر این، ممکن است کاربران Magento برای راه اندازی و مدیریت فروشگاه، به استفاده از پشتیبانی یک developer نیاز پیدا کنند، لذا باید این هزینه را هم در کنار هزینه های احتمالی فروشگاه در نظر داشته باشند.

مقیاس پذیری مجنتو و شاپی فای

یک باور عمومی وجود دارد مبنی بر اینکه Magento برای فروشگاه های بزرگ و با محصولات زیاد بهتر از Shopify باشد. اگر به دنبال راه اندازی یک فروشگاه کوچک، بدون اینکه برای راه‌اندازی آن هیجان و تعهد زیادی داشته باشید، Shopify انتخاب خوبی است. اگر می خواهید یک تجارت آنلاین که توانایی رشد و تکامل با انعطاف پذیری بیشتر را داشته باشد، Magento شرط بهتری است.

قابلیتهای مجنتو و شاپی فای

مجنتو با بیش از ۵۰۰۰ ماژول (رایگان و بدون هزینه) ابزاری قوی برای صاحبان مشاغل است. داشتن ۵۰۰۰ ماژول یکی از قابلیت های مجنتو بشمار می‌آید. این قابلیت مجنتو را می‌توانید با بیش از ۱۰۰ برنامه و افزودنی های Shopify مقایسه کنید.

با استفاده از Magento، همه جنبه های وب سایت، تحت کنترل صاحب مشاغل قرار می‌گیرد. این چیزی است که برای صاحبان مشاغل بسته به اهدافی که دارند، ممکن است ارزش داشته باشد. مدیر می تواند چندین فروشگاه را در همان پنل مدیریت ایجاد و مدیریت کند. علاوه بر این، در مقایسه با شاپیفای،  مجنتو از ویژگی های ظاهری بیشتری برای مشتریانی مانند کد کوپن، کارتهای هدیه، داشبورد مشتری، محصولات مرتبط، لیست های دلخواه، ماژول های وضعیت سفارش و موارد دیگر برخوردار است.

برندسازی و طراحی مجنتو و شاپی فای

ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق مستلزم ایجاد یک برند منحصر به فرد است که مشتریان آن را می شناسند و به آن احترام می گذارند. بخش عمده ای از برند سازی طراحی است.

هم Magento هم شاپیفای قالب رایگان و پریمیوم را ارائه می دهند. بسیاری از قالب ها برای هر دو سیستم عامل پاسخگو هستند، به این معنی که آنها در طیف وسیعی از اندازه صفحه نمایش عملکرد دارند. داشتن فروشگاه اینترنتی مناسب برای موبایل بسیار مهم است، زیرا افراد زیادی از دستگاه‌های تلفن همراه خود برای خرید آنلاین استفاده می کنند.
از آنجا که قالب شاپیفای اختصاصی است، اجازه افزایش تعداد زیادی را نمی دهد. فراتر از تغییر رنگ و فونت، کاربران شاپیفای قادر به تنظیم کامل تم ها نیستند و این امر می تواند برای مارک فروشگاه  مشکل ایجاد کند.
به روزرسانی Magento 2 شامل ویرایش بصری کشیدن و رها کردن است که به غیر از رمزگذارها، امکان می دهد تا در هر زمان دیگری سایتهای زیبایی طراحی کنند.

تجربه ی کاربر شاپیفای نسبت به Magento

بسیاری از افراد عنوان می کنند که کار کردن با شاپیفای نسبت به Magento راحت تر است، و این امر را برای  non-developers ترجیح می دهند. راه اندازی Shopify سریعتر از ثبت نام آن است. شاپیفای شامل یک ابزار ساخت وب سایت برای سفارشی کردن ویژگی های فروشگاه شما در خانه است.
با وجود ماژول های آماده، کار با Magento بسیار ساده تر می شود. چون وقتی راه حل های ساده ای برای  کد نویسی وجود دارد، دیگر نیازی به کدنویس ندارد.

مجنتو ۲ همراه با پنل مدیریتی کاربر پسند است. مجنتو ۲ برای یادگیری کاربران جدید ساده تر است. در مقایسه با شاپیفای، تکمیل کارهایی مانند دسترسی به گزارش های پیشرفته، مدیریت پردازنده های پرداخت، مرتب سازی مشتریان، محصولات بازار و غیره را ساپورت می کند. با استفاده از مجنتو مدیریت فروشگاه برای ادمین، حتی بدون اینکه مهارت های پیشرفته ای داشته باشد راحت است.

سئو در مقایسه مجنتو با شاپیفای

۴۴٪ از خریدهای آنلاین با جستجوی آنلاین آغاز می شود. این فرایند یافتن فروشگاه و محصولات آنلاین شما از طریق Google و سایر موتورهای جستجو را بسیار مهم می کند.

سئو در مقایسه مجنتو با شاپیفای
مقایسه مجنتو با شاپیفای

برخی از سیستم عامل های تجارت الکترونیک در هنگام بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ذاتاً بهتر هستند. در مطالعه‌ای از نمرات SEO از ۱۶ پلتفورم فروشگاهی، Magento با Shopify در صدر جدول قرار گرفتند.

ویژگی های SEO شامل مواردی از قبیل عناوین، توضیحات متا، آدرس های اینترنتی صفحه و عناوین و موارد دیگر می باشد.

سرعت شاپیفای نسبت به Magento

سرعت وب سایت یک عامل رتبه بندی برای سئو و تعیین کننده خرید مشتریان از فروشگاه شما است. اگر مدت زمان زیادی طول بکشد تا صفحات فروشگاه و محصولات بارگیری شود، مشتریان بالقوه احتمالاً به یک وب سایت دیگر مراجعه می کنند. تحقیقات نشان می دهد که حتی یک تاخیر ۱ ثانیه می تواند نرخ تبدیل را تا ۷٪ کاهش دهد.

یک فروشگاه اینترنتی سریع با یک فروشگاه موفق برابر است. در گذشته، بسیاری از کاربران Magento را بسیار کند توصیف می کردند. این امر باعث شد که Shopify برنده پرسرعت و سریع شود.
با انتشار نسخه Magento 2، در مقایسه با Magento 1 به طور متوسط ​​۲۰٪ سریعتر عمل می کند، در بعضی موارد ۵۶٪ سریع تر هم عمل می کند.

سبد خرید مجنتو با شاپیفای

پرداخت سریع و کاربر پسند یکی دیگر از عوامل هنگام مقایسه مجنتو با شاپیفای است. سبد خرید بهبود یافته Magento 2 استثنایی است.

پرداخت در مجنتو و شاپیفای
مقایسه مجنتو با شاپیفای

پرداخت جدید مجنتو از ویژگی های جعبه آن، مانند پرداخت بدون حواس پرتی، پرداخت خودکار میهمانان، ایجاد حساب با یک کلیک و پرداخت دو مرحله ای طراحی شده است. جعبه کد تخفیف در پرداخت قرار می گیرد و این روند را برای مشتریان بسیار بصری تر می کند. اطلاعات خرید و پرداخت برای کاهش سردرگمی از هم جدا می شوند.

مطالب مرتبط: مقایسه مجنتو با اپن کارت

Community (اجتماع)

یکی دیگر از “جنبه های مثبت” مقایسه مجنتو با شاپیفای کامیونیتی است.  مجنتو جامعه بزرگ و فعالتری دارد. توسعه دهندگان Magento قادر به ایجاد راه حل هایی برای تعداد زیادی از نیازهای کاربران هستند. همچنین تعدادی از منابع برای مبتدیان که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد Magento هستند، وجود دارد.
جامعه گسترده Magento بدان معنی است که صاحبان مشاغل، مشکلی در یافتن یک توسعه دهنده توانمند برای همکاری با یکدیگر ندارند. کاربران مجنتو می توانند برای یافتن راهنمایی یا دسترسی به خدمات پشتیبانی و نگهداری از طریق توسعه دهندگان خارج، اقدام کنند.

مارکت پلیس

کاربران پلتفرم تجارت الکترونیکی ممکن است بخواهند یک مارکت پلیس یا فروشگاه چند فروشنده ایجاد کنند که در آن چندین فروشنده کالاهای خود را از طریق یک سبد خرید بفروشند. هر دو Shopify و Magento 2 دارای افزودنیهای موجود برای ایجاد سیستم چند فروشنده هستند.

نتیجه
به سختی می‌توانیم بگوییم که کدام پلتفرم تجارت الکترونیک برای فروشگاه آنلاین مناسبتر است. این انتخاب به اهداف، بودجه و زمینه کاری فروشگاه آنلاین بستگی دارد. هنگام تصمیم گیری بین Shopify و Magento، مهمترین چیزی را که برای شما مهم است در نظر بگیرید.

شاپیفای ممکن است به بهترین وجه، متناسب با نیاز شما باشد. اما اگر شما به دنبال ایجاد یک فروشگاه آنلاین با پتانسیل نامحدود برای ویژگی ها، مقیاس پذیری و سفارشی سازی هستید، احتمالاً Magento بهتر خواهد بود. باز هم بستگی به شرایط دارد.

مجنتو دارای کاربردهای مفید و امکانات بی حد و حصر می باشد. این دلایل علاوه بر پیشرفت های Magento 2، آن را به یک انتخاب عالی برای مشاغل تجارت الکترونیک تبدیل می کند.

مطالب مرتبط
مقایسه بجیستو با مجنتو

مقایسه بجیستو با مجنتو

بجیستو یک پلتفرم ای کامرس است که بر اساس برخی از فناوری‌های منبع باز مانند Laravel(یک چارچوب PHP) و Vue.js […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
۵ تفاوت اساسی محصولات متغیر با محصولات گروهی در مجنتو

۵ تفاوت اساسی محصولات متغیر با محصولات گروهی در مجنتو ۲

ما در چالاک سافت در این مقاله قصد داریم ۵ تفاوت اساسی محصولات متغیر با محصولات گروهی در مجنتو ۲ […]

5 دقیقه مطالعه مشاهده
مقایسه پرستاشاپ با مجنتو

مقایسه پرستاشاپ با مجنتو

مواقعی پیش می آید که شما به داشتن یک بستر مناسب برای کسب و کار اینترنتی خود نیاز پیدا می […]

6 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *