راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا امروزه همه در مورد کسب و کار اینترنتی و طراحی فروشگاه اینترنتی حرف می‌زنند و می خواهند تجارت خود را به سمت کسب و کار اینترنتی مطمئن ببرند؟ آیا واقعا می‌توان در بستر اینترنت کسب و کار راه اندازی کرد؟

دنیای کسب و کار اینترنتی

اگر نگاه ساده به اطراف خود بیاندازید متوجه می‌شوید که اینترنت به بخش مهمی از زندگی مردم تبدیل شده است. هر کدام از ما وقت زیادی را در دنیای اینترنت سپری می‌کنیم، خیلی از کالاهای مورد نیاز خود را از طریق اینترنت سفارش می‌دهیم، بعضی از برنامه‌های مورد علاقه خودمان را به صورت آنلاین دنبال می‌کنیم، برای جابه‌جایی در سطح شهر از سرویس تاکسی آنلاین استفاده می‌کنیم و …. هر کدام از دلایل ذکر شده نشان از اهمیت راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی در جهان است.

می‌بینیم که اینترنت بخش‌های زیادی از زندگی ما را درگیر خود کرده است. رشد سریع و همه جانبه آن، سبب کشیده شدن بعضی از کسب و کارها به دنیای اینترنت شده است. در واقع اینترنت با رشد سریع خود نه تنها موجبات استفاده افراد از آن را فراهم ساخته است، بلکه تجارت و کسب و کار را نیز وارد دنیای خود کرده است.

در حال حاضر شاهد این امر هستیم که بخش زیادی از افراد در دنیای اینترنت کسب و کار می‌کنند و این فرصت را برای مردم فراهم ساخته اند که اجناس مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خریداری کنند، نمونه بارز آن فروشگاه دیجی کالا است که همه حداقل برای یک بار اسم آن را شنیده اند. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توان کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کرد.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی اساساً به هر نوع مبادله کالا یا خدمات که بصورت آنلاین انجام می‌گیرد، گفته می‌شود. در واقع به هر نوع کسب و کاری که در بستر اینترنت کسب درآمد می‌کند، کسب و کار اینترنتی می‌گویند.

کسب و کار آنلاین مفهوم گستره ای است که همه چیزهایی که در رابطه با خرید یا فروش آنلاین وجود دارد را شامل می‌شود. نام دیگر کسب و کار، تجارت الکترونیکی (E-commerce) است، که عملکرد انجام تجارت از طریق اینترنت را توصیف می‌کند.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

از آنجا که تعریف تجارت الکترونیک بسیار گسترده است (به معنای واقعی کلمه شامل هر نوع خرید یا فروش کالا یا خدمات بصورت آنلاین است)، انواع مختلفی از کسب و کار اینترنتی وجود دارد که در ادامه هر کدام را برای شما توضیح خواهیم داد.

انواع مدل کسب و کار اینترنتی

بهترین راه برای شناخت کسب و کار اینترنتی، تفکیک و تمایز آن در انواع مدل‌های تجارت الکترونیک است. تجارت الکترونیک را می‌توان به سه نوع فروش محصولات، همکاری در فروش، داشتن مارکت پلیس دسته‌بندی کرد.

۱ فروش محصولات

در کسب و کار اینترنتی برای فروش محصولات هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید هر نوع محصولی را  به فروش برسانید. به عنوان مثال در بازار واقعی یک مغازه مبلمان فروشی دارید، با راه اندازی کسب و کار اینترنتی می‌توانید مبل‌هایتان را به صورت اینترنتی بفروشید. یا کسی که مغازه نوشت افزار دارد، از طریق تجارت الکترونیک می‌تواند کالاهای خود را در بستر اینترنت بفروشد. کسب و کارهای اینترنتی بر حسب نوع محصولی که می‌فروشند به دو دسته محصولات فیزیکی و محصولات دیجیتالی تقسیم می‌شوند:

محصولات فیزیکی

برخی از کسب و کارهای اینترنتی در حوزه فروش کالاهای فیزیکی فعالیت می‌کنند. منظور از محصولات فیزیکی، کالاهایی مانند پوشاک، لوازم خانگی، کتاب و … است که برای مشتری قابل لمس باشد. زمانی که شما به مشتریان خود کالاهای فیزیکی می‌فروشید، مشتری پس از دریافت کالا، می‌تواند آن را لمس، احساس و مشاهده کنند. به عنوان مثال می‌توان به فروشگاه آنلاین دیجی کالا اشاره کرد که در حوزه فروش محصولات فیزیکی مانند وسایل منزل، وسایل خوراکی، وسایل الکترونیکی و …. فعالیت می‌کند.

یکی از مسایل مربوط به فروش کالاهای فیزیکی، ارسال آن برای مشتریان است. اصلا نگران ارسال محصول نباشید. در واقع پس از آنکه مشتری کالای مورد نیاز خود را از فروشگاه آنلاین خریداری کرد، شما می‌توانید محصول را از طریق پست یا الو پیک در کمترین زمان ممکن برای مشتری ارسال کنید.

محصولات دیجیتالی

در کسب و کار اینترنتی شما فقط محدود به فروش کالاهای فیزیکی نیستید، بلکه می‌توانید در کنار محصولات فیزیکی، محصولات دیجیتالی را نیز بفروشید. محصولات دیجیتالی کالاهایی هستند که بصورت آنلاین به فروش می‌رسند اما کالای فیزیکی واقعی نیستند که برای مشتریان ارسال شوند.

منظور از کالای دیجیتالی، کالایی است که بتوان آن را بعد از خرید، دانلود و دریافت کرد. کتاب، فیلم‌های آموزشی، اپلیکیشن‌های موبایل، فیلم، موسیقی و …. نمونه هایی از کالاهای دیجیتالی هستند. این دسته از محصولات را می‌توان بلافاصله بعد از خرید دانلود و استفاده کرد. با جرات می‌توان گفت که در عصر حاضر همه حداقل یکبار تجربه دانلود محصولات مجازی را داشته‌اند.

فروش محصولات دیجیتالی نیز مانند محصولات فیزیکی مستلزم داشتن فروشگاه اینترنتی است اما شما برای فروش محصولات مجازی برخلاف محصولات فیزیکی نیازی به دردسرهای ارسال کالا ندارید و هیچ کالایی را برای مشتری ارسال نمی‌کنید چون کالای شما دانلودی است.

به عنوان مثال شرکت نرم افزاری چالاک سافت در حوزه فروش محصولات دیجیتالی فعالیت می‌کند، چالاک سافت که به عنوان ارائه دهندة خدمات فروشگاه ساز مجنتو شناخته می‌شود، در فروشگاه مجازی خود، کلیة امکانات و ماژول‌های مربوط به مجنتو را به مشتریان خود ارائه می‌دهد بدون اینکه کالایی را برای آنها ارسال کند.

۲ همکاری در فروش

همیشه لازم نیست که شما خودتان محصولی را برای فروش تولید کنید. یکی دیگر از مدل‌های کسب و کار اینترنتی همکاری در فروش است. در کسب و کار اینترنتی سه نقش اساسی وجود دارد:

  1. فروشنده
  2. خریدار
  3. بازاریاب

یکی از بخش‌های اساسی در فروش اینترنتی بحث بازاریابی است که امروزه به یک بحث خیلی جذاب تبدیل شده است. در مدل همکاری در فروش، کار شما بازاریابی است. در واقع شما محصول را به مشتری معرفی می‌کنید و سعی می‌کنید محصول را به او بفروشید. فروشنده نیز به ازای هر فروش، سهمی از سود را به شما می‌دهد. افراد زیادی هستند که از طریق بازاریابی درآمد‌های خیلی بالایی بدست می‌آوردند، در این مدل کسب و کار به میزانی که شما محولات بیشتری می‌فروشید، درآمدتان بیشتر می شود.

همکاری در فروش جذاب ترین نوع مدل کسب و کار اینترنتی است، در این مدل شما بدون اینکه محصولی برای فروش تولید کنید یا فروشگاهی داشته باشد، از طریق اینترنت کسب درآمد می‌کنید.

۳ داشتن مارکت پلیس

مارکت پلیس فروشگاه گسترده ای است که در آن فروشندگان زیادی محصولات خود را برای فروش در آن قرار می‌دهند. این فروشگاه امکان خرید را برای کاربران از چندین فروشنده ی مختلف بوجود می‌آورد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مارکت پلیس چیست؟ بدون سرمایه کسب درآمد کنید را حتما بخوانید.

شما می‌توانید با راه اندازی یک Market Place کسب و کار خود را بدون داشتن سرمایه زیاد شروع کند. زیرا در این نوع کسب و کار، فرد هیچ نیازی به خریدن کالاهایی که می‌فروشد ندارد بلکه کسب و کار در فضای مارکت پلیس از طریق، در اختیار قراردادن کالا و محصولات سایر فروشندگان جریان می‌یابد. همچنین در این نوع کسب و کار فرد هیچ نیازی به انبار یا محل نگهداری محصولات ندارد.

مارکت پلیس

کسب و کار اینترنتی چیست؟

همانطور که گفته شد مدل‌های کسب و کار اینترنتی مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید یک روش را که به توانایی و مهارت‌های شما بیشتر نزدیک است، انتخاب کرده سپس در فضای اینترنت کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

مزایای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟

  1. راه اندازی کسب و کار با هزینه خیلی کم
  2. عدم محدودیت به مکان
  3. عدم محدودیت به زمان
  4. فعالیت در سطح کشور و حتی جهان

پیشنهاد می کنیم مقاله ۷ مزیت داشتن فروشگاه اینترنتی برای صاحبان کسب و کار را حتما مشاهده کنید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

جذاب ترین مسئله در مورد کسب و کار اینترنتی این است که شما با کمترین هزینه یا بدون سرمایه می‌توانید کسب و کار خود را شروع کنید. شما برای داشتن کسب و کار سنتی به یک مکان فروشگاهی نیاز دارید تا بتوانید کسب و کار خود را مدیریت کنید.

کسب و کار‌ های سنتی شامل هزینه‌هایی چون هزینه اجاره و رهن، هزینه نیروی انسانی، هزینه انبارداری و … می‌باشند. راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر خلاف کسب و کار سنتی، بسیار مقرون به صرفه است. این نوع کسب و کار در فضای اینترنت راه اندازی می‌شود و نیاز به مکان فیزیکی برای مدیریت ندارند.

همچنین خدمات ارائه و فروش محصولات توسط درگاه اینترنتی انجام می شود لذا این نوع از کسب و کار نیازی به نیروی انسانی جهت فروش محصولات ندارند. در واقع صاحبان کسب و کار می توانند بدون داشتن هزینه اجاره فروشگاه و هزینه نیروی انسانی، به فروش محصولات خود بپردازند.

عدم محدودیت به مکان

برای داشتن کسب و کار سنتی لازم است یک مکان تجاری داشته باشید، یک مغازه یا شرکت که بتوانید از طریق آن کسب درآمد کنید. در مورد کسب و کار اینترنتی شرایط کاملا فرق می‌کند، بدون اینکه محدود به مکان خاصی باشید می‌توانید کسب و کار خود را مدیریت کنید. در واقع در هر مکانی که باشید می توانید فعالیت کنید.

تفاوت فروشگاه‌های اینترنتی با فروشگاه‌های سنتی در این است که به صورت مجازی به ارائه محصولات خود می‌پردازند. مکان این دست از کسب و کار‌ها، دنیای اینترنت است لذا مقید به مکان فیزیکی مانند مغازه نیستند. صاحبان کسب و کار اینترنتی حتی زمانی که در منزل هستند می‌توانند کسب و کار خود را مدیریت کنند.

عدم محدودیت به زمان

کسب و کار‌ های سنتی ساعات کاری مشخصی دارند، مثلا از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب کار می‌کنند، خارج از این زمان هر گونه فعالیت کاری تعطیل می‌شود. نکته خیلی جذاب در رابطه با کسب و کار اینترنتی این است که هیچ گونه محدودیت زمانی ندارند و در هر ساعت از شبانه روز فعالیت می‌کنند، حتی ساعت ۳ شب!

کسب و کارهای اینترنتی همیشه آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند، به این فکر کنید یک روز صبح که از خواب بیدار شدید و در حال بررسی وضعیت کسب و کار اینترنتی خود هستید، می‌بینید که در شب گذشته چندین محصول شما به فروش رفته و پول آنها به حساب بانکی شما واریز شده است…. مطمئنا خیلی خوشحال می‌شوید.

فعالیت در سطح کشور و حتی جهان

یکی دیگر از مزایای راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی، این است که شما با ورود به این حوزه، می‌توانید به یک بازار بزرگ به اندازه وسعت کشور و حتی جهان دسترسی پیدا کنید. شرکت آمازون نمونه بارزی است که یک بازار جهانی دارد و محصولات خود را در سراسر جهان به فروش می‌رساند.

کسب و کارهای اینترنتی محدودیت جغرافیایی ندارند و می‌توانند در سراسر کشور فعالیت کنند. بر عکس کسب و کار ‌های سنتی که فقط در محدوده ی جغرافیایی مشخصی قادر به فعالیت هستند، این دست از کسب وکار‌ ها می‌توانند فعالیت خود را در کلیه نقاط کشور گسترش دهند.

در مورد کسب و کار سنتی برای اینکه شما بخواهید فعالیت خود را توسعه دهید، مجبور هستید شعبه‌های دیگری را چه در شهر خود چه در شهر‌های دیگر باز کنید. حتما می‌دانید که باز کردن یک شعبه جدید هزینه زیادی لازم دارد. اما کسب و کار‌ های اینترنتی این محدودیت را ندارد.

شما می‌توانید بدون اینکه نیازی به باز کردن شعبه جدید داشته باشید، محصولات خود را در تمامی نقاط کشور به فروش برسانید، به ویژه در حال حاضر که سیستم‌های ارسالی مانند پست و الو پیک با کمترین هزینه محصول شما را به دست مشتری می‌رسانند.

به میزانی که بازار شما گسترده‌تر می‌شود به همان میزان امکان فروش محصولات شما بیشتر خواهد شد و می‌توانید درآمدی به اندازه جامعه هدف خود داشته باشید… بدون داشتن هزینه تاسیس شعبه جدید!

هزینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر است؟

یک مژده خوب در رابطه با کسب و کار اینترنتی این است که برای شروع به کار، هزینه زیادی لازم ندارید و می‌توانید کسب و کار خود را با کمترین هزینه شروع کنید، از طرف دیگر اینترنت یک بازار جهانی است که کلیه مرزهای بازار را درهم می‌نوردد، لذا شما می‌توانید محصولات خود را در سراسر جهان بفروش برسانید و درآمد ‌های خیلی هنگفتی داشته باشید.

اجازه بدید به صورت واضح‌تر توضیح بدیم. شما برای شروع کسب و کار سنتی، باید یک مکان ( مغازه یا شرکت) برای مدیریت کسب و کار خود اجاره کنید و ماهیانه مبلغی را بابت اجاره آن مکان پرداخت کنید.  کسب و کار‌ های سنتی علاوه بر هزینه اجاره مکان، شامل هزینه‌هایی چون هزینه رهن، هزینه نیروی انسانی، هزینه خدمات، هزینه انبارداری و … می‌باشند.

هزینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

هزینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر است؟

برعکس، کسب و کار اینترنتی چون در فضای اینترنت طراحی می‌شوند، نیاز به مکان فیزیکی جهت اجاره ندارند. همچنین کلیه خدمات ارائه و فروش محصولات، توسط سیستم فروشگاهی شما انجام می‌شود، لذا این نوع از فروشگاه‌ها نیازی به نیروی انسانی جهت فروش محصولات هم ندارند.

شما با داشتن کسب و کار اینترنتی محصولات خود را در صفحه فروشگاه اینترنتی خود وارد می‌کنید، لذا مشتری با ورود به فروشگاه شما محصول مورد نظر خود را سفارش داده و فرایند پرداخت را هم طریق درگاه پرداخت اینترنتی انجام می‌دهد، بدون اینکه نیازی به فروشنده داشته باشد.

چرا باید  کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم؟

بیل گیتس ( بنیانگذار شرکت مایکروسافت) جمله خیلی معروفی دارد : « اگر کسب و کار خود را وارد دنیای اینترنت نکنید، به زودی از صحنه کسب و کار حذف خواهید شد». از روی این جمله بیل گیتس به راحتی متوجه اهمیت راه اندازی کسب و کار اینترنتی خواهید شد.

اگر به اطراف خود یک نگاه ساده یباندازید، متوجه می‌شوید که اینترنت چقدر نقش پررنگی در زندگی امروزی جامعه به خود گرفته است. بیشتر روابط انسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی وارد دنیای اینترنت شده است، مردم بخش زیادی از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، بیشتر خریدها به صورت اینترنتی انجام می‌شود، حتی دریافت نوبت دکتر توسط سیستم‌های نوبت‌دهی آنلاین صورت می‌گیرد، بیشتر مردم به جای آژانس از سرویس تاکسی آنلاین (اسنپ یا تبسی) استفاده می‌کنند.

می‌بینید که امروزه افراد کاملا با دنیای اینترنت آشنایی دارند و بخش زیادی از نیازهای خود را به صورت اینترنتی برطرف می‌کنند. از طرف دیگر خیلی از کسب و کارها هم اینترنتی شده اند و در فضای اینترنت خدمات خود را به کاربران ارائه می‌دهند.

اصلا چرا دور برویم، خود ویروس کرونا، مسئله راه اندازی کسب و کار اینترنتی را چند برابر کرد. همه در جریان بودیم که در دوران قرنطینه کرونایی، اکثر کسب و کارهای سنتی تعطیل شد. گرچه احتمال زیادی وجود دارد که به دورره قرنطینه بازگردیم و دوباره  بیشتر کسب و کارها  تعطیل شوند.

مسئله راه اندازی کسب و کار در اینترنت هر روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. امروزه شاهد کسب و کارهای اینترنتی زیادی هستیم، که خدمات خود را به صورت آنلاین به مشتریان ارائه می‌دهند و حتی مصرف‌کنندگان خیلی زیادی هم پیدا کرده اند، نمونه بارز آن فروشگاه دیجی کالا است.  با راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما هم می‌توانید بازار فروش خوبی داشته باشید بدون اینکه از صحنه کسب و کار خارج شوید.

مراحل راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی

  1. داشتن ایده ناب
  2. مشخص کردن بازار هدف
  3. طراحی وب سایت اینترنتی
  4. تولید محتوا و سئو سایت

داشتن ایده ناب برای راه‌ اندازی کسب و کار آنلاین

اولین قدم برای راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی، این است که یک ایده پولساز در ذهن داشته باشید و بخواهید آن را عملی کنید، مثلا شما در حوزه صنایع دستی کار می‌کنید ولی مغازه‌ای برای فروش محصولاتتان ندارید. شاید این ایده به ذهن شما خطور کند که با راه اندازی کسب و کار اینترنتی محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید بدون اینکه مکانی برای فروش داشته باشید. چه ایده خوبی! 

پیشنهاد می کنم مقاله ۱۴ روش تضمینی (واقعی) برای کسب درآمد از اینترنت در سال ۲۰۲۰ را مشاهده کنید.

با توجه به اینکه افراد معدودی مصرف کننده کالاهای دست ساز هستند، شما حتی اگر یک مکان فروشگاهی هم داشته باشید، ممکن است مشتریان کمی به شما مراجعه کنند. با عملیسازی ایده راه اندازی کسب و کار اینترنتی می‌توانید جامعه هدف خود را چند برابر کنید و محصولاتتان را در سراسر کشور بفروشید. یا ممکن است شما کسب و کار سنتی داشته باشید و به این فکر کنید که با راه اندازی کسب و کار آنلاین یک کانال فروش دیگر داشته باشید و درآمد خود را دوبرابر کنید.

در هر صورت برای داشتن کسب و کار اینترنتی قبل از هر چیزی باید یک ایده داشته باشید. افراد ممکن است ایده‌های متفاوتی داشته باشند، مثلا یکی به این فکر کند که با وارد کردن کسب و کار خود به اینترنت، درآمد خود را چند برابر کند، یکی دیگر به این فکر کند که دامنه فروش خود را در سراسر کشور گسترش دهد و ….

مشخص کردن بازار هدف

بعد اینکه ایده خود را مشخص کردید، گام بعدی برای راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی، مشخص کردن بازار هدف است، همان افرادی که قرار است محصول شما را خریداری کنند. در واقع اصلی ترین ویژگی  یک ایده پول ساز این است که آیا برای آن تقاضایی وجود دارد؟ آیا مردم حاضرند بابت کالای شما پول بدهند یا خیر؟

ساده‌ترین کار برای اینکه بفهمیم ایده ما عملی می‌شود ، این است که به نیازها و تقاضاهای افراد توجه کنیم و از خود بپرسیم نیاز مردم چیست؟ این نیاز را چگونه برطرف کنم؟ با کشف نیاز جامعه مطمئن می‌شوید که افراد کالاهایی که لازم دارند را حتما خریداری می کنند. می‌بینیم که بهترین ایده ها از توجه کردن به نیازهای جامعه حاصل می شوند.

راه اندازی و طراحی وب سایت

عملی‌ترین بخش راه اندازی کسب و کار اینترنتی، طراحی وب سایت است. وبسایت یا همان فروشگاه آنلاین، مکانی است که در بستر اینترنت طراحی می‌شود و مشتریان از طریق آن کالاهای مورد نیاز خود را سفارش می‌دهند. شما با طراحی وب سایت، صاحب فروشگاه اینترنتی می‌شوید، فروشگاه اینترنتی نوع جدیدی از فروشگاه فیزیکی است، با این تفاوت که خدمات و محصولات خود را در دنیای اینترنت و به صورت مجازی به مشتریان ارائه می‌دهد. فروشگاه های اینترنتی برخلاف فروشگاه های فیزیکی مقید به زمان و مکان نیستند و افراد می‌توانند در هر زمان و مکانی که باشند، اجناس مورد نیاز خود را از این دست فروشگاه ها خریداری کنند.

در این مرحله از راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی، شما برای ادامه کارتان، به کسانی که در زمینه طراحی وب‌سایت فعالیت می‌کنند، نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال گروه نرم افزاری چالاک سافت به صورت تخصصی در حوزه طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی فعالیت می کند. برای طراحی یک وب سایت اینترنتی مواردی از جمله دامنه، هاست و قالب سایت نیاز است.

دامنه

دامنه همان آدرس سایت است. هر دامنه دارای یک پسوند است. پسوند .Com  معروفترین پسوند دامنه است. نامی که برای آدرس سایت انتخاب می‌شود باید کاملا مجزا باشد. دامنه نباید تکراری باشد در غیر این صورت شما قادر به ثبت آدرس خود نخواهید بود. پسوند .ir  نیز یکی دیگر از پسوند ‌های شناخته شده است. این پسوند نسبت به .com ارزانتر است. شما می توانید دامنه سایت را خودتان انتخاب کنید یا می‌توانید انتخاب آن را به عهده طراحان وب سایت بگذارید.

هاست

هاست بستر و فضایی است که اطلاعات سایت در آن قرار می‌گیرد، تا کاربران بتوانند به سایت شما و اطلاعات آن دسترسی داشته باشند. سایت میهن یکی از مهمترین سرویس های ارائه دهنده هاست است.

پیشنهاد می کنیم مقاله ۹ ویژگی که هاست فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد را حتما بخوانید.

قالب سایت

پس از انتخاب دامنه و هاست، شما باید برای سایت یک قالب انتخاب کنید. قالب سایت بخش مهمی از یک وب‌سایت است. سایت‌های مختلف بر اساس قالبی که دارند از همدیگر متمایز می‌شوند. منظور از قالب همان پوسته سایت است که شما می‌توانید بر حسب تمایل خود قالب زیبا و منعطف برای وب‌سایت خود انتخاب کنید.

تولید محتوا و سئو سایت

بعد از آنکه وب سایت خود را طراحی کردید، می‌توانید مطالب و محتوای خود را در داخل سایت قرار دهید. راز موفقیت کسب و‌ کار اینترنتی شما، محتوایی است که تولید می‌کنید. می‌توان گفت که محتوا اساس تجارت الکترونیک است. شما از طریق محتوا حوزه کاری خود را مشخص می‌کنید.

برای معرفی محصولات خود به کاربران، محتوای منحصر به فرد، مرتبط، آموزنده و جذاب ارائه دهید. از طریق محتوای سایت است که کاربران تصمیم می‌گیرند در سایت شما بمانند یا آن را بسته و به سایت دیگری مراجعه کنند.

تولید محتوا

تولید محتوا و سئو سایت

برای اینکه محتوای سایت برای کاربران جذاب باشد، سعی کنید محتوا را به زبان ساده و روان بنویسید تا فهم آن برای کاربران آسان باشد. فونتی که برای نوشتن انتخاب می‌کنید باید کاربر پسند باشد تا مخاطب بتواند با آن ارتباط بگیرد.

به این نکته هم دقت کنید که مطالبی که شما در سایت قرار می‌دهید باید کاملا سئو شده باشد، کلمات کلیدی سایت باید به صورت دقیق انتخاب شوند تا موتورهای جستجو نام سایت شما را در لیست اولین نتایج جستجو قرار دهند.

پیشنهاد می کنیم مقاله ۲۱ فاکتور مهم سئو فروشگاه اینترنتی را حتما مشاهده کنید.

سخن نهایی در مورد کسب و کار اینترنتی

مشخصه بارز عصر کنونی، ورود تجارت به دنیای الکترونیک است، صاحبان مشاغل باید کسب و ‌کار خود را وارد دنیای اینترنت کنند، در غیر این صورت از عرصه رقابت حذف خواهند شد. با راه اندازی کسب و کار اینترنتی، وارد بازار جهانی اینترنت شوید و کسب و کار خود را جهانی کنید.

در مقاله راه اندازی کسب و کار اینترنتی سعی کردیم مواردی که برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک و راه‌ اندازی کسب و کار آنلاین لازم بود را در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هرگونه ابهام یا سوال خوشحالیم می شویم سوال خودتون رو در قسمت نظرات برای چالاک سافت ارسال کنید تا بتونیم کمکتان کنیم.

به این نوشته امتیاز دهید!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان

همین الان برای دریافت مشاوره رایگان طراحی فروشگاه اینترنتی با مجنتو با شماره ذیل تماس حاصل نمایید. 28429522-021

فهرست مطالب

نوشته های مرتبط

انتشار نسخه ۲.۳.۴ مجنتو

با اعلام رسمی وبسایت مجنتو نسخه ۲.۳.۴ مجنتو منتشر شد. در این نسخه یک پچ امنیتی و ۲ ویژگی جدید به مجنتو اضافه شده است.

Call Now Buttonمشاوره رایگان