چالاک سافت
منو موبایل

چالاک سافت

۹ ویژگی که هاست فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد

انتخاب هاست خوب، یکی از اصلی ترین پیش نیازهای لازم برای طراحی فروشگاه اینترنتی است. امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال و روی آوردن مردم به کسب و کار اینترنتی، انتخاب صحیح هاست برای فروشگاه اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر می خواهید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید،به دو پیش نیاز اصلی یعنی هاست خوب و دامنه نیاز دارید، دامنه همان آدرس سایت فروشگاه اینترنتی است. همه ی فروشگاه های اینترنتی یک دامنه دارند اما هاست قسمتی از یک کامپیوتر سرور است. سرور ها نیز کامپیوترهای عظیم و پرقدرتی هستند که به صورت ۲۴ ساعته آنلاین هستند. در این مقاله چالاک سافت سعی می کنیم شما را با ویژگی های یک هاست برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم.

مطالب مرتبط: سیستم موردنیاز برای راه اندازی مجنتو + هاست مجنتو

ویژگی های یک هاست فروشگاه اینترنتی مطلوب عبارتند از:

سرعت و کیفیت بالا مهمترین فاکتور هاست فروشگاه اینترنتی است.

یکی از اصلی ترین شاخص هایی که قبل از طراحی سایت اینترنتی خود باید به آن توجه کنید یک هاست مطلوب، سرعت بالای آن است. سرعت هاست شما ارتباط مستقیمی با جذب مشتری، فروش بیشتر و موفقیت شما دارد، زیرا شما باید در مدت زمان خیلی کوتاه به کاربرانی که برای اولین بار به سایت شما سر می زنند فعالیت و کسب و کارتان را عرضه نمایید. در غیر این صورت کاربر حتی بدون دیدن یک صفحه، وب سایت شما را می بندد و به سراغ رقیبانتان می رود. باید سرعت بازشدن صفحه ی فروشگاه اینترنتی شما کمتر از ۳ ثانیه باشد.

مطالب مرتبط: ۲۱ فاکتور مهم سئو فروشگاه اینترنتی

فضا و پهنای باند مناسب یکی از فاکتورهای مهم یک هاست خوب است.

برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی شما به یک هاست مطلوب با فضا و پهنای باند مناسب نیاز دارید. اگر می خواهید یک هاست خوب داشته باشید حتما باید از شرکت هایی هاست را خریداری کنید، که فضای نسبتا بالایی در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید باخیال راحت و بدون هیچ نگرانی از پرشدن فضای هاست، رشد محتوایی را در وب سایت خود به وجود آورید.

سرویس های هاست وردپرس و هاست ووکامرس بدون محدودیت پهنای باند در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرند. هاست ووکامرس بدلیل اینکه مخصوص وردپرس و ووکامرس بهینه سازی شده است، بهترین و مطلوب ترین هاست، برای یک فروشگاه اینترنتی به شمار می آید.

مطالب مرتبط: ۲۰ روش تضمینی برای کسب درآمد از اینترنت در سال 2023 

یک هاست خوب قابلیت اضافه کردن دامنه را داشته باشد.

یک هاست خوب باید قابلیت اضافه کردن دامنه را داشته باشد زیرا این ویژگی به شما کمک می کند به جز دامنه اصلی وب سایت خود، یک وب سایت دیگر نیز بر روی هاست خریداری شده راه اندازی کنید، به این معنی که شما می توانید یک یا چند دامنه جدید به هاست خود اضافه کنید و تعداد فروشگاه های اینترنتی خود را گسترش دهید. همه ی هاست های موجود قابلیت اضافه کردن دامنه ی جدید را ندارند.

داشتن منابع سرور مشخص

یکی از ویژگی هایی که باعث می شود یک هاست از بقیه ی هاست ها بهتر باشد. این است که منابع مناسبی از RAM و CPU به کاربران خود ارائه دهد. RAM و CPU در فروشگاه های اینترنتی بیشتر از یک وبسایت عادی مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا فروشگاه های اینترنتی RAM و CPU بیشتری را نسبت به یک سایت عادی اشغال می کنند.

در صورتی که منابع رم و پردازنده ی هاست شما پایین باشد با کندی سرعت وبسایت مواجه خواهید شد که باعث تغییر دید کاربران نسبت به فروشگاه اینترنتی شما می شود. داشتن سرعت بالا در فروشگاه اینترنتی زمینه را برای ایجاد رقابت فراهم می کند. استفاده از یک هاست خوب می تواند همه ی این امکانات را در اختیار شما قرار دهد.

پیشنهاد می کنم مقاله نرخ پرش سایت چیست؟ ۸ راه کاهش نرخ پرش سایت را مطالعه کنید.

هاست فروشگاه اینترنتی باید دارای بکاپ گیری منظم باشد.

بکاپ و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات در هر عرصه ای از فناوری از جمله فروشگاه اینترنتی دارای اهمیت فراوانی است، باید توجه داشته باشید که هنگام راه اندازی و تهیه ی هاست یک فروشگاه اینترنتی، حتما از سرویس هایی استفاده کنید که بکاپ گیری دائمی و منظم دارند.

سرورهای شرکت های ارائه دهنده ی هاست، در هر لحظه ممکن است دچار خطراتی مانند خرابی، هک شدن توسط شرکت های نامعتبر، و یا سوختگی سخت افزاری شوند و در صورتی که شرکت هاستینگ از اطلاعات موجود بر روی هاست وب سایت شما بکاپ نداشته باشد، اطلاعات شما در این مرحله در معرض نابودی کامل قرار می گیرد و این اتفاق در شرکت های ارائه دهنده ی هاست، به وفور مشاهده می شود.

گاهی ممکن است شما در هنگام توسعه و ویرایش فروشگاه اینترنتی خود به صورت اشتباه یک فایل یا پوشه را حذف کنید و کل سایت شما با خطاهای جدی مواجه شود، در این مرحله اگر رفع مشکل غیر قابل انجام باشد، می توانید از نسخه های بکاپ شرکت ارائه دهنده سرویس هاستینگ خود استفاده کنید.

خرید هاست با بکاپ گیری منظم، یکی از مهم ترین مراحل انتخاب و خرید هاست خوب محسوب می شود.

مطالب مرتبط: راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی

قیمت مناسب

قیمت هاست را شرکت های ارائه دهنده ی هاست با توجه به سرویس هایی که ارائه می دهند از قبیل سخت افزار با کیفیت، تیم فنی، تیم پشتیبانی، تیم مانیتورینگ و امکاناتی مثل بیمه کردن سرور ها، بکاپ گیری چندلایه، وب سرور پرسرعت، هارد های اضافه بکاپ، و پشتیبانی ۲۴ ساعته تعیین می کنند.

قیمت هاست های خوب با توجه به امکاناتی که دارند متغیر است شرکت های ارائه دهنده ی هاست برای هر ماه میزبانی از وب سایت شما مبالغ متفاوتی را دریافت می کنند.

هاست خوب، کانون اصلی پیشرفت و ترقی فروشگاه اینترنتی شما به شمار می رود، پس باید حتما از سرویس دهنده های مطمئن و با کیفیت، هاست را تهیه کنید.

یک هاست خوب باید مانیتورینگ و پشتیبانی۲۴ ساعته داشته باشد.

خدمات پشتیبانی یکی از اصلی ترین عواملی است که سبب رضایت یا نارضایتی مشتریان از سرویس های دریافتی خواهد شد.

اغلب مشتریان فقط به علت برخوردار شدن از یک پشتیبانی متعهد و پاسخگو، نسبت به خرید هاست جدید و جا به جایی هاست وب سایت خود اقدام می کنند، شما قبل از خرید هاست باید در مورد خدمات پشتیبانی شرکت های هاستینگ بیشتر تحقیق کنید، چرا که در طول مدت استفاده از سرویس، برای رفع برخی از مشکلات خود حتما به کمک پشتیبانان شرکت هاستینگ نیاز دارید، بنابراین قبل از خرید هاست، از سیستم پشتیبانی، نحوه پشتیبانی، ساعات کار پشتیبانی و حدود وظایف پشتیبانی شرکت های هاستینگ اطلاعات دریافت کنید، سپس نسبت به خرید هاست خوب برای فروشگاه اینترنتی خود اقدام کنید.

در فضای رقابتی همیشه رقابت های ناسالم نیز وجود دارد. برخی رقبا با رفتار غیر اخلاقی اقدام به هک کردن یا ایجاد اختلال در روند کاری سایرین می کنند. در این زمان شرکت ارائه دهنده ی هاست شما، باید به سرعت اقدام به رفع مشکل کند.

در زمان از کار افتادگی سایت مهم ترین کار رفع سریع مشکلات است. زیرا هرچه دفعات و مدت زمان از کار افتادگی وب سایت بیشتر باشد، اعتماد مخاطبان به آن نیز به همان میزان کاهش می یابد.

پیشنهاد می کنم مقاله تاثیر کرونا بر کسب و کار را مشاهده کنید

دوره های متنوع خرید

معمولا بیشتر پکیج های هاست ها را می توانید برای یک دوره ی طولانی مانند یکساله یا بیشتر خریداری کنید اما باید دقت کنید که هاست خریداری شده، اگر در طول این مدت دچار مشکل شود و نقص آن توسط شرکت ارائه دهنده ی هاست قابل حل نباشد، شرکت ارائه دهنده ی هاست، هیچ تضمینی بابت برگشت هزینه ی پرداخت شده به شما نمی دهد.

در هنگام خرید هاست برای فروشگاه اینترنتی باید آن را از شرکت هایی تهیه کنید که سرویس های خود را به صورت ماهانه نیز به شما ارائه دهند و شما با پرداخت هزینه اندک در ماه اول قادر باشید کیفیت سرویس را مورد ارزیابی قرار دهید و در صورتی که پس از استفاده از هاست نتیجه ی آن رضایت بخش بود نسبت به تمدید هاست خود برای بازه های زمانی طولانی اقدام کنید.

هاست فروشگاه اینترنتی باید حجم کافی داشته باشد.

یکی از فاکتور های اصلی که همواره مورد توجه موتور های جستجو بوده است، محتوا است. شما باید فضای مناسبی را برای محتوا هایی که بیشتر مورد توجه کاربران است تهیه کنید، زیرا هرچه در موتور های جستجو امتیاز بالاتری بدست بیاورید، افراد بیشتری جذب فروشگاه اینترنتی شما می شوند در نتیجه فروش بیشتری خواهید داشت.

محتوای هاست فروشگاه اینترنتی شما می تواند شامل متن، فیلم، ویدئو، صوت و… باشد. سعی کنید از محتواهای پر حجم زیاد استفاده نکنید زیرا سرعت سایت شما را کاهش می دهد.

مطالب مرتبط
طراحی فروشگاه اینترنتی در تبریز

طراحی فروشگاه اینترنتی در تبریز

برای برای طراحی فروشگاه اینترنتی در تبریز به کجا مراجعه کنم؟ می خواهم سایت فروشگاهی داشته باشم و نمی دانم […]

8 دقیقه مطالعه مشاهده
خرید اینترنتی

۵ مزیت خرید اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی

چالاک سافت در این مقاله قصد دارد تا شما را با ۵ مزیت راه اندازی کسب کار اینترنتی برای خریداران […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
فروشگاه اینترنتی

۷ مزیت داشتن فروشگاه اینترنتی برای صاحبان کسب و کار

اگر شما هم به فکر طراحی فروشگاه اینترنتی و یا در حال آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستید، در چالاک […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *