21 فاکتور مهم سئو فروشگاه اینترنتی

همه دسته بندی هادر 03/06/2020

عوامل زیادی در رتبه بندی و بهینه سازی فروشگاه شما برای موتور های جستجو دخیل هستند، که این عوامل حدود 200 مورد می باشند. ما در تیم چالاک سافت قصد داریم به چند مورد از مهم ترین آنها در این مقاله یعنی 21 فاکتور مهم سئو فروشگاه اینترنتی بپردازیم.

محتوای سایت

یکی از 21 فاکتور مهم سئو فروشگاه اینترنتی، برای موتورهای جستجو، محتوای سایت است. یعنی اگر سایت دارای محتوای با کیفیت و کاربر پسند باشد از نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو در رتبه بندی بهتری قرار می گیرد. زیرا محتوای باکیفیت باعث جذب بیشتر کاربر و پایین آمدن نرخ پرش سایت می شود.

استفاده از کلمه ی کلیدی در نام دامنه

یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو که در رتبه بندی سایت توسط موتورهای جستجو نقش بسزایی دارد، بکار بردن کلمه ی کلیدی در نام دامنه است. البته اگر کلمه ی کلیدی به عنوان اولین کلمه در نام دامنه گنجانده شود باعث پیشرفت سایت در رتبه بندی گوگل و بهبود سئو سایت وهمچنین باعث افزایش بازدیدکننده نیز می شود.

استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه

اگر استفاده از کلمه ی کلیدی در ابتدای نام دامنه برایتان مقدور نبود، می توانید از کلمات کلیدی در Sub-domain استفاده کنید. این مورد می تواند در سئو فروشگاه شما تاثیر داشته باشد.

اضافه کردن کد کشور TLD

اضافه کردن این کد به عنوان یکی از 21 فاکتور مهم سئو فروشگاه اینترنتی، می تواند سبب افزایش رتبه بندی سایت شما درکشور مبدا شود اما اگر جستجوی جهانی مدنظر باشد، اضافه کردن کد اهمیت چندانی در افزایش رتبه بندی سایت ندارد.

بکار بردن کلمه کلیدی درعنوان

اگر به دنبال جایگاه عالی برای سئوی سایت خود هستید، باید توجه ویژه ای به کلمه ی کلیدی داشته باشید، و سعی کنید آن را در عنوان بکار ببرید. زیرا یکی از فاکتورهای مهم سئو استفاده از کلمه ی کلیدی در عنوان است که سبب می شود موتورهای جستجو آسانتر موضوع محتوای سایت شما را متوجه شوند، همچنین کاربران نیز با مشاهده ی کلمه ی کلیدی در عنوان مقاله، تمایل بیشتری برای کلیک بر روی لینک فروشگاه شما پیدا می کنند. بکار بردن کلمه کلیدی در عنوان محتوا یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای سئو در رتبه بندی فروشگاه اینترنتی است.

استفاده از کلمه ی کلیدی در Description

هنگامی که در Description از کلمه ی کلیدی استفاده می شود، سیگنالی برای موتورهای جستجو ایجاد می شود که به آنها اجازه می دهد متوجه شوند فروشگاه شما درمورد چه چیزی است. از این رو حداقل یک بار از کلمه ی کلیدی خود در این قسمت استفاده کنید.

بکاربردن کلمه کلیدی در محتوا

بکاربردن درست کلمات کلیدی در محتوای سایت باعث رتبه بندی بهتر فروشگاه اینترنتی شما می شود. اما نباید در به کاربردن آن زیاده روی کنید.

طول محتوا

به طور معمول محتوای طولانی تر به دلیل داشتن اطلاعات و جزییات بیشتر تاثیر بیشتری در رتبه بندی شما دارد. و به شما اجازه می دهد که از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید.

معنی صحیح کلمات کلیدی موجود در محتوا با استفاده از (LSI)

گاهی ممکن است یک کلمه ی کلیدی دارای چند معنی مجزا باشد، اما LSI به موتورهای جستجو کمک می کند تا معنی صحیح کلمه ی کلیدی را با توجه به متن محتوا تشخیص دهد.

محتوای تکراری

یکی از 21 فاکتور مهم سئو فروشگاه اینترنتی که سبب می شود رتبه ی فروشگاه شما حالت نزولی داشته باشد استفاده از محتوای تکراری است به این معنی که اگر شما یک محتوا را در دو صفحه تکرار کنید موتورهای جستجو برای سایت شما جریمه ای در نظر می گیرند که موجب پایین آمدن رتبه ی شما در سایت می شود.

تگ Rel Canonical

استفاده از این تگ به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو به شما کمک می کند که موتورهای جستجو صفحات محتوای سایت شما را به عنوان صفحات تکراری در نظر نگیرند.

بررسی سرعت وب سایت توسط  کدهای HTML

موتورهای جستجو با استفاده از کد های HTML و سایز فایل ها، سرعت بازشدن وب سایت برای کاربران را بررسی می کنند، زیرا هر چه سرعت بازشدن وب سایت سریع تر باشد، تمایل کاربر به ماندن در آن بیشتر است. پس سرعت وب سایت می تواند عامل مثبتی در رتبه بندی سایت به شمار آید.

بهینه سازی عکس ها

استفاده از عکس ها و افزودن alt text یعنی توضیح درباره ی عکس ها به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع عکس ها را بهتر بفهمند.

بروز رسانی محتوا

گوگل و موتورهای جستجو به آپدیت و بروز بودن سایت و محتوای آن اهمیت ویژه ای می دهند. هرچقدر که بروز رسانی سایت بهتر باشد به همان میزان رتبه ی سایت در گوگل و موتورهای جستجو بالاتر می رود.

استفاده از کلمه ی کلیدی در تگ H2  و H3

یکی دیگر از 21 فاکتور مهم سئو فروشگاه اینترنتی استفاده از کلمه ی کلیدی در تگ های H2 و H3 می تواند فاکتور مثبتی در جهت ارتقای رتبه بندی سایت شما محسوب شود.

ترتیب کلمات کلیدی

ترتیب جایگذاری کلمات کلیدی بسیار مهم است و اگر کلمه ی کلیدی محتوای شما یک عبارت است، باید هنگام بیان آن ترتیب را حتما رعایت کنید.

مشکلات گرامری و املایی

یکی دیگر از 21 فاکتور مهم سئو فروشگاه اینترنتی در رتبه بندی سایت، توجه به گرامر و املای صحیح محتوا و کلمات کلیدی است.

محتوای مکمل مفید

استفاده از نماد و یا کلمه ی اختصاری که بتواند مکمل محتوای ارائه شده ی شما باشد، برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است .

استفاده کردن از لینک های خروجی

یکی دیگر از 21 فاکتور مهم سئو فروشگاه اینترنتی در بالابردن رتبه ی سایت، استفاده از لینک های خروجی است. اما باید دقت کنید که در استفاده از لینک های خروجی زیاده روی نکنید چون می تواند اثرات منفی برای رتبه بندی سایت را به دنبال داشته باشد و کاربران را تشویق به بازدید از محتوای سایت های دیگر کند.

بکار بردن لینک های داخلی

برخلاف لینک های خروجی، استفاده ی بیشتر از لینک های داخلی باعث بهبود رتبه بندی سایت می شود، زیرا لینک های داخلی به موتورهای جستجو کمک می کنند که سریع تر و بهتر موضوع محتوای سایت شما را بفهمند و اجازه ی ایندکس شدن لینک های داخلی نیز به آنها داده می شود. پس یکی از 21 فاکتور مهم سئو فروشگاه اینترنتی، کیفیت لینک های داخلی می باشد که تاثیر مستقیم بر روی رتبه بندی سئو خواهد داشت.

استفاده کردن از محتوای چند رسانه ای یا مولتی میدیا

در هنگام تولید محتوا استفاده کردن ازعکس ها، ویدئوها و گیف ها می تواند موجب بالا بردن کیفیت محتوا در وب سایت شود، زیرا محتوایی که فقط دارای متن است برای بازدیدکنندگان کسل کننده است. اما اگر محتوای سایت شما شامل تصاویر و ویدیو باشد کاربران مدت زمان بیشتری در سایت شما می مانند که می تواند تاثیر مستقیم در افزایش رتبه بندی سایت شما داشته باشد.

به این نوشته امتیاز دهید!
[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید