۷ مزیت داشتن فروشگاه اینترنتی برای صاحبان کسب و کار
اگر شما هم به فکر طراحی فروشگاه اینترنتی و یا در حال آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستید، در چالاک سافت در این مقاله قصد داریم شما را با مزایای فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان آشنا کنیم.
- گسترش دادن دامنه فروش
- فروش ۲۴ ساعته
- کاهش هزینه ها
- ارائه بهتر خدمات به مشتریان
- دریافت گزارش از میزان استقبال مشتریان از کلیه اجناس
- مکانی برای تبلیغات خدمات خود
- فروش آنلاین
گسترش دادن دامنه فروش
فروشگاه های اینترنتی محدودیت جغرافیایی ندارند، و می توانند خدمات خود را در سراسر کشور به مشتریان عرضه کنند. بر عکس فروشگاه های سنتی که فقط در محدوده ی جغرافیایی مشخصی قادر به ارائه خدمات هستند، این دست از فروشگاه ها می توانند خدمات خود را در کلیه نقاط کشور به فروش برسانند.
فروشگاه های اینترنتی این امکان را در اختیار مشتریان قرار می دهند که در هر نقطه کشور که هستند، بتوانند در فروشگاه آنلاین کالاهای مورد نیاز خود را سفارش دهند و بعد از ثبت سفارش، خرید خود را نهایی کنند.
بیشتر بخوانید: ۲۰ روش تضمینی برای کسب درآمد از اینترنت در سال 2023
فروش ۲۴ ساعته
کلیه صاحبان کسب و کار که از طریق فروشگاه های سنتی خدمات خود را به مشتریان عرضه می کنند، تنها در طول ۱۲ ساعت روز قادر به فروش محصولات خود هستند. فروشگاه های اینترنتی از طریق فروش آنلاین، امکان فروش محصولات را در ۲۴ ساعت شبانه روز برای صاحبان کسب و کار فراهم می سازند.
در واقع فروشگاه آنلاین (وب سایت اینترنتی) با طراحی صفحه فروش برای مشتریان، به عرضه ۲۴ ساعته خدمات خود می پردازد، و مشتریان با مراجعه به وب سایت در هر ساعت از شبانه روز به فروشگاه های اینترنتی سر می زنند و اجناس مورد نیاز خود را خریداری می کنند.
کاهش هزینه ها
شما برای داشتن فروشگاه سنتی نیاز به یک مکان فروشگاهی جهت عرضه محصولات خود در نمایشگاه را دارید. فروشگاه های سنتی شامل هزینه هایی چون، هزینه اجاره فروشگاه، هزینه نیروی انسانی، هزینه انبارداری و … می باشند. فروشگاه های اینترنتی برای صاحبان مشاغل بسیار مقرون به صرفه هستند.
این نوع از فروشگاه ها در فضای اینترنت طراحی می شوند و نیاز به مکان فیزیکی جهت اجاره ندارند. همچنین خدمات ارائه و فروش محصولات توسط درگاه اینترنتی انجام می شود لذا این نوع از فروشگاه ها نیازی به نیروی انسانی جهت فروش محصولات ندارند.
در واقع صاحبان کسب و کار می توانند بدون داشتن هزینه اجاره فروشگاه و هزینه نیروی انسانی، به فروش محصولات خود بپردازند.
ارائه بهتر خدمات به مشتریان با فروشگاه اینترنتی
صاحبان فروشگاه های اینترنتی، با تزیین و نمایش محصولات در وب سایت اینترنتی خود، به بهترین شیوه به ارائه خدمات می پردازند.
فروشگاه های آنلاین با ارائه کاتالوگ و اطلاعات کامل در کنار هر محصول، فرصت مقایسه و انتخاب بهتر را در اختیار مشتریان قرار می دهند، بدین شیوه مشتریان ضمن داشتن اطلاعات کامل درباره محصول، با رضایت خاطر خرید خود را انجام می دهند.
دریافت گزارش از میزان استقبال مشتریان از کلیه اجناس
فروشگاه های آنلاین با طراحی صفحه نظرسنجی محصولات، به ثبت نظر مشتریان از کالاهای خریداری شده می پردازند. همچنین کلیه کالاهای به فروش رفته در سیستم طراحی شده، برای فروشگاه های اینترنتی ثبت می شود.
با ثبت تعداد فروش هر کدام از محصولات، مشخص می شود که چه کالایی بیشترین فروش و کدام کالا کمترین فروش را می تواند داشته باشد. مدیر فروشگاه آنلاین با دریافت این قسمت از اطلاعات می تواند محصولاتی که از طرف مشتریان بیشتر تقاضا می شوند را به تعداد و تنوع بیشتری در اختیار مشتریان قرار دهد.
پیشنهاد می کنم مقاله ۵ مزیت خرید اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی را مشاهده کنید.
مکانی برای تبلیغات خدمات خود
تبلیغات یک سازوکار بسیار موثر در امر فروش به حساب می آید. افراد از طریق تبلیغات محصولات خود را به مشتریان می شناسانند و با این کار زمینه را برای جذب مشتریان و همچنین فروش بیشتر محصولات فراهم می کنند.
تبلیغات نیاز به هزینه دارد لذا اگر کسی برای محصولات خود تبلیغ کند باید هزینه ای را بابت این امر بپردازد. فروشگاه های اینترنتی مکانی بسیار مناسب برای تبلیغات به حساب می آیند.
صاحبان کسب و کار با داشتن فروشگاه می توانند با کمترین هزینه در وبسایت اینترنتی خود، به تبلیغ محصولات بپردازند و از این طریق، مشتریان بیشتری و به تبع آن فروش بیشتری داشته باشند.
فروش آنلاین با فروشگاه اینترنتی
فروش محصولات در فروشگاه های اینترنتی به صورت آنلاین انجام می شود. فروشگاه های آنلاین با داشتن صفحه درگاه پرداخت اینترنتی، با استفاده از کارت های بانکی، امکان پرداخت اینترنتی را در اختیار مشتریان قرار می دهند. در طراحی فروشگاه های اینترنتی از نرم افزارهایی استفاده می شود که دارای قابلیت انتخاب محصول، اضافه کردن به سبد خرید، وصل شدن به صفحه پرداخت و فروش نهایی محصول می باشند. درواقع مدیران فروشگاه های آنلاین بدون اینکه خودشان درگیر امر فروش باشند، کلیه فرایند فروش توسط سیستم طراحی شده برای فروشگاه انجام می شود.