لیست مجوز های لازم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی

مجوزهای لازم برای فروشگاه اینترنتی

فعالیت های تجاری با توجه به سهولت دسترسی به اینترنت ترجیح می دهند محصولات و خدمات خود را از طریق اینترنت معرفی کنند و به فروش برسانند. به همین دلیل امروزه در این فضای جدید، کسب و کار های زیادی مشغول فعالیت هستند. نکته حائز اهمیت در فعالیت های تجاری آنلاین سوء استفاده و کلاهبرداری است. پس لازم است اقداماتی در جهت ساماندهی کسب و کارها انجام شوند. نمونه ای از اقدامات لازم که باید حتما در راه اندازی فروشگاه اینترنتی انجام شود دریافت مجوز برای مشاغل اینترنتی است. جهت آشنایی با مجوزهای فروشگاه اینترنتی تا انتها مقاله ما را همراهی کنید.

لیست مجوز های لازم برای فروشگاه اینترنتی

بعضی از این مجوز ها ضروری نیستند و شما با توجه به محصولاتتان مجوز مورد نیاز خود را دریافت کنید. با گرفتن مجوز ها میتوانید اعتبار بیشتری داشته باشید.

 

ای نماد الکترونیکی چیست؟

اصلی ترین مجوز یک سایت فروشگاهی ای نماد می باشد. در تعریفی دیگر می توان گفت اعتباری که به مجوز مشاغل اینترنتی داده می شود و درستی فعالیت آنها را تایید می کند ای نماد است. به همین دلیل اکثر مردم آن را نماد اعتماد الکترونیکی می دانند و ارتباط بیشتری با این سایت ها برقرار می کنند.

انواع اینماد الکترونیکی

  • ای نماد موقت
  • ای نماد دائم تک ستاره
  • ای نماد دائم دو ستاره
اینماد موقت:

نماد موقت برای کسانی صادر می شود که قصد دارند در سریع ترین زمان ممکن فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنند. همچنین در این زمان کم مجوز دریافت نمایند. البته لازمه داشتن نماد های دیگر نماد موقت می باشد. در اینماد موقت تنها طراحی سایت و قالب فروشگاهی با کمترین ویژگی موجود مورد بررسی قرار می گیرد به همین دلیل نیاز به تمدید دارد.

اینماد تک ستاره:

برای کسب نماد دائم یا تک ستاره معیار های مهمی مد نظر گرفته می شوند. پس از اخذ نماد موقت به کسب ای نماد دائم اقدام نمایید.

اینماد تک ستاره

اینماد تک ستاره

ای نماد دو ستاره:

جهت دریافت نماد دو ستاره داشتن گواهی ssl لازم است چون نقش مهمی در اعتماد کاربران به سایت دارد. این مرحله زمان و هزینه بالایی دارد در سایت های فروشگاهی کاربران اطلاعات خود را برای خرید محصول در سایت مذکور وارد می کنند. محل زندگی کاربر، سن، شماره کارت، شماره تماس منزل و موبایل نمونه ای از این اطلاعات می باشند. داشتن گواهی ssl به کاربر اعتماد میدهد که اطلاعاتش محفوظ خواهد بود.

نکاتی در مورد اخذ اینماد الکترونیکی
  • شرکت باید قبلا ثبت شده باشد.
  • دامنه سایت باید به نام مدیر شرکت یا هیئت مدیره باشد.
  • آدرس و اطلاعات تماس سایت باید با اطلاعات وارد شده در هنگام ثبت نام مطابقت داشته باشند.
  • تنها سایت های فروشگاه اینترنتی یا انلاین که قصد فروش کالا یا خدمات را دارند می توانند از اینماد استفاده کنند.

ای نماد الکترونیکی چیست؟

مجوز ساماندهی در محتوای فضای مجازی

نماد ساماندهی تائید کننده محتوای وب سایت است. بدون داشتن این نماد نیز می توان فروشگاه اینترنتی ساخت. اما اگر به هر دلیلی قرار باشد وب سایت تان فیلتر شود قبل از انجام این اقدام (فیلترینگ) ستاد ساماندهی از طریق پیامک به شما اطلاع میدهد.

مجوز های اختصاصی کسب و کار اینترنتی

فقط سایت هایی که فروشی در انها انجام میشود نیاز به دریافت مجوز دارند و این مجوز ها شامل تمام کسب و کار های اینترنتی نمی شوند. با گرفتن مجوز ها به آسانی می توانید برای درگاه پرداخت مستقیم اقدام نمایید. وجود این درگاه اعتماد مشتری به سایت شما را افزایش داده و به روند کسب و کار شما سرعت می بخشد.

مجوز های اختصاصی کسب و کار اینترنتی شامل گروه صنفی می باشند. مثلا برای فروش محصولات سمعی و بصری یا فرهنگی مثل کتاب به مجوز وزارت ارشاد نیاز دارند. همچنین برای کسب و کار های فرهنگی و هنری نمادی با عنوان نماد ستاد ساماندهی سایتهای اینترنتی، وزارت ارشاد اسلامی باید گرفته شود. البته سایت های شرکتی و شخصی نیازی به دریافت پروانه کسب و کار یا نماد اعتماد الکترونیکی ندارند. با دریافت این نماد ها می توان با پست قرارداد بست و به راحتی و سرعت زیاد، کالا را به دست مشتری رساند.

نماد ستاد ساماندهی سایتهای اینترنتی

نماد ستاد ساماندهی سایتهای اینترنتی

چگونگی کسب مجوز برای رسانه های دیجیتال

  • ابتدابرای ثبت نام اولیه اقدامات لازم را انجام دهید.
  • پس از ثبت نام کلمه عبور را دریافت خواهید کرد و با استفاده از آن برای درخواست مجوز در زمینه رسانه های دیجیتال اقدام نمایید.
  • سپس بعد از ارسال درخواست مجوز تیم حراست آن را بررسی خواهد کرد و نتیجه برایتان ارسال می شود.
  • زمانی که تیم حراست درخواست مجوز را تایید کنند به آزمون آنلاین در زمینه قوانین و مقررات می رسید و آزمون را به صورت آنلاین انجام می دهید.
  • آزمون آنلاین شامل ۱۲ سوال است که باید در ۱۵ دقیقه به آنها پاسخ دهید. همچنین بعد از آزمون یک مصاحبه ۱۰ دقیقه ای در پیش دارید.
  • در پایان علاوه بر گرفتن نمره قبولی در آزمون آنلاین باید کمیته تخصصی نیز اظهار نظر کنند. سپس برای اظهار نظر پایانی منطبق با آیین ساماندهی در کارگروه فرهنگی دیجیتال مورد بررسی قرار بگیرد. در آخر پس از تایید شدن مجوز ۵ ساله دریافت می کنید.

کسب مجوز نظام صنفی رایانه ای

شرکت های قبل از شروع فعالیت های طراحی، تولید، راه اندازی، توسعه و. . . باید بر اساس قانون تجارت به نظام صنفی استان خود مراجعه نمایند و مجوز فعالیت را دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز برای کسب مجوز نظام صنفی رایانه ای

  • تصویر لوگو و گواهی ثبت
  • تصویر آخرین اظهارنامه مالیاتی
  • تصویر مدرک تحصیلی مدیر عامل
  • تصویر لیست بیمه شامل نام مدیر عامل
  • تصویر شناسنامه وکارت ملی مدیر عامل
  • تصویر کارت ملی تمام اعضای هیئت مدیره
  • تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس شرکت

کسب مجوز نظام صنفی رایانه ای

نتیجه گیری

لزومی به دریافت همه مجوز ها نیست اما مجوزهای لازم برای فروشگاه اینترنتی خود را بگیرید. با دریافت مجوز میتوان اعتماد مشتریان را به درست آورد همچنین شغل خود را ارتقا دهید. به خاطر داشته باشید مجوز، نماد اعتماد مشتری به شما است. یعنی یک پل ارتباطی قوی که هر روز باعث جذب مشتریان بیشتر می شود.

 

به این نوشته امتیاز دهید!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان

همین الان برای دریافت مشاوره رایگان طراحی فروشگاه اینترنتی با مجنتو با شماره ذیل تماس حاصل نمایید. 28429522-021

فهرست مطالب

نوشته های مرتبط

ثبت خدمات و هزینه های مودیان

در نرم افزار مالی و مالیاتی مودیان چالاک می توانید خدمات و کارهایی را که برای مودیان انجام داده اید را در قالب هزینه ها

سوابق مالیاتی مودیان

در این بخش از نرم افزار می توانید بر اساس سال های مالی تعریف شده در سیستم سوابق مالیاتی مودیان را ثبت کنید. تا در

نحوه ثبت نام ارزش افزوده

نحوه ثبت نام ارزش افزوده و تشکیل پرونده در اداره مالیات برای هر شرکت ثبت شده  و واحد اقتصادی الزامی می باشد. به عبارت دیگر

Call Now Buttonمشاوره رایگان