شناخت مشتری

شناخت مشتری

در این مرحله از آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی در مورد شناخت مشتری صحبت خواهیم کرد. برای موفقیت هر کسب و کاری باید کسانی باشند که محصولات ما را بخرند. اما برای اینکه محصولاتی را که ارائه می کنیم خریداری شوند باید چکار کنیم؟ چگونه مخاطبین هدف خود را بشناسیم؟ از چه راههایی محصولات خود را بفروشیم؟ همه اینها سوالاتی است که برای صاحبان کسب و کارها پیش می آید. بیایید با هم این سوالات را بررسی کنیم و جواب آن ها را پیدا کنیم.

شناخت مشتریان

برای شناخت مشترین خود ابتدا باید سن و سال، جنسیت، شغل، تحصیلات و سوابق خانوادگی آن ها را بشناسید. شناخت از مشتریان به شما کمک می کند که برای دستیابی به اهداف خود بهتر قدم بردارید. راههای برای شناخت مشتری وجود دارد در زیر با هم بررسی می کنیم:

بررسی شغل و علایق آن ها

با دانسته این نکته بهتر می توانید در انتخاب محصول و پیشنهاد محصولات به آن ها موفق تر عمل کنید. و محصولاتی را انتخاب کنید که با علایق و شخصیت آن ها همخوانی داشته باشد.

دلیل خرید مشتری

اگر بدانیم که دلیل خرید مشتری چیست و چرا به آن نیاز دارد می توانیم مزایای محصولات را با توجه به خرید مشتری بررسی و بنویسیم.

زمان خرید مشتریان

سعی کنید برای مشتریان همیشه در دسترس باشید. تا بتوانید به سوالات آن ها در مورد محصولات پاسخ دهید. اگر زمانی که مشتری به شما احتیاج دارد در دسترس باشید شانس بیشتری برای خرید کردن مشتری دارید.

خرید مشتریان

خرید مشتریان

توان پرداخت مشتری

اگر محصولات ما دارای قیمت بالایی باشند و مخاطبان ما افرادی با توان مالی متوسط یا پایین باشند در نتیجه در صد فروش ما پایین می آید. همچنین اگر محصول را پایین تر از حد معمول قیمت گذاری کنیم محصول از دید مشتری بی ارزش می شود و آن را خریداری نمی کند.

احساسات مشتریان

اگر نیاز مشتری را بدانیم و بفهمیم که دنبال چه محصولاتی است و چه محصولی نیاز و احساسات او را برطرف می کند. آنگاه می توانیم در محصولات ارائه شده و پیشنهادی به مشتریان بهتر تصمیم بگیریم.

انتظارات مشتریان

باید خود را به جای آن ها بگذاریم و بدانیم که آن ها هنگام خرید از ما چه انتظاراتی از ما دارند. به عنوان مثال تحویل به موقع کالا و گارانتی و یا پشتیبانی محصولات از جمله انتظارات مشتریان است.

انواع مشتریان

۱- مشتریان رها کننده

این مشتریان، مشتریانی هستند که محصولات شما را بررسی می کنند و اما برای پرداخت کردن بسیار سخت گیر هستند و در خرید محصولات مردد هستند.

۲-مشتریان تخفیفی

گروهی از مشتریان هستند که عاشق تخفیف ها و کپن های سایت هستند و هرچه بیشتر به آن ها تخفیف دهید بیشتر از شما خریداری می کنند. باید به این افراد در ازای خرید کوپن ها ی بیشتری دهید و یا هنگامی را که تخفیف در سایت دارید زمان تخفیفات را به آن ها اعلام کنید.

۳- مشتریان یک بار خرید

این مشتریان یک بار از سایت شما خرید کرده اند و کالایی مطابق به نیاز خود خریداری کرده اند شما می توانید این مشتریان را هدف قرار دهید و بهترین محتواها و محصولات را برای پیشنهاد برای آن ها بفرستید. می توانید برای این افراد در مناسبت های مختلف از جمله سال جدید و یلدا و… برای آن ها پیام تبریک بفرستید و نام برند خود را به آن ها یادآوری کنید.

انواع مشتریان

۴-گروه وفادار

مشتریان وفادار مشتریانی هستند که مرتب از سایت شما دیدن می کنند و محصولات شما را بررسی می کنند و اگر به دنبال محصولی بودند و در سایت شما موجود بود فقط از سایت شما خرید می کنند. پس برای نگهداری این مشتریان باید برای آن ها از کادوهایی استفاده کنیم و یا کدهای تخفیف به آن ها پیشنهاد دهیم. همچنین با آن ها در جهت بهبود خدمات به مشتریان و کالاهای جدید مشورت کنیم.

۵-مشتریان پرداخت کننده بزرگ

این مشتریان به دنبال محصولات با ارزش و گران قیمت هستند. آن ها می توانند سرمایه زیادی به کسب و کارهایی که مورد اعتماد آن ها هستند وارد کنند. باید به این مشتریان توجه خاصی کنیم. برای این مشتریان باید پیشنهاد هایی داشته باشیم تا آن ها را بیشتر نگه داریم از جمله می توانیم به آن ها پیشنهاد خرید حضوری دهیم یا پیشنهاد محصولات vip، ارائه خدمات پس از فروش به آن ها و ارسال زودتر محصولات و همچنین ارسال هدایایی برای آنها می تواند خرید آن ها رابیشتر کند.

۶- مشتریان سخت گیر

مشتریان سخت گیر اغلب مشتریانی هستند که سایت شما را بررسی می کنند و کمتر خرید می کنند محصولات را با هم مقایسه می کنند. برای جذب این مشتریان بهترین راه راهنمایی در انتخاب محصولات و کمک کردن برای تصمیم گیری است.

۷- موقعیت مشتریان

مشتریانی هستند که محصول شما را از هر لحاظ مناسب می دانند و دوست دارند اما برای او مناسب نیست از جمله کسی که در آمریکا زندگی می کند پکیج محصولات تزئین سفره شب یلدا برای او هیچ کاربردی ندارد.

۸- ثبت نام های بدون سفارش

این مشتریان، مشتریانی هستند که در سایت ثبت نام کرده اند و تا به حال هیچ خریدی انجام نداده اند این مشتریان در سایت ها بسیار زیاد هستند. آن ها به یک محرک نیاز دارند که آن ها را برای خرید ترغیب کند به عنوان مثال با یک کد تخفیف می توانید آن ها را به مشتری تبدیل کنید.

راههای جذب مشتری

 استفاده از شبکه های اجتماعی

کاربران شبکه های اجتماعی هر روز بیشتر می شوند و برای خرید های خود در شبکه های اجتماعی به دنبال کالاهای خوب و باکیفیت هستند. با فعالیت در این شبکه های اجتماعی می توانیم محصولات خود را به مردم بشناسانیم و آن ها را برای خرید از سایت هدایت کنیم.

 استفاده از شبکه های اجتماعی

سوال پرسیدن از مشتریان

با سوالاتی که از مشتریان می پرسید در مورد نیازهای آن ها و نوع محصولات پیشنهادی آنها، همچنین در مورد علائق و شغل و احساسات آن ها می توانید بیشتر برای رضایت آن ها تلاش کنید. و فروش خود را بالا ببرید.

نظرسنجی برای محصولات

برای محصولات خود نظرسنجی بذارید تا با توجه به رضایت مشتریان از محصولات بتوانید محصولاتی را که مردم بیشتر دوست دارند را بفروشید و محصولاتی را که محبوب نیستند را حذف کنید.

بررسی خریدهای قبلی مشتریان

خرید های قبلی مشتریان خود را بررسی کنید و با توجه به آن ها و نیاز و علایق آن ها محصولاتی را به آن ها پیشنهاد کنید.

بررسی کلمات کلیدی

بررسی و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از طریق ابزار هایی مانند سرچ کنسول، تا بتوانید با استفاده از آن ها برای نوشتن محتوا و سئو کردن سایت خود تلاش کنید. و با این کلمات صفحات سایت خود را بالا بیاورید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یک راه ارزان و موثر برای جذب مشتریان است. شما می توانید ایمیل های مشتریان را جمع آوری کنید و با استفاده از آن ها در مناسبت های مختلف پیام های تخفیف محصولات و یا کوپن های تخفیف را برای آنها ارسال کنید.

ظاهر سایت

یکی از راههای موثر در فروش ظاهر سایت است. ظاهر سایت باید طوری طراحی شود که مشتریان را جذب کند و با توجه به گروه سنی و شغل و جنسیت مشتریان طراحی شود. به عنوان مثال سایت های که برای گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال است با سایت های عمومی که برای بزرگسالان طراحی می شود باید فرق داشته باشد.

ظاهر سایت

ظاهر سایت

تولید محتوای با کیفیت

با تولید محتوای باکیفیت برای محصولات می توانید مشتریان را بیشتر جذب کنید چون آنها برای اینکه اطلاعاتی در مورد محصولات به دست آورند دیگر نیاز ندارند در جاهای دیگر به دنبال آن باشند. محتوای شما می تواند به آن ها کمک کند و خرید آن ها را راحت کند. همچنین محتوای باکیفیت در بالا آمدن صفحات سایت برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. الگوریتم های گوگل امروزه به دنبال صفحات با کیفیت هستند تا آنها را بالا بیاورند.

بازاریابی پیامکی

این روش نیز یکی از روشهای موثر برای کاربران است. می توانید برای کاربران خود در مناسبت های مختلف تخفیف بگذارید و برای آنها پیامک تخفیف ارسال کنید. اما این کار نباید جوری باشد که کاربران را اذیت کند و این پیامها را اسپم بدانند.

نوشتن نام سایت

نام سایت خود را در همه فاکتورها و ریپورتاژ ها و قراردادها و… بنویسید تا اسم برند شما در ذهن همه مخاطبین هک شود.

استفاده از بلاگرها در شبکه های اجتماعی

بلاگرها معمولا برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار مهم هستند. بیشتر آن ها محبوب هستند و دارای هزاران و یا میلیونها کاربر هستند که پست های آن ها را دنبال می کنند. شما می توانید با آن ها صحبت کنید تا در ازای مبلغی که می گیرند برای شما تبلیغات کنند. اما باید این بلاگرها را نیز متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید. به عنوان مثال بلاگرهایی که در زمینه های مد و پوشاک و لوازم آرایشی کار می کنند نمی توانید برای محصولات خوراکی از آن ها استفاده کنید. چون تبلیغات آن ها نمی تواند کارساز باشد. مخاطبین آن ها کسانی هستند که به مد و پوشاک علاقه دارند.

بلاگرها در شبکه های اجتماعی

بلاگرها در شبکه های اجتماعی

نتیجه گیری

مشتریان ما در هر کسب و کاری سرمایه ما هستند. پس برای حفظ و جذب آن ها باید تلاش زیادی کنیم. ما در این مقاله راههایی را برای جذب مشتریان و شناخت مشتری برای شما بررسی کردیم امیدوارم برای شما مفید باشد.

به این نوشته امتیاز دهید!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان

همین الان برای دریافت مشاوره رایگان طراحی فروشگاه اینترنتی با مجنتو با شماره ذیل تماس حاصل نمایید. 28429522-021

فهرست مطالب

نوشته های مرتبط

ثبت خدمات و هزینه های مودیان

در نرم افزار مالی و مالیاتی مودیان چالاک می توانید خدمات و کارهایی را که برای مودیان انجام داده اید را در قالب هزینه ها

سوابق مالیاتی مودیان

در این بخش از نرم افزار می توانید بر اساس سال های مالی تعریف شده در سیستم سوابق مالیاتی مودیان را ثبت کنید. تا در

نحوه ثبت نام ارزش افزوده

نحوه ثبت نام ارزش افزوده و تشکیل پرونده در اداره مالیات برای هر شرکت ثبت شده  و واحد اقتصادی الزامی می باشد. به عبارت دیگر

Call Now Buttonمشاوره رایگان