الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل

تا حالا به این فکر کرده اید که وظیفه ای موتور جستجوی گوگل چیست؟ خیلی ساده است! وظیفه گوگل نمایش بهترین و مرتبط ترین نتایج به کاربران هنگام جستجوی یک عبارت است. اما گوگل از کجا این موضوع را درک می کند که سایت من یا فروشگاه شما در رابطه با چه موضوعی فعالیت می کند تا در صورت درخواست کاربر آنرا نمایش دهد؟ اینبار دیگه ساده نیست! در واقع این روزها گوگل خیلی هوشمند شده و با رصد رفتار کاربران و الگوریتم هایی که طراحی کرده است این موضوع را به راحتی درک می کند. تعداد الگوریتم های گوگل زیاد نیستند اما روز به روز این الگوریتم ها آپدیت می شوند و گوگل هوشمند تر می شود.

بنابراین اگر می خواهید در صفحات اول گوگل سایت شما نمایش داده شود، حتما باید با الگوریتم های گوگل آشنا باشید و طرز کار آنها را بدانید. در ادامه لیستی از جدیدترین الگوریتم های گوگل که در سئو سایت شما موثر هستند را معرفی خواهیم کرد.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم ها در واقع سیستم هایی هستند که گوگل به کمک آنها جستجوهایی که کاربران انجام میدهند را آنالیز می کند و با محتوا و شرایط وبسایت ها تطبیق داده و در نهایت با بهبود این چرخه تلاش میکند بهترین نتایج را در پاسخ به کاربران نمایش دهد.

الگوریتم های گوگل برای سئو

اگر شما یک سئوکار کلاه سفید هستید نباید زیاد نگران الگوریتم های گوگل باشید ولی باید با طرز کار آنها آشنا باشید. گاهی اوقات گوگل با بروزرسانی و یا انتشار یک الگوریتم جدید نتایج جستجو را به کلی دگرگون می کند و اگر شما از آن دسته کسانی هستید که از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اید باید نگران باشید چون احتمال اینکه گوگل شما را جریمه کند و به کلی شما را از نتایج جستجو حذف کند زیاد است.

لیست الگوریتم های گوگل

در ادامه لیستی از مهم ترین الگوریتم های گوگل که تاکنون منتشر کرده است را معرفی خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با هر الگوریتم می توانید به توضیحات کامل آنها مراجعه کنید.

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا یا (Google Panda Algorithm) در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. پاندا در زمانی معرفی شد که کاربران از دست محتواهای تکراری و به دردنخور بسیار شاکی بودند. وظیفه الگوریتم پاندا مبارزه با محتواهای بی کیفیت و کوتاه است.

الگوریتم پاندا

وظیفه الگوریتم پاندا مبارزه با محتواهای بی کیفیت و کوتاه است

الگوریتم پنگوئن 

الگوریتم پنگوئن یا (Google Penguins Algorithm) را در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. این الگوریتم به طور جدی به بررسی لینک سازی خارجی سایت ها پرداخت.

همچنین یکی دیگر از وظایف الگوریتم پنگوئن مبارزه با تکرار زیاد کلمات کلیدی بود که این نیز روشی برای بالا آمدن سایت ها در نتایج جستجوی گوگل بود.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن به طور جدی به بررسی لینک سازی خارجی سایت ها پرداخت

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار یا (Google Hummingbird Algorithm) سعی می کند با درک رفتار و منظور کاربر برای او، نتایج مرتبط را نمایش دهد. همچنین الگوریتم مرغ مگس خوار به کلمات قبل و بعد از کلمه کلیدی نیز توجه می کند و نتایج را با استفاده از آن ها بررسی می کند.

به عنوان مثال بعضی کلمات در زبان فارسی معانی زیادی دارند مانند: کلمه شیر. هنگامی که شیر جنگل را سرچ می کنید، شیر آب را برای شما نمایش نمی دهد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

وظیفه الگوریتم مرغ مگس خوار، درک رفتار و منظور کاربر است.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر یا (Google Pigeon Algorithm) یک الگوریتم جستجوی محلی است. این الگوریتم به موقعیت مکانی و لوکیشن شما توجه می کند و نتایج مرتبط با محل زندگی شما را باز می گرداند. الگوریتم کبوتر در سئوی محلی یا لوکال سئو بیشترین تاثیر را دارد.

به عنوان مثال شما سرچ می کنید بهترین رستوران تجریش، گوگل رستوران هایی که به تجریش نزدیک هستند را برای شما نمایش می دهد.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر یک الگوریتم جستجوی محلی است

الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین یا (Google Rank Brain Algorithm) در سال ۲۰۱۵ و بر پایه هوش مصنوعی پیاده سازی شده است. وظیفه آن درک بهتر معنای کلمات کلیدی بود.

گوگل این الگوریتم را برای درک بهتر کلمات و مفهوم آن ها پیاده سازی کرد تا بهترین و نزدیکترین نتیجه را به عبارت سرچ شده برگرداند.

الگوریتم رنک برین

وظیفه الگوریتم رنک برین درک بهتر معنای کلمات کلیدی است.

الگوریتم رقص گوگل

در الگوریتم رقص گوگل یا (Google Dance Algorithm) گوگل برای مدتی محتوای صفحه شما را در صفحه اول خود قرار می دهد تا به وسیله رفتار کاربران و نرخ ctr صفحه شما را بررسی کند.

اگر در این بازه زمانی، کاربران زیادی را به خود جلب کنید، گوگل سایت شما را در همین صفحه نگه می دارد و ممکن است سایت شما را بالاتر ببرد. اما در صورتی که رضایت کاربران را جلب نکنید بعد از مدتی از رتبه های بالای گوگل به سرعت پایین می آیید.

الگوریتم رقص گوگل

الگوریتم سندباکس

الگوریتم سندباکس یا (Google Sandbox Algorithm) سایت های تازه تاسیس را برای مدت یک تا ۶ ماه زیر نظر می گیرد و آنها در جعبه شنی قرار میدهد.

در این مدت گوگل هنگامی که از صحت و نحوه کار آن ها اطمینان پیدا کرد، آن ها را سندباکس خارج کرده و آن ها را در نتایج جستجوی خود نمایش میدهد.

الگوریتم سندباکس

الگوریتم موبایل فرست ایندکس

الگوریتم موبایل فرست ایندکس یا (Google Mobile First Index Algorithm) در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این الگوریتم سایت ها را مجبور به بهینه سازی برای موبایل کرد تا جایی که بهینه سازی برای موبایل یک امتیاز محسوب شده و گوگل قبل از ایندکس صفحات در دسکتاپ به بررسی صفحات و ایندکس آن ها در موبایل می پردازد.

الگوریتم موبایل فرست ایندکس

وظیفه الگوریتم موبایل فرست ایندکس بررسی بهینه و رسپانسیو بودن سایت برای موبایل است.

الگوریتم کافئین

الگوریتم کافئین یا (Google Caffeine Algorithm) در سال ۲۰۰۹ توسط گوگل معرفی شد. الگوریتم کافئین مشکل ایندکس شدن صفحات سایت ها را حل کرد. تا قبل از اینکه این الگوریتم اعمال شود صاحبان سایت ها برای ایندکس شدن صفحات خود توسط گوگل چندین هفته منتظر می ماندند. 

الگوریتم گورخر

ساختار کاری الگوریتم گورخر یا (Google Zebra Algorithm) به این شکل است که کلیه ی وبسایت های فروشگاهی را از لحاظ فنی مورد بررسی قرار می دهد و اگر متوجه شود که وبسایتی درحال فریب کاربران و کلاهبرداری از کاربران است آن را به گوگل گزارش کرده و جریمه خواهد کرد.

الگوریتم گورخر

بررسی وبسایت های فروشگاهی از لحاظ فنی و قابل اعتماد بودن

الگوریتم BERT 

الگوریتم BERT یکی دیگر از آپدیت های گوگل است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این الگوریتم بر روی کلمات سرچ شده توسط کاربران تمرکز دارد و کلمات را بهتر تفکیک می کند.

همچنین الگوریتم برت روی قوانین نگارشی نیز حساس است و آن ها را به خوبی درک می کند تا بهترین نتیجه را برای کاربران برگرداند.

الگوریتم فرد

الگوریتم فرد یا (Google Fred Algorithm) در سال ۲۰۱۷ توسط گوگل معرفی شد و هدف آن مبارزه با تخلفات وبسایت ها بود. این الگوریتم به دنبال محتوای ارزشمند است و با لینک های اسپم و تبلیغات هایی که مردم را فریب می دهد مبارزه می کند.

الگوریتم تپه

الگوریتم تپه یا (Google Hilltop Algorithm) در سال ۲۰۰۳ توسط گوگل معرفی شد. این الگوریتم روی سایت های معتبر و متخصص تمرکز دارد.

الگوریتم تپه

وقتی که موضوعی را در گوگل سرچ می کنیم این الگوریتم صفحاتی را که در موضوع سرچ شده معتبر هستند و سایت های زیادی به آن لینک داده اند را به نمایش می گذارد.

 

به این نوشته امتیاز دهید!
[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان

همین الان برای دریافت مشاوره رایگان طراحی فروشگاه اینترنتی با مجنتو با شماره ذیل تماس حاصل نمایید. 28429522-021

فهرست مطالب

نوشته های مرتبط

سئو تکنیکال چیست؟

یکی از مراحل بهینه سازی سئو سایت یا فروشگاه اینترنتی، سئو تکنیکال است. اگر مواردی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت را در سایت

سئو چیست؟

در هر روز میلیونها موضوع از طرف کاربران در موتورهای جستجو سرچ می شود و میلیونها سایت نیز وجود دارند که گوگل هر کدام از

ابزار Ahrefs

تحلیل و آنالیز سایت یکی از کارهای بسیار مهمی است که مدیران سایت ها و سئو کاران باید آن را انجام دهند اما برای این

Call Now Buttonمشاوره رایگان