سئو کلاه خاکستری

انواع روش های سئو

شما یک وب سایت بی نظیر طراحی کرده اید و برای کسب جایگاه مناسب، نیازمند یک استراتژی کارآمد می باشید. سایتی که شما طراحی کردید در عین اینکه جامع و کامل است برای کاربران نیز جذاب است. اما نکته در اینجا چارچوب های گوگل است و شما باید قوانین گوگل را رعایت کنید. تا گوگل نیز آنگونه که لایق است به سایت شما امتیاز ببخشد. هدف ما در اینجا ارائه مطالبی در مورد انواع سئو می باشد که تمامی فعالیت های ما برای سایت را در بر می گیرد و مناسب ترین جایگاه را برای سایتمان فراهم میسازد. با چالاک سافت همراه باشید تا در ادامه مطالب با انواع روش های سئو بیشتر آشنا شوید.

سئو چیست؟

سئو برای موتور های جستجو به منظور بهبود عملکرد سایت است. این سئو بر اساس استاندارد های موتور های جستجو و جذب بازدید کنندگان بیشتر انجام می گیرد. در تعریفی دیگر میتوان گفت سئو یا بهینه سازی به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که جایگاه بهتری را در نتایج جستجو فراهم می سازند.

طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوا و تولید محتوا نمونه ای از این فعالیت ها هستند. کلمات بکار رفته در متن و محتوا، لینک های ورودی، ساختار مناسب سایت از فاکتور های تاثیر گذار در سئو می باشند. هدف سئو کمک به سایت ها در بدست آوردن امتیاز بالا در نتایج جستجو است. همچنین موجب افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران می شود.

روش های سئو

رمز موفقیت برای حضور در صفحه اول نتایج گوگل، تولید محتوای با کیفیت و رعایت استاندارد های سئو است. اما جهت کسب رتبه های بالاتر باید از تکنیک های سئو استفاده کنید. تکنیکهای سئو برای این پیاده سازی می شوند که ترافیک طبیعی سایت را بالا ببرند و در نتیجه این اتفاق موجب کسب امتیاز های بالا شوند.

انواع روش های سئو کدامند؟

انواع روش های سئو

سئوی کلاه سفید

سئو کردن سایت طبق استاندارد های گوگل و رعایت کردن تمام قوانین گوگل یا موتور های جستجو، توسط فرد سئو کار را سئوی کلاه سفید می گویند.

سئوی کلاه سفید از تکنیک های مورد قبول گوگل برای ارائه بهترین نتایج به کاربران استفاده می کند. این نوع سئو با اصول درست برای حفظ وب سایت و بهتر شدن آن به شما کمک خواهد کرد تا در تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، لینک گرفتن از سایت های محبوب و دارای دامین اتوریتی بالا، استفاده از محتوا های باکیفیت در وب سایت خود را افزایش دهید.

تولید محتوا با سئوی کلاه سفید کمی زمان بر است اما در طولانی مدت ارزش خود را به نمایش می گذارد.

تکنیک های سئوی کلاه سفید

  • افزایش سرعت صفحات سایت
  • تجربه کاربری (ux) مناسب سایت
  • تولید محتوای با کیفیت و بهینه شده
  • تعامل مناسب بین کاربر و پشتیبان سایت
  • استفاده صحیح از متاتگ‌ها در صفحات وب‌سایت
  • استفاده‌ی بجا از ویدیو، تصویر، نمودار، جداول و…
  • ریسپانسیو بودن وب‌سایت (نمایش صحیح صفحات سایت در لپ تاپ، تبلت، گوشی و…)

سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه به معنی نقض قوانین الگوریتم های گوگل است. در سئوی سیاه افزایش رتبه در اولویت است و رضایت کاربر از محتوا اصلا مد نظر قرار نمی گیرد. این روش از میان بر ها استفاده خواهد کرد و برای رسیدن به جایگاه بهتر موتور های جستجو را فریب میدهد. لینک سازی زیاد و پنهانی و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی نمونه هایی از تکنیک های سئوی کلاه سیاه می باشند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه چیست؟

خوشبختانه این روش جهت ماندگاری در نتایج برتر جستجو چندان تاثیر گذار نیست. یعنی شاید برای مدتی کوتاه پاسخگو باشد و وب سایتی بتواند امتیاز بسیار بالایی را در مدت زمانی کم با این روش کسب کند ولی گوگل متوجه چنین سایت هایی می شود و آنها را جریمه خواهد کرد.

سپس به طور کامل حذف می شوند. به صورت کلی با استفاده از روش سئوی کلاه سیاه برای مدت زمان کوتاهی در گوگل می توان رتبه های مناسب را کسب کرد. اما ماندگاری آن همیشگی نخواهد بود.

تکنیک های سئوی کلاه سیاه

  • خرید لینک
  • محتوای کپی شده
  • تکرار زیاد کلمات کلیدی
  • پنهان کردن لینک و متن‌ها

سئوی کلاه خاکستری

سئوی کلاه خاکستری از تکنیک های سئوی کلاه سفید استفاده می کند. اما برای افزایش سرعت نتیجه گیری تکنیک هایی را به کار میگیرد که موجب فریب موتور های جستجو می شود و احتمال دارد در لیست اعمال سئوی کلاه سیاه قرار بگیرند.

استفاده از سئوی کلاه خاکستری برای کسانی که مهارت کامل در سئو را ندارند هرگز توصیه نمی شود چون این روش مهارت زیادی میخواهد و گوگل میتواند آن را تشخیص دهد و وب سایت را جریمه کند. در تعریفی دیگر می توان گفت سئوی کلاه خاکستری حد وسطی از سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه را در برگرفته است.

تکنیک های سئوی کلاه خاکستری

  • لینک سازی به‌صورت دستی
  • خرید دامنه‌های منقضی شده و مرتبط
  • ایجاد حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای دریافت بک لینک

نتیجه گیری

هدف گوگل و الگوریتم های گوگل کاملا مشخص است. گوگل رتبه بالا را به سایتی می دهد که مطالب سایت با خواسته درصد بالایی از کاربران یکی باشد. با سئو کردن سایت با استفاده از انواع روش های سئو، رضایت کاربران و گوگل را کسب کنید و همواره در جایگاه های برتر نتایج گوگل باشید.

به این نوشته امتیاز دهید!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان

همین الان برای دریافت مشاوره رایگان طراحی فروشگاه اینترنتی با مجنتو با شماره ذیل تماس حاصل نمایید. 28429522-021

فهرست مطالب

نوشته های مرتبط

انتشار نسخه ۲.۳.۴ مجنتو

با اعلام رسمی وبسایت مجنتو نسخه ۲.۳.۴ مجنتو منتشر شد. در این نسخه یک پچ امنیتی و ۲ ویژگی جدید به مجنتو اضافه شده است.

Call Now Buttonمشاوره رایگان