چالاک سافت
منو موبایل

چالاک سافت

ابزار Ahrefs

تحلیل و آنالیز سایت یکی از کارهای بسیار مهمی است که مدیران سایت ها و سئو کاران باید آن را انجام دهند اما برای این کار باید از ابزارهای مخصوصی استفاده کنند. در مقاله های قبل تعدادی از این ابزارها را معرفی کردیم حالا می خواهیم ابزار بسیار کاربردی دیگری بنام Ahrefs را برای شما بررسی کنیم و نحوه کار Ahrefs را به شما یاد دهیم. با چالاک سافت باشید تا این ابزار آنالیز سایت را بهتر بشناسیم.

سایت Ahrefs

Ahrefs یک سایت قدرتمند برای تجزیه و تحلیل سایت در زمینه سئو می باشد. این سایت دارای ابزارهایی برای شناسایی بک لینک ها، کلمات کلیدی، تحلیل سایت رقبا و … می باشد.

تاریخچه سایت Ahrefs

این سایت برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. در ابتدا تنها برای بررسی و تجزیه و تحلیل لینک های سایت بود اما به مرور امکانات و ابزارهای دیگری به آن اضافه شد. تا جایی که امروزه از مهمترین سایت ها در زمینه سئو محسوب می شود و با سایت های Moz Pro و SEMrush رقابت می کند.

مطالب مرتبط: الگوریتم های گوگل

سایت Ahrefs رایگان است یا پولی؟

این سایت هم بخش رایگان دارد و هم پولی. اما در بخش رایگان امکانات بسیار کمتری را به ما می دهد. برای قسمت پولی هم پلان های مختلفی دارد که با توجه به نیاز خود می توانیم یکی از آن ها را انتخاب کنیم. همچنین اگر تمایل به خرید پلان نداشته باشیم می توانیم برای یک هفته با هزینه ۷ دلار از آن استفاده کنیم.

ابزارهای سایت Ahrefs

  • ابزار بک لینک
  • ابزار شناسایی کلمات کلیدی
  • ابزاری بررسی رقبا
  • ابزار رنک یا رتبه سایت
  • ابزار بررسی محتوا
  • ابزار نظارت بر سایت

ابزار بک لینک backlink profile

شناسایی بک لینک های رقبا از مهمترین نکات سئو می باشد. همچنین بک لینک گرفتن مهمترین تکنیک برای سایت ها است. این ابزار سایت Ahrefs مهمترین ابزار برای شناسایی بک لینک های سایت خود و همچنین سایت های رقبا می باشد.

برای ورود به این بخش باید بعد از ثبت نام و ورود به سایت به قسمت backlink بروید. در تصویر این قسمت نشان داده شده است.

ابزار بک لینک
ابزار بک لینک

می توانید لیستی از بک لینک های سایت را مشاهده کنید.

لینک های نوفالو و دوفالو

برای مشاهده لیست لینک های نوفالو و دوفالو مانند تصویر عمل کنید.

برای دیدن سایت هایی که به رقیبان شما لینک داده اند باید مانند تصویر زیر در قسمت more کلیک کرده و لیستی از سایت های رقیبان را بنویسید تا لینک های آن ها را نیز مشاهده کنید.

لینک های رقبا
لینک های رقبا

این قسمت پولی است و رایگان نمی توان از آن استفاده کرد.

همچنین این سایت لیستی از لینک هایی را که صفحات شما دارند و بیشترین لینک ها را به خود اختصاص داده اند را نشان می دهد.

 

جستجوی کلمات کلیدی یا Keyword Research

این ابزار برای بررسی کلمات کلیدی و تعداد دفعاتی که این کلمه در گوگل سرچ شده و همچنین تعداد ترافیک کلمات کلیدی را نشان می دهد.

این بخش تعداد کلیک و نتایج ارگانیک و کلیک در هر جستجو را به شما نشان می دهد.

ابزار دیگری برای جستجوی کلمات کلیدی دارد که به serp نام دارد و کلمات کلیدی را درآن می توانید مشاهده کنید.

ابزار serp
ابزار serp

تحلیل و آنالیز سایت رقبا Competitive Analysis

این قسمت از سایت کلمات کلیدی رقبا که به وسیله آن رقبای شما ترافیک ارگانیک را وارد سایت خود کرده اند را نشان می دهد.

آنالیز سایت رقبا
آنالیز سایت رقبا

همچنین می توانید ترافیک کلی سایت خود و رقبایتان را در آن مشاهده کنید.

ابزار بررسی محتوا

ابزار بررسی محتوا به شما کمک می کند محتواهای باکیفیت را پیدا کنید. این محتواها را از میزان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و سایت ها مشخص می کند. این ابزار برای مدیران سایت ها و تولیدکنندگان محتواها بسیار مهم است چون به آن ها می گوید چه محتواهایی نزد کاربران محبوب هستند.

ابزار رنک یا رتبه سایت

ابزار تحلیل رتبه سایت یکی از قدیمی ترین ابزارهای این سایت است و عملکرد سایت شما را در دوره های مختلف نشان می دهد. این ابزار رتبه بندی سایت و کلمات کلیدی سایت شما را از نظر گوگل بررسی می کند.

ابزار رنک یا رتبه سایت
ابزار رنک یا رتبه سایت

ابزار نظارت بر سایت

این ابزار یک ابزار بسیار مهم است و مانند یک زنگ هشدار عمل می کند. هر زمان که شما و یا رقبای شما یک لینک خارجی دریافت کردید آن را از طریق ایمیل به شما گزارش می دهد. همچنین لینک های شکسته را نیز به شما اعلام می کند.

مقاله مرتبط: گوگل آنالیتیکس چیست؟

چه کسانی می توانند از ابزار های Ahrefs استفاده کنند؟

ابزار Ahrefs برای تمام صاحبان کسب و کارهای اینترنتی کاربرد دارد و همچنین برای سئو کاران بسیار مفید است و از بهترین ابزارهای تحلیل سایت به شمار می رود. برای بازاریابان دیجیتال نیز بسیار کاربرد دارد.

نتیجه گیری

همان طور که می دانید برای تجزیه و تحلیل سایت ها مدیران سایت ها و سئوکاران نیازمند ابزارهای هستند که بتوانند به کمک آن ها مشکلات سایت ها را شناسایی کرده و آن ها را برطرف کنند.

ابزار Ahrefs نیز یکی از سایت هایی است که در این زمینه کمک زیادی به آن ها می کند و دارای ابزارهای مختلفی است. در مقاله بالا ابزارها و نحوه کار Ahrefs را با هم بررسی کردیم امیدوارم از خواندن آن لذت برده باشید.

مطالب مرتبط
سئو مجنتو چیست؟

سئو مجنتو چیست؟ بهترین ماژول های سئو مجنتو 2023

مجنتو یکی از فروشگاه ساز هایی است که برای راه اندازی سایت و فروشگاه های اینترنتی از آن استفاده می […]

11 دقیقه مطالعه مشاهده
الگوریتم تپه

الگوریتم تپه یا Hilltop

قبل از سال ۲۰۰۴ هنگامی که موضوعی را در گوگل سرچ می کردیم لیستی از صفحات مختلف را برای ما […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
الگوریتم موبایل فرست ایندکس

الگوریتم موبایل فرست ایندکس

طبق مطالعات که در سال ۲۰۱۶ انجام گرفته بیش از ۷۴ درصد از مردم برای استفاده از گوگل از موبایل […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *