چالاک سافت
منو موبایل

چالاک سافت

الگوریتم پنگوئن

بسیاری از سایت ها برای بالا آمدن صفحات خود به تعداد زیادی کلمات کلیدی را تکرار می کنند طوری که محتوا قابل خواندن نیست. این صفحات تنها برای موتور های جستجو بهینه شده اند. همچنین از لینک های غیر مرتبط برای سایت خود استفاده می کنند یا از سایت های فروش بک لینک و یا مزرعه های بک لینک استفاده می کنند.

این روش باعث شده بود که سایت های با کیفیت پایین در نتایج جستجوی گوگل بالا بیایند. برای رفع این مشکل الگوریتم پنگوئن توسط گوگل معرفی شد و این مشکل را حل کرد. اما چگونه؟ با چالاک سافت باشید تا با هم برسی کنیم که الگوریتم پنگوئن چیست؟ و الگوریتم پنگوئن چگونه به وجود آمد؟

الگوریتم پنگوئن چگونه به وجود آمد؟

موتورهای جستجو در گذشته صفحات را بر اساس تعداد کلمات کلیدی به کار رفته در صفحات بالا می آوردند و هر چه میزان کلمات کلیدی در یک صفحه بیشتر بود از نظر گوگل این صفحه دارای امتیاز بالاتری بود. 

این کار باعث شده بود که صفحات بی کیفیت که تنها برای موتورهای جستجو نوشته شده بودند بالا بیایند در این روش می توانستند با کپی کردن زیاد کلمات کلیدی صفحات را بالا بیاورند.

لینک های زیاد نیز در بالا آمدن صفحات تاثیر زیادی داشتند برای این روش نیز از مزرعه های لینک و همچنین برای لینک سازی از سایتهای بی اعتبار استفاده می کردند.

الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن (Google Penguins Algorithm) در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. و کار آن مبارزه با سایت ها و صفحاتی بود که از لینک های اسپم و همچنین صفحاتی که با کلمات کلیدی اسپم برای بالا آمدن در گوگل استفاده می کردند بود. این الگوریتم گوگل باعث شد که در جستجوی خود صفحاتی که از این روش ها استفاده می شد را جریمه کند یا صفحات را از جستجوی خود حذف کند. و بررسی دوباره آن ممکن بود ماهها و حتی چند سال طول بکشد.

 

الگوریتم پنگوئن چیست؟
الگوریتم پنگوئن چیست؟

پنگوئن دو عمل خاص را هدف قرار داد:

لینک اسپم

لینک اسپم لینک هایی هستند که از وب سایت های بی کیفیت یا غیر مرتبط، برای بدست آوردن رتبه های بالا در گوگل خریداری می شوند. الگوریتم پنگوئن با این لینک ها مبارزه می کند و آن ها را جریمه می کند.

راه دیگر تشخیص لینک های اسپم الگوریتم پنگوئن گوگل این است که اگر شما یک سایت ساده ۴ صفحه ای دارید و در هیچ یک از شبکه های اجتماعی فعالیت ندارید. اما از طرفی ۳۰۰۰ بک لینک را از سایت های دیگر دریافت کرده اید. این کار گوگل را حساس می کند و می گوید با اینکه از شبکه های اجتماعی هیچ لینکی دریافت نکرده چگونه ممکن است این تعداد لینک بالا از سایتهای دیگر دریافت کند.

مطالب مرتبط: سئو (SEO) چیست؟

پر کردن کلمات کلیدی

 روش پر کردن کلمات کلیدی یا تکرار زیاد کلمات کلیدی در تلاش برای دستکاری رتبه از طریق آن ها گوگل را حساس می کند. ما باید تلاش کنیم صفحات را برای مخاطبان بهینه کنیم نه فقط برای موتورهای جستجو. خواندن صفحاتی که تنها برای موتورهای جستجو بهینه شده اند می تواند مخاطب را اذیت کند و از خواندن آن مطلب منصرف شود. برای رفع این مورد امروزه ابزارهای آنالیز سئو وجود دارند که به شما اجازه نمیدهند بیشتر از تعداد تعیین شده ۲٫۴ درصد از کلمات کلیدی استفاده کنید.

الگوریتم پنگوئن برای شناسایی صفحات بی کیفیت با کلمات کلیدی زیاد و همچنین شناسایی صفحات با بک لینک های اسپم و نامعتبر در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این الگوریتم صفحاتی را که دارای کلمات کلیدی اسپم و تنها برای جستجوی گوگل نوشته شده اند و صفحاتی که با لینک های نامعتبر بالا آمده اند را جریمه می کند و رتبه آن ها را کاهش می دهد و یا از جستجوی گوگل خارج می کند.

چگونه می توانم بفهمیم که توسط پنگوئن جریمه شده ایم؟

برای اینکه بفهمیم توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شده ایم یا نه باید اول تفاوت بین جریمه الگوریتم پنگوئن و مجازات دستی گوگل را بدانیم. به طور خلاصه، Penguin یک فیلتر فهرست Google است که برای همه وب سایت ها اعمال می شود، در حالی که مجازات دستی مخصوص یک وب سایت است که Google تصمیم گرفته است هرزنامه باشد. این مجازات های دستی ممکن است نتیجه گزارش دهی یک وب سایت مشخص توسط کاربران Google برای هرزنامه باشد. اما الگوریتم پنگوئن فرق می کند.

 

چگونه می توانم بفهمیم که توسط پنگوئن جریمه شده ایم؟
چگونه می توانم بفهمیم که توسط پنگوئن جریمه شده ایم؟

اگر وب سایت شما در رتبه بندی یا بازدید کاهش پیدا کرد و یا با به روزرسانی پنگوئن افت نشان داد، ممکن است تحت تأثیر این فیلتر قرار گرفته باشید. با جریمه پنگوئن ممکن است رتبه ی صفحه شما از رتبه ۲ به ۱۵۰ برسد و بازدید صفحه شما کم شود.

چگونه صفحات را که توسط پنگوئن جریمه شده اند بازیابی کنیم؟

برخلاف مجازات پیوند دستی، که پس از برطرف کردن آن باید درخواست تجدید نظر در Google داشته باشید، برای لغو مجازات پنگوئن چنین درخواستی را ارائه نمی کنید. در عوض، دفعه بعدی که Googlebot برای جستجوی سایت شما اقدام می کند، معمولاً بخشیده می شود. این مراحل بازیابی شامل موارد زیر است:

  • حذف لینکهای غیرطبیعی که کنترل آنها را دارید، از جمله لینکهایی که خودتان ساخته اید.
  • رد کردن لینکهای اسپم که نمی توانید کنترل کنید.
  • تجدید نظر در محتوای وب سایت و بهینه سازی محتوا

حقایق دیگر در مورد به روزرسانی پنگوئن

پنگوئن در ابتدا به عنوان یک “فیلتر” برای نتایج جستجو راه اندازی شد اما در سپتامبر ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که پنگوئن به بخشی از الگوریتم اصلی رتبه بندی موتور جستجو تبدیل شده است.

جان مولر، کارمند Google، پنگوئن را الگوریتمی بسیار حساس خواند و گفت وجود تعداد زیادی پیوند با کیفیت پایین که به یک صفحه از وب سایت شما اشاره دارند، می تواند باعث کاهش اعتماد Google به کل وب سایت شما شود. با این حال، برخی از سئو کاران ادعا کرده اند که با به روز رسانی Penguin 4.0، فیلتر ممکن است کمی نرم شود به طوری که دیگر دامنه های کلی سایت را مجازات نمی کند.

نتیجه گیری

الگوریتم های گوگل هر کدام برای هدف خاصی به کار می روند تا گوگل بتواند بهترین نتیجه را به کاربران بدهد. الگوریتم پنگوئن نیز در کنار سایر الگوریتم ها وظیفه ی شناسایی صفحات با کلمات و لینک های اسپم را برعهده دارد.

در مقاله ی بالا الگوریتم پنگوئن چیست؟ الگوریتم پنگوئن چگونه به وجود آمد؟ و همچنین راههای تشخیص جریمه شدن توسط این الگوریتم و رفع آن را با هم بررسی کردیم امیدوارم از خواندن این مقاله هم راضی بوده باشید.

مطالب مرتبط
سئو مجنتو چیست؟

سئو مجنتو چیست؟ بهترین ماژول های سئو مجنتو 2023

مجنتو یکی از فروشگاه ساز هایی است که برای راه اندازی سایت و فروشگاه های اینترنتی از آن استفاده می […]

11 دقیقه مطالعه مشاهده
الگوریتم تپه

الگوریتم تپه یا Hilltop

قبل از سال ۲۰۰۴ هنگامی که موضوعی را در گوگل سرچ می کردیم لیستی از صفحات مختلف را برای ما […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
الگوریتم موبایل فرست ایندکس

الگوریتم موبایل فرست ایندکس

طبق مطالعات که در سال ۲۰۱۶ انجام گرفته بیش از ۷۴ درصد از مردم برای استفاده از گوگل از موبایل […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده

1 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *