الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین

تفسیر کلمات موجود در عبارات مورد جستجو جهت ارائه بهتر نتایج، بسیار برای گوگل حائز اهمیت می باشد. به همین دلیل گوگل الگوریتم هایی را ایجاد کرد تا بتوانند با طراحی های گوناگون هر کدام به شیوه ای خاص کاربرد های خود را نمایان کنند. در این میان رنک برین بعنوان یک الگوریتم پرکاربرد ایجاد شد. با چالاک سافت همراه باشید تا بیان کنیم الگوریتم رنک برین چیست؟ و هدف الگوریتم رنک برین چیست؟ همچنین با تاثیرات آن آشنا شوید.

الگوریتم رنک برین چیست؟

رنک برین (Google Rank Brain Algorithm) یک الگوریتم گوگل است. در سال ۲۰۱۵ برای تحلیل بهتر داده های وب و درک نیاز کاربران روی نتایج جستجو راه اندازی شد.
این الگوریتم با درک مفهوم کاربر از عبارت مورد جستجو و تفسیر و معنا کردن کلمات موجود در عبارت شروع به فعالیت کرد.

هوش مصنوعی این الگوریتم با پردازش نتایج جستجو، نتیجه بهتر و مرتبط تر بر اساس مکان جستجو و سابقه جستجو را به کاربران ارائه می دهد.

رنک برین یک الگوریتم موتور جستجو مبتنی بر یادگیری ماشین است. یادگیری ماشینی یعنی به جای آموزش توسط انسان یا استفاده از جزئیات فنی دقیق با یک سری برنامه ریزی نحوه کار کرد و حل مسئله را بیاموزد.

الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین

هدف الگوریتم رنک برین چیست؟

الگوریتم رنک برین بر اساس هدف کاربران از بازدید صفحات اینترنتی، نتایج مناسب را به نمایش می گذارد.

یادگیری ماشینی قادر به یادگیری و تشخیص الگو های جدید است و از دیتابیس های حاصل از عبارتی که کاربران جستجو می کنند با توجه به موقعیت مکانی و سرچ هایی که کاربر از گذشته داشته است بهترین نتیجه را ارائه می دهد. در این الگوریتم با استفاده از یک فرمول ریاضی کلمات شکسته می شوند و به هر کلمه آدرس داده می شود.

زمانی که گوگل عبارت ناشناخته را پردازش میکند از نقشه ریاضیاتی خود برای کشف رابطه بین کلمات عبارت و کلمات موجود در صفحات وب، نتیجه را برای کاربر نمایش میدهد و یادگیری ماشینی شروع به کشف هدف کاربران از جستجوی هر عبارت را میکند.

گوگل نیز با الگوریتم رنک برین در تلاش است تا خواسته و مفهوم اصلی در پشت عبارات جستجو را تفسیر کرده و مرتبط‌ ترین نتایج جستجو را به کاربرانش نمایش دهد.

چگونه سایت خود را بهینه سازی کنیم؟

طبیعی نوشتن، یکی از مهمترین راهکار جهت بهینه سازی سایت برای الگوریتم رنک برین است. به عبارت دیگر متن شما باید بسیار ساده و روان نوشته شده باشد به شیوه ای که کاربر با یک بار مطالعه وب سایت منظور شما را درک کند و نیازی نباشد خواندن را دوباره تکرار کند. قطعا تکرار بیش از حد کلید واژه در مطالب به طبیعی بودن مطالب لطمه می زند.

  • کامنت مارکتینگ و تشویق کاربر به درج نظر
  • به کار بستن تکنیک ها و استراتژی سئو کلاه سفید
  • افزایش نرخ کلیک (CTR) کاربر در صفحه نتایج جستجو
  • بالا بردن میانگین زمان حضور کاربر در سایت و بهبود تعامل کاربر
  • استفاده از کلمات کلیدی طولانی تر و سوالی برای رساندن مفهوم محتوا به موتور جستجوی گوگل تا نتایجی به صورت اسنیپت داشته باشیم.
  • استراتژی تولید محتوای با کیفیت، کاربردی و کامل (بیش از ۱۵۰۰ کلمه) همراه با به کارگیری تگ های H1 تا H6 و ..
  • کاهش بانس ریت (نرخ پرش) با به روز رسانی مطالب قدیمی، پیشنهاد هوشمندانه به مطالعه بهترین مطالب سایت و…

بررسی نحوه عملکرد الگوریتم رنک ‌برین

شناسایی مفهوم کلیدی بر اساس عبارت جستجو شده:

رنک برین با استفاده از هوش مصنوعی که دارد حجم بالایی از داده ها را تجزیه و تحلیل میکند. زمانی که مشاهده کند با کلمه یا عبارتی آشنایی ندارد شروع به حدس زدن در مورد آن کلمه و یا عبارت مشابه با آن می کند.

الگوریتم رنک برین به تفسیر معنای کلمات موجود در جستجوی کاربر می پردازد. سپس با بررسی تاریخچه جستجو و علاقه ای که کاربر از جستجوی گذشته خود نشان داده است. به رتبه بندی نتایج جستجو برای نمایش در صفحه اول گوگل می پردازد.

بررسی رفتار کاربران پس از نمایش نتایج جستجو:

بررسی رفتار کاربران زمانی که جستجویی در گوگل انجام می شود از فرایند رنک برین است.

این الگوریتم فقط محدود به شناسایی مفهوم مورد نظر کاربر نیست. رنک برین تلاش می کند تا میزان رضایت کاربر از آنچه نمایش داده شده است را بررسی کند.

به همین دلیل زمانی که یک جستجو در گوگل انجام می شود الگوریتم رنک برین عبارت جستجو شده، مشخصات کاربر، و نتایج نمایش داده شده را توسط گوگل ذخیره می کند.

سپس سایت هایی که توسط کاربر منتخب می شوند و زمان حضور کاربر در هریک از آن ها بررسی می شود و میزان رضایت کاربر از این صفحات مورد سنجش قرار می گیرد.

این الگوریتم برای درک بهتر از مفهوم مورد نظر و رتبه بندی نتایج جست و جو، رفتار کاربران را تحلیل خواهد کرد. رفتار هزاران کاربر بر اساس اطلاعات جمع آوری شده موجب تغییر رتبه بندی نتایج می شود.

یکی دیگر از فاکتورها که عدم رضایت کاربران را از محتوای سایت نشان می‌دهد این است که کاربران بعد از سایت مذکور به سراغ سایت‌های دیگر بروند.

در این صورت اگر بعد از سایت شما کاربر با همان کلمه یا کلمات کلیدی سایت‌های دیگر را بازدید کند، تصور الگوریتم بر این خواهد بود که محتوای سایت شما برای کاربر مفید نبوده و او به این علت به سراغ دیگر سایت‌ها رفته است. بنابراین تعداد سایت‌های جستجو شده پس از بازکردن یک سایت، یکی دیگر از فاکتورهای مهم رضایت یا عدم رضایت کاربران می‌باشد.

فاکتور های الگوریتم رنک برین

نرخ کلیک یا همان CTR:

تعداد کلیک هایی که بر روی یک سایت انجام می شود. به هر میزان که نرخ کلیک بالاتری در یک کلمه کلیدی خاص برای یک سایت وجود داشته باشد به این معنا است که کاربران تعامل بهتری را با این سایت نسبت به دیگر وب سایت ها در نتایج جست و جوی آن کلمه کلیدی دارند.

ماندگاری کاربر در سایت:

زمان ماندگاری کاربران در یک سایت برای الگوریتم رنک برین بسیار مهم است. چون معتقد است که هر چه کاربران بیشتر به مطالعه یک سایت بپردازند محتوای آن سایت ارزشمندتر است.

پوگو استکینگ:

باز کردن یک سایت و بعد از چند ثانیه بازگشت به صفحات نتایج جستجو با همان کلمات کلیدی از خط قرمز های الگوریتم رنک برین می باشد و باعث افت رتبه در یک سایت می شود.

جامعیت محتوا:

پس از بازدید کاربر از محتوا و مطالعه آن اگر کاربر عبارت و فاکتور های موجود در محتوا را سرچ کند و مفهومی کامل از محتوای شما کسب نکرده باشد نشان دهنده این است که محتوای شما جامع نیست و بسیاری از سوالات کاربر بدون جواب مانده اند.

الگوریتم رنک برین گوگل به برندینگ در فضای مجازی و سئو بسیار اهمیت میدهد. منظور از برندینگ یک سایت، دیدگاه گوگل در مورد آن سایت است.

یعنی گوگل سایت را با چه موضوعاتی می شناسد، در چه موضوعی محتوا تولید و انتشار می کند و در شبکه های اجتماعی با چه هشتگ ها و عباراتی پست ها را منتشر می کند.

رنک برین باعث رشد اهمیت استراتژی محتوا می شود و سایت هایی که محتوای جدید و با کیفیت تولید نمی کنند نمی توانند در آینده رتبه های خوبی در نتایج جستجوی گوگل بدست آورند.

مقاله مرتبط: الگوریتم برت (BERT)

تاثیر الگوریتم رنک برین بر سایر الگوریتم‌ها

وظیفه آپدیت و به روز رسانی الگوریتم های دیگر گوگل یعنی؛ الگوریتم پاندا، مرغ مگس خوار و… بر عهده الگوریتم رنک برین است.
رنک برین با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هسته اصلی خود را آپدیت می کند و به صورت اتوماتیک روی سایر الگوریتم ها بروز رسانی را پیاده سازی می کند.

این الگوریتم با جمع آوری اطلاعات جدید از تجربه کاربران و نیاز جدید آنها از سرچ کردن با مرور زمان باهوش تر می شود. تجربیات خود را روی سایر الگوریتم ها پیاده می کند و آنان را نیز آپدیت خواهد کرد. در مفهوم دیگر میتوان گفت الگوریتم رنک برین آپدیت سایر الگوریتم های گوگل را برعهده دارد.

نتیجه گیری

رنک برین نیز همانند سایر الگوریتم ها وظایف خود را به خوبی انجام میدهد. این الگوریتم در تلاش است تا معنای جستوی کاربران را دریافت کند و با توجه به نیاز کاربر همواره بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش بگذارد. ما در این مقاله برای شما توضیح دادیم که الگوریتم رنک برین چیست؟ همچنین هدف الگوریتم رنک برین چیست؟ امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.

به این نوشته امتیاز دهید!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان

همین الان برای دریافت مشاوره رایگان طراحی فروشگاه اینترنتی با مجنتو با شماره ذیل تماس حاصل نمایید. 28429522-021

فهرست مطالب

نوشته های مرتبط

انتشار نسخه ۲.۳.۴ مجنتو

با اعلام رسمی وبسایت مجنتو نسخه ۲.۳.۴ مجنتو منتشر شد. در این نسخه یک پچ امنیتی و ۲ ویژگی جدید به مجنتو اضافه شده است.

Call Now Buttonمشاوره رایگان