راه اندازی سایت در 4 مرحله به صورت رایگان

آموزش متفرقهدر 14 می 2020

خالی از فایده نیست که قبل از آموزش راه اندازی سایت تعریفی از سایت ارائه دهیم، اینکه سایت چیست؟ در چه مواردی می‌توان از آن استفاده کرد؟ در دنیای امروز چه نقش و جایگاهی دارد ؟ 

سایت چیست؟

سایت مجموعه بهم پیوسته‌ای از صفحات است که از طریق آدرسی که برای آن تعریف شده است می‌توان به آن دسترسی داشت. این صفحات شامل مواردی از جمله متن، تصویر، قالب و … هستند که کاربر با مراجعه به آدرس سایت می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد. سایت در بستر اینترنت طراحی می‌شود و یک پهنه بسیار کارامد برای کسب و کار در دنیای امروز به شمار می‌آید.

راه اندازی وب سایت‌ اینترنتی این امکان را برای صاحبان کسب و کار فراهم می‌سازد که از طریق معرفی و فروش محصولات خود، به کسب درآمد در دنیای اینترنت بپردازند. اینترنت با تاثیر فراوانی که در عصر کنونی داشته است، بخش مهمی از کسب و کارها را به سمت خود سوق داده و توانسته است  ما را شاهد پدیده ای تحت عنوان تجارت الکترونیک سازد.

ما با راه اندازی وب سایت اینترنتی این امکان را برای شما فراهم می سازیم که  در دنیای دیجیتال به فروش محصولات خود بپردازید.

مزایای راه اندازی سایت چیست؟

  • داشتن امکان ارائه خدمات در طول 24 ساعت شبانه روز.
  • ارتقا دادن کسب و کار خود و افزایش درآمد.
  • راه اندازی وب سایت با کمترین هزینه.
  • داشتن یک فروشگاه مجازی در کنار فروشگاه فیزیکی.
  • فروش 24 ساعته با راه اندازی سایت.
  • کاهش هزینه ها با راه اندازی سایت.
  • فرصتی برای تبلیغات با کمترین هزینه.
  • فروش آنلاین.

مزایای راه اندازی سایت

داشتن امکان ارائه خدمات در طول 24 ساعت شبانه روز

شما با داشتن وب ‌سایت اینترنتی می توانید خدمات خود را در طول 24 ساعت شبانه روز به مشتریان ارائه دهید. بعضی از افراد بخاطر زندگی پرمشغله ای که دارند، فرصت کافی برای خرید از بازار و فروشگاه های فیزکی را ندارند، این دسته از افراد سعی می کنند کالاها و خدمات مورد نیاز خود را به شیوه اینترنتی خریداری کنند.

شما می توانید با راه اندازی سایت اینترنتی، ارائه دهنده خدمات به این دسته از افراد در هر زمان و مکانی باشید و به فروش هر چه بیشتر محصولات خود به بپردازید.

ارتقا دادن کسب و کار خود و افزایش درآمد

 راه اندازی سایت‌ اینترنتی این فرصت را برای صاحبان کسب و کار فراهم می سازد که مازاد بر کسب و کار خود در بازار، در دنیای دیجیتال نیز به تجارت و کسب درآمد بپردازند. با راه اندازی وب سایت اینترنتی صاحبان کسب و کار می توانند به فروش اجناس و کالاهای خود را در دنیای اینترنت بپردازند و در کنار درآمد ناشی از بازار و فروشگاه فیزیکی که دارند، از طریق فروش محصولات خود در اینترنت کسب درآمد کنند.

 صاحبان کسب و کار می توانند با داشتن وب‌سایت اینترنتی، محصولات خود را به شیوه های جدیدتری به نمایش بگذارند و از این طریق، مدیریت تاثیرگذاری را بر مشتریان خود را افزایش دهند. افراد از طریق شیوه های جدید کسب و کار که در دنیای دیجیتال وجود دارد، می توانند تجارت خود را ارتقاء داده و در کنار آن درآمد خود را نیز افزایش دهند.

راه اندازی وب سایت با کمترین هزینه

صاحبان کسب و کار از طریق راه اندازی سایت اینترنتی علاوه بر فروش محصولات در فروشگاه فیزیکی، می توانند یک کانال فروش دیگر نیز داشته باشند. فروش از طریق وب‌سایت اینترنتی برخلاف فروشگاه‌ فیزیکی نیازی به مکان جهت فروش ندارند.

وب‌سایت های اینترنتی به صورت مجازی و از طریق اینترنت محصولات خود را جهت فروش به نمایش می گذارند، لذا نیازی به یک مکان فروشگاهی ندارند. با راه اندازی سایت افراد صاحب کسب و کار می توانند بدون اینکه نیازی به مکان و نیروی کار جهت فروش محصولات داشته باشند، با کمترین هرینه به فروش محصولات خود در دنیای دیجیتال بپردازند.

داشتن فروشگاه مجازی در کنار فروشگاه فیزیکی

یکی دیگر از مزایای راه اندازی وبسایت اینترنتی، این است که افراد علاوه بر فروشگاه فیزیکی که دارند صاحب یک فروشگاه مجازی نیز در دنیای دیجیتال می شوند. در واقع می توان گفت که افراد صاحب دو فروشگاه بوده و از دو مکان متفاوت به فروش محصولات خود می پردازند.

سرعت و کاربرد روزافزون اینترنت در زندگی اجتماعی، باعث می شود که افراد بخش زیادی از خرید های خود را از طریق اینترنت انجام دهند. وابستگی زیاد افراد با اینترنت و خرید اینترنتی، نشان از ضرورت داشتن وب‌سایت های اینترنتی می باشد. صاحبان کسب و کار می توانند با طراحی وب‌سایت اینترنتی آن دسته از مشتریانی که از طریق جستجو در  سایت های مختلف به دنبال کالاهای مورد نیاز خود هستند، به وب‌سایت خود دعوت کنند و محصولات خود را به آنان بفروشند.

فروش 24 ساعته

آن دسته از صاحبان کسب و کار که فروشگاه سنتی دارند فقط در طول 12 ساعت روز قادر به فروش محصولات خود هستند. وب‌سایت های اینترنتی از طریق فروش آنلاین امکان فروش محصولات را در 24 ساعت شبانه روز برای صاحبان کسب و کار فراهم می سازند.

در واقع وب‌سایت آنلاین (وب سایت اینترنتی) با طراحی صفحه فروش برای مشتریان، به عرضه 24 ساعته خدمات خود می پردازند، و مشتریان می توانند با مراجعه به وب سایت اینترنتی در هر ساعت از شبانه روز  اجناس مورد نیاز خود را خریداری کنند.

کاهش هزینه ها با راه اندازی سایت

شما برای داشتن فروشگاه سنتی نیاز به یک مکان فروشگاهی جهت عرضه محصولات دارید. فروشگاه های سنتی شامل هزینه هایی چون هزینه اجاره فروشگاه، هزینه نیروی انسانی، هزینه انبارداری و … می باشند. راه اندازی وب‌سایت های اینترنتی برای صاحبان مشاغل، بسیار مقرون به صرفه هستند. این نوع از وب‌سایت ها در فضای اینترنت طراحی می شوند و نیاز به مکان فیزیکی جهت اجاره ندارند.

همچنین خدمات ارائه و فروش محصولات توسط درگاه اینترنتی انجام می شود. لذا وب‌سایت های اینترنتی نیازی به نیروی انسانی جهت فروش محصولات ندارند. در واقع صاحبان کسب و کار می توانند بدون داشتن هزینه اجاره فروشگاه و هزینه نیروی انسانی، سایت خود را راه اندازی و به فروش محصولات خود بپردازند.

فرصتی برای تبلیغات

تبلیغات یک سازوکار بسیار موثر در امر فروش به حساب می آید. افراد از طریق تبلیغات در وب سایت اینترنتی ،محصولات خود را به مشتریان می شناسانند. با این کار زمینه را برای جذب مشتریان و همچنین فروش بیشتر محصولات فراهم می کنند. تبلیغات نیاز به هزینه دارد لذا اگر کسی برای محصولات خود تبلیغ کند باید هزینه ای را بابت این امر بپردازد.

راه اندازی وب‌سایت اینترنتی روش بسیار مناسب، برای تبلیغات و فروش بیشتر محصولات به حساب می آید. صاحبان کسب و کار، با راه اندازی فروشگاه اینترنتی میتوانند، با کمترین هزینه در وبسایت اینترنتی خود به تبلیغ محصولات بپردازند. و از این طریق مشتریان بیشتری و به مراتب، فروش بیشتری داشته باشند.

فروش آنلاین 

فروش محصولات در وب‌سایت های اینترنتی به صورت آنلاین انجام می شود. وب‌سایت های آنلاین با داشتن صفحه درگاه پرداخت اینترنتی، با استفاده از کارت های بانکی امکان پرداخت اینترنتی را در اختیار مشتریان قرار می دهند. در طراحی و راه اندازی وب‌سایت های اینترنتی از نرم افزارهایی استفاده می شود که دارای قابلیت انتخاب محصول، اضافه کردن به سبد خرید، وصل شدن به صفحه پرداخت و فروش نهایی محصول می باشند. 

مدیران وب‌سایت های آنلاین بدون اینکه خودشان درگیر امر فروش باشند، فرایند فروش از طریق سیستم طراحی شده برای وب‌سایت، انجام می شود.

انواع وب ‌سایت اینترنتی

 دسته‌بندی وب‌سایت‌های اینترنتی برحسب موضوع به ترتیب زیر است:

سایت‌های محتوا محور

در راه اندازی وب‌سایت های ‌‍‌محتوا محور، بیشتر بر روی تولید محتوا تمرکز می شود. این دسته از سایت ها در رابطه با موضوعات مختلف محتوا تولید می‌کنند. کاربران برای مطالعه موضوعات مختلف به این نوع از وب‌سایت‌ها مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با موضوع موردنظر کسب می‌کنند. سایت‌های خبری، علمی، اطلاع رسانی، سرگرمی، تفریحی و …. از نوع سایت‌های محتوا محور هستند.

سایت‌های کاربر محور

در رابطه با سایت‌های کاربر محور می‌توان گفت که این نوع از سایت‌ها توسط کاربران و اعضای آنها فعالیت می‌کنند. کاربران نقش زیادی در توسعه سایت های کاربرمحور دارند. شبکه های اجتماعی، فیسبوک، تویتر، آپارات و … مصداق سایت های کاربرمحور هستند.

سایت‌های خدمات محور

در راه اندازی سایت‌های خدمات محور، بیشتر بر ارائه محصولات فیزیکی یا خدمات آنلاین تمرکز می شود. این دسته از سایت ها ویژه تجارت الکترونیک هستند و به منظور تجارت در دنیای اینترنت طراحی می‌شوند. سایت های فروشگاهی، سامانه های بانکی و ادارات دولتی، خدمات دانشگاهی و آموزشی و … را می‌توان به عنوان سایت‌های خدمات محور تعریف کرد.

سایت‌های ترکیبی

این دسته از سایت‌ها هم محتوا و هم خدمات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مثال بارز سایت‌های ترکیبی سایت دیجی‌کالا است که در کنار هر محصول فیزیکی، اطلاعات و محتوای مربوط به آن محصول را نیز برای مشتریان قرار می‌دهد.

انواع وب ‌سایت اینترنتی

انواع سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا، یک نرم‌افزار اینترنتی است که امکان راه‌اندازی و مدیریت وب‌سایت  را برای کاربران فراهم می‌سازد. شما برای راه ‌اندازی سایت اینترنتی، باید سیستم مدیریت محتوای خود را انتخاب کنید، زیرا بعد از طراحی و راه‌اندازی وبسایت، تنها از طریق سیستم مدیریت محتوا می‌توانید وبسایت خود را کنترل کنید.

شما با استفاده از نرم‌افزار مدیریت محتوای اینترنتی می‌توانید وب سایت خود را گسترده تر کنید، مطلب جدید در سایت قرار دهید، محصول اضافه کنید، عکس و ویدئو در سایت قرار دهید، قالب و تم سایت را تغییر دهید و … می‌توان گفت که سیستم مدیریت محتوا بخش خیلی مهم از یک وبسایت است. سیستم های مدیرت محتوا انواع زیادی دارند که در زیر به شناخته شده ترین آنها اشاره می‌کنیم:

وردپرس: مناسب ترین سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی وب سایت‌های اینترنتی.

جوملا: مناسب برای راه اندازی انواع وب‌سایت‌ها.

پرستاشاپ: مناسب‌ترین سیستم مدیریت محتوا برای راه‌اندازی فرشگاه اینترنتی.

دروپال: برای راه اندازه انواع وب‌سایت‌های کوچک و متوسط از آن استفاده می‌شود.

اپن کارت: برای راه‌ندازی فروشگاه های اینترنتی از آن استفاده می‌شود.

توماتو کارت : یکی از بزرگترین فروشگاه ساز های آنلاین تحت PHP می باشد.

شاپیفای: برای راه اندازه انواع کسب و کار‌های کوچک و متوسط از آن استفاده می‌شود.

مجنتو: فروشگاه ساز مجنتو برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی حرفه بکار می رود.

وردپرس: از بین انواع سیستم های مدیریت محتوا، وردپرس از همه محبوب تر و شناخته شده تراست. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که برای راه اندازی انواع گوناگونی از وب‌سایت‌های اینترنتی از آن استفاده می شود.  سیستم وردپرس به دلیل انعطاف بالایی که دارد، به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا شناخته می شود. این سیستم متن باز و رایگان است و از زبان  برنامه نویسی PHP استفاده می‌کند.

جوملا:  جوملا یک سیستم مدیریت محتوا تحت وب است که برای راه اندازی انواع وب‌سایت‌ها از آن استفاده می شود. جوملا یک سیستم open siurce است و کاربران می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

پرستاشاپ: پرستاشاب یک برنامه open-source (متن باز) است، که برای راه‌اندازی فرشگاه اینترنتی از آن استفاده می‌شود، همچنین می توان آن را به روش های مختلفی تنظیم کرد.

PrestaShop فواید زیادی در اختیار شما قرار می دهد، مدیریت سایت را آسان می کند، مزایای سئو را فراهم می کند،  به کاربران امکان تجزیه و تحلیل و گزارش دهی و … می دهد. بیش از 125،000 فروشگاه آنلاین از PrestaShop استفاده می کنند، این امر استفاده از برنامه پرستاشاپ را آسان می کند.

دروپال: دروپال یک CMS قوی (سیستم مدیریت محتوا) است، که برای برای راه اندازی وب‌سایت‌ها کوچک و متوسط از آن استفاده می‌شود، همچنین یک سیستم رایگان و Open source  است.

کاربران با استفاده از این سیستم به کنترل و مدیریت سایت می‌پردازند. سایت های بسیار قدرتمندی از این سیستم استفاده می‌کنند، بااستفاده از این سیستم، چند نویسنده می‌توانند به منظور مدیریت اسناد و نوشته ها، در یک وب سایت فعالیت داشته باشند.

اپن کارت: اپن کارت نیز یک CMS قوی (سیستم مدیریت محتوا) است که برای راه‌ا‌ندازی فروشگاه های اینترنتی کوچک و بزرگ از آن استفاده می‌شود. این سیستم به صورت رایگان و متن باز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اپن کارت سرعت پردازش اطلاعات در سایت را بالا می برد.  

توماتو کارت : توماتو کارت، یک CMS قوی (سیستم مدیریت محتوا) است که برای راه‌ندازی فروشگاه های اینترنتی از آن استفاده می‌شود. این سیستم از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می‌کند. شما با استفاده از این سیستم می‌توانید امکانات زیادی را در سایت خود قرار دهید، بدون اینکه نیازی به کدنویسی داشته باشید. مدیریت سایت با استفاده از این CMS بسیار آسان است.

شاپی‌فای:  شاپی‌فای یکی از سیستم های مدیریت محتوا است که برای راه اندازه انواع کسب و کار‌های کوچک و متوسط از آن استفاده می‌شود. شاپی‌فای از یک زبان برنامه نویسی به نام Liquid استفاده می کند. سیستم‌عامل Shopify  اختصاصی (proprietary) است. شاپی‌فای یک پلتفورم مناسب برای کسب و کارهای کوچک است.

انواع سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی سایت

مراحل راه‌اندازی سایت

دامنه

توسعه دهنده گان برای راه اندازی وب سایت به دامنه نیاز دارند. به آدرس سایت دامنه گفته می‌شود. هر دامنه دارای یک پسوند است. پسوند .Com معروفترین پسوند دامنه است. نامی که برای آدرس سایت انتخاب می شود باید کاملا مجزا باشد. دامنه نباید تکراری باشد در غیر این صورت شما قادر به ثبت آدرس خود نخواهید بود. پسوند .ir نیز یکی دیگر از پسوند های شناخته شده است. این پسوند نسبت به .com ارزانتر است.

خرید هاست

هاست یکی از موارد لازم برای راه اندازی وب سایت است. هاست به بستر و فضایی گفته می شود که اطلاعات سایت شما در آن قرار داده می شود تا کاربران بتوانند به سایت شما و اطلاعات آن دسترسی داشته باشند. سایت میهن یکی از مهمترین سرویس های ارائه دهنده هاست است.

قالب سایت

پس از انتخاب آدرس سایت و خرید هاست، برای راه اندازی وب سایت خود، باید  یک قالب انتخاب کنید. قالب سایت بخش مهمی از یک وب‌سایت است. سایت های مختلف بر اساس قالبی که دارند از همدیگر متمایز می‌شوند. منظور از قالب همان پوسته سایت است که شما میتوانید بر حسب تمایل خود، قالب زیبا و منعطفی را برای وب‌سایت خود انتخاب کنید.

سئو سایت

پس از انتخاب دامنه، هاست و انتخاب قالب، که سایت شما را از سایت های دیگر متمایز می‌کند، شما می‌توانید مطالب و محتوای خود را در داخل سایت قرار دهید و به بهترین شیوه سایت خود را دیزاین و طراحی کنید.

مطالبی که شما در سایت قرار می‌دهید باید کاملا سئو شده باشد. کلمات کلیدی سایت باید به صورت دقیق انتخاب شوند  تا موتورهای جستجو، نام سایت شما را در لیست اولین نتایج جستجو قرار دهند.

 

اگه می تونی به این نوشته امتیاز بده!
[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید