چالاک سافت
منو موبایل

چالاک سافت

بلاگ

در این بخش از آموزش مجنتو ۲ قصد داریم که نحوه دسته بندی کردن محصولات در مجنتو ۲ را به شما یاد بدهیم، کاربرد دسته بندی در فروشگاه های اینترنتی مجنتو به این شکل است که وقتی می خواهید یک محصول را به فروشگاه اینترنتی خودتان اضافه کنید باید محصولی که انتخاب می کنید حداقل به یک دسته بندی اختصاص یابد.

پیشنهاد می کنیم آموزش نحوه تغییر لوگو در مجنتو ۲ را مشاهده کنید.

برای مثال می خواهید محصولات مردانه در فروشگاه اینترنتی خودتان به نمایش بگذارید، شما می توانید یک پوشه مادر را برای آن ها راه اندازی کنید و تمام محصولات مربوط به مردان را در پوشه قرار دهید. برای یادگیری کامل در مورد دسته بندی کردن محصولات در مجنتو به فیلم آموزشی که در چالاک سافت برای شما ضبط کرده ایم را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو

در این بخش از آموزش مجنتو ۲ قصد داریم که نحوه نصب محصول پکیج فارسی ساز مجنتو را به شما آموزش بدیم برای اینکار ابتدا باید این محصول را تهیه کنید و طبق آموزش زیر از آن استفاده کنید. برای تهیه این پکیج لازم است تا به آدرس زیر مراجعه کنید و آن را دانلود کنید. توجه داشته باشید اگر توانایی نصب پکیج فارسی ساز در مجنتو را ندارید پیشنهاد می کنیم آن را به یک متخصص در این زمینه واگذار کنید و تیم چالاک سافت آماده کمک به شما در این زمینه است.

مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو

آموزش نصب پکیج فارسی ساز در مجنتو

در مرحله اول شما بعد از خرید محصول فایل های آن را دانلود کنید. سپس فایل ها را به سرور منتقل کنید و فایل های منتقل شده را به دایرکتوری روت مجنتو منتقل کنید و از زیپ خارج کنید. دقت کنید در این حالت باید فولدر بندی مجنتو شما به حالت زیر باشد.

آموزش نصب پکیج فارسی ساز در مجنتو
آموزش نصب پکیج فارسی ساز در مجنتو

بعد از اینکه در مورد درستی فولدر بندی ماژول مطمئن شدید وارد محیط کامند لاین سرور شوید. دقت کنید در صورتی که تا حالا با کامندلاین ها (ssh یا putty) کار نکردید لطفا نصب ماژول را متوقف کنید چون احتمال دارد با یک دستور اشتباه کل اطلاعات سرورتان پاک شود یا سایت از کار بیفته. ما فرض را بر این می گیریم که شما در مورد استفاده از کامند لاین مشکلی ندارید.

وارد دایرکتوری روت مجنتو شوید.

cd magento_root

اطلاعات دیتابیس مجنتو را آپگرید کنید

php bin/magento setup:upgrade

سپس نیاز به ایجاد مجدد فایل های استاتیک مجنتو بر اساس زبان فارسی دارید

php bin/magento setup:static-content:deploy fa_IR -f

این کار ممکن است بسته به شرایط چند دقیقه طول بکشد.در صورتی که از ورژن ۲٫۲٫۰ به پایین استفاده می کنید نیازی به استفاده از f-  نمی باشد. در ادامه دستورات لازم برای نصب پکیج فارسی ساز در مجنتو را برای شما قرار خواهیم داد و شما باید طبق این آموزش جلو برید.

مجنتو را ری ایندکس کنید.

php bin/magento indexer:reindex

کش های مجنتو را پاک کنید.

php bin/magento c:f

در این حالت ما زبان فارسی را نصب کردیم، حالا باید زبان خود مجنتو را هم به فارسی تغییر بدیم.

تنظیمات مجنتو
تنظیمات مجنتو

مانند تصویر از بخش فروشگاه ها پیکربندی را انتخاب می کنیم.

تغییر زبان در مجنتو
تغییر زبان در مجنتو

روی سربرگ عمومی کلیک کرده و سپس زیر منوی عمومی را انتخاب می کنیم. برای تغییر زبان فروشگاه از بین آیتم های بومی سازی فارسی (ایران) را انتخاب می کنیم. بعد ذخیره پیکربندی را انتخاب می کنیم تا اطلاعات ذخیره شوند. صفحه اصلی فروشگاه را رفرش کنید و در صورتی که تغییر مشاهده نمی کنید یک بار دیگه کش ها را با دستور زیر پاک کنید

php bin/magento c:f

پیشنهاد می کنم مقاله نحوه تنظیمات فرم تماس مجنتو و آدرس ایمیل در مجنتو ۲ را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط: آموزش نصب مجنتو ۲

آموزش تغییر زبان ادمین پنل در مجنتو

خب امیدوارم که تونسته باشید طبق آموزش نصب پکیج فارسی ساز در مجنتو جلو رفته باشید، و تغییرات لازم را به درستی انجام داده باشید. در مرحله بعد برای تغییر زبان ادمین مجنتو یک آموزش در چالاک سافت قرار داده شده است که شما می توانید به راحتی طبق این آموزش اینکار را انجام دهید.

مطالب مرتبط: تغییر زبان ادمین پنل در مجنتو

وقتی سرعت یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی کند باشد مشتریان از آن دور می شوند. این وضعیت در دنیای امروزی صدق می کند چون وب سایت ها دارای ویژگی ها و امکانات زیادی هستند که اغلب به عملکرد صحیح آن آسیب وارد می کنند، پس اگر متوجه شده اید سرعت فروشگاه شما کند است حتما چندین مشتری را از دست داده اید.

کند بودن سرعت یک فروشگاه اینترنتی خط قرمزی برای فروشندگان است و این مشکل در تعداد ویژگی هایی که این وب سایت دارد نیست، بلکه در بهینه سازی آن است. بنابراین وظیفه شما این است که مشکلات را پیدا کنید و بلافاصله آنها را حل کنید.

این مقاله به شما در فهم اینکه چه موقع، زمان رسیدگی به  این مسائل فرا رسیده است و کدام یک از تکنیک ها می توانند عملکرد فروشگاه شما را بهبود ببخشد. ما در چالاک سافت قصد داریم شما را برای سرعت بخشیدن به وب سایت Magento راهنمایی کنیم.

سرعت مجنتو
بهبود سرعت مجنتو

چرا سرعت وب سایت اهمیت دارد:  نمونه های واقعی

مردم از انتظار متنفرند. با ظهور اینترنت و خرید آنلاین، این مشکل تا حدی برطرف شد. مشتریان اکنون کالایی را در عرض چند ثانیه پیدا می کنند، سفارش می دهند و هزینه آن را پرداخت می کنند. انتظارات از فروشگاه های آنلاین زیاد است و اگر آنها نتوانند نیازهای مشتری را برآورده کنند، در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و کسب درآمد با مشکل جدی روبرو خواهند شد.

بر اساس آمار، سرعت وب سایت ارتباط مستقیمی با نرخ تبدیل دارد. چنانچه فقط یک تأخیر یک ثانیه ای در بارگذاری صفحه ۷٪ نرخ تبدیل را کاهش می دهد. از بین تمام افرادی که با عملکرد ضعیف وب سایت روبرو هستند، ۷۹٪ آنها دیگر هرگز به سایت باز نخواهند گشت.

شرکت آکامای اظهار داشته که حتی میلی ثانیه ها نیز حساب می شوند. صفحاتی که در ۲٫۷ ثانیه بارگیری شده اند، نرخ تبدیل آنها حدود ۱۲٫۸٪ را نشان داده، در حالی که صفحاتی که در ۲٫۸ ثانیه بارگیری شده اند، با کاهش تبدیل حدود ۲٫۴٪ مواجه بوده اند.

مثالهای بالا اهمیت یک وب سایت پرسرعت در صنعت تجارت الکترونیکی را نشان می دهد. دست کم گرفتن این موارد می تواند منجر به نرخ تبدیل ضعیفی شود که نتیجه آن درآمد ناکافی خواهد بود.
مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو
 
سرعت مجنتو
بهبود سرعت مجنتو

نحوه تعیین سرعت پایین وب سایت

اگر وب سایت شما هنگام باز شدن صفحات از طرف شما سریع است، به این معنی نیست که وقتی مشتری های شما قصد خرید دارند برای آنها هم سریع بارگیری می شود. عوامل زیادی بر عملکرد کلی وب سایت برای کاربران تأثیرگذار هستند، زیرا فاصله بین کاربران و سرورها و حتی کدام دستگاه و مرورگر برای دسترسی به یک وب سایت نیز در این امر دخیل هستند.

اگر در زمینه تجارت الکترونیکی خود جدی هستید و نمی خواهید فرصتی برای خطا و اشتباه بگذارید، حتماً تست های سرعت Magento را به طور مرتب انجام دهید. دو ابزار مهم وجود دارد که می تواند به اندازه گیری سرعت وب سایت مجنتو کمک کند:

PageSpeed Insights – ابزار رسمی Google که می تواند برای تعیین زمان بارگذاری صفحه وب سایت های دسک تاپ و موبایل استفاده شود. برای نمره ۹۰ و بالاتر هدف بگیرید. اگر نتیجه ۵۰ به پایین را مشاهده کردید، نشانگر این است که شما باید روی سرعت بخشیدن به Magento کار کنید.
Test My Site – ابزار دیگر Google با قابلیت های گسترده تر. این ابزار در مورد سرعت سایت، مقایسه آن با رقبا و توصیه هایی در مورد چگونگی مقابله با مشکلات شناسایی شده فراهم می کند.

اگر ابزارهای بالا نشان داد که وب سایت شما به سرعت بیشتری نیاز دارد، حل مشکل را به تعویق نیندازید. این کار را به دست متخصصانی بسپارید که در این زمینه توانایی لازم را داشته و یک گزارش بهینه سازی دقیق ارائه می دهند.

سرعت مجنتو
بهبود سرعت مجنتو

راهنمای ۱۰ قدمی افزایش سرعت مجنتو

سرعت یک فروشگاه آنلاین که با Magento در حال کار است می تواند توسط عوامل مختلف کاهش یابد و شما باید مجموعه ای از اقدامات را برای بهبود زمان بارگذاری صفحه و عملکرد کلی آن انجام دهید. به طور کلی، باید به موارد زیر رسیدگی کنید و مطمئن شوید برای فروشگاه شما مشکل ایجاد نمی کنند:

حذف ماژول های اضافی

بررسی ماژول های مجنتو اولین قدم در بررسی سرعت فروشگاه شما هستند، خیلی اوقات آنها با یکدیگر تداخل دارند و سرعت کل فروشگاه را کاهش می دهند. البته قبول داریم که بدون ماژول نمی توانید فروشگاه خودتان را راه اندازی کنید. هرچه ماژول های سفارشی کمتری داشته باشید، شانس عملکرد سریع وب سایت شما بیشتر است.

یکی از راه های آزمایش چگونگی تأثیر هر ماژول بر سرعت بارگذاری سایت ، این است که آنها را یکی یکی فعال و غیرفعال کنید و عملکرد را در هر مرحله آزمایش کنید. به این ترتیب می توانید مواردی را که سرعت وب سایت شما را کم می کنند، مشخص کنید. اگر چنین ماژول هایی را شناسایی کردید، سعی کنید گزینه های دیگری را پیدا کنید که توسط شرکت های توسعه دهنده معتبر تولید شده اند و احتمالاً قبل از انتشار آنها را تست می کنند.

پیکربندی درست سرور

این مرحله یک مرحله پیچیده است و شامل موضوعات مختلفی است که باید به آنها پرداخته شود. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی پیکربندی سرور برای بالاترین عملکرد ارائه شده است:

ارائه دهنده خدمات میزبانی – انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی Magento که بتواند نیازهای تجاری شما را برآورده کند بسیار مهم است. توصیه اصلی در اینجا این است که به ارزانترین گزینه اکتفا نکنید. سرور عامل اصلی است که عملکرد آینده فروشگاه آنلاین شما و نحوه کنار آمدن با ترافیک زیاد را از قبل تعیین می کند. همچنین، هنگام انتقال از Magento 1 به Magento 2 افزایش منابع  سرور اهمیت زیادی دارد.

تأخیر – محل میزبانی شما و فاصله از آن تا مخاطبان اصلی نیز بر عملکرد وب سایت در آن منطقه تأثیر می گذارد.

VPS – هنگام انتخاب این گزینه یا یک سرور اختصاصی برای میزبانی، بهینه سازی نرم افزار و پایگاه داده ای که روی سرور اجرا می شوند بسیار مهم است.

حافظه پنهان پرس و جو MySQL – این مورد باید در لیست مراحل شما برای بررسی سرعت وب سایت باشد. در بسیاری از سرورها به طور پیش فرض حافظه پنهان پرس و جو غیرفعال شده است که باعث کند شدن عملکرد Magento می شود. با فعال کردن آن ، سرعت فروشگاه خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهید.

SRT و TTFB

اینها مفاهیم بسیار مهمی در توسعه وب هستند زیرا مستقیماً بر سرعت وب سایت و توانایی آن در تبدیل مشتری تأثیر می گذارند.
 

Start Render Time  (SRT) – لحظه ای که پس از درخواست اولیه از وب سایت، کاربران اولین محتوای بارگیری شده را مشاهده می کنند. لحظه ای است که اولین المان روی صفحه سفید ظاهر می شود. که ممکن است یک آرم، پس زمینه رنگی، متن و غیره باشد. اولین چیزی که کاربران می بینند . بهترین STR حدود ۱ ثانیه است. اگر برای نشان دادن اولین عناصر وب سایت بیش از این زمان لازم باشد، بهینه سازی آن مشکل دارد.

Time To First Byte (TTFB) – مستقیماً بر SRT تأثیر می گذارد. TTFB  مدت زمانی که کاربر درخواست HTTP  ارسال می کند و اولین بایت صفحه را در مرورگر بارگیری می کند. بر اساس راهنمایی های گوگل TTFB مطلوب نباید بیش از ۲۰۰ میلی ثانیه باشد.

تنظیم حالت عملکرد

حالت عملکرد نادرست اغلب زمینه ساز عملکرد ضعیف فروشگاه مجنتو است. کسانی که از Magento 1 به Magento 2 منتقل شده اند اغلب از این مورد غافل می شوند. این مورد می تواند حالت پیش فرض، حالت دولوپر و پروداکشن باشد. از این سه مورد، حالت پیش فرض بالاترین سرعت را دارد. دو حالت اول برای توسعه و رفع اشکال طراحی شده اند. این ویژگی اغلب نادیده گرفته می شود.

برای آگاهی از عملکرد یک وب سایت، به دستور زیر نیاز دارید:

php bin / magento deploy: mode: show

اگر تشخیص دادید که نیاز به جابجایی بین حالت ها وجود دارد، از دستور زیر استفاده کنید:

php bin/magento deploy:mode:set production

بصورت گروه درآوردن جاواو اسکریپت

ویژگی به گروه درآوردن جاوا اسکریپت برای کاهش تعداد درخواست ها است، که از همه پرونده های جاوا اسکریپت یک پرونده واحد ایجاد می کند. بنابراین مدت زمان انتظار کاربران برای نمایش محتوا در صفحه نمایش آنها کاهش می یابد.

هنگام کار با این ویژگی، باید دو مورد را بخاطر بسپارید. درخواست های HTTP نیازی به باندل کردن ندارد. در مرحله دوم، هنگامی که پرونده های JS را گروه بندی می کنید، یک پرونده با وزن بالا ایجاد می شود که می تواند تا ۱۰-۱۵ مگابایت برسد. بارگذاری آن فایل بسیار بیشتر از بارگذاری کد در قطعات کوچک زمان می برد.

فشرده سازی css و js

از آنجا که گوگل قوانین سختگیرانه ای برای رتبه بندی دارد، یک وب سایت باید سریع باشد. فشرده کردن JS و CSS یکی از راه های سرعت بخشیدن به آن است. این ویژگی منحصر به  فرد در نسخه Magento 2 اضافه شده است و به شما این امکان را می دهد فایل های CSS و JavaScript را فشرده سازی کنید.

از بخش تنظیمات برنامه نویس در پنل مدیریت استفاده کنید و ویژگی Minify JavaScript Files را فعال کنید.

این تنظیم را فقط می توان در حالت Production فعال کرد، بنابراین حتماً قبل از انجام هرگونه تغییر، آن را بررسی کنید.

کش وارنیش در مقابل کش داخلی مجنتو

آیا می توانید یک اکستنشن را مستقیماً روی سروری که فروشگاه شما در آن فعال است نصب کنید؟ اگر پاسخ منفی است، با حافظه پنهان داخلی کار کنید. در کل ، باید به یاد داشته باشید که هرچه فروشگاه به یک نرم افزار شخص ثالث اعتماد کند، نقاط خرابی آن بیشتر است.

پیشنهاد می کنیم وارنیش شتاب دهنده برنامه های تحت وب را مشاهده کنید.

ماژول های استفاده نشده را غیرفعال کنید

در مجنتو شما مجبورید که از ماژول های مختلفی برای رفع نیازهای خودتون استفاده کنید. در صورت عدم استفاده از برخی از آنها، بهتر است این ماژول ها را غیرفعال کرده و بار سرور را کاهش دهید.

با روش های حمل و نقل شروع کنید. برخی از گزینه های حمل و نقل به طور پیش فرض در این سیستم فعال شده اند. با ارسال مداوم درخواست ها روند بررسی را کند می کنند و مشتریان شما از فروشگاه شما ناامید می شوند. اگر از برخی گزینه ها استفاده نمی کنید، مطمئن شوید که آنها غیرفعال هستند.

برای ماژول نیز همین طور است. اگر بعضی از آنها را دارید که در حال حاضر از آنها استفاده نمی کنید، آنها را غیر فعال کنید.

استفاده از CDN

شبکه تحویل محتوا (CDN) راه حل دیگری است که ارزش توجه شما را دارد. با غیرفعال شدن این گزینه، Magento 2 تمام محتوای استاتیک را از سرور وب سایت بارگیری می کند. با انتخاب CDN محتوا سریعتر تحویل داده می شود و سرعت وب سایت را افزایش می دهد. خبر خوب جدیدترین نسخه های Magento از CDN پشتیبانی می کنند، بنابراین نیازی نیست که از افزونه های شخص ثالث استفاده کنید.

Reindexing

این یک ویژگی بسیار مهم برای هر فروشگاه اینترنتی است. هر بار که لیست جدیدی از محصول را ایجاد کرده و آن را ذخیره می کنید، شروع می شود. نمی توان آن را کاملاً غیرفعال کرد. در عوض، می توانید آن را برای ساعات کم مصرف خود برنامه ریزی کنید.

نتیجه گیری
سرعت وب سایت نقش مهمی در توانایی تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را دارد و در تجارت الکترونیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا فقط چند ثانیه طول می کشد تا بازدیدکنندگان نظر خود را در مورد فروشگاه شما اعلام کنند یا از شما خرید کنند یا به رقبای شما مراجعه کنند.

چگونه می توان سرعت یک وب سایت Magento را افزایش داد؟ در اینجا یک برنامه ۶ مرحله ای برای افزایش سرعت Magento آورده شده است:

در این بخش چالاک سافت از کسب و کار اینترنتی درباره نرخ پرش سایت یا Bounce rate بحث می کنیم. نرخ پرش به تعداد کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند اما بدون دیدن مطالب یا بازدید از صفحات دیگر وب سایت از آن خارج می شوند گفته می شود. به عبارتی دیگر، نرخ پرش سایت یا Bounce Rate میزان ماندگاری افراد در سایت شما را بررسی می کند.

بانس ریت، به صورت عددی بین ۰ تا ۱۰۰ بیان می شود و بالا بودن آن، به معنی وجود مشکل و ایراد در سایت است. اگر نرخ پرش حدود ۱۰-۲۰ درصد باشد نرخ پرش سایت ایده آل است اما اگر این میزان بین ۳۰-۴۰ درصد باشد متوسط است، چنانچه میزان نرخ پرش بیشتر از۵۰ درصد باشد سایت دارای نقص و مشکلات فراوانی است که نیاز به توجه بیشتر و در برخی موارد حتی باید سایت را به طور کامل طراحی کرد.

برای پایین آمدن نرخ پرش، فقط میزان ماندن افراد در سایت نیست، بلکه اگر شما یک سایت با کیفیت داشته باشید که بازدید کننده با ورود به آن بر روی مطالب دیگری نیز کلیک کرد و کنجکاو شد، نشان دهنده‌ی کیفیت سایت شما است، و بر روی میزان نرخ پرش سایت شما تاثیر مثبت خواهد داشت. یکی دیگر از عوامل کاهش نرخ پرش سایت دسترسی آسان به سایت است.

بانس ریت یا نرخ پرش سایت در گوگل آنالیتکز

میزان نرخ پرش سایت توسط گوگل آنالیتیکس محاسبه می‌ شود، و بسیار دقیق است. موارد بسیار زیادی می‌توانند روی نرخ پرش سایت شما تاثیرگذار باشند، هرچه نرخ پرش سایت شما بالا باشد بدین معنی است که سایت شما دارای مشکلات بیشتری است و شما باید بیشتر روی سایت و محتواهای خود کار کنید.

چه عواملی در میزان نرخ پرش سایت تاثیرگذار هستند؟

سرعت بارگذاری سایت

به مدت زمانی که طول می کشد تا یک صفحه از وبسایت به طور کامل بارگذاری شود، سرعت بارگذاری صفحه گفته می شود. عواملی نظیر، هاست، طراحی و بهینه بودن سایت، در سرعت بارگذاری نقش بسزایی دارند، زیرا سرعت سایت برای جذب کاربران و همچنین موتورهای جستجو دارای اهمیت فوق العاده ای است.

محتوای مناسب سایت

اگر سایت شما دارای مطالب و محتوای با کیفیت و مورد پسند کاربر باشد، احتمال اینکه کاربر از صفحات دیگر وب سایت شما دیدن کند بسیار بیشتر می شود، هرچه مدت زمان ماندن کاربر در سایت شما بیشتر باشد نرخ پرش سایت کاهش می یابد.

لینک های داخلی سایت

یکی دیگر از عواملی که باعث کاهش نرخ پرش سایت می شود استفاده از لینک های داخلی است. اگر شما به طور صحیح از لینک های داخلی در متن استفاده کنید، تمایل کاربر به خواندن مطالب جدید بیشتر می شود که به عنوان نکته ی مثبت در کاهش نرخ پرش محسوب می شود.

طراحی و چیدمان آسان سایت

برای کاهش میزان بانس ریت لازم است هنگام طراحی سایت آن را طوری تنظیم کنید، که اگر کاربر وارد سایت شما شد برای جستجو و یافتن مطلب مورد نظر خود، به مشکل برخورد نکند و مدت زمان بیشتری در سایت شما بماند.

تطبیق کلمات کلیدی با مطالب سایت

تطبیق کلمات کلیدی با محتوای سایت مهم است زیرا کاربران انتظار دارند، محتوای مرتبط با کلماتی که جستجو کرده اند را مشاهده کنند. اگر مطلب مورد نظر با کلمه کلیدی جستجو شده هماهنگی نداشته باشد، کاربر بلافاصله سایت را ترک خواهد کرد.

مطالب مرتبط: نحوه تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

شکل ظاهری وب سایت

گاهی ممکن است با وجود محتوا و مطالب مفید و با کیفیت، کاربران به دلیل شکل ظاهری نامناسب و زننده ی سایت آن را ترک کنند و باعث افزایش نرخ پرش آن شوند.

ریسپانسیو بودن سایت

امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال و افزایش تمایل استفاده از گوشی های هوشمند، کاربران ورود به سایت ها را با استفاده از تلفن همراه انجام می دهند، بنابراین طراحی سایت ریسپانسیو از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا کاربران سایتی را که در انواع صفحه نمایش به خوبی نشان داده نمی شود را به سرعت ترک می کنند.

مطالب مرتبط: چرا طراحی سایت ریسپانسیو برای فروشگاه اینترنتی مهم است؟

تبلیغات

همه ی سایت ها برای تامین هزینه های لازم و درآمدزایی به تبلیغات نیاز دارند، اما باید بدانید که یکی از مهم ترین عوامل خروج کاربر از سایت و افزایش بانس ریت، استفاده زیاد یا نامناسب از تبلیغات است.

تبلیغات پاپ آپ: استفاده از این نوع تبلیغات را اصلا توصیه نمی کنیم زیرا مزاحمت و نارضایتی تعداد زیادی از کاربران را به دنبال دارد. اگر مجبور به استفاده از این نوع تبلیغات هستید حداکثر یک پنجره پاپ آپ برای هر کاربر ورودی باز کنید.

بنر: یکی از پرکاربردترین شکل تبلیغات که تقریباً در تمامی سایتها وجود دارد استفاده از بنر است. بهتر است بنرها را در ستون های کناری سایت یا انتهای مطالب قرار دهید، تا موجب خروج کاربران از سایت نشود.

تبلیغ متنی: این نوع تبلیغ هم مانند بنر ها مورد استفاده قرار می گیرد و بهترین محل استفاده از آن در انتهای مقالات و ستون های کناری سایت است.

ترافیک موبایلی بالا

اگر تعداد افرادی که از سایت شما دیدن می کنند از تلفن همراه برای انجام این کار استفاده کنند باعث افزایش نرخ پرش می شوند.

کاهش نرخ پرش سایت

اگر شما تمامی نکات بالا را در طراحی و پیاده سازی وب یا فروشگاه اینترنتی خود رعایت کنید، مطمئن باشید که میزان ماندگاری کاربر در سایت شما بسیار افزایش خواهد یافت و این نرخ پرش سایت باعث افزایش فروش فروشگاه شما و ثبت شدن برند شما در ذهن مشتری به عنوان یک برند عالی می شود.

تمام فروش هایی را تصور کنید که اگر مشتریان شما سبد خرید خود را رها نمی کردند و خرید خود را تکمیل می کردند. سبد خریدهای رها شده شاید دردناک ترین مشکل فروشگاه های آنلاین باشند که با آن روبرو می شوند. طبق آمار ارائه شده توسط سایت Statista.com نرخ یا میانگین جهانی رها کردن سبد خرید فروشگاه های آنلاین ۶۹٫۵۷% در سال ۲۰۱۹ است.

آیا به این فکر کرده اید که چرا مشتریان یا کاربران همچین عکس العملی را نشان می دهند و سبد خرید خودشان را رها می کنند؟ آیا شما هم همچین کاری را انجام می دهید. دستورالعمل خاصی برای جلوگیری از این عمل وجود ندارد با این حال، می توانید از طریق ۵ روش بهینه کردن صفحه پرداخت آسان که در زیر ذکر شده، پرداخت خود را بهینه کنید و ببینید که چگونه نرخ تبدیل شما بهبود می یابد.

حذف ثبت نام اجباری هنگام پرداخت برای بهینه کردن صفحه پرداخت

شما هم قبول دارید که فرم های ثبت نام بسیار وقت گیر هستند و از آنجایی که ما همیشه عجله داریم و یا تنبل هستیم فرم ثبت نام در مرحله پرداخت سبد خرید رو پر نمی کنیم و رها می کنیم.

بر طبق تحقیقات موسسه بایمرد نرخ رها کردن سبد خرید ۶۹٫۵۷% است و آنها با بررسی ۴۰۰۰ مورد دریافته اند که دومین دلیل ترک سبد خرید همین فرم های ثبت نام در مرحله پرداخت هستند که شما می توانید خیلی راحت در مجنتو ۲ آن را حل کنید و تغییرات مثبتی در نرخ تبدیل شما اتفاق خواهد افتاد و باعث بهینه کردن صفحه پرداخت شما می شود.

برای ارتباط بیشتر با مشتریان خود، ایمیل های آنها را هنگام تسویه حساب جمع آوری کرده و از آنها برای ارسال ایمیل های بازاریابی اجازه بگیرید.

علاوه بر این، پس از اتمام تسویه حساب به مشتری پیشنهاد ایجاد حساب کاربری برای دریافت تخفیف بیشتر را بدهید. اینها فقط چند مورد از راه حل های زیادی می باشد که شما می توانید انجام دهید. پس لطفا خلاق باشید!

مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو

فرآیند پرداخت را آسان و هموار کنید

در قرن ۲۱ شما مجبور هستید که فرآیند پرداخت فروشگاه خود را آسان کنید یا آن را جوری طراحی کنید که آسان به نظر بیاید. یکی از راه های انجام چنین کاری پرداخت یک مرحله ای است که شما می توانید آنرا روی فروشگاه مجنتو ۲ خود پیاده سازی کنید و اینکار خصوصا برای کاربران موبایلی باعث می شود که فرآیند خرید آسان شود. توجه کنید که قسمتهای زیادی را برای پردکردن قرار ندهید تا صفحه پرداخت فروشگاه شما بهینه باشد.

از بین بردن عوامل حواس پرتی برای بهینه کردن صفحه پرداخت

بالاخره مشتری شما تصمیم گرفته و به قسمت پرداخت رسیده است. به من اعتماد کنید که اینجا جایی است که شما باید ۱۲۰% تمرکزتان را روی این صفحه بزارید تا مشتریان شما این مرحله را رد کنند و آنرا رها نکنند پس در این صفحه تمام عواملی که باعث حواس پرتی کاربران شما می شود را حذف کنید مانند باز شدن یک پاپ اپ ناگهانی شما می توانید منوها و هر چیزی را که باعث حواس پرتی مشتری شما می شود را حذف کنید. هنگام طراحی برای بهینه کردن صفحه پرداخت به این مورد توجه کنید.

همه از هزینه های اضافی متنفرند

تحقیق موسسه باینارد را که در مرحله اول بحث کردیم به خاطر می آورید؟ بر اساس همین تحقیقات، هزینه های اضافی اصلی ترین دلیل رها کردن سبد خرید توسط مشتریان شما است و آنها فروشگاه شما را ترک می کنند و به احتمال زیاد دیگر هرگز بر نخواهند گشت.

همه نمی توانند حمل و نقل رایگان ارائه دهند، اما این واقعیت که فروشگاه هایی وجود دارند که می توانند این کار را انجام دهند، برای شما یک هشدار و نقطه ضعف است.

توصیه می شود هزینه هایی مانند مالیات را همراه با قیمت محصول نشان دهید. هزینه های تحویل را در جایی نزدیک محصول پیاده سازی کنید تا مشتریان شما بتوانند روش های حمل و نقل موجود را مشاهده کنند و گزینه ای را که مناسب آنها است را انتخاب کنند.

پیشنهاد می کنیم آموزش اضافه کردن صفحه جدید در مجنتو ۲ را مشاهده کنید

روش های پرداخت متنوعی را پیشنهاد دهید

وقتی نوبت به روش های پرداخت می رسد، باید به مشتریان خود اجازه دهید که روش پرداخت خود را انتخاب کنند. اطمینان حاصل کنید که رایج ترین روش های پرداخت تا به امروز را ارائه داده اید، مانند کارت های اعتباری / نقدی، درگاه پرداخت ملت، پارسیان، زرین پال و سایر موارد.

اگر مشتریانی دارید که نمی توانند پرداخت آنلاین داشته باشند می توانید پرداخت به وسیله فیش بانکی را پیشنهاد دهید.

آماده امتحان هستید؟

از دست دادن مشتری خود را متوقف کنید و این ۵ راه حل را برای بهینه کردن صفحه پرداخت را امتحان کنید. نتایج قبل و بعد از بهینه سازی را مقایسه کنید و ما خوشحال خواهیم شد که آن را با ما به اشتراک بگذارید. در صورت سوال در مورد چگونگی بهینه سازی پرداخت، لطفاً با تیم چالاک سافت تماس بگیرید.

 

در چالاک سافت در این فیلم از آموزش مجنتو ۲ قصد داریم که نحوه اتصال گوگل آنالیتیکس به مجنتو ۲ را به شما آموزش بدهیم. پس از هر چیزی خوب است که بدانید گوگل آنالیتیکس در سال ۲۰۰۵ توسط گوگل راه اندازی شده است.

پیشنهاد می کنیم آموزش دسته بندی کردن محصولات در مجنتو ۲ را حتما مشاهده کنید.

وظیفه گوگل آنالیتیکس این است که میزان ترافیک سایت شما و همچنین مشتری هایی که به سایت یا فروشگاه اینترنتی شما وارد می شوند را بررسی کند. شما می توانید برای یادگیری نحوه نصب آن بر روی مجنتو، فیلم آموزشی را نگاه کنید.

امروزه مجنتو به دلیل امکانات فوق العاده ای که در اختیار سایت و فروشگاه های اینترنتی گذاشته به یکی از بهترین فروشگاه ساز های دنیا تبدیل شده و شهرت خوبی گرفته است. کاربران زیادی در جهان سایت و فروشگاه های خود را با آن راه اندازی می کنند. در حال حاضر، مجنتو به دو نسخه رایگان و پولی تقسیم می شود. هر دو ویژگی اصلی هسته پلت فرم مجنتو را دارند، اما مجنتو پولی فراتر از مجنتو رایگان است و دارای ویژگی های برجسته ای است.

یکی از دغدغه های فکری که در این مدت برای برخی از کاربران ایجاد شده این است که آیا تفاوت نسخه رایگان و پولی مجنتو در چیست؟ آیا نسخه پولی (Magento Enterprise) بهتر از نسخه رایگان (Magento Community) است؟

بیشتر کاربران در پیدا کردن جواب اینکه کدام یک از آن ها بهتر است، به مشکل بر می خورند و دقیق نمی دانند که کدام یک از این دو نسخه مجنتو را انتخاب کنند. ما در چالاک سافت در این مقاله  قصد داریم که شما را با تفاوت نسخه رایگان و پولی مجنتو آشنا کنیم، پس با ما انتهای مقاله همراه باشید.

مطالب مرتبط: دانلود مجنتو

مجنتو پولی (Magento Enterprise)

Magento Enterprise Edition نسخه پرداخت شده یا همان نسخه پولی مجنتو است. نسخه پولی مجنتو بسیاری از ویژگی ها و امکانات اضافی فراتر از نسخه رایگان مجنتو دارد، امکاناتی مانند؛ امنیت بالا، عملکرد بهتر و مقیاس پذیری پیشرفته و ……….، این امکانات نسخه پولی مجنتو پایه ای برای ایجاد مشاغل حرفه ای هستند.

در ۱۵ آوریل ۲۰۰۹ ، اولین نسخه مجنتو پولی منتشر شد. مجنتو پولی یک نسخه فوق العاده است. برای صاحبان فروشگاه اینترنتی درآمدی از ۵ تا ۲۵ میلیون دلار انتخاب نسخه مجنتو پولی (Magento Enterprise) بهترین گزینه است.

امنیت نسخه پولی مجنتو

تفاوت نسخه رایگان و پولی مجنتو، در این است که نسخه پولی مجنتو راه حل های امنیتی قوی تری را ارائه می دهد. نسخه پولی سازگار با PCI است و به Bridge Payment Magento Secure متصل است، که مراقبت از پردازش کارت را انجام می دهد. این برنامه همچنین چندین دروازه پرداخت ایمن مانند PayPal، Braintree ، Authorize.net ، CyberSource ، WorldPay و موارد دیگر را ارائه می دهد.

برخی از ویژگی های نسخه پولی مجنتو:

فرایند ثبت نام در نسخه مجنتو پولی

اگر قصدراه اندازی یا طراحی فروشگاه اینترنتی با نسخه مجنتو پولی دارید باید در مرحله اول یک حساب کاربری در مجنتو بسازید و در مرحله بعد باید یک مجوز را خریداری کنید. پس از اینکه مجوز را خریداری کردید می توانید که از مجنتو پولی استفاده کنید، البته دقت داشته باشید که در اینجا می توان تفاوت نسخه رایگان و پولی مجنتو را احساس کرد چون نسخه رایگان مجنتو نیاز به خرید مجوز نخواهد داشت.

نکته: دقت کنید که برخی از امکاناتی که در مجنتو پولی وجود دارد در مجنتو رایگان هم وجود دارد، و به هیچ عنوان نمی توان گفت که تفاوت نسخه رایگان و پولی مجنتو زیاد است و برخی از امکانات شان با هم مشابه هستند.

چه شرکت هایی از نسخه پولی مجنتو استفاده می کنند؟

برگر کینگ

بسیاری از مارک، سایت و فروشگاه های اینترنتی در سراسر دنیا با نسخه پولی مجنتو (Magento Enterprise) راه اندازی شده اند و از کیفیت آن خیلی راضی هستند. برگر کینگ یکی از آنهایی است که با نسخه پولی مجنتو راه اندازی شده است. برگر کینگ یک رستوران‌های فوق العاده بزرگ زنجیره‌ای است که محصولات آن بیشتر شامل همبرگر است. برگر کینگ در بیشتر کشورهای جهان شعبه دارد. اولین شعبه از این رستوران در سال ۱۹۵۴ در شهر میامی در ایالت فلوریدا در آمریکا افتتاح شد و دفتر مرکزی آن نیز در همین شهر واقع است.

به دلیل اینکه برگر کینگ صدها شعبه در جاهای مختلف داشت و روزی هزاران سفارش تحویل می گرفت، برای مدیریت سایت رستورانش به نسخه پولی مجنتو روی آورد، چون می دانستند که این نسخه از مجنتو بهترین گزینه برای مدیریت رستورانشان است و به راحتی می تواند تمامی نیاز های رستوران را برآورده کند.

 

Canon Australia

Canon Australia یکی از فروشگاه های اینترنتی منحصر به فرد است. فروشگاه Canon Australia خیلی مشهور بوده و جزء برترین مارک های فن آوری دیجیتال است.  این فروشگاه اینترنتی تجهیزات و لوازم عکاسی را به فروش می رساند.

صاحبان شرکت هنگامی که این فروشگاه اینترنتی را تاسیس کردند از فروشگاه ساز مجنتو استفاده نکردند، و چیزی که از آن استفاده می کردند در آینده ای نه چندان دور توانایی پشتیبانی از فروشگاه را نداشت و به همین دلیل در نیمه راه فروشگاه عکاسی خودشان را بر اساس نسخه پولی مجنتو پایه گذاری کردند،

و یکی از دلایل بزرگش هم این بود که فروشگاه ساز قبلی نیاز های فروشگاه اینترنتی شان را برآورده نمی کرد، و همین کار باعث شد که مدیران فروشگاه اینترنتی کانون استرالیا تصمیم بگیرند که از نسخه پولی مجنتو استفاده کنند.

 

Old Glory

Old Glory یک فروشگاه یا سایت اینترنتی، موسیقی، ورزشی و سرگرمی است. آنها نسخه Enterprise Edition یا همان نسخه پولی مجنتو را انتخاب کردند زیرا تفاوت نسخه رایگان و پولی مجنتو این بود که نسخه رایگان مجنتو همه نیاز های تجاری آنها را برآورده نمی کرد. فروشگاه اینترنتی Old Glory نیاز به رسیدگی به تعداد زیادی از محصولات (بیش از ۱ میلیون) و داشتن ترافیک وب با کیفیت بالا داشت و به همین دلیل نسخه رایگان مجنتو را انتخاب نکردند.

 تفاوت نسخه رایگان و پولی مجنتو در قیمت:

وقتی شرکت یا فروشگاه های اینترنتی قصد دارند که از مجنتو استفاده کنند اول به تفاوت نسخه رایگان و پولی مجنتو دقت می کنند و درباره قیمت هر دو تحقیقات فراوانی انجام خواهند داد. Magento Community Edition  رایگان است. قیمت نسخه شرکت مجنتو از ۲۲،۰۰۰٫۰۰ تا ۱۲۵،۰۰۰٫۰۰ دلار در سال است.

هزینه نسخه پولی مجنتو از ۴۰،۰۰۰٫۰۰ تا ۱۹۰،۰۰۰٫۰۰ دلار متغیر است. هزینه های بالای این نسخه فقط به خاطر امکانات اضافی آن است، و این امکانات می تواند برای وقتی که تجارت شما در حال رشد است بتواند نیاز های فروشگاه اینترنتی شما را بدون هیچ مشکلی برآورده کند.

مجنتو رایگان (Magento Community)

Magento Community Edition نسخه رایگان مجنتو است. این نسخه از مجنتو برای مشاغل کوچک بسیار مناسب وکار آمد است. وقتی فروشگاه اینترنتی خودتان را با نسخه رایگان مجنتو راه اندازی می کنید، توانایی این را دارید که ویژگی های مختلفی را اضافه کنید. نسخه رایگان مجنتو در تاریخ ۳۱ اوت ۲۰۰۷ منتشر شد. این نسخه از مجنتو توسط روی روبین و یوو کوتنر راه اندازی شده است. در ابتدا مجنتو به عنوان سیستم نرم افزار محبوب تجارت الکترونیکی، osCommerce برنامه ریزی شد.

نسخه رایگان مجنتو فقط به دلیل ارزان تر بودن آن برای سایت یا فروشگاه های اینترنتی کوچک مناسب است. اگر محصولات کمی دارید،نسخه رایگان مجنتو کاملاً می تواند سایت یا فروشگاه تان را مدیریت کند.

در مرحله اول بدانید که اگر تجارت شما مقیاس پذیر و همچنین بیشتر خرید فروشتان از طریق اینترنت صورت می گیرد، نسخه رایگان مجنتو (Magento Community) بهترین انتخاب برای شما است. اگر شما شغلی دارید که می خواهید توسعه یابد و انتظار حجم زیادی از ترافیک وب سایت را دارید، نسخه رایگان مجنتو بهترین گزینه برای شرکت یا فروشگاه اینترنتی شما است.

یکی از بزرگ ترین تفاوت نسخه رایگان و پولی مجنتو در این است که نسخه رایگان مجنتو عملکرد و مقیاس های مناسب را برای پشتیبانی از مشاغل با رشد سریع ارائه می دهد. معمولاً به رتبه های SERP بالاتری می رسد و در نتایج جستجو قابل مشاهده تر می شود.

رایگان بودن امکانات این نسخه از مجنتو

هنگام راه اندازی نسخه رایگان مجنتو، نیازی به پرداخت هزینه های صدور مجوز سنگین نیست. اگر نگران قیمت گذاری تجارت الکترونیک مجنتو هستید، استفاده از نسخه رایگان مجنتو به این معنی است که فقط در صورت استخدام، باید هزینه بیشتری بپردازید.

یکی از بزرگ ترین تفاوت نسخه رایگان و پولی مجنتو در این است که نسخه رایگان مجنتو  به صورت کاملا رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است. و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

پر طرفدار بودن نسخه رایگان مجنتو

نسخه رایگان مجنتو در بین توسعه دهندگان و کاربران وب از محبوبیت فراوانی برخوردار است. مجنتو رایگان یا همان Magento Community Edition به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا بدون نیاز به پرداخت هزینه های مجوز چندگانه مجنتو، سایت  و فروشگاه های اینترنتی مختلفی را راه اندازی کنند.

چه شرکت ها یا چه فروشگاه های اینترنتی از نسخه رایگان مجنتو استفاده می کنند؟

تامسون دی سی

یکی از موفق ترین شرکت هایی که با نسخه رایگان مجنتو راه اندازی شده است، فروشگاه تامسون دی سی است. آنها محصولاتی مانند مجله، هدایا، کلکسیون ها و پازل ها را می فروشند. این شرکت در ۲۰۱۷  تصمیم گرفت به آخرین نسخه این پلتفرم برای توسعه یافتن فروشگاه ها اینترنتی خودشان به مجنتو  Magento Enterprise 2 مهاجرت کنند. سطح سازمانی  Magento Enterprise 2 مهاجرت کند، زیرا برای گسترش تجارت خود نیاز به یک راه حل به روز و قوی تر داشتند.

فروشگاه اینترنتی Turkumusic اسباب بازی و دستگاه های الکترونیکی را به مشتریان خود می فروشد. فروشگاه اینترنتی Watches Of My Fair تهیه کننده برندهای لوکس بین المللی مستقر در انگلیس است. نسخه رایگان مجنتو راه حل مناسبی برای کسانی است که می خواهند، یک کسب و کار کوچک یا یک فروشگاه تجارت الکترونیک بسازند.

نتیجه:

 پس از مقایسه تفاوت نسخه رایگان و پولی مجنتو، می توان نتیجه گرفت که نسخه رایگان مجنتو  توانایی پشتیبانی از نیاز های مشاغل کوچک را دارد.

در حالی که نسخه پولی مجنتو به دلیل امکانات و ویژگی های داخلی برجسته آن برای شرکت، سایت و فروشگاه های اینترنتی بزرگ تر مناسب تر خواهد بود.

به هر حال شما با خواند این مقاله به تفاوت نسخه رایگان و پولی مجنتو پی خواهید برد و به راحتی می توانید تصمیم بگیرد که کدام یک از این دو نسخه را برای سایت یا فروشگاه اینترنتی خودتان انتخاب می کنید و این تصمیم شما است. پس لطفاً قبل از تصمیم گیری در انتخاب آن، دقت کنید. امیدوارم این مقاله برای کمک به شما در انتخاب نسخه مناسب مجنتو مفید باشد.

در این بخش از آموزش مجنتو ۲ قصد داریم تا ۱۰ دلیل قوی برای استفاده از مجنتو برای فروشگاه اینترنتی به شما معرفی کنیم و نظر شما را راجع به این فروشگاه ساز تغییر دهیم. پس برای یادگیری بیشتر تا انتهای مقاله با چالاک سافت همراه باشید.

دلایل استفاده از مجنتو برای فروشگاه اینترنتی

۱- فروشگاه ساز مجنتو متن باز است.

شما می توانید به سادگی از نسخه رایگان و عمومی فروشگاه ساز مجنتو برای برپایی فروشگاه اینترنتی خودتان استفاده کنید. شما با کمک یک برنامه نویس یا مجنتو کار می توانید به آن قدرت ببخشید و قابلیت های جدید و ویژگی های جدید به آن اضافه کنید.

۲- پشتيبانی جامع و به روز بودن مجنتو

همانطور که گفته شد مجنتو یک فروشگاه ساز متن باز است و همین امر باعث شده که دارای یک جامعه بزرگی از توسعه دهنده ها در سراسر جهان باشه که همیشه در حال کار کردن و بروزرسانی آن هستند که باعث امن تر و سریع تر شدن آن می شود.

مطالب مرتبط: بهترین نرم افزار های فروشگاه ساز دنیا

۳- ساخته شده برای فروشگاه اينترنتی

بدون شک شما با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنایی دارید. بسیاری از افراد برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی کسب و کارشان از این CMS استفاده می کنند. در حالی که این CMS برای وب سایت های محتوایی تهیه شده و مناسب راه اندازی فروشگاه های اینترنتی بزرگ نیست چون در آینده در استفاده از آن دچار مشکل خواهند شد. اما فرشگاه ساز مجنتو از همان ابتدا برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی ساخته شده است.

وردپرس با افزونه ای به نام ووکامرس تبديل به فروشگاه اينترنتی می شود، پيشنهاد ميکنم مقاله مقايسه مجنتو با ووکامرس را مطالعه نماييد.

مطالب مرتبط: ۱۰ دلیل قوی برای استفاده از فروشگاه ساز مجنتو

۴- مجنتو مناسب فروشگاه های بزرگ و کوچک

فروشگاه ساز مجنتو هم برای کسب و کار های کوچک (فروشگاه های اینترنتی با محصولات کم) و هم برای کسب و کار های بزرگ (فروشگاه های اینترنتی با محصولات زیاد) مناسب است و مطمئناً با بزرگ شدن فروشگاه اينترنتی شما اين سيستم نابود نمی شود. زیرا برای اين مواقع طراحی و پياده سازی شده است.

به همین دلیل است که برند ها و شرکت های بزرگ از Magento برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنند.

مطالب مرتبط: معرفی سایت سازهای ایرانی و خارجی

۵- عملکرد اجرایی بالا

زمان بارگذاری صفحات فروشگاه در تبدیل بازدید کنندگان فروشگاه شما به مشتری بسیار حائز اهمیت است. و ممکن است چند میلی ثانیه  تاخیر در پردازش درخواست های کاربران می تواند برای شما حیاتی باشد.

مجنتو با تکنيک های پيشرفته کش کردن مثل varnish و ساير بهينه سازی های ديتابيس، فروشگاه اينترنتی شما را بی نقص می کند.

۶- قابلیت سفارشی سازی مجنتو

Magento چون Open Source است، یک متخصص مجنتو می تواند به راحتی فروشگاه اینترنتی شما را با توجه به نیاز شما سفارشی سازی کند و برای شما یک فروشگاه اینترنتی جذاب و منحصر به فرد را پیاده سازی کند.

۷- قابلیت چند فروشندگی

شما می توانید با مجنتو یک فروشگاه با قابلیت چند فروشندگی ایجاد کنید و محصولات فروشنده های دیگر را در فروشگاه خودتان بفروشید.

شما ميتوانيد تمام بخش های موجودی، مديريت حساب، رکوردهای مشتريان و… را فقط با يک پنل ادمين مديريت کنيد.

پیشنهاد می کنم که مقاله ۱۳ موردی که باید در مورد امنیت مجنتو رعایت شود! را مشاهده کنید.

۸- رعایت اصول سئو در مجنتو

مجنتو يک سيستم مديريت محتوا بسيار مناسب برای سئو است که به صورت پيش فرض بر اساس اصول سئو طراحی و پياده سازی شده است و امکاناتی مانند ساخت نقشه سايت  xml، گوگل آناليتيکس و .. را به ما می دهد.

۹- چند زبانه کردن فروشگاه

یکی از امکانات جذاب مجنتو، چند زبانه کردن فروشگاه اینترنتی است که این امکان را به شما می دهد که سایت یا فروشگاه خود را برای چند زبان مختلف پیاده سازی کنید.

۱۰- پشتیبانی از انواع محصولات

در مجنتو میتوانید هر محصولی که در نظر دارید از فایل دانلودی تا محصول فیزیکی و… را بفروش برسانید.

در چالاک سافت و در این مقاله مقایسه مجنتو با ووکامرس که دو اسکریپت فروشگاه ساز و از گزینه های همیشگی ایجاد یک فروشگاه هستند رو بررسی می کنیم و سعی می کنیم یک بررسی بی طرف از مجنتو یا ووکامرس را در ادامه ارائه دهیم تا انتخاب گزینه مناسب برای کسب و کار شما را راحت تر کنیم.

ووکامرس چیست؟

ووکامرس یک پلاگین وردپرس هستش که روی اون نصب میشه و یک محیط فروشگاهی ساده برای شما فراهم می کنه و میتونید به سرعت یک فروشگاه رو راه اندازی کنید.

مجنتو چیست؟

مجنتو یک cms فروشگاهی هستش که بر اساس فریم ورک zend توسعه داده و با اون می تونید یک فروشگاه کامل داشته باشید.

خب بریم سر وقت مقایسه (البته از نظر ظاهر این مقایسه مشکلی نداره ولی از نظر کد نویسی و نمایش قدرت… خب اگه بخوام بدون ایجاد حس پیش داوری بگم این مقایسه شبیه مقایسه پراید و بوگاتی هستش، هر کدوم مزیت ها و عیب های خاص خودشون رو دارند).

مقایسه مجنتو با ووکامرس
مقایسه مجنتو با ووکامرس

مقایسه مجنتو با ووکامرس در نصب و راه اندازی

در ادامه مقایسه مجنتو با ووکامرس در صورتی که با وردپرس آشنا باشید می توانید با چند کلیک پلاگین ووکامرس را نصب کنید و در صورتی که آشنا نیستید، حتما باید یک دوره آموزش وردپرس را گذرانده باشید. بعد از نصب، شما با یک ستاپ چند مرحله ای می توانید فروشگاه خودتان را بسازید.

اما مجنتو داستانش یه کلی فرق می کنه. شما باید فایل نصبی را از سایتش دانلود کنید و یا در صورت آشنایی با کامپیوتر از طریق آن اقدام به نصب کنید.

این کار در اغلب مواقع خیلی راحت انجام میشه، اما در نظر داشته باشید باید چند پلاگین خاص پی اچ پی و ورژن مخصوص (الان که دارم این مقاله رو می نویسم ورژن ۷٫۱) را نصب کنید. در کل در این مورد ووکامرس راحت نصب میشه. البته می توانید با پرداخت هزینه این بخش را به ما بسپارید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مجنتو چیست؟ را حتما مطالعه کنید.

هزینه خرید اسکریپت و پلاگین (ماژول) ها

ووکامرس رایگان هستش و نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده نیست. پلاگین های زیادی داره که به صورت یک نسخه رایگان با امکانات محدود و یک نسخه پولی ارائه میشه. بیشتر وقت ها با همان نسخه رایگان کار راه می افته.

مجنتو داری یک نسخه رایگان (کامیونیتی ) و یک نسخه پولی (اینترپرایس) هستش که نسخه پولی آن هم توسط خود مجنتو هاست و پیشتیبانی میشه، و می تونید آن را روی سرور خودتان اجرا کنید.

نسخه رایگان آن به صورت پیش فرض یک فروشگاه کامل هستش و در بیشتر موارد نیاز به نسخه پولی نیست ولی در صورتی که قراره یک فروشگاه چند صد هزار محصولی داشته باشید بهتره از نسخه پولی (اینترپرایس) استفاده کنید.

به صورت معمول نیازی به خرید ماژول نیست ولی در صورت نیاز، ماژول های رایگان زیادی وجود دارند که نیازهای شما را برطرف می کنند اما با مقایسه دو ماژول برای مجنتو و ووکامرس بیشتر وقت ها قیمت ماژول های مجنتو بیشتر هستش. (با توجه به ساختار مجنتو و نیاز به کد نویسی حرفه ای این مورد کاملا توجیه پذیر هستش).

هزینه سرور یا هاست در مقایسه مجنتو با ووکامرس

من همیشه هزینه های سرور یا هاست را هزینه های مخفی می دانم، که در ابتدا زیاد بهشان توجه نمیشه ولی در ادامه کار فروشگاه ها، به صورت یک معضل خودشان را نشان میدن.

ووکامرس روی یک هاست معمولی قابل نصب هستش. و در ابتدا خیلی کم هزینه به نظر میاد، ولی بعد از نصب حدود هزار محصول، دیتابیس سنگین خواهد شد و همچنین با نصب پلاگین و قالب ها و آپلود تصاویر، محصول، و … نیاز به نصب روی یک سرور با کانفیگ خوب احساس میشه.

مجنتو اما با شما صادق هستش. از همان اول سرور میخواد و با نصب حدود ۱۰ الی ۵۰ هزار محصول نیازی به سرور جدید ندارد. هزینه اولیه سرور تقریبا بالا هستش اما سعی کردیم یک سرور خوب از کشور آلمان برای مجنتو پیدا کنیم که تقریبا هزینه آن با هزینه یک هاست خوب وردپرس برابری می کنه. در کل از نظر هزینه اولیه سرور یا هاست مجنتو هزینه بیشتری میخواد.

مطالب مرتبط: سیستم مورد نیاز برای راه اندازی مجنتو + هاست مجنتو

امکانات و ویژگی های مجنتو و ووکامرس

از بحث تلخ هزینه ها که بگذریم می رسیم به بحث امکانات و ویژگی های مجنتو و ووکامرس. در مقاله مجنتو چیست ویژگی های مجنتو را بررسی کردیم. می توانید یه سری به اونجا بزنید.

ووکامرس یا مجنتو
مقایسه مجنتو با ووکامرس

در مورد ویژگی های ووکامرس هم با چندتا سرچ میتوانید اطلاعات خوبی به دست بیاورید. از نظر امکانات اولیه مثل فروش، و روش های پرداخت و ارسال هر دو شباهت ظاهر دارند و برای یک فروشگاه ساده، تفاوت زیادی نداره اما وقتی بحث تخصصی فروش پیش میاد داستان فرق میکنه.

پیشنهاد می کنم مقاله مقایسه پرستاشاپ با مجنتو را مشاهده کنید.

همه چی بستگی به این جواب شما دارد. میخواید فقط فروشگاه با چند محصول داشته باشید، پس تفاوتی بین مجنتو یا ووکامرس نیست و این تفاوت وقتی خودش را نشان میده که شما یک فروشگاه با چندین هزار محصول میخواهید داشته باشید. دقیقا مثل تفاوت بین پراید و یک بوگاتی هستش.

مطالب مرتبط: مقایسه مجنتو با اپن کارت

جفتشون تایر دارند و میشه برای طی مسافتی از آن ها استفاده کرد یا هر دو صندلی دارند و میشه روی صندلی آنها نشست اما راحتی صندلی بوگاتی کجا و صندلی پراید کجا و البته این را هم در نظر داریم که شاید شما فقط قراره از محل منزل تا محل کار را طی کنید و قرار نیست بابت همچین مسافتی یک بوگاتی تهیه کنید یا اصلا نیازی نباشه آنقدر هزینه کنید، پس بسته به نیاز خودتان میتوانید بین ووکامرس و مجنتو یکی را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط: ۹ ویژگی که هاست فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد

 

توسعه و دولوپ

در صورتی که شما نیاز به یک توسعه دهنده دارید میتوانید به راحتی یک پلاگین نویس ووکامرس پیدا کنید، ولی در مورد مجنتو این کار سخت تر هست بخصوص که کدنویسی و توسعه مجنتو نیازمند سطح بالایی از آشنایی به زبان پی اچ پی و دیزاین پترن ها داره.

هزینه توسعه مجنتو در مقابل ووکامرس بالا هستش و البته این را هم در نظر بگیرید، که در بیشتر مواقع مجنتو تمام امکانات یک فروشگاه کامل را دارد، و نیازی به توسعه ندارید. همچنین تیم توسعه ما سعی کرده تمام ماژول های مورد نیاز، برای مجنتو را با قیمت مناسب داخل فروشگاه قرار بده.

پشتیبانی و آموزش

ووکامرس داری منابع آموزشی زیادی به زبان فارسی هستش و به راحتی با چند سرچ می توانید مشکل مورد نظرتان را حل کنید. البته در بیشتر موارد چون فرد آموزش دهنده تجربه و تخصص کافی ندارد، این مشکل هم با سرچ انگلیسی قابل حل هستش. ووکامرس دارای فروم های زیادی هستش که میتوانید سوالتان را بپرسید. و همین جامعه کاربری زیاد، یکی از قدرت های ووکامرس هستش. همچنین چون نصب و راه اندازی پلاگین های ووکامرس راحت هستش در بیشتر مواقع نیازی به پشتبانی ندارید و بیشتر کارها را خودتان میتوانید انجام دهید.

در مورد مجنتو و منابع فارسی میشه گفت وضعیت جالبی نداره، ما سعی می کنیم کلیه ی آموزش های مورد نیاز برای کار با مجنتو را فارسی سازی و منتشر کنیم. اما در حال حاضر دایکیومنت زیادی برای مجنتو به زبان فارسی وجود نداره. در مورد زبان انگلیسی داستان برعکس میشه، مجنتو یک دایکیومنت کامل برای ادمین و توسعه دارد.

فروم رسمی مجنتو با پشتبانی توسعه دهنده های خود مجنتو جایی هستش که میتوانید مشکلاتتان را حل کنید. سایت استک اورفلو هم بخش مخصوص مجنتو داره همچنین روی گیت هاب هم میتوانید هر مشکل فنی را بپرسید و سریعا جواب بگیرید. پس در صورتی در مورد زبان انگلیسی مشکلی ندارید به راحتی میتوانید مشکلات مجنتو خودتان را حل کنید. همچنین در آینده برای زبان فارسی یک فروم راه اندازی خواهد شد که این خلأ هم پر بشه.

آینده نگری

بحث همیشه الان نیست و قرار نیست فروشگاه شما یک فروشگاه کوچک و چند محصولی باقی بماند. پس بلند پروازی کنید و قرار را بر این بگذارید که سهم زیادی از بازار فروش یک محصول دست شما خواهد بود و حتی فروشنده های دیگه محصولاتشان را داخل فروشگاه شما بفروشند.

در این حالت مجنتو یا ووکامرس دو گزینه نیستند و به راحتی ووکامرس حذف خواهد. مجنتو جدا از فروشگاه کامل بودن قابلیت پشتیبانی از سیستم های فروش B2B C2B C2C را دارد که این نشان از انعطاف زیاد این فروشگاه ساز هستش.

سخن پایانی در مقایسه مجنتو با ووکامرس

اگه بخواهیم صادقانه قضیه را بررسی کنیم مجنتو هم خوبه و هم بده، ووکامرس هم همینطور. این بستگی به شما و نیازهایتان دارد. در صورتی که قراره یه فروشگاه ساده واسه چندتا محصول راه اندازی کنید و قرار نیست بیش از ۵ میلیون، بابت توسعه فروشگاه هزینه کنید، ووکامرس دقیقا به درد شما میخوره اما وقتی قراره یک فروشگاه با امکانات کامل داشته باشید طبیعتا مجنتو گزینه بهتری هستش.

مجنتو یا ووکامرس
مقایسه مجنتو با ووکامرس

به نسبتی که هزینه می کنید، امکانات دریافت می کنید. و به نسبتی که امکانات دارید دردسر مدیریت و توسعه خواهید داشت. انتخاب با شماست و اگه حس می کنید هنوز جای ابهامی وجود داره، می توانید با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما استفاده کنید در صورت لزوم ما یک جلسه برای بررسی کسب و کار شما ترتیب خواهیم داد.

سیستم جستجو در فروشگاه اینترنتی مجنتو از اهمیت بالایی برخوردار است و در فروش آن تاثیر بسزایی دارد، جستجو در فروشگاه های مجنتو به این شکل است که وقتی فردی وارد فروشگاه می شود و قصد خرید گوشی را دارد، به قسمت جستجو می رود و کلمه گوشی را را سرچ می کند و به راحتی می تواند آن را پیدا کند.

اگر می خواهید این سیستم را راه اندازی کنید، فیلم آموزش تنظیمات جستجو در مجنتو ۲ را مشاهده کنید. همچنین شما می توانید با نگاه کردن به این فیلم از آموزش مجنتو ۲ ، سایت چالاک سافت جستجوی فروشگاه اینترنتی خود را جوری تنظیم کنید که بر اساس کلمات مترادف هم محصول مورد نظر کاربر را پیدا کند.

چالاک سافت در این قسمت از آموزش مجنتو ۲ قرار است که نحوه فعال کردن حالت تک فروشگاهی مجنتو را یاد بدهد و همچنین یاد می گیرید که در چه مواردی باید از حالت تک فروشگاهی مجنتو استفاده کرد و چگونه آن را فعال یا غیرفعال کرد.

به طور پیش فرض مجنتو حالت چند فروشگاهی دارد یعنی شما همزمان می توانید چند فروشگاه با ظاهرهای متفاوت را داشته باشید. در صورتی که شما یک وب سایت با یک فروشگاه و یک قالب دارید و نیازی به چندین فروشگاه ندارید و نمی خواهید چندین فروشگاه را نصب کنید شما می توانید حالت تک فروشگاهی را در مجنتو ۲ غیرفعال کنید.

مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو

آموزش نحوه فعال کردن حالت تک فروشگاهی در مجنتو ۲

با دنبال کردن مراحل زیر می توانید حالت تک فروشگاهی در مجنتو را یاد بگیرید:

  1. به ادمین پنل فروشگاه اینترنتی خود وارد شوید.
  2. حالت تک فروشگاه را تنظیم کنید.
  3. تنظیمات را ذخیره کنید.

فعال کردن حالت تک فروشگاهی در مجنتو
فعال کردن حالت تک فروشگاهی مجنتو

مرحله اول نحوه فعال کردن حالت تک فروشگاهی مجنتو: به ادمین پنل فروشگاه مجنتو خود وارد شوید.

در نوار کناری ادمین پنل، روی Stores کلیک کنید. سپس از قسمت Settings گزینه Configuration را انتخاب کنید.

در پنل سمت چپ از قسمت General گزینه General را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط: آموزش نصب مجنتو ۲

مرحله دوم: حالت تک فروشگاه را تنظیم کنید.

به پایین صفحه بروید و بخش Single Store Mode را باز کنید.

برای فعال کردن حالت تک فروشگاه  Yes را انتخاب کنید.

پیشنهاد می کنم مقاله نحوه مدیریت صندوق پیام مجنتو ۲ را مشاهده کنید.

مرحله سوم: تنظیمات را ذخیره کنید.

روی Save Config کلیک کنید.

در صورتی که اعلان پاک کردن کش برای شما نمایش داده شد این مراحل را انجام دهید:

  1. روی Cache Management در اعلانی که در بالای ادمین پنل برای شما نمایش داده شده کلیک کنید.
  2. چک باکس Page Cache را علامت بزنید.
  3. در آخر روی تایید کلیک کنید.

یک محصول ساده در مجنتو، پایه و اساس محصولات گروه بندی شده، محصولات بسته نرم افزاری، محصولات قابل بارگیری، محصولات قابل پیکربندی و محصولات مجازی است و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین، دارندگان فروشگاه مجنتو می توانند کالای ساده را بطور جداگانه بفروشند یا آن را به عنوان بخشی از کالای گروه بندی شده یا قابل پیکربندی بفروشند. این محصول ساده و بدون هیچ متغیری در فروشگاه قرار خواهد گرفت. در این قسمت از آموزش مجنتو ۲  تیم چالاک سافت قصد داریم نحوه ساخت محصولات ساده در مجنتو ۲ را به شما دوستان یاد بدهیم.

مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو

 

محصول ساده در مجنتو
ساخت محصولات در مجنتو

برای اینکه یک فروشگاه مجنتو داشته باشید ایجاد محصولات ساده قابل انکار است و فروشگاه شما به آن نیاز دارد.

برای ساخت محصول ساده در Magento 2 مراحل زیر لازم است:

مرحله ۱: نوع محصول را انتخاب کنید

مرحله ۲: الگوی محصول را انتخاب کنید

مرحله ۳: زمینه های مورد نیاز را تکمیل کنید

مرحله ۴: جزئیات محصول باقیمانده را تکمیل کنید

مرحله ۵: محصول را منتشر کنید

مرحله ۶: مشاهده محصولات موجود در فروشگاه خود

مرحله اول ایجاد ساخت محصولات ساده در مجنتو ۲: نوع محصول را انتخاب کنید

از سایدبار پنل ادمین مجنتو، بر روی Products کلیک کنید. سپس در قسمت Inventory منوی Catalog را انتخاب کنید.

در صفحه ی بازشده شما لیست محصولات خودتان را می توانید مشاهده کنید. از گوشه بالا سمت راست در منوی Add Product گزینه Simple Product را انتخاب کنید.

 

انتخاب محصول ساده در مجنتو
ایجاد ساخت محصولات ساده در مجنتو

مرحله دوم: قالب محصول را انتخاب کنید

برای انتخاب قالب محصول، و ایجاد محصولات ساده در مجنتو ۲، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

انتخاب قالب محصول در مجنتو
ایجاد ساخت محصولات ساده در مجنتو

مرحله سوم: فیلدهای مورد نیاز را تکمیل کنید

در بخش Product Details موارد زیر را انجام دهید

پیشنهاد می کنم مقاله سیستم مورد نیاز برای راه اندازی مجنتو + هاست مجنتو را بخوانید.

مرحله ۴ ایجاد ساخت محصولات ساده در مجنتو ۲: تکمیل کردن جزئیات باقیمانده محصول

Tax Class را به یکی از موارد زیر تنظیم کنید:

اگر آماده اضافه کردن تصویر محصول هستید، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

برای اختصاص محصول به یک دسته بندی، در ایجاد ساخت محصولات ساده در مجنتو ۲، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

دسته بندی جدید برا محصولات ساده مجنتو
ایجاد ساخت محصولات ساده در مجنتو

توضیحات محصول را مستقیماً در باکس متن وارد کرده و در صورت لزوم می توانید از ویرایشگر WYSIWYG نیز استفاده کنید. سپس بر روی Submit کلیک کنید.

جزئیات محصول ساده مجنتو
ایجاد ساخت محصولات ساده در مجنتو

مرحله ۵: محصول را منتشر کنید

اگر آماده انتشار محصول در قسمت کاتالوگ فروشگاه خود هستید، گزینه ی Product Online را در موقعیت “On” قرار دهید.

پس از اتمام، در منوی ذخیره روی Save & Close کلیک کنید.

انتشار محصول ساده مجنتو
ایجاد ساخت محصولات ساده در مجنتو

مرحله ششم ایجاد ساخت محصولات ساده در مجنتو : مشاهده محصولات موجود در فروشگاه خود

در گوشه بالا سمت راست ازAdmin menu  گزینه Customer View را انتخاب کنید.

مشاهده محصول منتشر شده در مجنتو
ایجاد ساخت محصولات ساده در مجنتو

مطالب مرتبط: آموزش نصب مجنتو ۲