در سپتامبر سال ۲۰۱۸، شرکت Magento اعلام کرد که فقط تا پایان ژوئن ۲۰۲۰ از Magento 1 پشتیبانی خواهد کرد و بعد از آن نسخه جدید مجنتو، یعنی Magento 2 را وارد بازار می کند. گرچه سال ۲۰۲۰ فرارسیده است، اما هنوز هم هزاران نفر از مدیران فروشگا های اینترنتی از مجنتو ۱ استفاده می کنند.
اگر شما هم برای فروشگاه خود از مجنتو ۱ استفاده می کنید و هنوز هیچ استراتژی برای پایان آن ندارید، مقاله حاضر (مقایسه مجنتو ۱ با مجنتو ۲ | انتقال مجنتو ۱ به مجنتو ۲) می تواند در انتخاب استراتژی به شما کمک کند. این مقاله چالاک سافت از اخبار مجنتو، به مقایسه مجنتو ۱ و مجنتو ۲ می پردازد.
مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو
آیا پایان مجنتو ۱ باید برای من مهم باشد؟
شما به عنوان مدیر یک فروشگاه اینترنتی باید به پایان مجنتو ۱ اهمیت بدهید. اما چرا؟
پایان مجنتو ۱ می تواند برای تجارت الکترونیکی شما عواقب جدی به دنبال داشته باشد. در بدترین حالت، ممکن است حساب تجاری شما به حالت تعلیق درآید و شما مجبور به پرداخت خسارت و مراحل قانونی شوید.
پس از ژوئن سال ۲۰۲۰ دیگر هیچ پچ امنیتی برای مجنتو ۱، وجود نخواهد داشت و مجنتو ۱ دیگر قادر به تامین امنیت فروشگاه اینترنتی شما نخواهد بود. در چنین شرایطی ممکن است فروشگاه شما در معرض حملات سایبری قرار گیرد. به گفته گارتنر، هزینه خسارت ناشی از حمله سایبری تا سال ۲۰۲۱ به ۶ تریلیون دلار می رسد. اگر صاحبان فروشگاه اینترنتی نتوانند اقدامات لازم را برای تأمین امنیت فروشگاه آنلاین خود انجام دهند، ممکن است میزان خسارات ناشی از حملات سایبری همچنان افزایش یابد.
مقایسه مجنتو ۱ با مجنتو ۲
نسخه جدید مجنتو (Magento 2) نسبت به مجنتو ۱ امکانات بیشتری دارد. مجنتو ۲ طوری طراحی شده است که قادر به تامین کلیه نیازهای فروشگاه اینترنتی شما بوده، این نسخه از نوآوری های اخیر تجارت الکترونیک مانند مدیریت بهتر، انعطاف پذیری بیشتر، عملکرد بهتر، کاهش بار سرور، بهبود UI / UX و امنیت بیشتر استفاده کرده است. علاوه بر این مجنتو ۲، با داشتن عملکرد عالی و امکانات امنیتی از مجنتو ۱ سریعتر است. مجنتو ۲ کلیه امکانات مجنتو ۱ را در سطح پیشرفته تری پشتیبانی می کند.
پایان مجنتو ۱: راه حل شما چیست؟
برای اینکه شما بتوانید امنیت فروشگاه اینترنتی خود را فراهم سازید و فروشگاه تان را از حملات سایبری دور نگه دارید، ما به شما دو راه حل توصیه می کنیم:
یک راه حل توصیه شده این است که شما فروشگاه خود را از مجنتو ۱ به مجنتو ۲ ارتقا دهید. گرچه این کار ممکن است دشوار باشد، اما این یک راه حل ماندگار است. شما با انتقال مجنتو ۱ به مجنتو ۲ می توانید تمام نیازهای تجارت الکترونیک خود را فراهم سازید و فروشگاه تان را قوی تر کنید.
اما یک زمانی هست که شما به هر دلیلی نمی خواهید فروشگاه اینترنتی خود را از Magento 1 به Magento 2 ارتقا دهید، راحل دوم ما این است که شما در Magento 1 بمانید و اقدامات لازم را برای تامین امنیت فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید.
در هر دو حالت گروه نرم افزاری چالاک سافت به عنوان یک توسعه دهنده مجنتو می تواند در هر دو مورد به شما کمک کند.
اقدامات چالاک سافت برای انتقال مجنتو ۱ به مجنتو ۲ به ترتیب زیر است:
- انتقال مجنتو ۱ به مجنتو ۲
- تامین امنیت فروشگاه آنلاین برای کسانی که در مجنتو ۱ می مانند.
شما هر استراتژی که برای پایان مجنتو ۱ انتخاب کنید، حال چه فروشگاه اینترنتی خود را از Magento 1 به Magento 2 انتقال دهید، چه در مجنتو ۱ بمانید، چالاک سافت در این مسیر همراه شما خواهد بود.
چالاک سافت چه کمکی به انتقال مجنتو ۱ به مجنتو ۲ مي كند؟
همانطور که قبلاً در این مقاله اشاره شد، چالاک سافت به دو شیوه برای حل مسئله پایان مجنتو ۱ اقدام می کند. برای صاحبان فروشگاه های اینترنتی که می خواهند فروشگاه خود را از مجنتو ۱ به مجنتو ۲ ارتقا دهند، چالاک سافت به شیوه زیر عمل می کند:
۱- دارا بودن تیم قویی از توسعه دهنده های مجنتو
چالاک سافت با دارا بودن تیم قویی از توسعه دهنده های مجنتو کل مراحل انتقال مجنتو ۱ به مجنتو ۲ را بدون از دست دادن داده انجام می دهد.
۲- ارائه یک محیط اختصاصی
چالاک سافت یک محیط اختصاصی ارائه می دهد که با استفاده از آن، توسعه دهندگان می توانند دیتابیس (کدهای پایه که برای برنامه های کاربردی مجنتو ۱ نوشته شده اند) را که شامل محصولات و مشتریها و سفارش ها و… است، از Magento 1 به Magento 2 انتقال دهند. پس از آنکه توسعه دهندگان مراحل انتقال دیتابیس را با موفقیت انجام دادند، تغییرات می توانند به سرورهای اصلی انتقال یابد.
پیشنهاد می کنم مقاله مجنتو ۲٫۳٫۵ | همه چی درباره آخرین نسخه را بخوانید.
۳- درخواست ابزار انتقال
اگر شما تصمیم گرفته اید فروشگاه خود را از Magento 1 به Magento 2، انتقال دهید، چالاک سافت مجنتو ۱ را با تمام محصولات و دیتاها به مجنتو ۲، انتقال می دهد. چالاک سافت تمام مراحل انتقال را پشتیبانی خواهد کرد تا فروشگاه شما بدون هیچ مشکلی به مجنتو ۲ منتقل شود. فروشگاه شما با انتقال به مجنتو ۲ سرعت و کارایی خیلی بیشتری خواهد داشت.
سرویس هایی که چالاک سافت برای انتقال مجنتو ۱ به مجنتو ۲ انجام می دهد:
- انتقال دیتابیس شامل انتقال محصولات و مشتریها و سفارش ها و … حتی انتقال اطلاعات ماژول ها
- تبدیل قالب مجنتو ۱ به مجنتو ۲
- انتقال تصاویر محصولات و فروشگاه
- تبدیل ماژول های مجنتو ۱ به مجنتو ۲
اگر تصمیم بگیرید که با مجنتو ۱ بمانید چه می کنید؟
بهترین راه حل برای کسانی که می خواهند در مجنتو ۱ بمانند، تأمین امنیت فروشگاه آنلاین است، چون احتمال دارد فروشگاه آنها در معرض حملات سایبری قرار گیرد. برای حل این مشکل چالاک سافت اقدامات زیر را انجام می دهد:
- دسترسی به ارائه دهنده های برتر
- تیم قوی از توسعه دهنده های مجنتو
- بهینه سازی سرور مجنتو
پیشنهاد می کنم مقاله دانلود مجنتو را همین الان مشاهده کنید.
سخن نهایی
با پایان پشتیبانی های مجنتو ۱، فروشگاه شما در معرض حملات سایبری قرار می گیرد. به منظور تامین امنیت تجارت الکترونیکی خود، فروشگاه تان را به مجنتو ۲ ارتقاء دهید. با ارتقاء به مجنتو ۲ شما یک فروشگاه کاملا شبیه فروشگاه قبلی خواهید داشت با این تفاوت که فروشگاه شما از سرعت و کارایی خیلی بیشتری برخوردار می شود.
اگر هم می خواهید در مجنتو ۱ بمانید، چالاک سافت اقدامات لازم را برای امنیت فروشگاه شما انجام می دهد. انتخاب با شماست. مسیری را که برای شما مناسب است انتخاب کنید و تجارت الکترونیکی خود را ادامه دهید.
در این فیلم از آموزش مجنتو ۲ سایت چالاک سافت به تنظیمات ربات ها در مجنتو ۲ می پردازیم، شما با نگاه کردن به این فیلم یاد می گیرید، که فروشگاه اینترنتی خودتان جوری تنظیم کنید که توسط ربات ها ایندکس شود یا جوری تنظیم کنید که توسط ربات ها دنبال شود. پس می توانید با نگاه کردن به این فیلم تنظیمات مربوط به ربات ها را به آسانی در فروشگاه اینترنتی مجنتو انجام دهید.
مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو
وظیفه گزارش ها در فروشگاه اینترنتی مجنتو به شکلی است که تمام فعالیت های فروشگاه اینترنتی را در اختیار مدیر فروشگاه قرار می دهد. صاحبان فروشگاه اینترنتی از روی این اطلاعات می توانند که ایده های جدیدی به فروشگاه اینترنتی شان اضافه نمایند. برای اینکه اطلاعات بیشتری در زمینه تنظیمات گزارش گیری به دست بیاورید به فیلم آموزش مجنتو ۲ سایت چالاک سافت که در مورد تنظیمات گزارش گیری در مجنتو ۲ بحث کرده است نگاه کنید.
مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو
یکی دیگر از قابلیت های فراوان مجنتو، قسمت ادمین آن است، در ادمین مجنتو می توان سفارشات، محصولاتی که بیشتر از همه سرچ شدند، آخرین موارد سرچ شده، محصولات سرچ شده و موارد دیگر مشاهده کرد. شما می توانید برای یادگیری بیشتر این فیلم از آموزش مجنتو ۲ سایت چالاک سافت را که نحوه دسترسی به ادمین در مجنتو ۲ را به شما آموزش می دهد نگاه کنید.
به محض استفاده از پلتفرم مجنتو ۲ برای فروشگاه آنلاین خود، یکی از اولین کارهایی که ممکن است بخواهید انجام دهید این است که، لوگو پیش فرض مجنتو ۲ را در هدر تغییر دهید و یا فاوآیکون جدیدی بارگذاری کنید. در آموزش قبلی، در مورد تغییر فاوآیکون بحث کردیم، امیدوارم که آموزش نحوه تغییر لوگو در مجنتو ۲ چالاک سافت به شما در سفارشی کردن فروشگاه کمکتان کند.
بارگذاری لوگوی شخصی شما باعث می شود فروشگاهی حرفه ای تر و مطمئن تر از نظر مشتری داشته باشید. به خصوص، لوگوی تجاری به شما کمک می کند تا میزان آگاهی از برند خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. همچنین شما می توانید متن حق کپی رایت را در پاورقی به روز کنید.
اینها چند کار طراحی ساده هستند که می توانید در مدت زمان کوتاهی آنها را انجام دهید. و همچنین در حالی که فروشگاه شما در حال ویرایش و یا ارتقاء است، می توانید پیغام نسخه ی دمو فروشگاه را روشن کرده و وقتی آماده ی راه اندازی شد، آن را حذف کنید. شما در این بخش از آموزش مجنتو ۲ می توانید تمام این کارها را یاد بگیرید.
مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو
برای تغییر لوگو در مجنتو ۲ مراحل ذیل را باید انجام دهید:
مرحله ۱: لوگوی خود را بارگذاری کنید.
مرحله ۲: بارگذاری لوگو سمت فرانت فروشگاه
مرحله ۳: نتیجه را بررسی کنید
مطالب مرتبط: آموزش نصب مجنتو ۲
مرحله اول: لوگوی خود را بارگذاری کنید.
اندازه و محل لوگو موجود در هدر با توجه به موضوع فروشگاه تعیین می شود. لوگوی شما می تواند در فرمت های GIF ،PNG ،JPG یا SVG ذخیره شود و از طریق ادمین پنل فروشگاه شما بارگذاری می شود. فرمت لوگوی پیش فرض مجنتو SVG است.

تصویر لوگو در آدرس ذیل روی سرور قرار دارد. هر فایل تصویری دیگری با این نام و در این مکان به عنوان لوگوی فروشگاه شما مورد استفاده قرار می گیرد.
app/design/frontend/[vendor]/[theme]/web/images/logo.svg
اگر اندازه لوگو یا تصویر دیگری که در قالب شما استفاده شده را نمی دانید، در صفحه باز شده در مرورگر خودتان روی تصویر راست کلیک کنید، از طریق انسپکت المنت آنرا بررسی کنید.
علاوه بر لوگوی موجود در هدر، شما برای قالب ایمیل ها، فاکتور ها و دایکیومنت فروش نیز از این لوگو استفاده می کنید، که نیاز به اندازه های مختلفی از این لوگو را دارند و باید جداگانه بارگذاری شوند.
مرحله ی دوم: لوگوی مربوط به frontend را در مجنتو ۲ بارگذاری کنید
در مرحه ۲ تغییر لوگو در مجنتو در قسمت راست پنل مدیریت یا همان سایدبار، روی Stores کلیک کنید. سپس از قسمت Settings گزینه Configuration را انتخاب کنید.
در صفحه سمت چپ از قسمت General گزینه Design را انتخاب کنید.

در صفحه ی باز شده روی گزینه ویرایش، برای قالب مورد استفاده در فروشگاه خود کلیک کنید.
پیشنهاد می کنم مقاله نحوه تغییر فاوآیکون در مجنتو ۲ را مشاهده کنید
بخش Header را باز کنید، سپس موارد زیر را انجام دهید:

- برای upload یک لوگو جدید، روی گزینه File کلیک کنید. سپس فایل را از رایانه خود انتخاب کنید.
- عرض و ارتفاع لوگوی خود را وارد کنید.
- در قسمت logo Image Alt متنی را که می خواهید وقتی ماوس روی تصویر قرار گرفت ظاهر شود را وارد کنید.
مرحله ۳ تغییر لوگو در مجنتو: نتیجه را بررسی کنید
پس از اتمام، روی گزینه Save Config کلیک کنید
مجنتو جزو بهترین و محبوب ترین فروشگاه ساز ها در دنیا است که حدود ۷۶۳٫۰۲۱ فروشگاه و سایت در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. مجنتو توانسته است که جایگاه و اعتبار خوبی کسب کند.
بزرگ ترین دلیل در موفقیت سایت یا فروشگاه ساز مجنتو ، کمک به صاحبان فروشگاه اینترنتی برای بهبود کسب و کار و تجربه ی خرید خوب برای مشتریان است. ما تیم چالاک سافت در این مقاله از آموزش مجنتو ۲ در ارتباط با انتخاب هاست مجنتو و سیستم مورد نیاز برای راه اندازی مجنتو بحث خواهیم کرد.
مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو
سیستم مورد نیاز برای راه اندازی مجنتو
وب سرویس مورد نیاز
وب سرور، درخواست های دریافتی را آنالیز کرده و به آن ها پاسخ می دهد. به عنوان مثال می تواند صفحات html را با تصویر، متن، استایل شیت، فایل و… به کاربران ارائه دهد. در واقع وب سرور مشابه نرم افزاری است که درخواست های کاربران را دریافت می کند، به آن ها جواب می دهد. پاسخ وب سرور موجب می شود تا کاربر بتواند صفحه مورد نظر خود را مشاهده کند.
- Apache 2.2 or 2.4
- Nginx 1.x
پایگاه داده مورد نیاز
Mysql یک دیتابیس اپن سورس برای وب اپلیکیشن ها است. مجنتو ۲ هم از این قاعده استثناء نیست و به MySQL نسخه ۵٫۶ برای ساختار دیتابیس خود نیاز دارد. و همچنین از MariaDB هم پشتیبانی می کند.
- MySQL 5.6 , 5,7
- MariaDB 5.66 , 5,7
نسخه PHP مورد نیاز
- >= 7.1.3
- >= 7.2.0
پیشنهاد می کنم که مقاله آموزش ایجاد محصولات ساده در مجنتو ۲ را مطاله کنید.
اکستنشن های PHP مورد نیاز
- bcmath
- ctype
- curl
- dom
- gd
- hash
- iconv
- intl
- mbstring
- openssl
- pdo_mysql
- simplexml
- soap
- spl
- xsl
- zip
- libxml (lib)
سیستم کش مورد نیاز
مجنتو نسخه ۲ بسیار سریعتر از نسخه ۱ است. با این حال به شما توصیه می کنیم که یکی از ابزار های مدیریت کش را روی سرور خود نصب کنید.
- PHP OPcache (Recommend)
- Redis
- Vanish
- mem-cached
سرویس ایمیل مورد نیاز
در مجنتو ۲ برای ارسال و دریافت ایمیل نیاز به پیکربندی MTA یا SMTP serve است.
- Mail Transfer Agent (MTA)
- SMTP server
مطالب مرتبط: آموزش نصب مجنتو ۲
SSL مورد نیاز
SSL یک فناوری امنیتی استاندارد برای برقراری یک پیوند رمزگذاری شده بین یک سرور و یک مرورگر است. این پیوند امن، محرمانه باقی ماندن تمامی دادههایی که بین سرور و مرورگر رد و بدل میشوند را تضمین میکند.
- گواهی امنیتی معتبر برای HTTPS مورد نیاز است.
- گواهی SSL Self-sign پشتیبانی نمی شود.
- TSL مورد نیاز است.
مطالب مرتبط: فعال سازی ssl در مجنتو
PHPUnit (اختیاری)
در پایان مقاله، سیستم مورد نیاز برای راه اندازی مجنتو، شما برای تست کدهایی که نوشتین لازم است که از unit test در پروژه خودتان برای یافتن باگ ها و خطاهای احتمالی استفاده کنید. برای اینکار لازم است که پیش نیاز آن، یعنی PHPunit را نصب کنید.
- PHPUnit 5.5
سخت افزار مناسب برای فروشگاه ساز مجنتو (هاست مجنتو)
- ۲ گیگابایت رم
- ۲۰ گیگابایت هارد SSD
اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید، اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک را دست کم نگیرید زیرا عکاسی از محصول یکی از قویترین ابزارها برای فروش کالاهای شما است. انسان ها موجودات بصری هستند و اطلاعات را بر اساس آنچه میبینند پردازش میکنند. مطالعات نشان میدهد که مردم ۸۰ درصد آنچه را میبینند و ۲۰ درصد از آنچه را میخوانند به خاطر میآورند. در رابطه با بصری بودن انسان، مهمترین مسئله در تجارت الکترونیک، عکس محصولات شماست در واقع عکس محصولات مهمترین محتوا در وبسایت شما هستند. با ارائه تصاویر عالی از محصولاتتان میتوانید فروش خود را چند برابر کنید.
طبق تحقیقات انجام شده توسط ویسنز ۶۲ درصد درصد از مصرف کنندگان نسل Z (نسل z که به آن نسل اینترنت هم گفته میشود، کسانی هستند که با یک تلفن همراه در دست متولد شده اند) و نسل Y (نسل y که به آن نسل هزاره هم گفته میشود پس از نسل x و پیش از نسل z متولد شدهاند) خواهان قابلیت جستجوی بصری برای موتورهای جستجوگر هستند. طبق گفتهی بن سیلبرمن، مدیرعامل پینترست “در آینده جستجو برای تصاویر بیش از جستجو برای کلمات کلیدی خواهد بود”. به جای جستجوی کلمات کلیدی، کاربران میتوانند عکسی از لباس، مبلمان یا دکوراسیون منزل و غیره را در Google Lens جستجو کنند.
با توجه به اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک، میتوان گفت که به زودی جستجو بر حسب عکس محصول جایگزین جستجو بر حسب کلمه کلیدی میشود، و کاربران برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود، عکس آن را سرچ میکنند. اگر شما صاحب کسب و کار اینترنتی هستید هرگز از اهمیت عکاسی در تجارت الکترونیک خود غافل نشوید. تصاویر نقش زیادی در فروش آنلاین شما دارند، به این خاطر سعی کنید عکسهای زیبا و با کیفیتی از محصولات را در سایت قرار دهید و با این کار مشتری را به سمت خرید محصول سوق دهید.

اصلی ترین نکات در مورد اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک
۱-سادگی مهم است
اولین مورد در رابطه با اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک، ساده بودن تصاویر وب سایت شماست. تصویری که شما از محصول خود در سایت قرار میدهید، باید کاملا ساده باشد به نحوی که محصول در کانون توجه قرار بگیرد. سعی کنید عناصر بصری زیادی در یک عکس قرار ندهید، خود محصول تنها چیزی است که باید در عکس نمایان باشد. زمینه باید کاملا ساده باشد تا عکس محصول جلوه خوبی داشته باشد. سعی کنید زمینه روشن و بدون سایه برای عکس انتخاب کنید. عکسها را زیاد ویرایش نکنید، محصولات باید به همان شکلی که در واقعیت هستند نمایش داده شوند.
طبق تحقیقی که Weebly انجام داده است ۲۲ درصد از محصولاتی که به صورت آنلاین به فروش میرسند برگشت داده میشوند، دلیل آن هم این است که کالاهای سفارش داده شده متفاوت از عکسهای موجود در وبسایتها هستند. همچنین، عناصر موجود در وبسایت خود را به حداقل برسانید تا توجه خریداران بیشتر به سمت تصاویر محصولات شما جذب شود.
مطالب مرتبط: معرفی سایت سازهای ایرانی و خارجی
۲- از زاویه های مختلف از محصول خود عکس بگیرید
یکی دیگر از موارد اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک، عکس از زوایای مختلف محصول است. هر چه اطلاعات بیشتری از محصولات را در اختیار مشتری قرار دهید، مشتری بیشتر تمایل دارد تا محصول شما را بخرد. با توجه به اینکه افراد در حین خرید اینترنتی نمیتوانند کالاها را لمس کنند و آن ها را از نزدیک ببینند، سعی کنید به صورت کاملا حرفهای از محصولاتتان عکس بگیرید تا مشتری به اطلاعات لازم از محصول شما دست یابد. تنها به یک عکس از محصول اکتفا نکنید، سعی کنید عکس محصول را از زوایای مختلف بگیرید طوری که مشتری بتواند محصول را از جلو، پشت و پهلو ببیند.
طبق مطالعات انجام شده توسط Shopify در مورد خرید آنلاین، ۵۲ درصد مشتریان مایل هستند یک عکس واحد از محصول را ببینند، ۳۳ درصد ترجیح میدهند چند عکس از محصول را ببینید و حدود ۶۰ درصد مشتریان ترجیح میدهند امکان دید ۳۶۰ درجه از محصول را داشته باشند.
تصاویری که شما از محصولات در وبسایت خود ارائه میدهید، همان ویترین فروشگاه اینترنتی شما است، به این خاطر سعی کنید تصاویر را به شکلی زیبا و از زوایای مختلف در وبسایت قرار دهید تا مشتریان جذب محصولات شما شوند.
پیشنهاد می کنم که مقاله معرفی ۷ مورد از بهترین نرم افزار های فروشگاه ساز دنیا را مشاهده کنید.
۳- با استخدام عکاس خوب برای کسب وکار خود سرمایه گذاری کنید
عکسهای با کیفیت بالا از محصولات، به مشتریان نشان میدهند که شما در تجارت خود جدی هستید. در فروش آنلاین، شما نه خود محصول بلکه عکس آن را در معرض نمایش قرار میدهید، لذا لازم است عکسهایی با کیفیت خیلی بالا از محصول ارائه شود. عکس تاثیر باورنکردنی بر مشتریان میگذارد، با ارائه تصویر زیبا و با کیفیت از محصولات میتوانید فروش خود را به میزان قابل توجهی بالا ببرید.
مطالب مرتبط: بهترین نرم افزار های فروشگاه ساز دنیا

شما با استخدام یک عکاس حرفهای برای کسبوکار خود سرمایهگذاری میکنید. عده زیادی از افراد فکر میکنند نیازی به استخدام عکاس حرفهای نیست، این دسته از افراد باید به این نکته مهم توجه کنند که عکسهای عادی و غیرحرفهای از محصول، باعث میشود که فرصت فروش را از دست دهند. شاید در مرحله اول استخدام کردن عکاس هزینه بر باشد اما در دراز مدت باعث جذب مشتریان بیشتر و فروش بهتر میگردد.
۴- یکپارچگی خیلی مهم است
سعی کنید تمام محتوای موجود در سایت یکدست و یکپارچه باشد. برای تمامی عکسها زمینه مشابه و نزدیک به هم انتخاب کنید. زمانی که محصولات موجود در وبسایت شما یک دست و یکپارچه هستند مشتری میتواند به راحتی در صفحات سایت شما به جستجو بپردازد و کالای مورد نظر خود را انتخاب کند.
اگر در سایت شما یکپارچگی نباشد و برای هر عکس زمینه متفاوتی انتخاب شود، تصاویر چشم مشتری را خسته میکند و به احتمال زیاد تمایل مشتری برای خرید محصولات شما کم میشود.
اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک و تاثیر آن بر روی سئو سایت
به کمک بهینه سازی تصاویر و عکسهای محصول میتوانید رتبه خود را در رنکینگ موتورهای جستجو بالا ببرید. چند روش برای انجام آن وجود دارد:
پیشنهاد می کنم مقاله ۲۱ فاکتور مهم سئو فروشگاه اینترنتی را مشاهده کنید.
۱- عکس محصول را نامگذاری کنید
سعی کنید تمام عکسهایی که در وبسایت خود قرار میدهید، نامگذاری کنید. در نامگذاری عکسها، از کلماتی استفاده کنید که تصویر را به روشنی توصیف کند. برای تصاویر نام کوتاه انتخاب کنید این کار باعث میشود فروشگاه شما رتبه بالایی در موتورهای جستجو گر کسب کند.
۲- از تگ Alt برای تصاویر استفاده کنید
موتورهای جستجو تصاویر را بر حسب نامی که بر روی آنها گذاشته شده است، تفسیر میکنند. هدف از تگ alt توصیف تصاویر به Google یا سایر موتورهای جستجو است تا بتوانند آنها را تفسیر کنند.
۳– به اندازه و نوع تصویر دقت کنید
JPEG متداول ترین تکنیک برای فروشگاههای تجارت الکترونیکی است. زیرا باعث میشود که تصاویر با کیفیت خیلی بالا و در سایز کوچک نمایش داده شوند. همانطور که میدانید اندازه و حجم تصویر میتواند در افزایش سرعت بارگذاری فایل نقش زیادی داشته باشد. کاهش سرعت بارگذاری فایل میتواند به معنای از دست رفتن فروش باشد، چون مشتری دوست دارد تصاویر با سرعت بالایی بارگذاری شوند تا بتواند به راحتی کالای مورد نظر خود را پیدا کند.
مطالب مرتبط: طراحی فروشگاه اینترنتی در تهران
سخن نهایی
اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک نقش بسزایی دارد. مهم نیست که شما چه محصولی میفروشید، مهم گرفتن تصاویر زیبا و با کیفیت از محصولاتتان است. فروش آنلاین، فروش عکس محصول است نه خود محصول لذا باید توجه داشته باشید که خریداران نمیتوانند محصولات شما را لمس کنند، بلکه فقط عکس آن را میبینند. با ارائه تصاویر زیبا، ویترین فروشگاه آنلاین خود را طوری طراحی کنید که مشتری بتواند با رضایت کامل در سایت فروشگاهی شما به جستجو بپردازد و کالای مورد نیاز خود را خریداری کند. امیدوارم این مقاله چالاک سافت نیز برای شما مفید باشد.
چالاک سافت در این بخش از آموزش مجنتو۲ (اضافه کردن دسته بندی در مجنتو) میخواهد به مبحث دسته بندی ها در مجنتو بپردازد و به شما آموزش دهیم که دسته بندی ها در کدام قسمت از پنل ادمین مجنتو قرار دارند و چگونه میتوان یک دسته بندی جدید اضافه کنیم؟ چگونه یک زیر دسته تعریف کنیم؟ دسته بندی ها در قسمت فرانت سایت در کجا نمایش داده می شوند و در کل همه ی بخش های مربوط به دسته بندی ها رو به شما توضیح دهیم.
قبل از افزودن محصول به فروشگاه خود، باید ساختار طبقه بندی اصلی کاتالوگ خود را ایجاد کنید. هر محصول باید حداقل به یک دسته اختصاص یابد. معمولاً قبل از افزودن محصولات به فروشگاه دسته ها ایجاد می شوند. با این حال، شما همچنین می توانید دسته بندی ها را هنگام ایجاد یک محصول اضافه کنید. ساختار طبقه بندی (دسته ها) فروشگاه در منوی اصلی فروشگاه نمایش داده می شوند.
ساختار دسته بندی
ساختار دسته بندی ها در منوی اصلی می تواند بر تجربه و عملکرد مشتری تأثیر بگذارد. به عنوان بهترین روش، معمولاً بهتر است که یک دسته بندی اصلی داشته باشید و از داشتن دسته های دیگر با همین نام خودداری کنید. به عنوان مثال، به جای داشتن دسته بندی های متعدد برای “زنان” که مثلا در همه دسته ها تکرار بشه مثل: لباس زنان، کفش زن، کلاه زنان، بهتره یک دسته مادر (اصلی) ساخته بشه و بقیه مواردی که مربوط به این دسته می باشد در زیر این دسته بندی جای بگیرند.
سعی کنید از همین ساختار برای همه ی دسته بندی ها استفاده کنید تا کاربران از سایت شما راضی و تجربه کاربری بهتری داشته باشند .
دسته بندی ها در مجنتو شبیه یک درخت وارونه است و ریشه ها در بالا و شاخه های کوچکتر در پایین تر قرار دارند و همچنین شما می توانید با کشیدن و رها کردن یک زیر شاخه بر روی یک شاخه دیگر یا یک ریشه، آن را به زیر شاخه اون دسته تبدیل کنید. در ادامه اضافه کردن دسته بندی در مجنتو نحوه این کار را آموزش خواهیم داد.
مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو
اضافه کردن دسته بندی جدید در مجنتو
خب قبل از هر چیزی به پنل ادمین خودمون وارد می شویم و از منوی ساید بار منوی catalog رو پیدا می کنیم و بر روی گزینه ی Categories یا همان دسته بندی ها کلیک می کنیم و با این کار به بخش دسته بندی ها وارد می شویم و در اینجا می توانیم همه ی اعمال لازم مربوط به دسته بندی ها را انجام بدیم.
مطالب مرتبط: آموزش نصب مجنتو ۲

- بر روی دکمه Add Root Category کلیک می کنیم.
- اطلاعات لازم را وارد می کنیم.
- اگر می خواهید این دسته بلافاصله در فروشگاه موجود باشد، Enable Category را روی Yes بگذارید.
- برای درج دسته در منوی بالایی سایت، گزینه “Include in Menu” را روی “Yes” بگذارید.
- نام دسته را وارد کنید.
- ذخیره کنید و ادامه دهید.
پیشنهاد می کنم مقاله چک لیست سئو برای انتقال به مجنتو ۲ را مطالعه کنید.
در ادامه آموزش اضافه کردن دسته بندی در مجنتو بر روی تب Content کلیک کنید.
- برای نمایش تصویر دسته در بالای صفحه، می توانید تصویر خود را بارگذاری کنید یا از تصویری استفاده کنید که قبلا بارگذاری کرده اید.
- برای بارگذاری تصویر بر روی دکمه Upload کلیک کنید و یا برای انتخاب از میان عکس های که قبلا بارگذاری کردید بر روی دکمه Select From Gallery کلیک کنید
- برای توضیحات، متنی را که می خواهید در صفحه دسته نمایش داده شود را وارد کنید.
توجه داشته باشید که شما می توانید در هر مرحله تغییرات را ذخیره کنید و بعد ادامه بدید.
بر روی تب Display Setting کلیک کنید و حالت نمایش را روی یکی از موارد زیر تنظیم کنید:
- فقط محصولات
- فقط بلوک استاتیک
- بلوک و محصولات
- اگر می خواهید صفحه دسته بندی شامل بخش فیلتر بر اساس ویژگی باشد، Anchor را روی Yes قرار دهید.
- مرتب سازی به صورت پیش فرض بر اساس همه موارد است ولی اگر می خواهید آن را تغییر دهید باید تیک چک باکس Use All را بردارید و یک یا چند گزینه را انتخاب کنید.
- نتیجه ها به صورت پیش فرض بر اساس position (موقعیت) مرتب سازی میشه و اگر می خواهید تغییر دهید باید تیک چک باکس Use Config Settings را بردارید و یکی از گزینه ها رو به دلخواه استفاده کنید.
بر روی تب Search Engine Optimization Settings کلیک کنید و گزینه های لازم را پر کنید.
بر روی تب product in category کلیک کنید و محصولاتی که می خواهید در این دسته بندی باشند را انتخاب کنید
بر روی تب Design کلیک کنید
- اگر می خواهید از تنظیمات والد استفاده کنید گزینه Use Parent Category Settings را روی yes قرار دهید.
- برای تغییر طراحی صفحات دسته بندی، تمی را که می خواهید اعمال کنید انتخاب کنید.
- برای تغییر طرح ستون صفحات طبقه بندی ، طرح بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
- برای اعمال طراحی در صفحات محصول، Apply Design to Products را روی yes قرار دهید.
کلام آخر
در پایان آموزش اضافه کردن دسته بندی در مجنتو اگر می خواهید در تاریخ مشخصی تغییرات به روز رسانی شوند بر روی گزینه Schedule Design Update کلیک کنید و تاریخ را انتخاب کنید.
شما می توانید ویدیو آموزش این قسمت را در لینک زیر مشاهده کنید.
همان طور که اطلاع دارید شرکت مجنتو اعلام کرده است که در ژوئن سال ۲۰۲۰ پشتیبانی از مجنتو ۱ را متوقف خواهد کرد و مجنتو ۲ را جایگزین آن میکند. اگر شما قصد طراحی فروشگاه اینترنتی با استفاده از فروشگاه ساز را دارید، یا قبلا فروشگاه خود را طراحی کرده اید، باید به این بخش از آموزش مجنتو ۲ توجه کنید. به احتمال زیاد انتقال از Magento 1 به Magento 2 برای صاحبان فروشگاه اینترنتی با استرس همراه باشد. اما انتقال به مجنتو ۲ اجنتاب ناپذیر است و راهی است که باید رفت. در مسیر این انتقال احتمال دارد که سئو سایت شما با یکسری مشکلات مواجه شود.
ما در چالاک سافت چک لیست سئو برای انتقال به مجنتو ۲ آماده کرده ایم تا صاحبان فروشگاه های اینترنتی با استفاده از آن بتوانند مراحل انتقال فروشگاه خود را به راحتی و بدون مشکل انجام دهند.
مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو
چک لیست سئو برای انتقال به مجنتو ۲ به شرح ذیل است:
-
وسعت یا دامنه مهاجرت خود را مشخص کنید
اولین کاری که باید هنگام انتقال فروشگاه خود به مجنتو ۲ انجام دهید، تعیین وسعت یا دامنه انتقال است. این کار کمی پیچیده و وقت گیر است، اما برای حل مشکلاتی که ممکن است در زمان انتقال و راه اندازی فروشگاه با استفاده از مجنتو ۲ پیش بیاید، ضروری و اجتناب ناپذیر است.
دادهها و اطلاعات موجود در سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا چیزی وجود دارد که نیاز به بازنگری داشته باشد و در آخر یک کاتالوگ برای محصولات خود تهیه کنید و در آن محصولاتتان را دسته بندی کنید. همچنین لیستی از ماژول هایی که بر روی سیستم فروشگاهی خود نصب کرده اید را تهیه کنید و در مورد انتقال آنها به پلتفرم مجنتو ۲ با دولوپرهای مجنتو خود مشورت کنید. معمولا دولوپر ها ماژول های خود را هم برای مجنتو ۱ و هم برای مجنتو ۲ طراحی میکنند. با این وجود، ما به شما توصیه می کنیم ابتدا آنها را تست کنید زیرا ممکن است ماژول های مجنتو ۱ با مجنتو ۲ فرق داشته باشند.
سپس بخش سفارشات را بررسی کنید و لیست کسانی که در دراز مدت مشتری شما بوده اند و همچنان می خواهید که مشتری شما بمانند را یاداشت کنید. تجربه نشان می دهد که فروشگاه های بزرگتر و پیچیده تر معمولاً دارای سفارشات بیشتری هستند، بنابراین با توجه به سطح فروشگاه خود و تعداد محصولات موجود در آن، زمان لازم برای انتقال فروشگاه تان به مجنتو ۲ را برآورد کنید.
-
وضعیت فعلی سایت خود را مشخص کنید
دومین مورد از چک لیست سئو این است که نحوه ی عملکرد سایت خود را از طریق Google Analytics و Google Search Console، همچنین از طریق crawling tool به عنوان مثال ScreamingFrog بررسی کنید.
با تمام URL ها و دادههای آنها یک صفحه گسترده از اطلاعات تهیه کنید (برای مثالmeta robots ,canonical tags ,revenue , conversion rates و غیره). نتیجه این کار، حاصل شدن یک پرونده عظیمی از اطلاعات است که در نگاه اول ممکن است غیرقابل خواندن باشد، اما با استفاده از فیلترهای مناسب میتوانید هر صفحه را بطور جداگانه تجزیه و تحلیل کنید. تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید زیرا بعداً به آنها نیاز خواهید داشت.
-
اطلاعات فروشگاه مجنتو خود را اولویت بندی کنید
سومین مسئله این است که شما از کیفیت محتوای فروشگاه خود اطمینان حاصل کنید. اگر تمام محتوای لازم (از جمله محصولات، فهرستبندی و ویژگی ها) را در اختیار ندارید، فروشگاه شما میتواند از نظر SEM یا همان Search Engine Marketing متحمل ضرر بزرگی شود. SEM از تکنولوژی موتورهای جستجو استفاده میکند تا تعداد بازدیدکنندگان و درآمد یک سایت افزایش یابد. زمانی که اطلاعات و فایل های سایت شما کیفیت لازم را ندارند احتمال کمی وجود دارد که سایت شما در صفحه اول موتور های جستجو یافت شود.
اگر قبلاً نقصی را در دادههای خود مشاهده کرده اید، اکنون زمان مناسب برای رفع آنهاست. با دقت دسته بندی ها، آدرس ها، متاها و h1 ها را بررسی و مرور کنید.
در انتخاب کلمه کلیدی خیلی دقت کنید. قبل از انتخاب کلمه کلیدی باید در مورد آن تحقیق کنید. کلمه ای که شما آن را به عنوان keyword انتخاب میکنید باید محتوای شما را طوری پوشش دهد که در رتبه بندی موتور های جستجو، رتبه بالایی کسب کنید.
اطمینان حاصل کنید که تمام محصولات به همراه تصاویر، ویژگی ها، توضیحات و متای داده ها به درستی به سایت منتقل شده اند. همه مطالب را دو بار یا حتی بیشتر بررسی کنید تا دادههای شما هیچ گونه نقصی نداشته باشند.
ارائه اطلاعات دقیقی از محصولات و کیفیت دسته بندی آنها میتواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد PPC (پرداخت به ازای کلیک) شما داشته باشد، میتوان گفت به میزانی که شما برای بهینه سازی دادههای سایت خود وقت میگذارید، به همان میزان برای کسب و کار اینترنتی خود سرمایه گذاری کرده اید.
پیشنهاد می کنم مقاله آموزش اضافه کردن دسته بندی در مجنتو را مشاهده کنید.
-
استراتژی Indexing (شاخص گذاری موتورهای جستجو) را مشخص کنید.
یکی از پیچیده ترین کارهایی که باید انجام دهید تعیین استراتژی Indexing است. اگر سایت شما بزرگ است، بهتر است برای crawlers (خزنده ها) دستورالعمل “index، follow” را فعال کنید، اما اگر سایت شما خیلی بزرگ نیست، میتوانید دستور العمل “noindex، follow” را فعال کنید. شما با فعال کردن دستورالعمل “index، follow” به موتورهای جستجو اجازه می دهد در صفحات و پیوندهای شما به جستجو بپردازند و اطلاعات موجود در صفحات را ایندکس (فهرستبندی) کنند. در حالت دوم یعنی زمانی که شما دستور العمل “noindex، follow” را فعال میکنید موتورهای جستجوگر در صفحات وبسایت شما خزیده اما آنها را فهرستبندی نمیکنند.
پس از تصمیم گیری در این مورد، باید فایل robots.txt را بر روی وبسایت خود بارگذاری کنید. شما با استفاده از فایل robots.txt به رباتهای موتورهای جستجوگر اجازه میدهید که به محتوا و صفحات سایت شما دسترسی داشته باشند، همچنین میتوانید دسترسی آنها به وبسایت خود را محدود کنید.
-
تگ ها را مرور کنید.
پس از مشخص کردن استراتژی Indexing، تگهای خود را مرور کنید. فروشگاه ساز مجنتو امکانات زیاد و جالبی دارد، اما برای استفاده کامل از آنها، باید نحوه ی کار کردن با آنها را بلد باشید. یکی از امکانات عالی مجنتو گزینه های مرتب سازی است که برای مشتریان و تجربه کاربری آنها بسیار مناسب است، اما اگر شما تگهای مناسب را اعمال نکنید، امکان دارد به سئو فروشگاه شما خسارت جدی وارد شود.
محصولات شما باید از تگ canonical استفاده کنند. برای تصاویر از تگ ALT استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند شانس نمایش تصاویر شما را بالا ببرند. شما با اضافه کردن تصاویر در محتوای خود و استفاده از تگ ALT برای آنها، این شانس را خواهید داشت که موتورهای جستجو مانند گوگل، سایت شما را در رتبه بالایی نشان دهند.
-
نقشه سایت xml
نقشه سایت XML لیستی از آدرس های سایت است که با استفاده از آن موتورهای جستجو میتوانند در صفحات سایت شما به جستجو بپردازند و به محتوای آن دسترسی داشته باشند. بر اثر انتقال سیستم فروشگاهی خود به مجنتو ۲ ممکن است برای سئو سایت یکسری تغیرات ایجاد شود. بدین منظور شما باید نقشه سایت خود را بازنگری کنید.
احتمالاً شما بخواهید برخی از صفحات را از نقشه سایت حذف کنید، همچنین یکسری صفحات جدید اضافه کنید که قبلا در سایت شما وجود نداشته است. در این مورد با توسعه دهندگان خود مشورت کنید سپس تغیرات لازم را در نقشه سایت خود اعمال کنید.
-
پیاده سازی ریدایرکت ۳۰۱
پیاده سازی ضعیف ریدایرکت ۳۰۱، یکی از دلایل اصلی است که باعث میشود که فروشگاه شما بر اثر انتقال از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر ( به عنوان مثال انتقال از مجنتو ۱ به مجنتو ۲)، افت چشمگیری داشته باشد.
برای حل این مشکل و حفظ تمام بک لینک هایی که در سالهای بهینه سازی و SEM به دست آورده اید، باید مراقب URL هایی که به هیچ جایی وصل نیستند باشید.
ریدایرکت های قدیمی را که در سایت فعلی خود دارید فراموش نکنید، زیرا آنها باید به URL های جدید هدایت شوند. میتوانید این کار را از طریق Magento Admin یا htaccess انجام دهید. دقت کنید که داشتن ریدایرکت های زیاد در htaccess میتواند تأثیر زیادی بر TTFB یا همان (Time to first byte) داشته باشد. TTFB یک عامل بهینه سازی مربوط به سرعت سایت است.
اگر URL های شما نیاز به بازنویسی دارند، بهترین راه حل این است که صفحه گسترده ای را با URL های قدیمی و Targeted تهیه کرده و در مورد اجرای آن با توسعه دهنده خود مشورت کنید.
-
تست کردن
قبل از راه اندازی فروشگاه جدید خود بر روی مجنتو ۲، تمام موارد لیست شده را بیشتر از یک بار تست کنید. همچنین سرعت سایت را امتحان کنید زیرا یک فروشگاه کند میتواند به شدت بر عملکرد شما تأثیر بگذارد. اگر سرعت فروشگاه شما و بارگذاری مطالب داخل آن کند باشد، بخش زیادی از کاربران فروشگاه شما را بسته و به سایت دیگری مراجعه میکنند. در این مورد با توسعه دهندگان مجنتو خود مشورت کنید و تغییرات لازم را انجام دهید.
اگر بر اثر انتقال سیستم فروشگاهی خود به مجنتو ۲ سرعت فروشگاه شما کند شود، میتوانید ماژول بارگذاری تنبل تصاویر (Lazy Loading) را بر روی سیستم فروشگاهی مجنتو خود نصب کنید.
-
کارهای بعد از راه اندازی
بعد از اینکه فروشگاه جدید خود یعنی مجنتو ۲ را راه اندازی کردید، مواردی است که باید برای سئو سایت تان انجام دهید. اول از همه، فایل robots.txt را بارگذاری کنید. با استفاده از فایل robots.txt به رباتهای موتور جستجوگر اجازه میدهید که به محتوا و صفحات وبسایت شما دسترسی داشته باشند و دادههای شما را فهرستبندی کنند.
دوم، نقشه سایت جدید خود را در کنسول جستجوی گوگل بارگذاری کنید. سپس تغیراتی که در نقشه سایت خود اعمال کرده اید را تایید کنید تا بتوانید عملکرد فروشگاه خود را بعد از راه اندازی ارزیابی کنید.
سوم، مطمئن شوید که گوگل سایت شما و محتوای آن را به درستی شناسایی میکند. اگر شناسایی به درستی انجام نشود شما نمیتوانید عملکرد واقعی سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.
حتی اگر اطمینان دارید که همه کارها را به درستی انجام دادهاید، باید مدام به فکر رصد کردن دادههای خود باشید.
سخن نهایی
همان طور که در ابتدای مقاله چک لیست سئو برای انتقال به مجنتو ۲ گفته شد ممکن است در نتیجه انتقال به مجنتو ۲ فروشگاه شما دچار یک سری تغییرات گردد. بدین منظور در این مقاله یک چک لیست سئو ارایه شد. صاحبان فروشگاه های اینترنتی با استفاده از این چک لیست ارائه شده توسط چالاک سافت میتوانند مراحل انتقال فروشگاه خود به مجنتو ۲ را به راحتی و بدون مشکل انجام دهند. چک لیست سئو میتواند به شما در آماده سازی سایت خود برای انتقال به مجنتو ۲ کمک کند.
اگر فکر میکنید مورد دیگری هست که میتوان آن را به این چک لیست اضافه کرد، حتما آن را با مجموعه چالاک سافت در میان بگذارید.
اگر برای انتقال فروشگاه خود به مجنتو به کمک نیاز دارید، یا فروشگاه خود را به مجنتو ۲ انتقال دادهاید ولی فکر میکنید که عملکرد فروشگاه شما پایین آمده است، با ما در تماس باشید. توسعهدهندههای چالاک سافت سایت شما را ارزیابی کرده و به شما در تشخیص و حل مشکلات فنی سئو سایت تان کمک خواهند کرد.
با رو نمایی مجنتو ۲ در سال ۲۰۱۵ دوره جدیدی از نوآوری در تجارت الکترونیکی آغاز شد. انتشار نسخه جدید مجنتو ۲ (Magento ۲) فرصتهای جدیدی را برای کسب و کارهای آنلاین ایجاد کرده است، زیرا بسیاری از ویژگیهای خلاقانه و باور نکردنی در این نسخه گنجانده شدهاند.
برای شما بسیار به صرفه است که سایت Magento فعلی خود را به جدیدترین نسخه ارتقا دهید. با این حال، انتقال سایت مجنتو به آخرین نسخه، به دانش و مهارت نیاز دارید تا دادهها، تاریخچه سفارش، و حسابهای مشتری را بصورت یکجا منتقل کنید.
به همین دلیل ما در چالاک سافت برای ارتقاء سایت به مجنتو ۲ به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید تا با ویژگی های مجنتو ۲ آشنا شوید.
مطالب مرتبط: آموزش نصب مجنتو ۲

ویژگی های نسخه مجنتو ۲
همه نسخه های Magento 2 مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته را برای بهبود کاربر پسندی و امنیت سایت ارائه می دهند. نسخه مجنتو ۲ به دلیل اینکه قابلیت full page caching دارد اطلاعات تمام صفحه را نگه می دارد و باعث می شود با درخواستهای زیاد سایت، سرعت سایت دچار افت نشود.
این به این معنی است که وقتی وارد وبسایتی شوید، فایل های موجود در آن صفحه مانند فایل های HTML، تصاویر موجود در سایت، CSS ، Javascript و … در حافظه Cache مرورگر ذخیره می شود.
هنگامی که در زمانی دیگر وارد همان سایت می شوید یا با دکمه بک می خواهید دوباره همان سایت را مشاهده کنید سایت به سرعت لود می شود اما در صورتی که سایتی این قابلیت را نداشته باشد باید مجددا اطلاعات را از سرور دانلود کند این کار هم باعث می شود پهنای باند بیشتری مصرف کند و هم نیاز به زمان جهت دانلود مجدد اطلاعات دارد.
مطالب مرتبط: چگونه سرعت مجنتو را افزایش دهیم
در نسخه مجنتو ۲ کارایی پنل مدیریت بهبود یافته و مدیران می توانند کنترل بیشتری روی مدیریت داشته باشند این ویژگی مجنتو ۲ در مدیریت مشتریان به شما کمک می کند.
پیشنهاد می کنم مقاله مقایسه مجنتو ۱ با مجنتو ۲ | انتقال مجنتو ۱ به مجنتو ۲ را نیز مطالعه نمایید.
مجنتو ۲ علاوه بر بر HTML5 ،CSS3 حاوی جدیدترین نسخه PHP، نیز می باشد. مراحل نصب مجنتو ۲ ساده است و همچنین شخصی سازی کاربر پسند،دارد و به راحتی می توانید ظاهر سایت خود را به دلخواه خود تغییر دهید.

مجنتو۲ چه قابلیت هایی می تواند به فروشگاه شما اضافه کند؟
۱- لیستی عظیم از پلاگین های قدرتمند که به طور مداوم در حال بهبود هستند
این برنامه ها به بهبود و رشد سایت شما بسیار کمک می کنند و در موارد زیر نسخه مجنتو ۲ بسیار قدرتمند شده است.
- حسابداری و امور مالی
- پشتیبانی مشتری
- بازار یابی
- پرداخت ها و امنیت
- حمل و نقل
- بهینه سازی سایت
بنابراین هر چیزی را که نیاز یک فروشگاه اینترنتی باشد در مجنتو ۲ خواهید یافت.
مطالب مرتبط: ۱۲ نکته مهم سئو مجنتو که باید رعایت شوند
۲- ساختار محکم کدگذاری با به روزرسانی منظم
یکی از چشمگیرترین نسخه های به روز شده Magento 2 ، میزان ادغامی است که برای کدگذاری سیستم انجام شده است. در این نسخه از HTML5 و CSS3، و عملکرد و جاوا اسکریپت، نسخه جدید PHP و MySQL 5.6 بهره می برد.
۳- پنل مدیریتی ساده و کاربر پسند
در مجنتو ۱ کار با پنل مدیریتی بسیار دشوار بود اما در نسخه جدید کار با پنل مدیریتی بسیار ساده شده و همه کاربران آن را می پسندند و مدیر به راحتی می تواند به پخش های مدیریتی از جمله مدیریت مشتریان، سفارشات و … دسترسی پیدا کند.

در مجنتو ۱ مدیران باید وقت زیادی را برای یادگیری پنل مدیریت صرف کنند و با وجود این نیز در بسیاری مواقع دچار مشکل می شدند اما در سیستم مجنتو ۲ با وجود امکانات بسیار زیاد کار کردن با آن بسیار راحت شده است.

۴- انتقال سایت مجنتو تجربه خرید راحت برای مشتری
فراموش نکنیم که تمام هدف Magento ایجاد تجربه تجارت الکترونیکی است که درامد شما را افزایش می دهد.
یکی از مهمترین تغییرات، تغییر حساب کاربری مشتریان است تا بتوانند تجربه یک خرید راحت با مزاحمت كمتر و افزودن راحت محصولات به سبد خرید را برای مشتری ایجاد کند.

۵-با انتقال سایت مجنتو امنیت بهتر
سایت های فروشگاهی دارای اطلاعات زیاد مشتریان از جمله کارتهای اعتباری هستند و هکرها عاشق چنین سایت هایی هستند در مجنتو ۲ امنیت سایت بسیار بهتر شده که از مهمترین ویژگی های مجنتو ۲ به شمار می رود
مجنتو ۲ شامل یک نصب کننده به روز رسانی خودکار است که سیستم ها را به روز نگه می دارد و سایت شما را از آسیب پذیری های ناشی از کد معیوب و هکرها در امان نگه می دارد .
برای اطلاعات بیشتر مقاله مجنتو ۲٫۳٫۵ | همه چی درباره آخرین نسخه را نیز مطالعه نمایید.
نتیجه گیری
با انتقال سایت از مجنتو ۱ به مجنتو ۲ شما می توانید از امکانات زیاد و به روز مجنتو ۲ برخوردار شوید و همچنین امنیت سایت خود را بالا ببرید و تجربه خرید را برای مشتریان خود راحت کنید تا تبدیل به مشتری وفادار شما شوند اما در حین حال انتقال سایت به مجنتو ۲ احتیاج به تخصص و تجربه دارد در صورتی که این تخصص یا تجربه را ندارید متخصصان چالاک سافت آماده هستند تا انتقال سایت شما را انجام دهند.
مشکلات فروشگاه آنلاین شما ممکن است متفاوت باشد. حتی گاهی اوقات تکنسین ها نمی توانند بلافاصله علت مشکل را تشخیص دهند. اما نکاتی در مجنتو وجود دارد که دانستن آنها برای شما مفید است. در این مقاله سایت چالاک سافت، برخی از سوالات را که اغلب به تیم پشتیبانی ما گزارش می شود، مرور می کنیم.
مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو
مجنتو ۲: نکات و فوت و فن
هر زمان که به فروش برخی کالاهای جدید روی آوردید، ممکن است لازم باشد نام دامنه خود را به تناسب کالاها به روز کنید. تغییر دامنه در مجنتو ۲ همانند مجنتو ۱ دشوار نیست. اما قبل از اینکه دامنه جدید را به مجنتو ۲ اختصاص دهید، باید مطمئن شوید که دامنه جدید شما به درستی کار کرده و به طور دقیق پیکربندی شده است.
-
نحوه تغییر نام دامنه از نام قدیمی به نام جدید
برای تغییر نام دامنه، برای بهترین نتیجه در مجنتو، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.
اول از همه، پنل مدیریت فروشگاه مجنتو ۲ خود را باز کنید.
سپس به Stores> تب Configuration بروید.
پس از ورود به پنل پیکربندی، به بخش General بروید و برگه Web را باز کنید.
در زبانه وب گزینه Base URL را مشاهده خواهید کرد. روی گزینه کلیک کنید تا آن را باز کنید. در آنجا شما باید URL ها را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر دامنه کاری فعلی شما www.abc.com است و می خواهید آن را به www.def.com تغییر دهید، در اینصورت http://www.abc.com را در قسمت Base URL خود با http جایگزین کنید: / /www.def.com، و برای ایمن سازی آدرس URL، با استفاده از https://www.def.com تغییر را ایجاد کنید.
پس از انجام تمام این مراحل، باید با فشار دادن دکمه “ذخیره پیکربندی” تغییرات خود را ذخیره کنید.
پس از تغییر دامنه و ذخیره تغییرات، باید حافظه پنهان را پاک کنید.
برای این منظور، باید به فهرست نصب مجنتو خود بروید و پوشه / var / cache را حذف کنید. حافظه پنهان را می توان از طریق پنل مدیریت یا با استفاده از رابط کنسول Magento 2: php bin / magento cache: clean یا php bin / magento cache: flush پاک کرد (این دستورات باید از فهرست نصب Magento اجرا شوند).
-
چگونه می توان رمز مدیریت فروشگاه مجنتو ۲ خود را بازیابی کرد
برای انجام آن دو روش وجود دارد. اولین و ساده ترین راه بازیابی رمز عبور خود از طریق ایمیل است. برای این منظور، باید دکمه “رمز ورود خود را فراموش کرده اید” در صفحه ورود به سیستم فشار دهید. سپس باید آدرس ایمیل را در کادر مربوطه وارد کنید یکی از آدرس های مرتبط با حساب مجنتو شما. پس از وارد کردن ایمیل، باید روی دکمه “بازیابی رمز عبور” کلیک کنید، و رمز ورود به آدرس ایمیل شما ارسال می شود.
رویکرد دیگر تغییر رمز عبور از طریق پایگاه داده> بخش phpMyAdmin در صفحه کنترل میزبانی شما (cPanel، Plesk، Portal و غیره ). ابتدا باید با استفاده از داده های دسترسی مربوطه که توسط میزبان ارائه می شود، به صفحه کنترل خود وارد شوید. پس از ورود به سیستم، به بخش «MySQL Databases» بروید و برنامه «phpMyAdmin» را باز کنید.
در رابط phpMyAdmin، باید بسته به تنظیمات سرور خود، برگه جستجوی SQL را پیدا کرده و از یکی از دستورات زیر برای تغییر رمز عبور خود استفاده کنید:
UPDATE admin_user تنظیم رمز عبور = CONCAT (SHA2 (‘xxxxxxxxNewPassword’، ۲۵۶)، ‘: xxxxxxxx: 1’) WHERE نام کاربری = ‘مدیر’؛ – جایی که “رمز جدید” را با رمز عبوری که می خواهید تنظیم کنید جایگزین کنید و ترتیب xxxxxxxx را در هر دو طرف با کاراکترهای تصادفی جایگزین کنید، اما ترتیب تصادفی کاراکترها در هر دو طرف باید یکسان باشد
یا به روزرسانی admin_user رمز عبور SET = CONCAT (MD5 (‘qX رمز عبور جدید’)، ‘: qX’) WHERE نام کاربری = ‘مدیر’؛ – جایی که “رمز جدید” را با رمز عبوری که می خواهید تنظیم کنید جایگزین خواهید کرد.
بهینه سازی سرعت وب سایت شما در مجنتو یک فاکتور توسعه بسیار مهم است. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد و مهمترین آنها این است که سرعت به مشتریان شما این امکان را می دهد تا هنگام خرید در یک فروشگاه آنلاین بهترین تجربه ممکن را داشته باشند.
عامل مهم دیگر برای بهینه سازی عملکرد مجنتو رتبه بندی در گوگل است که یکی از فاکتورهای رتبه بندی برای سرعت بارگذاری وب سایت را دارد.
سرعت بارگذاری صفحه یکی از عوامل کلیدی است که باعث از بین رفتن تبدیل وب سایت می شود. آمار نشان می دهد که ۴۲٪ از بازدید کنندگان وب سایتی را ترک می کنند که بیش از ۳ ثانیه بارگیری می شود. بالاتر از این محدوده، سرعت خروج از صفحه به طور تصاعدی افزایش می یابد.
مجنتو یکی از قابل اعتمادترین cms ihd تجارت الکترونیکی است. امروزه از مزایای بسیاری برخوردار است، اما یک ساختار اشتباه می تواند مشکلاتی را در عملکرد سایت ایجاد کند. برای به حداقل رساندن آهسته بارگذاری سایت، باید سایت مجنتو خود را به طور منظم بهینه کنید. و اول از همه، برای انجام مجموعه اقدامات اولیه لازم است.

ما چندین نکته مفید در مورد بهینه سازی مجنتو آماده کرده ایم. بیایید نگاهی بیندازیم:
۱- به هاست سایت توجه کنید.
سروری را انتخاب کنید که بتواند بار ترافیک و خود سیستم را کنترل کند. اگر به حد عملکرد سرور رسیدید (استفاده از پردازنده ۱۰۰٪ است)، باید سرور را تغییر دهید. هم به پردازنده و هم به حافظه RAM بیشتری احتیاج دارید.
مطالب مرتبط: ۹ ویژگی که هاست فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد
۲- سرور و کش.
از فشرده سازی gzip استفاده کنید و همچنین ذخیره سازی سمت کاربر (در مرورگر) را فعال کنید. با استفاده از CDN داده های سنگین (تصاویر، ویدئو) را در چندین مکان ذخیره کنید. این کار تضمین می کند که کاربران شما سریعتر محتوا را دریافت می کنند، بدون اینکه سرور اصلی را تحت فشار قرار دهید. همچنین می توانید از شتاب دهنده برنامه های وب (معروف به حافظه پنهان HTTP با سرور پروکسی) استفاده کنید. این می تواند به فروشگاه مجنتو شما تا ۸۰٪ سرعت ببخشد.
مطالب مرتبط: انتخاب هاست برای فروشگاه اینترنتی
۳- از accelerators های PHP استفاده کنید.
استفاده از شتاب دهنده PHP نوع دیگری از حافظه پنهان است. آنها با ذخیره سازی و استفاده از پرونده ها در حالت کامپایل شده، عملکرد اسکریپت های PHP را بهبود می بخشند. ماژول های PHP یا Apache غیرضروری (در صورت نصب بر روی سرور) را که استفاده نمی کنید حذف کنید. هر دو قسمت جلویی و انتهایی را تعیین کنید. برای این کار، شما نه تنها به پنل مدیریت فروشگاه بلکه به سرور نیز نیاز خواهید داشت.
۴- مجنتو بروزرسانی و نگهداری
همیشه مجنتو خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید. به ویژگی های بیشتر و خطاهای کمتری برخورد خواهید کرد، بنابراین سایت در برابر اقدامات هکرها محافظت می شود.
۵- بهینه سازی تصویر
اطمینان حاصل کنید که محتوا و بیشتر تصاویر بهینه شده اند. می توانید از هر دو کمپرسور تصویر آنلاین (به عنوان مثال TinyPNG) استفاده کنید و تصاویر را قبل از بارگذاری در سایت بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر و پرونده های الگو نیز بهینه شده اند.
۶- مقیاس گذاری خودکار
برخی از میزبانی ها ظرفیت مقیاس گذاری خودکار را ارائه می دهند. این نوع سرورها در صورت نیاز به ظرفیت سایت اختصاص می یابد. منابع سرور با توجه به شرایط ترافیکی در زمان واقعی، بالا و پایین می شوند. بنابراین اگر به عنوان مثال، در فصل تعطیلات ترافیک بیشتری نیاز داشته باشید، مقیاس خودکار سرورهای اضافی برای کنترل ترافیک اضافه می کند و هنگامی که بازدید کمتری دارید، بر این اساس تعداد سرورها کاهش می یابد.
۷- فایل های Javascript را ترکیب کنید
با استفاده از تنظیمات پیشرفته در مجنتو، می توانید فایلهای JavaScript و CSS را با هم ترکیب کنید. این امر به طور قابل توجهی زمان بارگیری را کاهش می دهد، زیرا بارگیری آسان یک فایل به جای چندین پرونده JS و CSS آسان تر و سریعتر است. لطفا توجه داشته باشید که ترکیب پرونده های جاوا اسکریپت می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که باید در آینده برطرف شود، اما در نهایت، مطمئناً باید انجام شود.
کاتالوگ Flat را برای محصولات و دسته ها فعال کنید. با فعال کردن این گزینه داده های محصول در یک جدول ادغام می شود، در نتیجه عملکرد بهبود می یابد، و سریعتر به درخواست های SQL پاسخ می دهد. اگر فروشگاه آنلاین شما بیش از ۱۰۰۰ محصول داشته باشد، می تواند بسیار سودآور باشد.
۸- تدوین فایل را فعال کنید
مجنتو از ویژگی تلفیقی برخوردار است که گاهی اوقات تا ۵۰٪ باعث افزایش عملکرد می شود. به طور پیش فرض، هر بار بارگیری صفحه، پرونده های برنامه در مجنتو با نظم خاصی مشاهده می شوند، که این امر باعث بارگذاری سنگین سیستم فایل می شود. کامپایلر مجنتو با کپی کردن تمام پرونده ها در یک شاخه، بار را کاهش می دهد و همچنین پرونده هایی را که بیشتر استفاده می شود، ذخیره می کند.
نکات مربوط به SEO مجنتو: چگونه از اشتباهات جلوگیری کنیم

با دانستن رایج ترین نقایص فروشگاه های SEO Magento’s و نکات موجود در این مقاله، می توانید در دنیای پیچیده تجارت الکترونیکی از رقبای خود پیشی بگیرید.
مطالب مرتبط: سئو مجنتو چیست؟
مجنتو و سئو
وقتی نوبت به سئو می رسد، مجنتو نمی تواند از بهینه سازی خارج از چارچوب کار کند. در واقع، هر CMS دارای نقص SEO خاص خود است که به شما اجازه نمی دهد بدون افزایش عملکرد یا حداقل تغییر تنظیمات پیش فرض، فعالیت کنیم.
متا تگ های پیش فرض
افراد پشت فروشگاه کلمه کلیدی را هدف قرار نمی دهند و نباید آن را ارزیابی کنند. آنها فقط فراموش می کنند که نام پیش فرض را تغییر دهند. بنابراین مطمئن شوید که عنوان را به چیزی مناسب تر و توصیفی تغییر داده اید. بسیاری از دارندگان فروشگاه ها نیز توصیفات متا را نادیده می گیرند و در نهایت صدها توصیف تکراری پیدا می کنند. این به SEO آسیب می رساند و می تواند CTR شما را در نتایج جستجو کاهش دهد.
نقشه سایت با URL های intermediate
معمولاً همه تغییرات مهم در intermediate انجام می شود تا مطمئن شوید همه چیز روان کار می کند. به محض بررسی همه چیز، تغییرات به سایت زنده منتقل می شوند و کارهای پیچیده از اینجا شروع می شوند. بسیاری از مدیران وب سایت تفاوت در URL های سایت را فراموش کرده و از XML اشتباه برای Sitemaps استفاده می کنند. اگر می خواهید از ایندکس سایت اطمینان حاصل کنید، از این اشتباه خودداری کنید و یک نقشه سایت XML با آدرس های صحیح درست کنید.
عکس ها
هر فروشگاه آنلاین شامل تعداد زیادی تصویر برای نمایش محصولات از زوایای مختلف است. اما بسیاری از فروشگاه ها فراموش می کنند که این تصاویر را بهینه کنند و بازدید و فروش بالقوه خود را از دست می دهند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:
- نامهای تصویر : اگر دامن قرمز را پیشنهاد دادید، تصویر را red-skirt.jpg بگذارید. این شانس شما برای رتبه بندی برای این کلمه کلیدی در جستجوی تصویر Google را افزایش می دهد.
- نشان های Alt : همچنین با توصیف محتوای تصویر در Google به بهینه سازی کلی SEO شما می افزایند. ممکن است شبیه نام تصویر باشند.
- بهینه سازی تصویر : سرعت سایت عامل مهمی در رتبه بندی موتور جستجو است و بهینه سازی تصویر گامی مهم در جهت بارگذاری سریعتر صفحه است.
فراموش نکنید که فروشگاه آنلاین سیستمی پویا است که دارای موارد زیادی است که نمی توانید پیش بینی کنید. یک روز ممکن است همه چیز خوب باشد، اما روز دیگر یک خطای عجیب ۴۰۴ در Google Search Console ظاهر می شود. این بدان معنی است که شما باید بهینه سازی و خطاهای وب سایت را ردیابی کنید تا متوجه همه تغییرات مهم شوید و به سرعت همه مشکلات را برطرف کنید.
پس از تغییر تمام تنظیمات، به روز رسانی حافظه پنهان و فهرست ها را فراموش نکنید!
در پایان، توجه داشته باشید که، اگر این توصیه ها را دنبال کنید، از ۸۰٪ مشکلات احتمالی موتورهای جستجو خلاص خواهید شد. به طور کلی، فراموش نکنید که مهمترین مورد در وب سایت، محتوا و لینک های سایتهای دیگر است. مقاله بنویسید، به فروشگاه خود کاتالوگ اضافه کنید، از دوستان و آشنایان بخواهید که لینک به فروشگاه شما بدهند، لینک ها را در انجمن ها قرار دهند.
اما هرزنامه ندهید و در تبلیغات “کلاه سیاه” یک فروشگاه آنلاین شرکت نکنید، زیرا اگر حداقل یک بار موتورهای جستجو شما را در لیست “سیاه” قرار دهند، در آینده بازیابی موقعیت فروشگاه بسیار دشوار است بتوانید شهرت سایت را برگردانید.




