چالاک سافت
منو موبایل

چالاک سافت

چگونه سرعت مجنتو را افزایش دهیم (راهنمای ۱۰ قدمی)

وقتی سرعت یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی کند باشد مشتریان از آن دور می شوند. این وضعیت در دنیای امروزی صدق می کند چون وب سایت ها دارای ویژگی ها و امکانات زیادی هستند که اغلب به عملکرد صحیح آن آسیب وارد می کنند، پس اگر متوجه شده اید سرعت فروشگاه شما کند است حتما چندین مشتری را از دست داده اید.

کند بودن سرعت یک فروشگاه اینترنتی خط قرمزی برای فروشندگان است و این مشکل در تعداد ویژگی هایی که این وب سایت دارد نیست، بلکه در بهینه سازی آن است. بنابراین وظیفه شما این است که مشکلات را پیدا کنید و بلافاصله آنها را حل کنید.

این مقاله به شما در فهم اینکه چه موقع، زمان رسیدگی به  این مسائل فرا رسیده است و کدام یک از تکنیک ها می توانند عملکرد فروشگاه شما را بهبود ببخشد. ما در چالاک سافت قصد داریم شما را برای سرعت بخشیدن به وب سایت Magento راهنمایی کنیم.

سرعت مجنتو
بهبود سرعت مجنتو

چرا سرعت وب سایت اهمیت دارد:  نمونه های واقعی

مردم از انتظار متنفرند. با ظهور اینترنت و خرید آنلاین، این مشکل تا حدی برطرف شد. مشتریان اکنون کالایی را در عرض چند ثانیه پیدا می کنند، سفارش می دهند و هزینه آن را پرداخت می کنند. انتظارات از فروشگاه های آنلاین زیاد است و اگر آنها نتوانند نیازهای مشتری را برآورده کنند، در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و کسب درآمد با مشکل جدی روبرو خواهند شد.

بر اساس آمار، سرعت وب سایت ارتباط مستقیمی با نرخ تبدیل دارد. چنانچه فقط یک تأخیر یک ثانیه ای در بارگذاری صفحه ۷٪ نرخ تبدیل را کاهش می دهد. از بین تمام افرادی که با عملکرد ضعیف وب سایت روبرو هستند، ۷۹٪ آنها دیگر هرگز به سایت باز نخواهند گشت.

شرکت آکامای اظهار داشته که حتی میلی ثانیه ها نیز حساب می شوند. صفحاتی که در ۲٫۷ ثانیه بارگیری شده اند، نرخ تبدیل آنها حدود ۱۲٫۸٪ را نشان داده، در حالی که صفحاتی که در ۲٫۸ ثانیه بارگیری شده اند، با کاهش تبدیل حدود ۲٫۴٪ مواجه بوده اند.

مثالهای بالا اهمیت یک وب سایت پرسرعت در صنعت تجارت الکترونیکی را نشان می دهد. دست کم گرفتن این موارد می تواند منجر به نرخ تبدیل ضعیفی شود که نتیجه آن درآمد ناکافی خواهد بود.
 
سرعت مجنتو
بهبود سرعت مجنتو

نحوه تعیین سرعت پایین وب سایت

اگر وب سایت شما هنگام باز شدن صفحات از طرف شما سریع است، به این معنی نیست که وقتی مشتری های شما قصد خرید دارند برای آنها هم سریع بارگیری می شود. عوامل زیادی بر عملکرد کلی وب سایت برای کاربران تأثیرگذار هستند، زیرا فاصله بین کاربران و سرورها و حتی کدام دستگاه و مرورگر برای دسترسی به یک وب سایت نیز در این امر دخیل هستند.

اگر در زمینه تجارت الکترونیکی خود جدی هستید و نمی خواهید فرصتی برای خطا و اشتباه بگذارید، حتماً تست های سرعت Magento را به طور مرتب انجام دهید. دو ابزار مهم وجود دارد که می تواند به اندازه گیری سرعت وب سایت مجنتو کمک کند:

PageSpeed Insights – ابزار رسمی Google که می تواند برای تعیین زمان بارگذاری صفحه وب سایت های دسک تاپ و موبایل استفاده شود. برای نمره ۹۰ و بالاتر هدف بگیرید. اگر نتیجه ۵۰ به پایین را مشاهده کردید، نشانگر این است که شما باید روی سرعت بخشیدن به Magento کار کنید.
Test My Site – ابزار دیگر Google با قابلیت های گسترده تر. این ابزار در مورد سرعت سایت، مقایسه آن با رقبا و توصیه هایی در مورد چگونگی مقابله با مشکلات شناسایی شده فراهم می کند.

اگر ابزارهای بالا نشان داد که وب سایت شما به سرعت بیشتری نیاز دارد، حل مشکل را به تعویق نیندازید. این کار را به دست متخصصانی بسپارید که در این زمینه توانایی لازم را داشته و یک گزارش بهینه سازی دقیق ارائه می دهند.

سرعت مجنتو
بهبود سرعت مجنتو

راهنمای ۱۰ قدمی افزایش سرعت مجنتو

سرعت یک فروشگاه آنلاین که با Magento در حال کار است می تواند توسط عوامل مختلف کاهش یابد و شما باید مجموعه ای از اقدامات را برای بهبود زمان بارگذاری صفحه و عملکرد کلی آن انجام دهید. به طور کلی، باید به موارد زیر رسیدگی کنید و مطمئن شوید برای فروشگاه شما مشکل ایجاد نمی کنند:

  • حذف ماژول هایی که سرعت را کاهش می دهند
  • پیکربندی درست سرور
  • JS و CSS را کوچک کنید
  • ماژول های استفاده نشده را غیرفعال کنید
  • CDN
  • reindexing
  • وارنیش در مقابل کش داخلی
  • SRT و TTFB
  • گروه بندی جاوا اسکریپ ها
  • تنظیم حالت کار

حذف ماژول های اضافی

بررسی ماژول های مجنتو اولین قدم در بررسی سرعت فروشگاه شما هستند، خیلی اوقات آنها با یکدیگر تداخل دارند و سرعت کل فروشگاه را کاهش می دهند. البته قبول داریم که بدون ماژول نمی توانید فروشگاه خودتان را راه اندازی کنید. هرچه ماژول های سفارشی کمتری داشته باشید، شانس عملکرد سریع وب سایت شما بیشتر است.

یکی از راه های آزمایش چگونگی تأثیر هر ماژول بر سرعت بارگذاری سایت ، این است که آنها را یکی یکی فعال و غیرفعال کنید و عملکرد را در هر مرحله آزمایش کنید. به این ترتیب می توانید مواردی را که سرعت وب سایت شما را کم می کنند، مشخص کنید. اگر چنین ماژول هایی را شناسایی کردید، سعی کنید گزینه های دیگری را پیدا کنید که توسط شرکت های توسعه دهنده معتبر تولید شده اند و احتمالاً قبل از انتشار آنها را تست می کنند.

پیکربندی درست سرور

این مرحله یک مرحله پیچیده است و شامل موضوعات مختلفی است که باید به آنها پرداخته شود. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی پیکربندی سرور برای بالاترین عملکرد ارائه شده است:

ارائه دهنده خدمات میزبانی – انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی Magento که بتواند نیازهای تجاری شما را برآورده کند بسیار مهم است. توصیه اصلی در اینجا این است که به ارزانترین گزینه اکتفا نکنید. سرور عامل اصلی است که عملکرد آینده فروشگاه آنلاین شما و نحوه کنار آمدن با ترافیک زیاد را از قبل تعیین می کند. همچنین، هنگام انتقال از Magento 1 به Magento 2 افزایش منابع  سرور اهمیت زیادی دارد.

تأخیر – محل میزبانی شما و فاصله از آن تا مخاطبان اصلی نیز بر عملکرد وب سایت در آن منطقه تأثیر می گذارد.

VPS – هنگام انتخاب این گزینه یا یک سرور اختصاصی برای میزبانی، بهینه سازی نرم افزار و پایگاه داده ای که روی سرور اجرا می شوند بسیار مهم است.

حافظه پنهان پرس و جو MySQL – این مورد باید در لیست مراحل شما برای بررسی سرعت وب سایت باشد. در بسیاری از سرورها به طور پیش فرض حافظه پنهان پرس و جو غیرفعال شده است که باعث کند شدن عملکرد Magento می شود. با فعال کردن آن ، سرعت فروشگاه خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهید.

SRT و TTFB

اینها مفاهیم بسیار مهمی در توسعه وب هستند زیرا مستقیماً بر سرعت وب سایت و توانایی آن در تبدیل مشتری تأثیر می گذارند.
 

Start Render Time  (SRT) – لحظه ای که پس از درخواست اولیه از وب سایت، کاربران اولین محتوای بارگیری شده را مشاهده می کنند. لحظه ای است که اولین المان روی صفحه سفید ظاهر می شود. که ممکن است یک آرم، پس زمینه رنگی، متن و غیره باشد. اولین چیزی که کاربران می بینند . بهترین STR حدود ۱ ثانیه است. اگر برای نشان دادن اولین عناصر وب سایت بیش از این زمان لازم باشد، بهینه سازی آن مشکل دارد.

Time To First Byte (TTFB) – مستقیماً بر SRT تأثیر می گذارد. TTFB  مدت زمانی که کاربر درخواست HTTP  ارسال می کند و اولین بایت صفحه را در مرورگر بارگیری می کند. بر اساس راهنمایی های گوگل TTFB مطلوب نباید بیش از ۲۰۰ میلی ثانیه باشد.

تنظیم حالت عملکرد

حالت عملکرد نادرست اغلب زمینه ساز عملکرد ضعیف فروشگاه مجنتو است. کسانی که از Magento 1 به Magento 2 منتقل شده اند اغلب از این مورد غافل می شوند. این مورد می تواند حالت پیش فرض، حالت دولوپر و پروداکشن باشد. از این سه مورد، حالت پیش فرض بالاترین سرعت را دارد. دو حالت اول برای توسعه و رفع اشکال طراحی شده اند. این ویژگی اغلب نادیده گرفته می شود.

برای آگاهی از عملکرد یک وب سایت، به دستور زیر نیاز دارید:

php bin / magento deploy: mode: show

اگر تشخیص دادید که نیاز به جابجایی بین حالت ها وجود دارد، از دستور زیر استفاده کنید:

php bin/magento deploy:mode:set production

بصورت گروه درآوردن جاواو اسکریپت

ویژگی به گروه درآوردن جاوا اسکریپت برای کاهش تعداد درخواست ها است، که از همه پرونده های جاوا اسکریپت یک پرونده واحد ایجاد می کند. بنابراین مدت زمان انتظار کاربران برای نمایش محتوا در صفحه نمایش آنها کاهش می یابد.

هنگام کار با این ویژگی، باید دو مورد را بخاطر بسپارید. درخواست های HTTP نیازی به باندل کردن ندارد. در مرحله دوم، هنگامی که پرونده های JS را گروه بندی می کنید، یک پرونده با وزن بالا ایجاد می شود که می تواند تا ۱۰-۱۵ مگابایت برسد. بارگذاری آن فایل بسیار بیشتر از بارگذاری کد در قطعات کوچک زمان می برد.

فشرده سازی css و js

از آنجا که گوگل قوانین سختگیرانه ای برای رتبه بندی دارد، یک وب سایت باید سریع باشد. فشرده کردن JS و CSS یکی از راه های سرعت بخشیدن به آن است. این ویژگی منحصر به  فرد در نسخه Magento 2 اضافه شده است و به شما این امکان را می دهد فایل های CSS و JavaScript را فشرده سازی کنید.

از بخش تنظیمات برنامه نویس در پنل مدیریت استفاده کنید و ویژگی Minify JavaScript Files را فعال کنید.

این تنظیم را فقط می توان در حالت Production فعال کرد، بنابراین حتماً قبل از انجام هرگونه تغییر، آن را بررسی کنید.

کش وارنیش در مقابل کش داخلی مجنتو

آیا می توانید یک اکستنشن را مستقیماً روی سروری که فروشگاه شما در آن فعال است نصب کنید؟ اگر پاسخ منفی است، با حافظه پنهان داخلی کار کنید. در کل ، باید به یاد داشته باشید که هرچه فروشگاه به یک نرم افزار شخص ثالث اعتماد کند، نقاط خرابی آن بیشتر است.

پیشنهاد می کنیم وارنیش شتاب دهنده برنامه های تحت وب را مشاهده کنید.

ماژول های استفاده نشده را غیرفعال کنید

در مجنتو شما مجبورید که از ماژول های مختلفی برای رفع نیازهای خودتون استفاده کنید. در صورت عدم استفاده از برخی از آنها، بهتر است این ماژول ها را غیرفعال کرده و بار سرور را کاهش دهید.

با روش های حمل و نقل شروع کنید. برخی از گزینه های حمل و نقل به طور پیش فرض در این سیستم فعال شده اند. با ارسال مداوم درخواست ها روند بررسی را کند می کنند و مشتریان شما از فروشگاه شما ناامید می شوند. اگر از برخی گزینه ها استفاده نمی کنید، مطمئن شوید که آنها غیرفعال هستند.

برای ماژول نیز همین طور است. اگر بعضی از آنها را دارید که در حال حاضر از آنها استفاده نمی کنید، آنها را غیر فعال کنید.

استفاده از CDN

شبکه تحویل محتوا (CDN) راه حل دیگری است که ارزش توجه شما را دارد. با غیرفعال شدن این گزینه، Magento 2 تمام محتوای استاتیک را از سرور وب سایت بارگیری می کند. با انتخاب CDN محتوا سریعتر تحویل داده می شود و سرعت وب سایت را افزایش می دهد. خبر خوب جدیدترین نسخه های Magento از CDN پشتیبانی می کنند، بنابراین نیازی نیست که از افزونه های شخص ثالث استفاده کنید.

Reindexing

این یک ویژگی بسیار مهم برای هر فروشگاه اینترنتی است. هر بار که لیست جدیدی از محصول را ایجاد کرده و آن را ذخیره می کنید، شروع می شود. نمی توان آن را کاملاً غیرفعال کرد. در عوض، می توانید آن را برای ساعات کم مصرف خود برنامه ریزی کنید.

نتیجه گیری
سرعت وب سایت نقش مهمی در توانایی تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را دارد و در تجارت الکترونیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا فقط چند ثانیه طول می کشد تا بازدیدکنندگان نظر خود را در مورد فروشگاه شما اعلام کنند یا از شما خرید کنند یا به رقبای شما مراجعه کنند.

چگونه می توان سرعت یک وب سایت Magento را افزایش داد؟ در اینجا یک برنامه ۶ مرحله ای برای افزایش سرعت Magento آورده شده است:

  • نحوه عملکرد وب سایت خود را بررسی کنید
  • بدانید چه چیزی ممکن است روی سرعت تأثیر بگذارد
  • افزونه ها و گزینه های استفاده نشده را حذف کنید
  • فقط ماژول های توسعه دهندگان قابل اعتماد را انتخاب کنید
  • سعی نکنید در ارائه دهندگان خدمات میزبانی صرفه جویی کنید
  • پایگاه داده، حافظه پنهان و سرورها را بهینه کنید
مطالب مرتبط
ثبت سفارش در پنل ادمین مجنتو

ثبت سفارش در پنل ادمین مجنتو (magento 2)

خرید از فروشگاه های اینترنتی به این شیوه است که مشتریان کالاهای موردنیاز خود را در سایت فروشگاه سفارش می […]

5 دقیقه مطالعه مشاهده
سئو مجنتو چیست؟

سئو مجنتو چیست؟ بهترین ماژول های سئو مجنتو 2023

مجنتو یکی از فروشگاه ساز هایی است که برای راه اندازی سایت و فروشگاه های اینترنتی از آن استفاده می […]

11 دقیقه مطالعه مشاهده
مجنتو 2.4.5

مجنتو 2.4.5

نسخه منبع باز مجنتو 2.4.5 در تاریخ 9 آگوست 2023 منتشر شد. اکنون Magento 2.4.5 به صورت عمومی در دسترس […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *