ای کامرس چیست؟
در پاسخ به این سوال که ای کامرس چیست؟ باید بگوییم که منظور از ایکامرس در معنای صحیح، همان تجارت الکترونیک می باشد که خرید و فروش کالا یا خدمات در اینترنت است. Ecommerce شامل طیف گسترده ای از داده ها، سیستم ها و ابزارها برای خریداران و فروشندگان آنلاین، از جمله خرید از طریق تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.
اکثر مشاغل آنلاین از یک پلتفرم برای انجام فعالیتهای بازاریابی و فروش و نظارت بر تدارکات و انجام کار استفاده میکنند. طبق گزارش ای مارکتر، در سال 2022، فروش جهانی خرده فروشی ای کامرس برای اولین بار از 5 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت که بیش از یک پنجم کل خرده فروشی را شامل می شود. و تا سال 2025، با وجود کند شدن رشد، کل هزینه ها از 7 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.
برای درک کامل ای کامرس، بیایید نگاهی به تاریخچه، رشد و تاثیر آن بر دنیای تجارت بیندازیم. همچنین برخی از مزایا و معایب ای کامرس و همچنین پیشبینیهای آینده را مورد بحث قرار خواهیم داد.
اندازه کسب و کارهای ای کامرس
کسبوکارهای ای کامرس میتوانند در اندازههای مختلف از استارتآپهای کوچک گرفته تا شرکتهای بزرگ باشند. بیایید به چهار مورد اصلی که احتمالاً با آنها برخورد می کنید نگاه کنیم.
مطالب مرتبط: طراحی فروشگاه اینترنتی در تهران
استارت آپ ها جزئی از کسب و کارهای ای کامرس
استارت آپ، یک کسب و کار یا یک پروژه در مراحل اولیه توسعه است که اغلب توسط یک کارآفرین برای دنبال کردن یک مدل کسب و کار نوآورانه ساخته می شود.
به طور معمول یک استارتاپ کمتر از 100 کارمند دارد، با این حال استارتاپ اغلب نه بر اساس اندازه، بلکه بر اساس سودآوری تعریف می شود. به گفته الکس ویلهلم ، نویسنده TechCrunch، یک شرکت پس از رسیدن به نرخ درآمد 50 میلیون دلاری یا ارزش بیش از 500 میلیون دلار، بر روی کاغذ یا موارد دیگر، دیگر یک استارت آپ در نظر گرفته نمی شود.
مطالب مرتبط: مراحل راه اندازی وبسایت ای کامرس
بیزنس های کوچک جزئی از کسب و کارهای ای کامرس
کسبوکارهای کوچک ، شرکتهای انفرادی، شراکت یا شرکتهایی هستند که محصولات یا خدمات را میفروشند و درآمد کمتری دارند و کارکنان کمتری نسبت به شرکتهای بزرگ چند ملیتی دارند. اداره تجارتهای کوچک ایالات متحده، یک کسب و کار کوچک را از نظر اشتغال (از 100 تا بیش از 1500 کارمند) یا میانگین دریافتی سالانه در طول زمان (از 1 میلیون دلار تا بیش از 40 میلیون دلار) تعریف می کند.
فروشگاه های میانی جزئی از کسب و کارهای ای کامرس
بر اساس گزارش Sangoma ، شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) که به عنوان «بازار متوسط» نیز شناخته میشوند، معمولاً بین 101 تا 500 کارمند دارند و بین 10 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار درآمد سالانه ایجاد میکنند.
شرکت ها به عنوان بخشی از کسب و کارهای ای کامرس
کسب و کارهای سازمانی بزرگ می توانند بیش از 1000 کارمند داشته باشند و معمولاً بیش از 1 میلیارد دلار درآمد سالانه دارند. از ابتدای سال 2020، 45 درصد از فعالیت های خرید نرم افزار ای کامرس از سوی شرکت های سطح سازمانی بوده است.
انواع فروشگاه های ای کامرس یا تجارت الکترونیک
به طور کلی، هفت مدل اصلی برای فروشگاه های ای کامرس وجود دارد که مشاغل را می توان به آنها دسته بندی کرد:
- B2C
- B2B
- C2C
- D2C
- C2B
- B2A
- C2A
بیایید هر یک از این مدل ها را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.
کسب و کار با مشتری (B2C)
مدل ای کامرس B2C شامل معاملاتی است که بین یک فروشگاه آنلاین و یک مصرف کننده انجام می شود. B2C یکی از محبوب ترین مدل های فروش در زمینه اینترنت است. برای مثال می توان به شرکت آمازون در این زمینه اشاره کرد.
کسب و کار با کسب و کار (B2B)
برخلاف B2C، تجارت الکترونیک B2B شامل فروش های انجام شده بین مشاغل بزرگ، مانند یک عمده فروش با خرده فروش است. تجارت B2B با مصرف کننده مواجه نیست و فقط بین مشاغل اتفاق می افتد.
مشتری با مشتری (C2C)
یکی از اولین شکل های تجارت ای کامرس است که به فروش محصولات یا خدمات بین مشتریان مربوط می شود و مصرف کنندگان از سایر مصرف کنندگان خرید می کنند. C2C شامل مواردی است که در eBay یا Amazon مشاهده می شود.
مستقیم با مشتری (D2C)
مدل جدیدتر ایکامرس، D2C به کسب و کاری اطلاق میشود که محصولات را مستقیماً به مشتری نهایی میفروشد، بهجای اینکه از طریق خردهفروش، توزیعکننده یا عمدهفروش فروخته شود. یکی از نمونههای رایج D2C، یک برند مبتنی بر اشتراک مانند Netflix یا Dollar Shave Club است.
مشتری با کسب و کار (C2B)
C2B مدل سنتی خرده فروشی را معکوس می کند، به این معنی که مصرف کنندگان منفرد محصولات یا خدمات خود را در دسترس خریداران تجاری قرار می دهند. یکی از نمونههای این کسبوکار ای کامرس، iStock است. یک فروشگاه آنلاین که در آن عکسهای استوک برای خرید مستقیم از عکاسان مختلف در دسترس هستند.
کسب و کار به مدیریت (B2A)
B2A تراکنش های انجام شده بین مشاغل آنلاین و سازمان های دولتی را پوشش می دهد. به عنوان مثال می توان به خدمات مربوط به اسناد حقوقی، تامین اجتماعی و غیره اشاره کرد.
مصرف کننده به سازمان دولتی (C2A)
C2A مشابه B2A است، اما در عوض، مصرف کنندگان محصولات یا خدمات را به یک اداره می فروشند. C2A می تواند شامل مشاوره آنلاین برای آموزش، آماده سازی مالیات آنلاین و غیره باشد.
نمونه هایی از فروشگاه های ای کامرس
البته، برای راه اندازی یک فروشگاه ای کامرس، باید چیزی برای فروش داشته باشید. خرده فروشی eCommercce می تواند شکل های مختلفی داشته باشد، با معاملاتی که شامل انواع محصولات و خدمات است. بیایید به سه نمونه از مواردی که میتوانید آنلاین بفروشید اشاره کنیم:
فروش کالاهای فیزیکی
به لباس مورد علاقه خود، دکور منزل یا برند لوازم الکترونیکی فکر کنید، همه اینها نمونه های برجسته ای از فروش آنلاین کالاهای فیزیکی هستند. کالاهای فیزیکی هر نوع کالایی است که می توان آن را در فروشگاه های آنلاین خرید و فروش کرد. این نوع از فروشگاه های ای کامرس اغلب از مارک های B2C یا D2C خواهند بود، اما برخی از فروشندگان B2B نیز در دسته کالاهای فیزیکی قرار می گیرند.
فروش کالاهای دیجیتال
چه یک تاجر آنلاین با تجربه باشید یا یک کارآفرین مشتاق، محصولات دیجیتال یک راه امیدوارکننده برای فروش آنلاین در دنیای ای کامرس هستند. محصولات دیجیتال می توانند به شکل فایل های دیجیتالی مانند قالب ها و ابزارها یا کلاس های آنلاین باشند یا می توانند محصولات قابل دانلود مانند آثار هنری قابل چاپ، موسیقی یا اینفوگرافیک باشند.
فروش خدمات
فروش خدمات مستلزم ارائه خدمات تخصصی مانند نویسندگی آزاد، بازاریابی تأثیرگذار یا مربیگری آنلاین در ازای پرداخت دستمزد است. بسیاری از این کسب و کارها مبتنی بر خدمات B2B هستند، با این حال برخی از مارک های B2C، مانند Fiverr، خدمات آنلاین را نیز ارائه می دهند.
رشد دنیای ای کامرس
ای کامرس از زمان راه اندازی CompuServe در سال 1969، راه طولانی ای را پیموده است. با توجه به تغییرات تکنولوژی و شرایط جهانی، ای کامرس در حال رشد است و هیچ نشانه ای از توقف نشان نمی دهد. انتظار می رود فروش در فروشگاه های آنلاین تا سال 2023 به 22 درصد از خرده فروشی های جهانی برسد، در حالی که این میزان در سال 2019 به 14.1 درصد رسیده است. تخمین زده می شود که تا سال 2024، کیف پول های دیجیتال بیش از نیمی از کل حجم پرداخت های فروشگاه های ای کامرس را تشکیل دهند.
آمازون 39.5 درصد از کل فروش ای کامرس خرده فروشی ایالات متحده یا به عبارتی 2 دلار از 5 دلار هزینه آنلاین در سال 2022 را به خود اختصاص داده است.
تاثیر ای کامرس
تأثیر ای کامرس بسیار گسترده است و از کسب و کارهای کوچک تا شرکت های جهانی موج می زند. در اینجا ما برخی از راههای اصلی را که تجارت الکترونیک چشمانداز خردهفروشی را شکل داده است، برجسته میکنیم.
خرده فروشان بزرگ مجبور به فروش آنلاین هستند
برای بسیاری از خردهفروشان، رشد ای کامرس میتواند دامنه برندهایشان را افزایش دهد و تأثیر مثبتی بر سود نهایی آنها بگذارد. اما خرده فروشانی که در استقبال از بازار آنلاین ضعیف عمل کرده اند، آنهایی هستند که با بزرگترین چالش ها روبرو هستند.
در فوریه 2019، فروش آنلاین برای اولین بار از فروشگاههای کالای عمومی، از جمله فروشگاههای بزرگ، کلوپهای انبار و سوپرمرکز، پیشی گرفت. و از آنجایی که آمازون پرایم قیمت حمل و نقل را کاهش داد، مشتریان بیشتری با خرید آنلاین راحت هستند و این بدان معناست که خرده فروشان بزرگتر چاره ای جز دیجیتالی شدن ندارند.
ای کامرس به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا مستقیماً به مشتریان بفروشند
برای بسیاری از مشاغل کوچک، پذیرش ای کامرس می تواند یک روند ضعیف باشد. با این حال، کسانی که از آن استقبال می کنند ممکن است متوجه شوند که این روند می تواند درها را به روی فرصت های جدید باز کند.
به تدریج، صاحبان مشاغل کوچک فروشگاه های ای کامرس را راه اندازی می کنند و پیشنهادات خود را متنوع می کنند، به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا می کنند و تعداد افرادی که خرید آنلاین به عبارتی خرید با موبایل، را ترجیح می دهند بیشتر می شوند. با این حال هنوز هم از هر چهار کسبوکار کوچک، یکی فاقد فروشگاه آنلاین است. رشد فروش با استفاده از ای کامرس در هر سال، فرصتی عالی برای کارآفرینان برای به دست آوردن مزیت رقابتی و گسترش کسبوکار خود به صورت آنلاین به وجود آورده است.
مطالب مرتبط:۲۰ روش تضمینی برای کسب درآمد از اینترنت در سال 2023
شرکت های B2B شروع به ارائه تجربه های سفارش آنلاین شبیه به B2C می کنند
با توجه به اینکه 90٪ از مشتریان B2B انتظار تجربه های دیجیتال مانند B2C را دارند، شرکت های B2B باید برای بهبود تجربیات مشتریان خود به صورت آنلاین تلاش کنند تا بتوانند با شرکت های B2C همگام شوند. این شامل ایجاد یک تجربه همهکانالی با چندین نقطه تماس و استفاده از دادهها برای ایجاد روابط شخصی با مشتریان است. دنیای ای کامرس، پلتفرمهای کاربرپسندتری را برای مقایسه قیمتها فراهم می کنند و به برندهای B2B کمک می کنند تا روابط خود را با خریداران حفظ کنند.
ظهور بازارهای تجارت الکترونیک
بازارهای آنلاین از اواسط دهه 1990 با راه اندازی غول هایی که امروزه می شناسیم، مانند آمازون، علی بابا و دیگران در حال افزایش بوده اند. آمازون به دلیل استراتژی رشد منحصر به فرد خود شناخته شده است که به آنها کمک کرده است تا به پذیرش انبوه و فروش رکوردشکنی دست یابند. با ارائه یک انتخاب گسترده و فراهم کردن راحتی فوق العاده برای مشتریان، آنها توانستهاند از طریق نوآوری و بهینهسازی روزافزون، به سرعت رشد کنند.
اما آمازون این کار را به تنهایی انجام نداده است. در سه ماه آخرسال 2021، 56 درصد از واحدهای پولی آمازون توسط فروشندگان شخص ثالث فروخته شد.
مدیریت زنجیره منابع تکامل یافته است
داده های نظرسنجی نشان می دهد که یکی از تاثیرات اصلی ای کامرس بر مدیریت زنجیره منابع این است که چرخه عمر محصول را کوتاه می کند. در نتیجه، تولیدکنندگان میتوانند مجموعههای عمیقتر و گستردهتری را به عنوان محافظی در برابر فرسایش قیمت ارائه کنند. اما این بدان معناست که انبارها ممکن است مقادیر بیشتری از کالاها را در داخل و خارج از تاسیسات خود ببینند.
در پاسخ، انبار داران ممکن است خدمات زیر را برای کمک به یکپارچه تر و موثرتر کردن عملیات ای کامرس ارائه دهند:
- جداسازی انباریا ذخیره برای فروش آنلاین در مقابل خرده فروشی: همه چیز را پیش بینی کنید و برای دستیابی به نتایج دقیق تر، موجودی را به صورت جداگانه برای فروش آنلاین و در داخل فروشگاه تکمیل کنید.
- خدمات بستهبندی مختلف: انتخاب نرمافزار انتخاب و بستهبندی مناسب میتواند به کسبوکارها در ارسال سریع و دقیق سفارشها کمک کند.
- نظارت بر موجودی/تدارکات: پیروی از بهترین شیوه ها برای مدیریت موجودی ، کلید مدیریت سطوح موجودی است.
مشاغل جدید ایجاد می شود
قرار است شاغل شدن افراد با استغاده از ای کامرس در سال 2022 تا 32 درصد افزایش یابد و رشد 28 درصدی ثبت شده در سال 2021 را تحت الشعاع قرار دهد. علاوه بر این، طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، پیشبینی میشود که مشاغل رایانهای در دهه ی 30-2020 به میزان 13.4 درصد افزایش یابد که 5.7 واحد درصد سریعتر از میانگین 7.7 درصد برای همه مشاغل است.
مشتریان متفاوت خرید می کنند
دنیای ای کامرس، روش خرید مصرف کنندگان مدرن را متحول می کند. امروزه می دانیم که حداقل 2.14 میلیارد خریدار دیجیتال وجود دارد که 27.6 درصد از 7.74 میلیارد نفر در جهان است. و تا سال 2025، پروژه Statista تنها در ایالات متحده 291.2 میلیون خریدار آنلاین خواهد داشت.
رسانه های اجتماعی این زمینه را برای مصرف کنندگان فراهم می کنند که به راحتی محصولات را برای خرید آنلاین به اشتراک بگذارند.
امروزه، خریداران هنگام انتخاب محصول میتوانند بر اساس توصیههای دوستان، همتایان و منابع مورد اعتماد (مانند اینفلوئنسرها) در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر، محصولات یا خدمات خود را انتخاب کنند و تحت تأثیر قرار بگیرند.
اکنون بسیاری از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی ویژگیهای ایکامرس را ارائه میکنند، مانند پرداخت درون برنامهای، پستهای قابل خرید و دکمههای «اکنون خرید کنید» که کاربران را مستقیماً به صفحه محصول یک برند میبرد.
ای کامرس جهانی به سرعت در حال رشد است
در سال 2021 تخمین زده شده است که بیش از 2.14 میلیارد نفر در سراسر جهان به صورت انلاین خرید می کنند. پلتفرم ای کامرس چین، Taobao، بزرگترین بازار آنلاین با ارزش ناخالص بازار (GMV) 711 میلیارد دلار است. برای زمینه، Tmall و Amazon به ترتیب با 672 میلیارد دلار و 390 میلیارد دلار GMV در رتبه های دوم و سوم جهان قرار گرفتند.
با وجود بسیاری از پلتفرمهای ایکامرس ، بازارها و راهحلهای دیجیتالی موجود، عملاً هیچ محدودیتی برای بازرگانانی که به دنبال فروش آنلاین هستند وجود ندارد , این امر جهانی شدن کسبوکارها را آسانتر از همیشه میکند.
مزایای ای کامرس و دنیای اینترنت
ای کامرس مزایای بسیار زیادی دارد از خرید سریعتر گرفته تا توانایی دستیابی به مخاطبان زیاد در24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته. بیایید با جزئیات به برخی از برتریهایی که ای کامرس ارائه میدهد نگاهی بیندازیم.
خرید سریعتر برای مشتریان یکی از مزایای ای کامرس است
ای کامرس برای مشتریان امکان خرید در هر مکان و هر زمان را فراهم می کند. این بدان معناست که خریداران میتوانند محصولات مورد نظر و مورد نیاز خود را بدون محدودیت ساعات کار یک فروشگاه سنتی در اسرع وقت دریافت کنند. به علاوه، با ارتقاء حمل و نقل که تحویل سریع را در دسترس مشتریان قرار می دهد، حتی تاخیر در انجام سفارش نیز می تواند به حداقل برسد.
مزیت دیگر ای کامرس این است که شرکت ها به راحتی می توانند به مشتریان جدید دست یابند
ای کامرس همچنین دسترسی شرکت ها به مشتریان جدید و جهانی را آسان تر می کند. یک فروشگاه آنلاین به یک مکان جغرافیایی وابسته نیست، این فروشگاه برای همه مشتریانی که به صورت آنلاین از آن بازدید می کنند باز و در دسترس است.
با استفاده مزایای اضافی از جمله تبلیغات رسانه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیلی و سئو (بهینه سازی موتور جستجو)، شرکت ها این پتانسیل را دارند که با مخاطبان انبوهی که قصد خرید دارند ارتباط برقرارکنند.
مطالب مرتبط: عواملی که آینده ی ای کامرس e-Commerce را شکل می دهند
هزینه های عملیاتی کمتر، مزیت دیگر ای کامرس می باشد
بدون نیاز به ویترین فروشگاه فیزیکی (و کارکنان برای اداره آن)، خرده فروشان ای کامرس می توانند فروشگاه هایی را با حداقل هزینه های عملیاتی راه اندازی کنند. و کسانی که یک تجارت dropshipping را اداره می کنند حتی می توانند هزینه های سرمایه گذاری اولیه را به حداقل برسانند. با افزایش فروش، برندها به راحتی میتوانند فعالیتهای خود را بدون سرمایهگذاری عمده در املاک یا استخدام نیروی کار بزرگ افزایش دهند و این به معنای سود بیشتر است.
تجربیات شخصی سازی شده
ای کامرس و دنیای اینترنت این امکان را برای شما فراهم می کند که به پروفایل خرید مشتریان دسترسی داشته باشید و با استفاده از اطلاعات دخیره شده بر اساس خریدهای پیشین مشتریان به علایق و نیازهای مشتریان پی ببرید. از این رو می توانید تجربیات آنلاین بسیار شخصی سازی شده و بسیار نزدیک به سلیقه مشتری، را ارائه دهید. با شناخت مشتریان و علایق آنها محصولاتی که ممکن است آنان به خریدشان علاقه پیدا کنند را به آنان پیشنهاد دهند.
این باعث بهبود تجربیات مشتریان از کسبوکار ما بهوسیله درک آنان از شخصیت برند ما میشود و در مرحله بعد و با تکرار این رویه، آن خریداران را به مشتریانی وفادار تبدیل میکنیم که به صورت رایگان محصولات ما را به اطرافیانشان معرفی میکنند.
دسترسی به فناوری های جدید
یک فروشگاه فیزیکی به تنهایی، ممکن است که گزینه های شما در مورد نوآوری را محدود کند. با این حال، همانطور که اکوسیستم ای کامرس به رشد و بهبود ادامه میدهد، کسبوکار شما به جدیدترین فناوریها برای کمک به فروش ساده و سریع محصولات و فرآیندهای خرید و فروش، دسترسی خواهد داشت.
با داشتن برنامهها و راه حل های متنوعی که در اختیار دارید، میتوانید گردش کار را بهبود ببخشید، استراتژی بازاریابی خود را بهتر اجرا کنید و تجربه خرید کلی را بهبود ببخشید.
معایب ای کامرس
اگرچه امروزه تجارت الکترونیک یا ای کامرس مدرن به طور فزایندهای انعطافپذیر است، اما همچنان مشکلات خاص خود را دارد. در اینجا برخی از معایب خرده فروشی ایکامرس را بیان می کنیم.
تعاملات محدود با مشتریان یکی از معایب ای کامرس
درک خواسته ها، نیازها و نگرانی های مشتریان، بدون حضور چهره به چهره در دنیای ای کامرس می تواند دشوار باشد. هنوز راههایی برای جمعآوری این دادهها وجود دارد (نظرسنجی، تعامل با پشتیبانی مشتری و غیره)، اما ممکن است کمی بیشتر از صحبت کردن روزانه با خریداران به صورت حضوری، وقت لازم باشد.
خرابی های فناوری می تواند بر توانایی فروش تأثیر بگذارد
اگر وبسایت ای کامرس شما کند، خراب یا در دسترس مشتریان نیست، ممکن است بر توانایی شما برای فروش تأثیر بگذارد. خرابی سایت و خرابی های فناوری می تواند به روابط با مشتریان آسیب برساند و بر نتیجه شما تأثیر منفی بگذارد.
بدون توانایی برای تست یا امتحان کردن
برای مشتریانی که میخواهند قبل از افزودن یک محصول به سبد خرید خود، (به ویژه در حوزه کالاهای فیزیکی مانند لباس، کفش و محصولات زیبایی) آن را امتحان کنند، تجربه آن از طریق وبسایت ای کامرس میتواند محدود کننده باشد.
آینده ی e-Commerce
طبق آمار Statista ، انتظار میرود درآمد ای کامرس، نرخ رشد سالانه 14.56 درصدی را نشان دهد که منجر به حجم پیشبینی شده بازار تا 1365.00 میلیارد دلار تا سال 2025 میشود که نشان میدهد ایکامرس روندی گذرا ندارد.
به خصوص با افزایش تجارب خرید امنی چنل یا چند کاناله، خریداران دیجیتال باید انتظار داشته باشند که بتوانند به طور یکپارچه بین دستگاههای مختلف و در پلتفرمهای تجاری مختلف تحقیق، مرور و خرید کنند.
روندهای دیگری که در آینده، ای کامرس را قویتر می کنند و باید به آن توجه کرد عبارتند از:
- جذب عالی مشتریان و شخصی سازی
- خرید بواسطه هوش مصنوعی
- خرید از طریق رسانه های اجتماعی
- تجارت از طریق موبایل
- ارزهای دیجیتال، مانند کیف پول موبایل و ارز کریپتو
به طور کلی، باید به خاطر داشته باشیم که ایکامرس هنوز در قالب یک خرده فروشی نسبتاً جدید است. آینده فرصت های بی پایانی دارد، اما موفقیت و تداوم آن تا حد زیادی به ترجیحات خریداران در آینده بستگی دارد.
آیا ای کامرس در حال رشد است؟
بله، ای کامرس در حال رشد است. قبل از بیماری کرونا، ایکامرس به صورت آهسته در حال رشد بود، اما قرنطینه جهانی رشد آن را بیش از حد افزایش داد.
طبق آمار Statista، انتظار میرود درآمد ایکامرس نرخ رشد سالانه 14.56 درصدی را نشان دهد که منجر به حجم پیشبینی شده بازار 1365.00 میلیارد دلار تا سال 2025 میشود.
چگونه یک کسب و کار ای کامرس راه اندازی کنم؟
راه های مختلفی برای راه اندازی یک کسب وکار ای کامرس یا اینترنتی وجود دارد، اما توصیه می کنیم این مراحل را انجام دهید:
- آنچه را که در بازار کم است یا وجود ندارد پیدا کنید.
- یک طرح تجاری ایجاد کنید.
- از ابتدا یک وب سایت عالی بسازید و از یک پلت فرم ای کامرس مانند BigCommerce، Shopify یا Magento استفاده کنید.
- در مورد کسب و کار جدید خود اطلاع رسانی کنید.
- پیگیرمشتریان خود باشید.
- به یادگیری ادامه دهید و در مورد محصولات و خدمات خود متخصص باشید.
اگر در این زمینه به کمک نیاز دارید؟ با تیم کارشناسان ای کامرس ما تماس بگیرید تا همین امروز طراحی سایت برای کسب و کار آنلاین خود را شروع کنید.
مطالب مرتبط: ۱۰ دلیل قوی برای استفاده از فروشگاه ساز مجنتو
آیا ای کامرس ایمن است؟
بله، ای کامرس ایمن تر از همیشه است. با کمک امنیت چند لایه ایکامرس، تراکنش های نظارت شده، گواهینامه SSL، محافظت در برابر حملات DoS/DDoS، و ارائه دهندگان پلتفرمی که با PCI سازگار هستند، فروشگاه های eCommerce می توانند به خریداران این آرامش خاطر را ارائه دهند که خرید آنلاین آنها در یک مکان امن و مطمئن انجام می شود.
کلام نهایی
تجارت الکترونیک یا ای کامرس یک تجارت رو به رشد است که شامل خرید و فروش، بازاریابی و خدمت رسانی برای محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق اینترنت و سایر شبکه ها می باشد.
با استفاده از ایکامرس و دنیای اینترنت، صاحبان بیزینس ها قادر خواهند بود تا بهترین تجربه خرید تصویری ممکن را در اختیار مشتریان قرار دهند در حالی که آنها در خانه خود هستند.
ای کامرس تاثیر به سزایی در بخش فروش خواهد داشت و بیش از پیش باعث اینترنتی شدن کسب و کارها خواهد بود. امیدوارم این مقاله برایتان سودمند واقع شده باشد، در صورت وجود هر گونه ابهام یا سوال، آن را با ما در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید.