الگوریتم تپه یا Hilltop
قبل از سال ۲۰۰۴ هنگامی که موضوعی را در گوگل سرچ می کردیم لیستی از صفحات مختلف را برای ما نشان میداد که بیشتر مواقع با موضوعی که سرچ می کردیم کاملا متفاوت بود یا هیچ ارزشی نداشتند.
گوگل برای رفع این مشکل تصمیم گرفت صفحات را دسته بندی کند و سایت ها و صفحات مرجع را جدا کند. برای این کار یک الگوریتم جدید به نام الگوریتم تپه یا Hilltop معرفی کرد.
اما کار الگوریتم الگوریتم تپه چیست و الگوریتم تپه چگونه صفحات را دسته بندی می کند. با چالاک سافت باشید تا در ادامه این الگوریتم گوگل را نیز باهم بررسی کنیم.
الگوریتم تپه Hilltop چیست؟
الگوریتم تپه یا (Google Hilltop Algorithm) یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۰۳ به تصویب رسید و در سال ۲۰۰۴ بر روی سایت ها اعمال شد. تاثیر این الگوریتم تا به امروز نیز ادامه دارد. کار الگوریتم تپه شناسایی صفحات معتبر و سایت های مرجع بود. صفحاتی که از سایت های دیگر به آن ها لینک داده شده بود. این الگوریتم مبتنی بر لینک بود. ابتدا صفحات معتبر را پیدا می کرد. سپس بر اساس معیارهای خود بهترین صفحه را انتخاب می کرد.
بنابراین Hilltop به جای گشتن در کل وب، از سایت های مرجع در مورد موضوعات خاص که از سایت های زیادی به آن ها لینک داده شده بود استفاده می کند.
چگونه Hilltop بر SEO تأثیر گذاشت؟
این الگوریتم تاثیر زیادی بر سئو گذاشت. با معرفی این الگوریتم معلوم شد لینک هایی که به سایت ها داده می شدند اگر از دایرکتوری ها و سایت های مرجع و مرتبط با موضوع بودند در رتبه بندی گوگل تاثیر زیادی داشتند.
با ورود این الگوریتم برای بدست آوردن رتبه در گول بسیاری از سئو کاران به فکر ایجاد شبکه هایی از وب سایت ها افتادند. اما آن ها مالکیت سایت ها را مخفی می کردند و از IP های اختصاصی و پنهان کردن مالکیت سایت ها استفاده می کردند.
امروزه این سایت ها به عنوان شبکه های خصوصی لینک یا PBN شناخته می شوند. گاهی این شبکه ها به صدها سایت می رسند. در صورتی که گوگل این سایت ها را شناسایی کند آن ها را جریمه می کند یا از نتایج جستجو حذف می کند.
مطالب مرتبط: سئو (SEO) چیست؟
آیا الگوریتم Hilltop امروز مهم است؟
برخی ممکن است بگویند که الگوریتم Hilltop دیگر به SEO مربوط نیست. با این حال، درک نحوه کار الگوریتم است که به شما کمک می کند پایه محکمی از SEO ایجاد کنید. شاید این الگوریتم مانند قبل کارایی نداشته باشد اما هنوز هم لینک سایت ها و صفحات معتبر می تواند یک امتیاز برای سئو باشد.
چگونه وب سایت خود را برای Hilltop بهینه سازی کنیم؟
برای بهینه سازی دقیق الگوریتم Hilltop، راز آن شبکه ای از لینک سازی واقعی است. در اینجا چند نکته را بیان می کنیم.
الف) شناسایی وب سایت های معتبر
ساده ترین روش لینک سازی شناسایی وب سایت های معتبر و مرتبط به کسب و کار شما است. مطمئن شوید که این سایت ها مربوط به وب سایت شما هستند. سپس، روش هایی برای ایجاد روابط با آن ها پیدا کنید.
ب) لینکهای سایت خود را ترکیبی از سایتهای معتبر و نامعتبر قرار دهید.
گوگل دقت زیادی در تجزیه و تحلیل لینک ها می کند. اگر وب سایت شما فقط دارای لینک های خبره، و معتبر باشد مشکوک به نظر می رسد. در اینجا، شما باید به دنبال لینک از سایت هایی که اعتبار زیادی ندارند باشید تا طبیعی بودن لینکها را نشان دهد.
د) لینک های رقبا را کشف و دنبال کنید.
برای دریافت لینک های معتبر، می توانید رقبا را دنبال کنید تا بدانید چه لینک هایی دارند اما شما ندارید. با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrfs می توانید پیوندهای آنها را تجزیه و تحلیل کنید. سپس، آنها را هدف قرار دهید تا لینکهای آن ها را نیز بدست آورید. به یاد داشته باشید که فقط لینکهایی را که کاملاً به کسب و کار شما مرتبط هستند، هدف قرار دهید.
کلام آخر
در حالی که الگوریتم های جدید رتبه بندی مانند الگوریتم تپه، روز به روز به سرعت منتشر می شوند، قدرت لینک به سایت های معتبر برای قرار دادن سایت شما در صفحات اول همچنان مهم است. شما باید در جهت شناسایی سایت های با کیفیت بالا تلاش کنید. برای رشد سریعتر و بالا آمدن در گوگل، تا می توانید از شبکه های اجتماعی نیز لینک دریافت کنید.
ما در این مقاله شما را با الگوریتم تپه و اینکه کار الگوریتم الگوریتم تپه چیست همچنین الگوریتم تپه چگونه صفحات را دسته بندی می کند؟ آشنا کردیم امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.