در این بخش از آموزش مجنتو ۲ در چالاک سافت می خواهیم که نحوه اضافه کردن صفحه جدید در مجنتو ۲ را به شما آموزش دهیم، برای مثال شما می توانید که یک صفحه جدید اضافه کنید و امکاناتی مانند (ارتباط با ما) (تماس با ما) (درباره ما) را در آن صفحه قرار دهید.
شما همواره می توانید صفحه های جدید را ایجاد کرده و خدمات متفاوتی را برای مشتریان در آن ها قرار دهید، اگر می خواهید نحوه ایجاد صفحه جدید را در مجنتو را یاد بگیرید فیلم آموزش اضافه کردن صفحه جدید در مجنتو ۲ را مشاهده کنید.
در سایت یا فروشگاه های اینترنتی مجنتو ۲ قسمتی وجود دارد که فقط صاحب فروشگاه به آن دسترسی خواهد داشت، در این قسمت از فروشگاه اینترنتی تمام اطلاعات مربوط به کاربران وجود دارد، در این بخش لیستی از مواردی همچون، علایقشان، سبد خرید، تاریخ تولد، ایمیل و……. وجود دارد.
صاحب فروشگاه اینترنتی می تواند با نگاه کردن به این موارد کاربران خود را بیشتر بشناسد و درباره چگونگی خرید شان اطلاعاتی به دست بیاورد. اگر فروشگاه اینترنتی خودتان را با مجنتو راه اندازی کرده اید، فیلم آموزش مجنتو ۲ که چالاک سافت درباره دسترسی به خدمات مشتری در مجنتو ۲ است را حتما ببینید.
به سختی می توانیم بگوییم که کدام پلتفرم تجارت الکترونیک برای فروشگاه آنلاین مناسبتر است. این انتخاب به اهداف، بودجه و زمینه کاری فروشگاه آنلاین بستگی دارد. هنگام تصمیم گیری بین Shopify و Magento، مهمترین چیزی را که برای شما مهم است در نظر بگیرید. در مقاله مقایسه مجنتو با شاپیفایچالاک سافت قصد دارد تا شما را با ویژگی های هر کدام آشنا کند.
مجنتو یا شاپیفای؟ کدام یک را باید انتخاب کرد؟
مهمترین عامل در موفقیت یا شکست تجارت الکترونیک، داشتن یک پلتفرم و بستر مناسب برای فروشگاه اینترنتی می باشد. از بین مشاغل جدید یا مشاغلی که از قبل موجود بوده اند، مواردی وجود دارد که از بستر و پلتفرم فعلی خود راضی نیستند. در این حورزه دو رقیب بزرگ مجنتو و شاپیفای وجود دارند. این دو پلتفرم غالباً به منظور ارایه بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک با هم رقابت میکنند، اگرچه کاملاً متفاوت از هم هستند.
در کنار محبوبیتی که مجنتو دارد، شاپیفای نیز یک رقیب برزرگ در بازار، به منظور ارائه بهترین پلتفورم برای تجارت الکترونیک است. با انتشار نسخه Magento ممکن است مجنتو در لیست برتر قرار گیرد و حتی به یک پلتفورم ایدهال برای کلیه کسب و کارهای بزرگ و کوچک تبدیل گردد. ما با تمرکز بر روی ویژگی های جدید نسخه ۲ Magento به مقایسه مجنتو با شاپیفای میپردازیم، همچنین چگونگی کارکرد هر سیستم عامل در تجارت الکترونیک را توضیح خواهیم کرد. این امر به صاحبان فروشگاه ها کمک می کند تا بهترین بستر تجارت الکترونیک را برای نیازهای خود انتخاب کنند.
مجنتو متداول ترین پلتفرم تجارت الکترونیک است و ادعا می کند ۱۴٪ از یک میلیون سایت برتر را به خود اختصاص داده است، در حالی که شاپیفای فقط ۰۶٪ از این سهم را داراست. طبق شواهد Google Trends مجنتو کاربران بیشتری به جستجو واژه مجنتو علاقه دارند.
مقایسه مجنتو با شاپیفای
یک روش برای مقایسه Magento با Shopify نظر داشتن به بیزینس هایی است که از این دو سیستم عامل استفاده میکنند. Magento با برندهای بزرگی مانند نایک، روزتا استون، المپوس و غیرادلی شناخته میشود، درحالی که شاپیفای با چند برند محدود مانند تسلا و فروشگاه لس آنجلس لیکرز شناخته می شود. اکثر این کسب و کارها مشاغل کوچک و متوسط هستند. هر دو سیستم عامل مجنتو و شاپیفای دارای شرکت های موفقی هستند که با نام آنها شناخته می شوند.
کدگذاری مجنتو و شاپی فای
از لحاظ کدگذاری مجنتو و شاپیفای بسیار متفاوت هستند. مجنتو از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می کند درحالی که شاپیفای از یک زبان برنامه نویسی دیگر به نام Liquid استفاده می کند. فروشگاه ساز مجنتو متن باز (open source) است درحالی که Shopify اختصاصی (proprietary) است. این تفاوت زمانی اهمیت پیدا می کند که بخواهیم یک پلتفورم برای تجارت الکترونیک خود انتخاب کنیم.
متن باز به این معنی است که منبع کد به صورت آزادانه در دسترس است و میتواند تغییر کند، در حالی که کد اختصاصی نمیتواند به این شیوه باشد. با Magento می توان قالب کد را متناسب با نیازهای خاص فروشگاه تغییر داد، در حالی که با شاپیفای، این امکان وجود ندارد. شاپیفای می تواند یک پلتفورم مناسب برای فروشگاه های کوچک باشد، اما برای کارهای پیچیده تر با عملکردهای پیشرفته خاص که نیاز به تغییر کد دارند، Magento بهترین گزینه است.
هزینه ها در مقایسه مجنتو با شاپیفای
شاپیفای یک سرویس نرم افزاری به عنوان سرویس (SAAS) است، به این معنی که کاربران برای دسترسی به نرم افزار شاپیفای باید هزینه اشتراک ماهانه پرداخت کنند. کاربرانی که برای اولین بار از Shopify استفاده میکنند این فرصت را خواهند داشت که بار اول به صورت رایگان آن را تست کنند. اما پس از آن، باید هزینه استفاده را بپردازید. هزینه پایه شاپیفای ۲۹ / دلار در ماه است و قابلیت افزایش به ۱۷۹ دلار در ماه را دارد.
به میزانی که کاربر در طول ماه هزینه بیشتری برای استفاده از شاپیفای میپردازد، میتواند به خدمات بیشتری مانند بازیابی سبد خرید رها شده، کارتهای هدیه و گزارشدهی پیشرفته دسترسی داشته باشد. در حالی که کاربران Magento در طول کمتر از یک سال میتوانند از این خدمات استفاده کنند.
گرچه شاپیفای توسط یک شرکت میزبانی می شود، Magento میزبان خود است، بنابراین کاربران مجبور به پرداخت یک سرویس میزبانی به شخص ثالث می شوند. این رقم می تواند به اندازه ۳٫۹۵ دلار در شرکت هایی مانند SiteGround و HostGator باشد. داشتن یک میزبان خوب برای فروشگاههای موفق ضروری است. میزبانی وب می تواند بر سرعت سایت، ذخیره سازی و تعداد محصولاتی که یک فروشگاه آنلاین می تواند داشته باشد تأثیر بگذارد. کاربران مجنتو میتوانند میزبان را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنند. بارگیری Magento جهت دانلود، رایگان است، مجنتو همچنین گزینه مناسبی برای توسعه دهندگان و مشاغل کوچک است.
نرخ گذاری مجنتو
شما باید هزینه هایی که استفاده از Magento و Shopify ممکن است برای شما داشته باشد را باهم مقایسه کنید. احتمال دارد فروشگاه اینترنتی شما به خدماتی بیشتر از آنچه که مجنتو و یا شاپیفای به صورت معمول ارائه میدهد، نیاز داشته باشد، در این مواقع باید هزینه بیشتری بابت استفاده از امکانات بیشتر پرداخت شود.
علاوه بر این، ممکن است کاربران Magento برای راه اندازی و مدیریت فروشگاه، به استفاده از پشتیبانی یک developer نیاز پیدا کنند، لذا باید این هزینه را هم در کنار هزینه های احتمالی فروشگاه در نظر داشته باشند.
مقیاس پذیری مجنتو و شاپی فای
یک باور عمومی وجود دارد مبنی بر اینکه Magento برای فروشگاه های بزرگ و با محصولات زیاد بهتر از Shopify باشد. اگر به دنبال راه اندازی یک فروشگاه کوچک، بدون اینکه برای راهاندازی آن هیجان و تعهد زیادی داشته باشید، Shopify انتخاب خوبی است. اگر می خواهید یک تجارت آنلاین که توانایی رشد و تکامل با انعطاف پذیری بیشتر را داشته باشد، Magento شرط بهتری است.
قابلیتهای مجنتو و شاپی فای
مجنتو با بیش از ۵۰۰۰ ماژول (رایگان و بدون هزینه) ابزاری قوی برای صاحبان مشاغل است. داشتن ۵۰۰۰ ماژول یکی از قابلیت های مجنتو بشمار میآید. این قابلیت مجنتو را میتوانید با بیش از ۱۰۰ برنامه و افزودنی های Shopify مقایسه کنید.
با استفاده از Magento، همه جنبه های وب سایت، تحت کنترل صاحب مشاغل قرار میگیرد. این چیزی است که برای صاحبان مشاغل بسته به اهدافی که دارند، ممکن است ارزش داشته باشد. مدیر می تواند چندین فروشگاه را در همان پنل مدیریت ایجاد و مدیریت کند. علاوه بر این، در مقایسه با شاپیفای، مجنتو از ویژگی های ظاهری بیشتری برای مشتریانی مانند کد کوپن، کارتهای هدیه، داشبورد مشتری، محصولات مرتبط، لیست های دلخواه، ماژول های وضعیت سفارش و موارد دیگر برخوردار است.
برندسازی و طراحی مجنتو و شاپی فای
ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق مستلزم ایجاد یک برند منحصر به فرد است که مشتریان آن را می شناسند و به آن احترام می گذارند. بخش عمده ای از برند سازی طراحی است.
هم Magento هم شاپیفای قالب رایگان و پریمیوم را ارائه می دهند. بسیاری از قالب ها برای هر دو سیستم عامل پاسخگو هستند، به این معنی که آنها در طیف وسیعی از اندازه صفحه نمایش عملکرد دارند. داشتن فروشگاه اینترنتی مناسب برای موبایل بسیار مهم است، زیرا افراد زیادی از دستگاههای تلفن همراه خود برای خرید آنلاین استفاده می کنند. از آنجا که قالب شاپیفای اختصاصی است، اجازه افزایش تعداد زیادی را نمی دهد. فراتر از تغییر رنگ و فونت، کاربران شاپیفای قادر به تنظیم کامل تم ها نیستند و این امر می تواند برای مارک فروشگاه مشکل ایجاد کند. به روزرسانی Magento 2 شامل ویرایش بصری کشیدن و رها کردن است که به غیر از رمزگذارها، امکان می دهد تا در هر زمان دیگری سایتهای زیبایی طراحی کنند.
تجربه ی کاربر شاپیفای نسبت به Magento
بسیاری از افراد عنوان می کنند که کار کردن با شاپیفای نسبت به Magento راحت تر است، و این امر را برای non-developers ترجیح می دهند. راه اندازی Shopify سریعتر از ثبت نام آن است. شاپیفای شامل یک ابزار ساخت وب سایت برای سفارشی کردن ویژگی های فروشگاه شما در خانه است. با وجود ماژول های آماده، کار با Magento بسیار ساده تر می شود. چون وقتی راه حل های ساده ای برای کد نویسی وجود دارد، دیگر نیازی به کدنویس ندارد.
مجنتو ۲ همراه با پنل مدیریتی کاربر پسند است. مجنتو ۲ برای یادگیری کاربران جدید ساده تر است. در مقایسه با شاپیفای، تکمیل کارهایی مانند دسترسی به گزارش های پیشرفته، مدیریت پردازنده های پرداخت، مرتب سازی مشتریان، محصولات بازار و غیره را ساپورت می کند. با استفاده از مجنتو مدیریت فروشگاه برای ادمین، حتی بدون اینکه مهارت های پیشرفته ای داشته باشد راحت است.
سئو در مقایسه مجنتو با شاپیفای
۴۴٪ از خریدهای آنلاین با جستجوی آنلاین آغاز می شود. این فرایند یافتن فروشگاه و محصولات آنلاین شما از طریق Google و سایر موتورهای جستجو را بسیار مهم می کند.
مقایسه مجنتو با شاپیفای
برخی از سیستم عامل های تجارت الکترونیک در هنگام بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ذاتاً بهتر هستند. در مطالعهای از نمرات SEO از ۱۶ پلتفورم فروشگاهی، Magento با Shopify در صدر جدول قرار گرفتند.
ویژگی های SEO شامل مواردی از قبیل عناوین، توضیحات متا، آدرس های اینترنتی صفحه و عناوین و موارد دیگر می باشد.
سرعت شاپیفای نسبت به Magento
سرعت وب سایت یک عامل رتبه بندی برای سئو و تعیین کننده خرید مشتریان از فروشگاه شما است. اگر مدت زمان زیادی طول بکشد تا صفحات فروشگاه و محصولات بارگیری شود، مشتریان بالقوه احتمالاً به یک وب سایت دیگر مراجعه می کنند. تحقیقات نشان می دهد که حتی یک تاخیر ۱ ثانیه می تواند نرخ تبدیل را تا ۷٪ کاهش دهد.
یک فروشگاه اینترنتی سریع با یک فروشگاه موفق برابر است. در گذشته، بسیاری از کاربران Magento را بسیار کند توصیف می کردند. این امر باعث شد که Shopify برنده پرسرعت و سریع شود. با انتشار نسخه Magento 2، در مقایسه با Magento 1 به طور متوسط ۲۰٪ سریعتر عمل می کند، در بعضی موارد ۵۶٪ سریع تر هم عمل می کند.
سبد خرید مجنتو با شاپیفای
پرداخت سریع و کاربر پسند یکی دیگر از عوامل هنگام مقایسه مجنتو با شاپیفای است. سبد خرید بهبود یافته Magento 2 استثنایی است.
مقایسه مجنتو با شاپیفای
پرداخت جدید مجنتو از ویژگی های جعبه آن، مانند پرداخت بدون حواس پرتی، پرداخت خودکار میهمانان، ایجاد حساب با یک کلیک و پرداخت دو مرحله ای طراحی شده است. جعبه کد تخفیف در پرداخت قرار می گیرد و این روند را برای مشتریان بسیار بصری تر می کند. اطلاعات خرید و پرداخت برای کاهش سردرگمی از هم جدا می شوند.
یکی دیگر از “جنبه های مثبت” مقایسه مجنتو با شاپیفای کامیونیتی است. مجنتو جامعه بزرگ و فعالتری دارد. توسعه دهندگان Magento قادر به ایجاد راه حل هایی برای تعداد زیادی از نیازهای کاربران هستند. همچنین تعدادی از منابع برای مبتدیان که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد Magento هستند، وجود دارد. جامعه گسترده Magento بدان معنی است که صاحبان مشاغل، مشکلی در یافتن یک توسعه دهنده توانمند برای همکاری با یکدیگر ندارند. کاربران مجنتو می توانند برای یافتن راهنمایی یا دسترسی به خدمات پشتیبانی و نگهداری از طریق توسعه دهندگان خارج، اقدام کنند.
مارکت پلیس
کاربران پلتفرم تجارت الکترونیکی ممکن است بخواهند یک مارکت پلیس یا فروشگاه چند فروشنده ایجاد کنند که در آن چندین فروشنده کالاهای خود را از طریق یک سبد خرید بفروشند. هر دو Shopify و Magento 2 دارای افزودنیهای موجود برای ایجاد سیستم چند فروشنده هستند.
نتیجه به سختی میتوانیم بگوییم که کدام پلتفرم تجارت الکترونیک برای فروشگاه آنلاین مناسبتر است. این انتخاب به اهداف، بودجه و زمینه کاری فروشگاه آنلاین بستگی دارد. هنگام تصمیم گیری بین Shopify و Magento، مهمترین چیزی را که برای شما مهم است در نظر بگیرید.
شاپیفای ممکن است به بهترین وجه، متناسب با نیاز شما باشد. اما اگر شما به دنبال ایجاد یک فروشگاه آنلاین با پتانسیل نامحدود برای ویژگی ها، مقیاس پذیری و سفارشی سازی هستید، احتمالاً Magento بهتر خواهد بود. باز هم بستگی به شرایط دارد.
مجنتو دارای کاربردهای مفید و امکانات بی حد و حصر می باشد. این دلایل علاوه بر پیشرفت های Magento 2، آن را به یک انتخاب عالی برای مشاغل تجارت الکترونیک تبدیل می کند.
به طور خلاصه اگه بخواهیم مجنتو را تعریف کنیم، مجنتو یک سیستم مدیریت محتوای متن باز یا همان Open Source است که از پایگاه داده Mysql، زبان برنامه نویسی php و برپایه فریمورک زند (Zend Framework) ساخته شده است. مجنتو اولین بار توسط شرکت Varien در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و در حال حاظر به صورت مداوم آپدیت و در حال توسعه می باشد. چالاک سافت در ادامه کتاب آموزش مجنتو ۲را برای شما قرار داده است تا از آن استفاده لازم را ببرید.
در تصویر زیر شما تاریخچه ی این فروشگاه ساز قوی از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۹ را می توانید مشاهده کنید.
کتاب آموزش مجنتو
نسخه های فروشگاه ساز مجنتو
در طی ده سال گذشته مجنتو ده ها نسخه منتشر کرده است که به نسخه های مجنتو ۱ و مجنتو ۲ تقسیم می شوند. در هر نسخه منتشر شده پیشرفت های جدید و اشکالات موجود برطرف شده است.
از نظر ما شما نباید از Magento 1 استفاده کنید مگر اینکه قبلاً فروشگاه آنلاین خود را در Magento 1 راه اندازی کرده باشید. به عبارت دیگر اگر می خواهید یک وبسایت فروشگاهی جدید را راه اندازی کنید اینکار را با نسخه Magento 2 شروع کنید.
دیر یا زود شما باید از Magento 1 به Magento 2 سویچ کنید و این بروزرسانی مطمئناً هزینه، زمان و تلاش زیادی رو می طلبه.
خوشبختانه کتاب های آموزش مجنتو در سطح اینترنت وجود دارند که شما می توانید برای درک و یادگیری فروشگاه ساز مجنتو از آنها استفاده کنید. و ما سعی کرده ایم تعدادی از این کتاب های آموزش Magento را برای شما در این پست قرار دهیم تا از آنها استفاده لازم را ببرید.
۱٫ کتاب آموزش مجنتو Magento PHP Developers Guide Book
کتاب آموزش مجنتو Magento PHP Developers Guide Book یک راهنمای عملی همراه با مثال هایی است تا توسعه دهندگان بتوانند مفاهیم اساسی مجنتو را بشناسند و سپس شروع به توسعه Magento کنند.
این کتاب آموزش مفاهیم اولیه و ابزارهای لازم برای توسعه مجنتو را در اختیار شما قرار می دهد. شما کار با دیتا کالکشن ها و سیستم EAV را قبل از شروع توسعه بک اند و فرانت اند مجنتو یاد خواهید گرفت. شما تمام موارد گسترش و توسعه یک ماژول سفارشی را یاد خواهی گرفت.
این کتاب آموزشی به شما کمک می کند که در اولین مواجه با توسعه مجنتو راهتان را به راحتی پیدا کنید و همچنین از اغلب اشتباهات رایجی که برنامه نویس های تازه کار با آن مواجه می شوند جلوگیری می کند.
چیز هایی که در کتاب آموزش مجنتو یاد می گیرید
ساختن اولین ماژول مجنتو
انتشار و توسعه ماژول سفارشی
توسعه دادن هسته مجنتو
استفاده از تکنیک ها و ابزار های توسعه مجنتو
آموزش دیزاین پترن های استفاده شده در مجنتو
تست مجنتو با استفاده از ابزارها و فریمورک های متفاوت
۲٫ کتاب آموزش مجنتو Getting Started with Magento Extension Development
کتاب آموزش مجنتو Getting Started with Magento Extension Development برای توسعه دهندگانی که چند سال تجربه کار با PHP و برخی از چارچوب های MVC PHP را داشته اند و سعی در ساخت اولین ماژول Magento خود دارند، نوشته شده است.
کتاب آموزش مجنتو
اگرچه من فکر می کنم اگر با Magento پروژه های محدودی را انجام داده اید، اگر برخی از ماژول های رایگان را نصب کرده اید، و به کد آنها نگاه کرده، و با ساختار ماژول ها آشنا هستید، می توانید از این کتاب حتی بیشتر استفاده کنید.
توسعه دهندگان با تجربه Magento همچنین می توانند اطلاعات جالبی را پیدا کرده و دانش جدیدی را کسب کنند.
از این کتاب آموزش مجنتو چه چیزهایی یاد خواهید گرفت:
کاوش ساختار یک ماژول
درباره بلوک ها و مدل ها و کنترلر ها اطلاعات کسب کنید.
چالاک سافت در این فیلم از آموزش مجنتو ۲ به شما راه اندازی گروه برای کاربران در مجنتو ۲ را آموزش می دهد. در مرحله اول باید بدانیم که اضافه کردن گروه برای کاربران چه فایده و مزیت هایی دارد؟ یکی از فایده های منحصر به فرد آن این است که اگر شما قصد داشته باشید که بعضی از محصولاتتان را به کاربرانی مخصوص بفروشید، می توانید آن ها را در گروهی قرار دهید و محصولات خودتان را برای آنها در گروهی که راه اندازی کرده اید به نمایش بگذارید.
شما با نگاه کردن به آموزش راه اندازی گروه برای کاربران در مجنتو ۲ یاد می گیرید که چگونه یک گروه برای کاربران تان بسازید.
بهترین حالت در استفاده از ادمین مجنتو، کار کردن با زبان انگلیسی هستش. ولی در صورتی که به اندازه کافی رو انگلیسی تسلط ندارید یا کارمندهای شما در استفاده از مجنتو با زبان انگلیسی مشکل دارند، می توانید با نگاه کردن به این تصاویر از آموزش مجنتو ۲ زبان سایت یا فروشگاه اینترنتی را از انگلیسی به فارسی تغییر بدید.
تغییر زبان پنل در مجنتو
مرحله اول تغییر زبان پنل در مجنتو :
وارد ادمین پنل بشید. در قسمت بالا روی اسم یوزر خودتان کلیک کنید. در این عکس اسم یوزر من admin هستش. تا منوی مربوطه باز بشه
تغییر زبان ادمین پنلتغییر زبان ادمین پنل
مرحله دوم تغییر زبان ادمین پنل در مجنتو :
مانند عکس روی حساب کاربری کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات حساب کاربری شوید.در این صفحه می توانید اطلاعات حساب خودتان را تغییر بدید. برای تغییر زبان ادمین پنل باید رابط محلی را روی فارسی ایران تنظیم کنید. دقت کنید برای ذخیره تنظیمات حتما باید رمز عبور فعلی را وارد کنید تا بتوانید تغییرات را ذخیره کنید.بعد از وارد کردن رمز عبور ذخیره حساب کاربری را بزنید.
مرحله سوم تغییر زبان ادمین پنل در مجنتو :
برای نمایش تغییرات باید کش های مجنتو را پاک کنید. یک بار از ادمین مجنتو خارج شوید و سپس دوباره وارد بشید.
لینک تماس با ما در پاورقی فروشگاه، یک راه آسان برای ارتباط مشتری با شما است. مشتریان می توانند فرم تماس مجنتو را پر و برای شما ارسال کنند. مجنتو آدرس ایمیل [email protected] را به عنوان آدرس ایمیل پیش فرض قرار می دهد. اما ممکن است شما بخواهید آن را تغییر یا ویرایش کنید. برای اینکه مطمئن شوید که ایمیل های دریافتی به صندوق پیام شما ارسال می شوند، باید SMTP را فعال کنید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید الگوهای ایمیل ارسالی به مشتری های خود را سفارشی سازی کنید، و لوگوی برند خوتان را به قالب ایمیل اضافه کنید شما می توانید به کمک این تصاویر های زیر که بخشی دیگر از آموزش مجنتو ۲چالاک سافت هستند، این اقدامات را به راحتی انجام دهید.
همانطور که Magento به عنوان یک سیستم فروشگاهی مؤثر شناخته شده است، می تواند سیستم پاداش برای رفتارهای مختلف مشتری را فراهم کند.
به طور مثال مشتریانی که به خاطر انجام یکسری فعالیت ها در فروشگاه، مانند عضو شدن در خبرنامه، نظر دادن، و یا امتیاز دادن به یک محصول، برای آنها یک کد تخفیف یا جایزه در نظ گرفته خواهد شد، و اینکار باعث رضایت مشتری و وفاداری آن به فروشگاه شما می شود تا در خرید های بعدی نیز به سایت شما مراجعه کند.
در اینجا فرم تماس با ما در قسمت فرانت اند آورده شده است، بازدید کنندگان/مشتریان می توانند از طریق این صفحه برای شما ایمیل ارسال کنند.
نحوه تنظیمات فرم تماس مجنتو و آدرس ایمیل در مجنتو ۲
پس از ارسال فرم، یک پیام تشکر از شما ظاهر می شود. بلوک contact-us-info شامل یک فرم است و به راحتی قابل ویرایش است. در ادامه مراحل ویراش و تنظیمات فرم تماس مجنتو را برای شما کامل توضیح خواهیم داد.
ما در چالاک سافت و در این ویدیو از آموزش مجنتو ۲ می خواهیم نحوه بک آپ گیری در مجنتو ۲ را به شما یاد بدهیم. در هر سایت یا فروشگاه اینترنتی احتمال حذف شدن عکس، فیلم، دیتابیس، مقاله ها و… وجود دارد، که اکثر فروشگاه ها توانایی برگرداندن آن ها را ندارند.
ولی فروشگاه های اینترنتی که با مجنتو راه اندازی شده اند با سیستم بک آپ می توانند تمامی این موارد را دوباره به سایت یا فروشگاه اینترنتی خود بازگردانند، برای اینکه استرس حذف شدن امکانات فروشگاه اینترنتی را از دل خود بیرون کنید، شما می توانید با مشاهده کردن فیلم آموزش بک آپ گیری در مجنتو ۲ روش کار با آن را یاد بگیرید.
بعضی وقت ها صاحبان فروشگاه های اینترنتی از قالب های پیشفرض مجنتو ۲ رضایت کافی ندارند به همین دلیل می خواهند خودشان قالب های جدید را طراحی کنند اما هیچگونه اطلاعاتی درباره آن ندارند.
شما می توانید با نگاه کردن به این قسمت از آموزش مجنتو ۲ در چالاک سافتنحوه ساخت قالب ایمیل جدید در مجنتو ۲ را یاد بگیرید تا در صورتی که قالب پی شفرض را پسند نکردید، خودتان قالب های جدیدی برای فروشگاه اینترنتی تان بسازید.
به زبان ساده اگه بخوایم بگیم ssl یک فناوری رمزنگاری هستش که باعث میشه داده به صورت رمزنگاری شده بین کاربر و وبسایت رد و بدل بشه. به صورت عادی داده ها به همان صورتی که از طرف کاربر ارسال میشن در سمت سرور هم دریافت میشن، ولی با استفاده از ssl ابتدا داده ها رمزنگاری شده و سپس به سمت سرور ارسال میشن و در آنجا داده از حالت رمزی خارج میشه و میتوان ازشون استفاده کرد.
مثلا وقتی شماره کارت شما به صورت ۶۶۶۶-۵۵۵۵-۴۴۴۴-۳۳۳۳ هستش و قراره با این کارت پرداختی انجام بشه، اول اطلاعات رمز نگاری میشن، مثلا هر عدد شماره کارت +۱ میشه یعنی ۷۷۷۷-۶۶۶۶-۵۵۵۵-۴۴۴۴ و به سمت سرور ارسال میشه و بعدا سرور هر کدوم از عددهای کارت رو −۱ میکنه. این وسط کسی که داده دیتا را می بینه به اشتباه فک می کنه که شماره کارت را درست دریافت کرده … البته این یک مثال خیلی ساده هستش که خیلی هم ایراد بهش وارده.
گواهی ssl یک جفت کلید برای رمزنگاری داده های مبادله شده هستش. به زبان خیلی ساده تر همون قفل و رنگ سبزی که کنار آدرس وبسایت ها مشاهده می کنید، نتیجه استفاده از ssl هستش و داره به کاربر اطمینان میده که داده های ارسالی و دریافتی امن هستن و با خیال راحت میتونه از فروشگاه شما خرید کنه. شما می توانید ssl رایگان را استفاده کنید یا از یک وبسایت خریداری کنید.
فعال سازی ssl در مجنتو
مرحله ۱ وارد ادمین پنل شوید.
مرحله دوم: از منوی اصلی روی store کلیک کنید و سپس روی configuration کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات مجنتو شوید.
مرحله سوم : روی `web` از بخش `general` کلیک کنید.
فعال سازی ssl در مجنتو
در این بخش باید اطلاعات روی `(Base URLs Secure)` کلیک کنید تا لیست گزینه های این بخش باز شود.
Secure Base URL را با یک آدرس https پر کنید.
Use Secure URLs on Storefront و Use Secure URLs in Admin را روی yes قرار دهید و سپس تنظیمات را ذخیره کنید.
بعد از فعال سازی ssl در مجنتو کش مجنتو را خالی کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد کش ها و نحوه ی خالی کردن کش مجنتو به این مقاله مراجعه کنید.
در این بخش از آموزش مجنتو ۲ به فعال کردن کپتچا در مجنتو می پردازیم، در این مقاله توضیحات کاملی در مورد کپتچاها و نحوه عملکرد آنها برای جلوگیری از اسپمرها و جلوگیری از حملات کشف پسورد داده شده است. در فعال کردن کپتچا در مجنتو سعی می کنیم کپتچا را برای مشتری های خود فعال کنیم تا امنیت اطلاعات آنها نیز افزایش یابد.
مشتری ها مهمترین بخش وبسایت ما هستند بدون آنها محصولات ما هیچ کاربردی ندارند. همچنین صیانت و حفظ اطلاعات مشتری ها از نظر قانونی به عهده فروشگاه می باشد و در صورت افشای اطلاعات مشتری میتواند به صورت قانونی پیگیری و درخواست خسارت کند. با چالاک سافت سافت باشید تا فعال کردن کپچای را به شما آموزش دهیم
ربات ها و اسپمر ها به صورت معمول بخش زیادی از ترافیک فروشگاه های مجنتو را تشکیل می دهند. بعضی از آن ها مانند ربات گوگل تنها دنبال ایندکس کردن اطلاعات فروشگاه هستند و برخی دنبال باگ های موجود روی وبسایت هستند و در صورت پیدا کردن یک باگ سعی در استفاده از آن را دارند.
در این میان بخش ادمین مجنتو و بخش ورود مشتری بخش های حساسی هستند که اکثرا مورد تهاجم قرار می گیرند در این شیوه یک ربات با ارسال مکرر اطلاعات تصادفی برای یوزنیم و پسورد سعی میکند پسورد و یوزر نیم را حدس بزند و در اکثر مواقع چون مشتری یا ادمین پسورد قابل حدسی انتخاب می کند ربات به راحتی می تواند وارد سایت شود.
راه حل چیست ؟ در آموزش فعال کردن کپتچا در مجنتو شما را به یکی از بخش های امنیتی مجنتو به اسم کپتچا آشنا می کنیم. کپتچا با ایجاد یه سری عدد و حروف تصادفی و تبدیل آنها به تصویر جلوی ربات را به راحتی می گیرد.
مراحل آموزش فعال کردن کپتچا در مجنتو
مرحله اول : وارد کنترل پنل ادمین شوید. سپس از منو کناری پنل ادمین روی گزینه `Stores` کلیک کنید و آنرا انتخاب کنید. همانند تصویر زیر می توانید عمل کنید.
مرحله دوم آموزش فعال کردن کپتچا در مجنتو: در صفحه ی باز شده روی گزینه `Configuration` کلید کنید تا وارد بخش تنظیمات شوید.
مرحله سوم : در صفحه جدید روی `customer` کلیک کنید و از منو باز شده روی `customer configuration’ کلیک کنید تا تنظیمات مورد نظر نمایش داده شوند.
مرحله چهار : روی `captcha` کلیک کنید تا گزینه ها باز شوند.
توضیحات کامل هر بخش
: فعال بودن کپتچا در فرانت اند
Font : فونت استفاده شده برای تولید کپتچا
Forms : فرم هایی که کپتچا در آنها نمایش داده می شود
: نحوه نمایش کپتچا، مثلا به صورت همیشگی یا بعد از چند بار لاگین ناموفق
: تعداد لاگین های ناموفق برای نمایش کپتچا
: زمان لازم برای منقضی شدن کپتچا . به صورت پیش فرض بعد از ۷ دقیقه در صورتی که از کپتچا استفاده نشد باید صفحه رفرش شود تا کپتچای جدید دوباره تولید شود.
Number of Symbols : این بخش یک رنج از اعداد را به صورت ۵−۸ دریافت می کند. با این کار کپتچای تولید شده بین ۵ تا ۸ کاراکتر خواهد بود.
Symbols Used in CAPTCHA : کاراکترهای استفاده شده برای کپتچا . شما می توانید فقط اعداد یا حروف یا هر کاراکتری که مد نظرتان است را وارد کنید تا برای تولید کپتچا استفاده شود.
Case Sensitive : حساسیت به بزرگی و کوچکی کاراکترهای استفاده شده
برای ورود به قسمت ادمین پنل مجنتو، نام کاربری و رمز عبور، فیلدهای لازم برای ورود هستند. اگر شما یکی از آنها را فراموش کنید، دردسر بزرگی است. بنابراین، یادگرفتن نحوه تنظیم مجدد رمز عبور برای هر فروشگاه بسیار ضروری است.
به همین دلیل با نگاه کردن به آموزش مجنتو ۲ یک لینک ریست کردن رمز عبور وجود دارد که شما با کلیک روی آن می توانید یک رمز عبور موقت را به آدرس ایمیلی که مرتبط با حساب کاربری شما است ارسال کنید.
اگر اکانت ادمین شما در مجنتو قفل شد، آموزش بازنشانی رمز عبور مجنتو به شما کمک می کند که این مشکل را برطرف کنید. اجازه دهید مراحل زیر را برای تنظیم مجدد رمزعبور ادمین پنل خود در Magento 2 را انجام دهیم.
راه حل ۱: تنظیم مجدد رمز عبور ادمین پنل Magento 2 در phpmyadmin
به phpmyadmin بروید و دستورات کوئری زیر را کپی کنید:
UPDATE admin_user SET password = CONCAT(SHA2(‘xxxxxxxYourNewPassword’, 256), ‘:xxxxxxx:1’) WHERE username = ‘admin’;
کاراکترهای xxxxxxx یک کد رمزنگاری شده است که در قسمت app/etc/env.php ذخیره شده است.
<?php
return array (
…
‘crypt’ =>
array (
‘key’ => ‘525701df74e6cba74d5e9a1bb3d935ad’, //cryptographic salt
),
…
راه حل ۲: گذرواژه Magento 2 خود را از Admin panel مجددا تنظیم کنید
اگر رمزعبور خود را فراموش کرده اید، در قسمت ورود به پنل مدیریت جایی که رمز عبور و نام کاربری خود را وارد می کنید، بر روی Forgot Your Password کلیک کنید.
در صفحه ی باز شده آدرس ایمیلی که با حساب Admin مرتبط است را وارد کنید.
بر روی بازیابی رمز کلیک کنید. اگر یک حساب کاربری مرتبط با آدرس ایمیل وجود داشته باشد، یک ایمیل برای تنظیم مجدد رمز عبور شما به آن ایمیل ارسال می شود.
امکان دارد که ایمیل ارسالی به پوشه اسپم های شما منتقل شود پس اگر ایمل در inbox شما وجود نداشت، قسمت ایمیل های اسپم را مشاهده کنید.
راه حل ۳: بازنشانی رمز عبور مجنتو از طریق خط فرمان (cli) یا همان command line
در پوشه root مجنتو ۲ کامند زیر را وارد کنید.
php bin/magento –h
نتیجه خط فرمان به صورت زیر است.
admin
admin:user:create Creates an administrator
admin:user:unlock Unlock Admin Account
مجنتو ۲ از بازنشانی رمز عبور از طریق خط فرمان پشتیبانی نمی کند. با این حال، ما می توانیم یک حساب کاربری جدید ایجاد کنیم، سپس از طریق این حساب کاربری جدید برای تنظیم مجدد حساب قدیمی استفاده کنیم.