الگوریتم فرد چیست؟
گوگل به تولید و انتشار محتوای با کیفیت و معتبر بسیار اهمیت می دهد. در تولید محتوا از ترفند های بسیار زیادی برای جذب کاربران استفاده می شود، برای نمونه می توان به تبلیغات اشاره کرد. تبلیغ یکی از روش هایی است که تولید کنندگان محتوا جهت کسب درآمد در سایت ها از آن استفاده می کنند.
متاسفانه امروزه برخی از مدیران قوانین تولید محتوا را نقض کرده و به ساخت و نشر محتوا با تبلیغات بیش از برای فریب کاربران و شناساندن برندی خاص در صفحاتی از سایت می پردازند.
این امر موجب می شود که گوگل، الگوریتم فرد را منتشر کند که توانایی سنجش کیفیت محتوا را داشته باشند و سایت ها را از جوانب مختلف مورد بازبینی قرار دهند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با الگوریتم فرد، هدف از طراحی الگوریتم فرد همچنین اینکه چه سایت هایی مورد جریمه الگوریتم فرِد قرار می گیرند؟ مطالبی را بیان کنیم. لطفا تا آخر مقاله همراه چالاک سافت باشید.
الگوریتم فرِد چیست؟
الگوریتم فرِد یا FRED در ۷ مارس سال ۲۰۱۷ ارائه شد. فرد یک آپدیت افزوده شده به هسته موتورهای جستجوی گوگل است. این الگوریتم با هدف مبارزه با تکنیک های سئو کلاه خاکستری و جلوگیری از انتشار محتوای بی خاصیت با تبلیغات زیاد، شروع به فعالیت کرد.
فرِد با تشخیص بک لینک های مضرو نامعتبر موجب تنزل رتبه در سایت ها می شود و سایت هایی که از قوانین و دستورالعمل های وبمستر تولز سرپیچی می کنند را جریمه می کند.
در کل الگوریتم فرد به محتوای خوب و باکیفیت در رتبه بندی نتایج، جایگاه بهتری می بخشد.
هدف از طراحی الگوریتم فرد چیست؟
با توجه به اطلاعات کسب شده دریافتیم که الگوریتم فرد روی لینک های تبلیغاتی و خرید بک لینک ها، به دلیل حجم بالای تبلیغات حساس است.
در واقع fred با تعداد لینک های تبلیغاتی مشکلی ندارد اما نوع لینک ها و بک لینک ها برای او مهم است.
انتشار محتوای مفید و با کیفیت یکی از موثرترین روش های سئو برای بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو است.
متاسفانه مواقعی چنین پیش می آید که سئو کاران نه چندان حرفه ای، اقدام به تولید محتواهای بی هدف و غیر مرتبط می کنند و زمینه ای برای سردرگمی کاربران فراهم می سازند.
در چنین مواقعی الگوریتم فرِد گوگل با این دسته از محتوا ها با جدیت تمام برخورد می کند و چنین سایت هایی را جریمه خواهد کرد.
در مفهوم کلی تر میتوان گفت fred حساسیت زیادی در کیفیت محتواهای منتشر شده از خود نشان می دهد.
مطالب مرتبط: سئو (SEO) چیست؟
معرفی ۵ مورد از اهداف الگوریتم فرِد؟
مقابله با لینک های تبلیغاتی:
کاربران در حین مطالعه خواه ناخواه با تبلیغات روبرو می شوند، در واقع تبلیغات یکی از راه های درآمد زایی نیز هستند.
سایت هایی که سرشار از تبلیغات هستند موجب آزار و سرگردانی مخاطب می شوند، لازم است تا الگوریتمی از پیشرفت چنین سایت هایی پیشگیری کند که فرِد این مسئولیت را بر عهده گرفته است.
مقابله با ریسپانسیو نبودن سایت
یکی از قابلیت هایی که روی سئو تاثیرات مثبتی می گذارد ریسپانسیو بودن سایت است. یعنی سایت به خوبی در موبایل و تبلت با هر اندازه صفحه نمایش مشاهده شود.
عدم نمایش مناسب سایت مورد نظر باعث ایجاد دیدگاه منفی در مخاطبان می شود و بدون شک کاهش بازدید کاربران و افت امتیاز رتبه بندی در گوگل را به دنبال دارد.
تجربه کاربری
فعالیت با روش هایی که در گذشته وجود داشتند دیگر قادر به جذب مخاطب و کسب موفقیت نیستند.
برای اینکه از رضایت کاربران برخوردار باشید باید همواره در حال بروزرسانی وب سایت خود باشید و تلاش کنید که نیاز های کاربران را برطرف سازید.
تجربه های کاربری ضعیف علاوه بر عدم علاقه کاربران موجب میشوند که الگوریتم فرد، نتایج ناخوشایندی را برای وبسایت رقم بزند.
پیشگیری از فریب کاربران
برای اکثر افراد پیش آمده که در هنگام مطالعه صفحات و محتوا لینک هایی را مشاهده کرده اند و با کلیک بر روی آنها به آدرسی دیگر منتقل شده اند که ربطی به انکر تکست نوشته شده نداشته اند.
این کار باعث نارضایتی کاربران شده و سردرگمی هایی را به وجود می آورد که الگوریتم fred در چنین شرایطی این سایت ها را مورد جریمه قرار میدهد.
کیفیت محتواهای منتشر شده
کیفیت محتوا یکی از مهم ترین نکاتی است که در تولید محتوا باید در نظر گرفته شود. شاید شما بخواهید هدف و مقصود مقاله خود را تنها در چند بند کوتاه بیان کنید ولی کوتاه بودن مقاله برای سئو و وب سایت چندان مفید نیست.
توصیه می شود از تولید محتوا های کوتاه و چند کلمه ای بپرهیزید و محتوا هایی با طول کمتر از ۵۰۰ کلمه را فراموش کنید. نکته حائز اهمیت در اینجا مناسب و سنجیده بودن محتوا است.
چه سایت هایی مورد جریمه الگوریتم فرِد قرار می گیرند؟
- تبلیغات بیش از حد در سایت
- تجربه کاربری نامناسب سایت
- استفاده از محتوای کوتاه و کم حجم
- بک لینک های ضعیف و نامعتبر
- استفاده از لینک های تبلیغاتی فریبنده
- مشکلات نمایش سایت در تلفن همراه
- تولید محتوای بسیار بی کیفیت تر از وب سایت های مشابه
- تولید محتوا در قالب بلاگ و صرفا جهت رتبه گرفتن در گوگل
- تولید محتوا با تعداد زیاد لینک های تبلیغاتی و لینک های خارجی از ممنوعیت های الگوریتم فرند هستند.
- حذف تگ ها (برچسب ها) از محتوا، زیرا ارزشمند نیستند و حذف آن ها موجب بهبود ترافیک و رتبه سایت می شود.
محتوای مناسب از نظر الگوریتم فرد چه محتوایی است؟
Fred در انتشار محتوا حساسیت های زیادی به خرج میدهد، برای جلب رضایت این الگوریتم به دنبال لینک های اسپم بگردید و آنها را disavow کنید. به فکر طراحی تجربه کاربری عالی سایت و کاربر پسند باشید، از بک لینک های معتبر و ارزشمند استفاده کنید.
از محتوای ویدیویی و قابلیت های جستجوی صوتی نهایت بهره را ببرید. به اشتراک گذاری محتوا، در شبکه های اجتماعی و فعالیت در آنان بپردازید.
همیشه در فکر انتشار محتوای جدید و بروزرسانی شده و البته کپی نشده باشید و از انکر تکست های متنوع در محتوا استفاده کنید.
لینک های داخلی را اصلاح کرده و از خرید بک لینک ها خودداری کنید. سپس به بروز رسانی محتوا های قدیمی سایت خود بپردازید.
نتیجه گیری
خودتان به عنوان یک کاربر، مخاطب وبسایت خود باشید و کیفیت وب سایتتان را مورد سنجش قرار دهید. آیا سایت رضایت شما را جلب میکند؟ اگر میخواهید از جریمه ی الگوریتم های گوگل در امان باشید، نیاز کاربران را برطرف سازید چون رضایت کاربر رضایت گوگل و الگوریتم هایش را به همراه دارد. پس نیازی نیست کار خاصی انجام دهید فقط قوانین الگوریتم ها را رعایت کنید و محتوا های با کیفیت منتشر کنید.
ما در این مقاله قصد شما را با الگوریتم فرد، هدف از طراحی الگوریتم فرد همچنین اینکه چه سایت هایی مورد جریمه الگوریتم فرِد قرار می گیرند؟ آشنا کردیم امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.