چالاک سافت
منو موبایل

چالاک سافت

پاسخ به متداول ترین سوالات مجنتو ۲

 مشکلات فروشگاه آنلاین شما ممکن است متفاوت باشد. حتی گاهی اوقات تکنسین ها نمی توانند بلافاصله علت مشکل را تشخیص دهند. اما نکاتی در مجنتو وجود دارد که دانستن آنها برای شما مفید است. در این مقاله سایت چالاک سافت، برخی از سوالات را که اغلب به تیم پشتیبانی ما گزارش می شود، مرور می کنیم.

مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو

مجنتو ۲: نکات و فوت و فن

هر زمان که به فروش برخی کالاهای جدید روی آوردید، ممکن است لازم باشد نام دامنه خود را به تناسب کالاها به روز کنید. تغییر دامنه در مجنتو ۲ همانند مجنتو ۱ دشوار نیست. اما قبل از اینکه دامنه جدید را به مجنتو ۲ اختصاص دهید، باید مطمئن شوید که دامنه جدید شما به درستی کار کرده و به طور دقیق پیکربندی شده است.

  1. نحوه تغییر نام دامنه از نام قدیمی به نام جدید

برای تغییر نام دامنه، برای بهترین نتیجه در مجنتو، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

اول از همه، پنل مدیریت فروشگاه مجنتو ۲ خود را باز کنید.

سپس به Stores> تب Configuration بروید.

پس از ورود به پنل پیکربندی، به بخش General بروید و برگه Web را باز کنید.

در زبانه وب گزینه Base URL را مشاهده خواهید کرد. روی گزینه کلیک کنید تا آن را باز کنید. در آنجا شما باید URL ها را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر دامنه کاری فعلی شما www.abc.com است و می خواهید آن را به www.def.com تغییر دهید، در اینصورت http://www.abc.com را در قسمت Base URL  خود با http جایگزین کنید: / /www.def.com، و برای ایمن سازی آدرس URL، با استفاده از https://www.def.com تغییر را ایجاد کنید.

پس از انجام تمام این مراحل، باید با فشار دادن دکمه “ذخیره پیکربندی” تغییرات خود را ذخیره کنید.

پس از تغییر دامنه و ذخیره تغییرات، باید حافظه پنهان را پاک کنید.

برای این منظور، باید به فهرست نصب مجنتو خود بروید و پوشه / var / cache را حذف کنید. حافظه پنهان را می توان از طریق پنل مدیریت یا با استفاده از رابط کنسول Magento 2: php bin / magento cache: clean یا php bin / magento cache: flush پاک کرد (این دستورات باید از فهرست نصب Magento اجرا شوند).

  1. چگونه می توان رمز مدیریت فروشگاه مجنتو ۲ خود را بازیابی کرد

برای انجام آن دو روش وجود دارد. اولین و ساده ترین راه بازیابی رمز عبور خود از طریق ایمیل است. برای این منظور، باید دکمه “رمز ورود خود را فراموش کرده اید” در صفحه ورود به سیستم فشار دهید. سپس باید آدرس ایمیل را در کادر مربوطه وارد کنید یکی از آدرس های مرتبط با حساب مجنتو شما. پس از وارد کردن ایمیل، باید روی دکمه “بازیابی رمز عبور” کلیک کنید، و رمز ورود به آدرس ایمیل شما ارسال می شود.

رویکرد دیگر تغییر رمز عبور از طریق پایگاه داده> بخش phpMyAdmin در صفحه کنترل میزبانی شما (cPanel، Plesk، Portal و غیره ). ابتدا باید با استفاده از داده های دسترسی مربوطه که توسط میزبان ارائه می شود، به صفحه کنترل خود وارد شوید. پس از ورود به سیستم، به بخش «MySQL Databases» بروید و برنامه «phpMyAdmin» را باز کنید.

در رابط phpMyAdmin، باید بسته به تنظیمات سرور خود، برگه جستجوی SQL را پیدا کرده و از یکی از دستورات زیر برای تغییر رمز عبور خود استفاده کنید:

UPDATE admin_user تنظیم رمز عبور = CONCAT (SHA2 (‘xxxxxxxxNewPassword’، ۲۵۶)، ‘: xxxxxxxx: 1’) WHERE نام کاربری = ‘مدیر’؛ – جایی که “رمز جدید” را با رمز عبوری که می خواهید تنظیم کنید جایگزین کنید و ترتیب xxxxxxxx را در هر دو طرف با کاراکترهای تصادفی جایگزین کنید، اما ترتیب تصادفی کاراکترها در هر دو طرف باید یکسان باشد

یا به روزرسانی admin_user رمز عبور SET = CONCAT (MD5 (‘qX رمز عبور جدید’)، ‘: qX’) WHERE نام کاربری = ‘مدیر’؛ – جایی که “رمز جدید” را با رمز عبوری که می خواهید تنظیم کنید جایگزین خواهید کرد.

بهینه سازی سرعت وب سایت شما در مجنتو یک فاکتور توسعه بسیار مهم است. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد و مهمترین آنها این است که سرعت به مشتریان شما این امکان را می دهد تا هنگام خرید در یک فروشگاه آنلاین بهترین تجربه ممکن را داشته باشند.

عامل مهم دیگر برای بهینه سازی عملکرد مجنتو رتبه بندی در گوگل است که یکی از فاکتورهای رتبه بندی برای سرعت بارگذاری وب سایت را دارد.

سرعت بارگذاری صفحه یکی از عوامل کلیدی است که باعث از بین رفتن تبدیل وب سایت می شود. آمار نشان می دهد که ۴۲٪ از بازدید کنندگان وب سایتی را ترک می کنند که بیش از ۳ ثانیه بارگیری می شود. بالاتر از این محدوده، سرعت خروج از صفحه به طور تصاعدی افزایش می یابد.

مجنتو یکی از قابل اعتمادترین cms ihd  تجارت الکترونیکی است. امروزه از مزایای بسیاری برخوردار است، اما یک ساختار اشتباه می تواند مشکلاتی را در عملکرد سایت ایجاد کند. برای به حداقل رساندن آهسته بارگذاری سایت، باید سایت مجنتو خود را به طور منظم بهینه کنید. و اول از همه، برای انجام مجموعه اقدامات اولیه لازم است.

چگونه می توان رمز مدیریت فروشگاه مجنتو ۲ خود را بازیابی کرد
چگونه می توان رمز مدیریت فروشگاه مجنتو ۲ خود را بازیابی کرد

ما چندین نکته مفید در مورد بهینه سازی مجنتو آماده کرده ایم. بیایید نگاهی بیندازیم:

۱-  به هاست سایت توجه کنید.

سروری را انتخاب کنید که بتواند بار ترافیک و خود سیستم را کنترل کند. اگر به حد عملکرد سرور رسیدید (استفاده از پردازنده ۱۰۰٪ است)، باید سرور را تغییر دهید. هم به پردازنده و هم به حافظه RAM بیشتری احتیاج دارید.

مطالب مرتبط: ۹ ویژگی که هاست فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد

 

۲-  سرور و کش.

از فشرده سازی gzip استفاده کنید و همچنین ذخیره سازی سمت کاربر (در مرورگر) را فعال کنید. با استفاده از CDN داده های سنگین (تصاویر، ویدئو) را در چندین مکان ذخیره کنید. این کار تضمین می کند که کاربران شما سریعتر محتوا را دریافت می کنند، بدون اینکه سرور اصلی را تحت فشار قرار دهید. همچنین می توانید از شتاب دهنده برنامه های وب (معروف به حافظه پنهان HTTP با سرور پروکسی) استفاده کنید. این می تواند به فروشگاه مجنتو شما تا ۸۰٪ سرعت ببخشد.

مطالب مرتبط: انتخاب هاست برای فروشگاه اینترنتی

 

۳-  از accelerators های PHP استفاده کنید.

استفاده از شتاب دهنده PHP نوع دیگری از حافظه پنهان است. آنها با ذخیره سازی و استفاده از پرونده ها در حالت کامپایل شده، عملکرد اسکریپت های PHP را بهبود می بخشند.  ماژول های PHP یا Apache غیرضروری (در صورت نصب بر روی سرور) را که استفاده نمی کنید حذف کنید. هر دو قسمت جلویی و انتهایی را تعیین کنید. برای این کار، شما نه تنها به پنل مدیریت فروشگاه بلکه به سرور نیز نیاز خواهید داشت.

۴-  مجنتو بروزرسانی و نگهداری

همیشه مجنتو خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید. به ویژگی های بیشتر و خطاهای کمتری برخورد خواهید کرد، بنابراین سایت در برابر اقدامات هکرها محافظت می شود.

۵-  بهینه سازی تصویر

اطمینان حاصل کنید که محتوا و بیشتر تصاویر بهینه شده اند. می توانید از هر دو کمپرسور تصویر آنلاین (به عنوان مثال TinyPNG) استفاده کنید و تصاویر را قبل از بارگذاری در سایت بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر و پرونده های الگو نیز بهینه شده اند.

۶-  مقیاس گذاری خودکار

برخی از میزبانی ها ظرفیت مقیاس گذاری خودکار را ارائه می دهند. این نوع سرورها در صورت نیاز به ظرفیت سایت اختصاص می یابد. منابع سرور با توجه به شرایط ترافیکی در زمان واقعی، بالا و پایین می شوند. بنابراین اگر به عنوان مثال، در فصل تعطیلات ترافیک بیشتری نیاز داشته باشید، مقیاس خودکار سرورهای اضافی برای کنترل ترافیک اضافه می کند و هنگامی که بازدید کمتری دارید، بر این اساس تعداد سرورها کاهش می یابد.

۷-  فایل های Javascript را ترکیب کنید

با استفاده از تنظیمات پیشرفته در مجنتو، می توانید فایلهای JavaScript و CSS را با هم ترکیب کنید. این امر به طور قابل توجهی زمان بارگیری را کاهش می دهد، زیرا بارگیری آسان یک فایل به جای چندین پرونده JS و CSS آسان تر و سریعتر است. لطفا توجه داشته باشید که ترکیب پرونده های جاوا اسکریپت می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که باید در آینده برطرف شود، اما در نهایت، مطمئناً باید انجام شود.

کاتالوگ Flat را برای محصولات و دسته ها فعال کنید. با فعال کردن این گزینه داده های محصول در یک جدول ادغام می شود، در نتیجه عملکرد بهبود می یابد، و سریعتر به درخواست های SQL پاسخ می دهد. اگر فروشگاه آنلاین شما بیش از ۱۰۰۰ محصول داشته باشد، می تواند بسیار سودآور باشد.

۸-  تدوین فایل را فعال کنید

مجنتو از ویژگی تلفیقی برخوردار است که گاهی اوقات تا ۵۰٪ باعث افزایش عملکرد می شود. به طور پیش فرض، هر بار بارگیری صفحه، پرونده های برنامه در مجنتو با نظم خاصی مشاهده می شوند، که این امر باعث بارگذاری سنگین سیستم فایل می شود. کامپایلر مجنتو با کپی کردن تمام پرونده ها در یک شاخه، بار را کاهش می دهد و همچنین پرونده هایی را که بیشتر استفاده می شود، ذخیره می کند.

نکات مربوط به SEO  مجنتو: چگونه از اشتباهات جلوگیری کنیم

نکات مربوط به SEO  مجنتو: چگونه از اشتباهات جلوگیری کنیم
نکات مربوط به SEO  مجنتو: چگونه از اشتباهات جلوگیری کنیم

با دانستن رایج ترین نقایص فروشگاه های SEO Magento’s و نکات موجود در این مقاله، می توانید در دنیای پیچیده تجارت الکترونیکی از رقبای خود پیشی بگیرید.

مطالب مرتبط: سئو مجنتو چیست؟ 

 

مجنتو و سئو

وقتی نوبت به سئو می رسد، مجنتو نمی تواند از بهینه سازی خارج از چارچوب کار کند. در واقع، هر CMS دارای نقص SEO خاص خود است که به شما اجازه نمی دهد بدون افزایش عملکرد یا حداقل تغییر تنظیمات پیش فرض، فعالیت کنیم.

متا تگ های پیش فرض

افراد پشت فروشگاه کلمه کلیدی را هدف قرار نمی دهند و نباید آن را ارزیابی کنند. آنها فقط فراموش می کنند که نام پیش فرض را تغییر دهند. بنابراین مطمئن شوید که عنوان را به چیزی مناسب تر و توصیفی تغییر داده اید. بسیاری از دارندگان فروشگاه ها نیز توصیفات متا را نادیده می گیرند و در نهایت صدها توصیف تکراری پیدا می کنند. این به SEO آسیب می رساند و می تواند CTR شما را در نتایج جستجو کاهش دهد.

نقشه سایت با URL های intermediate

معمولاً همه تغییرات مهم در intermediate انجام می شود تا مطمئن شوید همه چیز روان کار می کند. به محض بررسی همه چیز، تغییرات به سایت زنده منتقل می شوند و کارهای پیچیده از اینجا شروع می شوند. بسیاری از مدیران وب سایت تفاوت در URL های سایت را فراموش کرده و از XML اشتباه برای Sitemaps استفاده می کنند. اگر می خواهید از ایندکس سایت اطمینان حاصل کنید، از این اشتباه خودداری کنید و یک نقشه سایت XML با آدرس های صحیح درست کنید.

عکس ها

هر فروشگاه آنلاین شامل تعداد زیادی تصویر برای نمایش محصولات از زوایای مختلف است. اما بسیاری از فروشگاه ها فراموش می کنند که این تصاویر را بهینه کنند و بازدید و فروش بالقوه خود را از دست می دهند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

  1. نامهای تصویر : اگر دامن قرمز را پیشنهاد دادید، تصویر را red-skirt.jpg بگذارید. این شانس شما برای رتبه بندی برای این کلمه کلیدی در جستجوی تصویر Google را افزایش می دهد.
  2. نشان های Alt :  همچنین با توصیف محتوای تصویر در Google به بهینه سازی کلی SEO شما می افزایند. ممکن است شبیه نام تصویر باشند.
  3. بهینه سازی تصویر :  سرعت سایت عامل مهمی در رتبه بندی موتور جستجو است و بهینه سازی تصویر گامی مهم در جهت بارگذاری سریعتر صفحه است.

فراموش نکنید که فروشگاه آنلاین سیستمی پویا است که دارای موارد زیادی است که نمی توانید پیش بینی کنید. یک روز ممکن است همه چیز خوب باشد، اما روز دیگر یک خطای عجیب ۴۰۴ در Google Search Console ظاهر می شود. این بدان معنی است که شما باید بهینه سازی و خطاهای وب سایت را ردیابی کنید تا متوجه همه تغییرات مهم شوید و به سرعت همه مشکلات را برطرف کنید.

پس از تغییر تمام تنظیمات، به روز رسانی حافظه پنهان و فهرست ها را فراموش نکنید!

در پایان، توجه داشته باشید که، اگر این توصیه ها را دنبال کنید، از ۸۰٪ مشکلات احتمالی موتورهای جستجو خلاص خواهید شد. به طور کلی، فراموش نکنید که مهمترین مورد در وب سایت، محتوا و لینک های سایتهای دیگر است. مقاله بنویسید، به فروشگاه خود کاتالوگ اضافه کنید، از دوستان و آشنایان بخواهید که لینک به فروشگاه شما بدهند، لینک ها را در انجمن ها قرار دهند.

اما هرزنامه ندهید و در تبلیغات “کلاه سیاه” یک فروشگاه آنلاین شرکت نکنید، زیرا اگر حداقل یک بار موتورهای جستجو شما را در لیست “سیاه” قرار دهند، در آینده بازیابی موقعیت فروشگاه بسیار دشوار است بتوانید شهرت سایت را برگردانید.

مطالب مرتبط
ثبت سفارش در پنل ادمین مجنتو

ثبت سفارش در پنل ادمین مجنتو (magento 2)

خرید از فروشگاه های اینترنتی به این شیوه است که مشتریان کالاهای موردنیاز خود را در سایت فروشگاه سفارش می […]

5 دقیقه مطالعه مشاهده
سئو مجنتو چیست؟

سئو مجنتو چیست؟ بهترین ماژول های سئو مجنتو 2023

مجنتو یکی از فروشگاه ساز هایی است که برای راه اندازی سایت و فروشگاه های اینترنتی از آن استفاده می […]

11 دقیقه مطالعه مشاهده
مجنتو 2.4.5

مجنتو 2.4.5

نسخه منبع باز مجنتو 2.4.5 در تاریخ 9 آگوست 2023 منتشر شد. اکنون Magento 2.4.5 به صورت عمومی در دسترس […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *