۵ روش بهینه کردن صفحه پرداخت مجنتو ۲
تمام فروش هایی را تصور کنید که اگر مشتریان شما سبد خرید خود را رها نمی کردند و خرید خود را تکمیل می کردند. سبد خریدهای رها شده شاید دردناک ترین مشکل فروشگاه های آنلاین باشند که با آن روبرو می شوند. طبق آمار ارائه شده توسط سایت Statista.com نرخ یا میانگین جهانی رها کردن سبد خرید فروشگاه های آنلاین ۶۹٫۵۷% در سال ۲۰۱۹ است.
آیا به این فکر کرده اید که چرا مشتریان یا کاربران همچین عکس العملی را نشان می دهند و سبد خرید خودشان را رها می کنند؟ آیا شما هم همچین کاری را انجام می دهید. دستورالعمل خاصی برای جلوگیری از این عمل وجود ندارد با این حال، می توانید از طریق ۵ روش بهینه کردن صفحه پرداخت آسان که در زیر ذکر شده، پرداخت خود را بهینه کنید و ببینید که چگونه نرخ تبدیل شما بهبود می یابد.
حذف ثبت نام اجباری هنگام پرداخت برای بهینه کردن صفحه پرداخت
شما هم قبول دارید که فرم های ثبت نام بسیار وقت گیر هستند و از آنجایی که ما همیشه عجله داریم و یا تنبل هستیم فرم ثبت نام در مرحله پرداخت سبد خرید رو پر نمی کنیم و رها می کنیم.
بر طبق تحقیقات موسسه بایمرد نرخ رها کردن سبد خرید ۶۹٫۵۷% است و آنها با بررسی ۴۰۰۰ مورد دریافته اند که دومین دلیل ترک سبد خرید همین فرم های ثبت نام در مرحله پرداخت هستند که شما می توانید خیلی راحت در مجنتو ۲ آن را حل کنید و تغییرات مثبتی در نرخ تبدیل شما اتفاق خواهد افتاد و باعث بهینه کردن صفحه پرداخت شما می شود.
برای ارتباط بیشتر با مشتریان خود، ایمیل های آنها را هنگام تسویه حساب جمع آوری کرده و از آنها برای ارسال ایمیل های بازاریابی اجازه بگیرید.
علاوه بر این، پس از اتمام تسویه حساب به مشتری پیشنهاد ایجاد حساب کاربری برای دریافت تخفیف بیشتر را بدهید. اینها فقط چند مورد از راه حل های زیادی می باشد که شما می توانید انجام دهید. پس لطفا خلاق باشید!
مطالب مرتبط: مجنتو چیست؟ معرفی و ویژگی های فروشگاه ساز مجنتو
فرآیند پرداخت را آسان و هموار کنید
در قرن ۲۱ شما مجبور هستید که فرآیند پرداخت فروشگاه خود را آسان کنید یا آن را جوری طراحی کنید که آسان به نظر بیاید. یکی از راه های انجام چنین کاری پرداخت یک مرحله ای است که شما می توانید آنرا روی فروشگاه مجنتو ۲ خود پیاده سازی کنید و اینکار خصوصا برای کاربران موبایلی باعث می شود که فرآیند خرید آسان شود. توجه کنید که قسمتهای زیادی را برای پردکردن قرار ندهید تا صفحه پرداخت فروشگاه شما بهینه باشد.
از بین بردن عوامل حواس پرتی برای بهینه کردن صفحه پرداخت
بالاخره مشتری شما تصمیم گرفته و به قسمت پرداخت رسیده است. به من اعتماد کنید که اینجا جایی است که شما باید ۱۲۰% تمرکزتان را روی این صفحه بزارید تا مشتریان شما این مرحله را رد کنند و آنرا رها نکنند پس در این صفحه تمام عواملی که باعث حواس پرتی کاربران شما می شود را حذف کنید مانند باز شدن یک پاپ اپ ناگهانی شما می توانید منوها و هر چیزی را که باعث حواس پرتی مشتری شما می شود را حذف کنید. هنگام طراحی برای بهینه کردن صفحه پرداخت به این مورد توجه کنید.
همه از هزینه های اضافی متنفرند
تحقیق موسسه باینارد را که در مرحله اول بحث کردیم به خاطر می آورید؟ بر اساس همین تحقیقات، هزینه های اضافی اصلی ترین دلیل رها کردن سبد خرید توسط مشتریان شما است و آنها فروشگاه شما را ترک می کنند و به احتمال زیاد دیگر هرگز بر نخواهند گشت.
همه نمی توانند حمل و نقل رایگان ارائه دهند، اما این واقعیت که فروشگاه هایی وجود دارند که می توانند این کار را انجام دهند، برای شما یک هشدار و نقطه ضعف است.
توصیه می شود هزینه هایی مانند مالیات را همراه با قیمت محصول نشان دهید. هزینه های تحویل را در جایی نزدیک محصول پیاده سازی کنید تا مشتریان شما بتوانند روش های حمل و نقل موجود را مشاهده کنند و گزینه ای را که مناسب آنها است را انتخاب کنند.
پیشنهاد می کنیم آموزش اضافه کردن صفحه جدید در مجنتو ۲ را مشاهده کنید
روش های پرداخت متنوعی را پیشنهاد دهید
وقتی نوبت به روش های پرداخت می رسد، باید به مشتریان خود اجازه دهید که روش پرداخت خود را انتخاب کنند. اطمینان حاصل کنید که رایج ترین روش های پرداخت تا به امروز را ارائه داده اید، مانند کارت های اعتباری / نقدی، درگاه پرداخت ملت، پارسیان، زرین پال و سایر موارد.
اگر مشتریانی دارید که نمی توانند پرداخت آنلاین داشته باشند می توانید پرداخت به وسیله فیش بانکی را پیشنهاد دهید.
آماده امتحان هستید؟
از دست دادن مشتری خود را متوقف کنید و این ۵ راه حل را برای بهینه کردن صفحه پرداخت را امتحان کنید. نتایج قبل و بعد از بهینه سازی را مقایسه کنید و ما خوشحال خواهیم شد که آن را با ما به اشتراک بگذارید. در صورت سوال در مورد چگونگی بهینه سازی پرداخت، لطفاً با تیم چالاک سافت تماس بگیرید.