نحوه تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی
برای اکثر افراد پیش آمده که محصولی را در هنگام مطالعه وب سایت ها می پسندن و قصد خرید آن را دارند. اما با این سوال مواجه می شوند که آیا محصول علاوه بر ظاهری زیبا کیفیتی هم دارد؟ و بعد پاسخ سوال خود را دنبال می کنند. مطمئنا می خواهید بپرسید چگونه پاسخ را می یابند؟
فروشندگان اینترنتی در هنگام ارائه محصولات خود یک محتوا ایجاد می کنند این محتوا شامل کیفیت، سایز، رنگ، قابلیت و ویژگی محصول می باشد که در هر محصول به گونه ای متفاوت ایجاد می شود. نحوه تولید محتوا برای فروشگاه های اینترنتی بسیار مهم است چون باید کیفیت محصول را با تمام نکات ریز و درشت در محتوا بیان کنند.
سپس به کاربرد های آن بپردازند به شیوه ای که کاربر هنگام مطالعه بتواند پاسخ سوالات خود را دریابد. جهت آشنایی با اینکه تولید محتوا چیست؟، اصول تولید محتوا و نحوه تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی با چالاک سافت تا انتهای مقاله همراه باشید.
نحوه تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی
زمینه ساز برقراری ارتباط میان شما و مشتری هایتان تولید محتوا است. تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی با سایت هایی که محتوا محور هستند از نظر نوع مضمون مطالب، نوع چیدمان کلمات و انتشار متفاوت است. به صورت کلی میتوان گفت فروشگاه های اینترنتی دارای دو بخش متفاوت در جهت انتشار محتوا هستند.
یکی از کانال ها به صفحه محصول اختصاص داده می شود توضیحات فنی و بررسی محصول در این کانال هستند. دومین کانال به بخش وبلاگ فروشگاه اختصاص داده شده مقاله های جانبی و اخبار در آنجا منتشر می شوند.
مطالب مرتبط: طراحی فروشگاه اینترنتی در تهران
تولید محتوا در صفحه محصول بخش اول
صفحه محصول اولین و بهترین قسمت برای انتشار محتوا است. در این صفحه باید به نوشتن توضیحاتی کامل از هر محصول یعنی قسمت های مربوط به توضیحات فنی پرداخت. ابعاد، اندازه، وزن، رنگ و ویژگی های خاص محصول شامل توضیحات فنی آن هستند. نوشتن این توضیحات کامل از دو جهت دارای اهمیت می باشند.
یکی از آنها خریدار محصول است که اطلاعات لازم را در این قسمت دریافت میکند. جهت دوم برای آگهی از اطلاعات محصولی است که شما آن را ارائه می دهید یعنی کاربر قصد خرید نداشته و صرفا جهت مشاهده به سایت شما سر می زند. بخش توضیحات فنی نشان دهنده همه امکانات محصول می باشد.
مطالب مرتبط: آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی
معرفی هر محصول
شما به یک متن معرفی کل محصول در حدود حداقل ۳۰۰ کلمه نیاز دارید که باید بعد از نوشتن توضیحات فنی برای راهنمایی و آگاهی کاربر به ایجاد آن بپردازید.
تولید محتوا خارج از صفحه محصول
خارج از صفحه محصول یعنی بخش بلاگ فروشگاه اینترنتی می توان به صورت غیر مستقیم محتوا تولید کرد و مشتریان را به بازدید کالاهای فروشگاه دعوت کرد. سهولت تصمیم گیری، انتخاب و پیشنهاد برای خرید، راهنمای خرید از سری مطالبی هستند که در بلاگ تاثیر گذار هستند.
در صفحه وبلاگ فروشگاه نباید تنها بر فروش محصولات تمرکز کرد در این صفحه میتوان از پوشش دادن آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به محصولات موجود در سایت، تصاویر خیره کننده، تخفیفات فصلی، تخفیف اولین خرید، راهنمای خرید و پرفروش ترین کالا استفاده کرد.
پوشش دهی اخبار و اطلاعات مرتبط با محصول
در حوزه های فناوری می توانید هر روز اخبار جدیدی منتشر کنید. انتشار خبر های مرتبط با هر محصول در مسیر تبدیل شدن به منبعی معتبر و ساخت برند موثر است.همچنین می توان در متن خبر های منتشر شده روی کلمه کلیدی محصول به صفحه محصول لینک داد.
سپس از قالب ها و افزونه هایی که امکان نمایش محصولات مرتبط با بلاگ را دارند استفاده کنید. یکی از راه هایی که میتوان اعتماد کاربر را به دست آورد این است که به اخبار و اطلاعات پیرامون محصولات خود بپردازید.و بازدید کنندگان بیشتری جذب کنید.چون با این کار به کاربران اطمینان خواهید داد که هدف شما صرفا فروش و درآمد زایی نیست.
معرفی هر محصول
راهنمای خرید یکی از استراتژی های تولید محتوا در فروشگاه های اینترنتی است که فرایند تصمیم گیری برای خرید را آسان تر می کند. در هر دسته بندی که میخواهید راهنمای خرید بنویسید باید لینک محصولات خود را نیز قرار دهید. حتی می توانید از کلید فراخوان عمل برای هر یک از محصولات استفاده کنید. با ایجاد این مطالب توسط شما دایره انتخاب های کاربر محدود تر می شود و میتواند.
چند روش تولید محتوای فروشگاه های اینترنتی
- استفاده از مقاله ای جذاب در مورد کالا
- تولید محتوای ویدیویی معرفی محصولات
- تولید محتوا بر اساس نحوه استفاده از محصولات
- تولید محتوا به صورت صوتی برای معرفی کالاها
- تولید محتوا بر اساس تصاویر از محصولات فروشگاه
- استفاده از نمودارها و جدول هایی که مربوط به مشخصات فنی محصولات هستند.
- پرهیز از محتوای کپی شده و به کارگیری ابتکار های جدید وخاص همچنین مختص فروشگاه اینترنتی شما
خلاقیت در تولید محتوا برای فروشگاه
تبلیغات برای محتوای تولید شده
یک بخش از فعالیت های مرتبط به بازاریابی تولید محتوا می باشد و بخش دیگر آن تبلیغ برای محتوای ارائه شده است. به خاطر داشته باشید که این دو بخش کاملا به یک اندازه مهم هستند.
محتوای با کیفیت
محتوای کاربر پسند برای فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. محتوای با کیفیت در پویا بودن سایت بسیار کمک می کند و باعث می شود کاربران مدت زمان زیادی را در سایت شما سپری کنند. اکثر کاربران گاهی قصد خرید کالا از یک فروشگاه را ندارند اما به مطالعه سایت فروشگاهی می پردازند و مدت زمان زیادی را صرف مطالعه ی مطالب یک فروشگاه می کنند.
این مطالب شامل توضیحات کالا یا امکانات، محاسن و معایب آنها و… می باشد. پس بخاطر داشته باشید برای جذب مخاطب همیشه در تولید محتوا خلاقیت به خرج دهید.
ویدیو در محتوا
ویدیویی مرتبط با نحوه استفاده از محصولات آماده کنید. و ان را در قسمتی از صفحه با عنوان آموزش استفاده از محصول قرار دهید. تولید محتوای ویدیویی برای محصولات باید جذاب، با کیفیت باشد و مدت زمان کوتاهی در نمایش داشته باشد. در مدت زمان یک یا دو دقیقه به معرفی محصول و ویژگی هایش بپردازید.
بخاطر داشته باشید ویدیو تنها برای معرفی محصول نیست. با ویدیو می توانید آموزش دهید و سایت را با ساخت ویدیو هایی در مورد خدمات سایت خود معرفی کنید.
جدول اطلاعات محصول و سوالات متداول در مورد محصول
هنگام استفاده از محصولات مختلف ممکن است. سوالات متداولی د زمینه استفاده از آن برای کاربر ایجاد شود. دقیقا تفاوت فروشگاه اینترنتی و حضوری در همین نکته بیان شده بود.
زیرا در فروشگاه های اینترنتی بسیاری از سوالاتی که مشتری به آن نیاز دارد توسط فروشنده پاسخ داده نمی شود و جایگزین آن محتوای مربوط به محصول را در اختیار خریدار قرار می دهند. همچنین می توانید با تهیه یک جزوه اطلاعاتی و پاسخ به سوالات نیاز مشتری را برطرف ساخته و در افزایش فروش تاثیر بزارید.
چه سوالاتی در جدول اطلاعات بیان می شوند؟
- روند ثبت سفارش چگونه است؟
- آیا امکان مرجوع کردن خرید وجود دارد؟
کالا در چه بازه زمانیای تحویل داده میشود؟
اشتراک گذاری داستان های مرتبط با خرید مشتری
اشتراک مطالبی درباره خرید های رضایت مندانه سایر مشتری ها به مشتری مشتری جدید نتایج خوبی را به ارمغان می آورد. اگر تعدادی از مشتری ها بازخورد های خوبی نسبت به محصولات نشان داده اند با آنها ارتباط برقرار کنید و بخواهید که بیشتر توضیح بدهند. در میان بازخورد ها به دنبال مطالب تازه و الهام بخش باشید.
سپس اگر مطلب مفیدی پیدا کردید با کسب اجازه از مشتری آن را به اشتراک بگذارید. بخاطر داشته باشید که می توانید از مشتری ها درخواست ارسال داستان، تصاویر و ویدیو مرتبط با خرید شان را داشته باشید. با این کار آنها نیز به تبلیغ محصولاتتان کمک می کنند.
۲راه ارتباطی برای تبلیغ محتوا
شبکه های اجتماعی
در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام با پرداخت هزینه ای مشخص برای محصولات و خدمات خود تبلیغ کنید.
تبلیغات همسان
با پرداخت هزینه ای مشخص به سایت های دیگر از آنها بخواهید لینک سایت و محتوای شما را در مطالبشان به اشتراک بگذارند.
نتیجه گیری
پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، زمانی کاربران به شما اعتماد کرده و از فروشگاه شما محصولات مورد نیاز را خریداری می کنند که کیفیت تولید محتوای فروشگاه اینترنتی بالا باشد.
در چنین شرایطی می گوییم که اعتماد ببخشید تا اعتماد پس بگیرید. یعنی تمرکزتان فقط ارائه بهترین ها برای کاربران باشد. در این مقاله به بررسی اینکه تولید محتوا چیست؟، اصول تولید محتوا و نحوه تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی پرداختیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.