تاثیر کرونا بر کسب و کار
با توجه به درگیر شدن سراسر دنیا به بیماری کرونا و اهمیت دادن مردم به سلامتی خود و جامعه و تعطیل شدن بیشتر کسب و کارها مردم تمایل دارند بیشتر خرید آنلاین را انتخاب کنند. در چالاک سافت در این مقاله قصد داریم تا درباره تاثیر کرونا بر کسب و کار اینترنتی را مورد بحث قرار دهیم.
تاثیر کرونا بر کسب و کار اینترنتی
با گسترش شیوع ویروس کرونا در بیشتر نقاط دنیا شاهد تحولات عظیمی در زندگی، اقتصاد و کسب و کارهای مردم هستیم. در دوران کرونا نگرانی مردم از لحاظ سلامتی و کسب و کار بیشتر می شود، زیرا گسترش بیماری کرونا باعث از بین رفتن فرصت های کاری بسیاری شده است و شمار زیادی از کسب و کارها را به تعطیلی کشانده است.
از پیامدهای زیان بار بیماری کرونا بر کسب و کار می توانیم به کاهش درآمد و حتی تعطیلی برخی از مشاغل اشاره کنیم. کرونا روی همه ی مشاغل تاثیر منفی داشته است اما برخی از شغل ها بیشتر دچار آسیب شده اند.
بیماری کرونا موجب شده تا میزان ترددها و تجمعات به شدت کاهش پیدا کند، در نتیجه تمایل افراد به کسب و کارهای اینترنتی و خریدهای آنلاین بیشتر شده است. زیرا معلوم نیست این وضعیت تا چه زمانی ادامه دارد، در نتیجه مردم برای تامین هزینه های زندگی به کسب و کارهای اینترنتی روی آورده اند.
عدم تعادل بین هزینه و درآمد
در این چند ماه که بیماری کرونا بر کل دنیا سایه افکنده است بر خلاف گذشته سطح درآمد کسب و کارها پایین آمده است و از سوی دیگر میزان هزینهها برای تامین مخارج زندگی از جمله هزینه اجاره و… افزایش یافته است، در نتیجه با کاهش درآمد، میزان تقاضای مردم به شدت کاهش می یابد و با توجه به آن که هزینهها رو به افزایش میباشد کسب و کارها در بلندمدت دوام نخواهند داشت.
عدم انعطاف پذیری کسب و کارهای سنتی
در شرایط کنونی که کرونا باعث مختل شدن بخش عمده ی کسب و کارها شده است. به دلیل عدم تمایل کسب و کارهای سنتی به تغییر و پیشرفت، شوک بزرگی به آنها وارد شده است، و تا حدودی دچار ضرر و زیان شده اند.
با گسترش شیوع کرونا و تاثیرات زیان بار آن بر کسب و کارهای سنتی، فعالیت و راه اندازی تجارت الکترونیک، با استقبال چشمگیری روبرو بوده است، که همین امر موجب فعالیت بیشتر در فضای مجازی شده است. تجارت الکترونیک به شما کمک می کند تا به صورت غیر حضوری و با صرف هزینه ای بسیار کم، شمار زیادی از محصولات و کالاهای خود را بفروشید و از این طریق درآمد خود را افزایش دهید.
کرونا با قرنطینه کردن مردم و ماندن در خانه و تعطیلی کسب و کار، اقتصاد جهان را به کلی تحت تأثیر قرار داده است، به طوری که صندوق بین المللی پول (IMF) امسال کاهش بیش از ۳٪ را پیش بینی می کند.
میزان تاثیر کرونا بر روی کسب و کار از یک بخش به بخش دیگر متفاوت است. برای مثال برخی از کسب و کارها نظیر صادرات، حمل و نقل هوایی، رستوران ها و…دارای بیشترین آسیب دیدگی در این دوران هستند.
از آنجا که کرونا باعث توقف تجارت شده است، میزان بازدید از فروشگاه های ایالات متحده ۹۰٪ کاهش یافته است،
کرونا ثابت کرد که یک اتفاق واقعاً ناگوار برای مردم در سراسر جهان است. این فاجعه هم از نظر نگرانی های بهداشتی و هم از نظر بحران اقتصادی مضر بود. اما مشاغل خاص در این مدت به طور پیوسته و حتی نمایی رشد کردند و تجارت الکترونیک نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است.
تاثیر کرونا بر کسب و کار ها و مشاغل موفق
تاثیر کرونا بر کسب و کار در زمینه سلامتی و تندرستی
یکی از موارد دیگر تاثیر کرونا بر روی کسب و کار، برنامه هایی نظیر تناسب اندام است، که از مدتها پیش تجارت آنلاین را شروع کرده بودند و توانستند رشد تصاعدی داشته باشند. مثال بارز کسب و کارهای موفق در دوران کرونا برنامه های Peloton ،Nike Training Club هستند که در ماه مارس نسبت به ماه فوریه شاهد افزایش پنج برابر دانلود آنها بوده ایم.
تجارت آنلاین تحویل الکل
یکی از موارد دیگر از تاثیر کرونا بر روی کسب و کار فروش اینترنتی و تحویل الکل در دوران کرونا است، که با رشد ۴۴۱٪ روبرو شده است.
تجارت آنلاین تحویل مواد غذایی
بازارهای آنلاین تحویل مواد غذایی در حال رشد چشمگیری هستند به طوری که ۳۱ درصد از خانوارهای ایالات متحده در طول بحران کرونا از وب سایت های ارائه دهنده مواد غذایی آنلاین استفاده کرده اند. طبق بررسی های انجام شده معلوم شد که ۲۶٪ مردم در دوران کرونا برای اولین بار از برنامه های تحویل مواد غذایی استفاده می کردند و همچنین ۴۳٪ از مشتریان تمایل به ادامه ی خریدهای اینترنتی در آینده داشتند.
طبق نظرسنجی های دوران کرونا تعداد کل سفارشات آنلاین نسبت به سال گذشته ۱۹۳ درصد افزایش یافته است.
پرداخت های نقدی
در دوران کرونا استفاده از سیستم های پرداخت آنلاین پول، جایگزین مناسبی برای پرداخت وجه یا پول نقد بوده است و این سیستم ها محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده اند زیرا دست به دست شدن پول نقد در طول دوران بیماری ممکن است خطر همه گیری را افزایش دهد.
Statista تخمین زده است که معاملات پرداخت دیجیتال در سال ۲۰۲۰ به ۴،۷۶۹،۳۷۰ میلیون دلار برسد که نشان دهنده رشد ۱۵٪ در سال است.
محتوا دیجیتال
هرچه تعداد بیشتری از افراد در داخل خانه بمانند، تغییر قابل ملاحظه ای در افزایش محتوای دیجیتالی روی سیستم عامل های مختلف (حداقل ۲۰٪ در کل سیستم عامل ها) مشاهده می شود.
پیش بینی می شود که میزان نفوذ کاربران در سال ۲۰۲۰ با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بخش عظیمی از کسب و کارهای محلی به ۱۶٫۲ درصد برسد.
در این مقاله در مورد تاثیر کرونا بر کسب و کار مطالبی را ارائه دادیم و راهکارهایی را برای حل این مشکل بیان کردیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.