چالاک سافت
منو موبایل

چالاک سافت

اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک

اگر صاحب کسب ‌و کار اینترنتی هستید، اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک را دست کم نگیرید زیرا عکاسی از محصول یکی از قوی‌ترین ابزارها برای فروش کالاهای شما است. انسان ها موجودات بصری هستند و اطلاعات را بر اساس آنچه می‌بینند پردازش می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که مردم ۸۰ درصد آنچه را می‌بینند و ۲۰ درصد از آنچه را می‌خوانند به خاطر می‌آورند. در رابطه با بصری بودن انسان، مهمترین مسئله در تجارت الکترونیک، عکس محصولات شماست در واقع عکس محصولات مهمترین محتوا در وب‌سایت شما هستند. با ارائه تصاویر عالی از محصولاتتان می‌توانید فروش خود را چند برابر کنید.

طبق تحقیقات انجام شده توسط ویسنز ۶۲ درصد درصد از مصرف کنندگان نسل  Z  (نسل z که به آن نسل اینترنت هم گفته می‌شود، کسانی هستند که با یک تلفن همراه در دست متولد شده اند) و نسل Y  (نسل y که به آن نسل هزاره هم گفته می‌شود پس از نسل x و پیش از نسل z متولد شده‌اند) خواهان قابلیت جستجوی بصری برای موتورهای جستجوگر هستند. طبق گفته‌ی بن سیلبرمن، مدیرعامل پینترست “در آینده جستجو برای تصاویر بیش از جستجو برای کلمات کلیدی خواهد بود”. به جای جستجوی کلمات کلیدی، کاربران می‌توانند عکسی از لباس، مبلمان یا دکوراسیون منزل و غیره را در Google Lens جستجو کنند.

با توجه به اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک، می‌توان گفت که به زودی جستجو بر حسب عکس محصول جایگزین جستجو بر حسب کلمه کلیدی می‌شود، و کاربران برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود، عکس آن را سرچ می‌کنند. اگر شما صاحب کسب‌ و کار اینترنتی هستید هرگز از اهمیت عکاسی در تجارت الکترونیک خود غافل نشوید. تصاویر نقش زیادی در فروش آنلاین شما دارند، به این خاطر سعی کنید عکس‌های زیبا و با کیفیتی از محصولات را در سایت قرار دهید و با این کار مشتری را به سمت خرید محصول سوق دهید.

اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک
اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک

اصلی ترین نکات در مورد اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک

۱-سادگی مهم است

اولین مورد در رابطه با اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک، ساده بودن تصاویر وب سایت شماست. تصویری که شما از محصول خود در سایت قرار می‌دهید، باید کاملا ساده باشد به نحوی که محصول در کانون توجه قرار بگیرد. سعی کنید عناصر بصری  زیادی در یک عکس قرار ندهید، خود محصول تنها چیزی است که باید در عکس نمایان باشد. زمینه باید کاملا ساده باشد تا عکس محصول جلوه خوبی داشته باشد. سعی کنید زمینه روشن و بدون سایه برای عکس انتخاب کنید. عکس‌ها را زیاد ویرایش نکنید، محصولات باید به همان شکلی که در واقعیت هستند نمایش داده شوند.

طبق تحقیقی که Weebly انجام داده است ۲۲ درصد از محصولاتی که به صورت آنلاین به فروش می‌رسند برگشت داده می‌شوند، دلیل آن هم این است که کالاهای سفارش داده شده متفاوت از عکس‌های موجود در وب‌سایت‌ها هستند. همچنین، عناصر موجود در وب‌سایت خود را به حداقل برسانید تا توجه خریداران بیشتر به سمت تصاویر محصولات شما جذب شود.

مطالب مرتبط: معرفی سایت سازهای ایرانی و خارجی

۲- از زاویه های مختلف از محصول خود عکس بگیرید

یکی دیگر از موارد اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک، عکس از زوایای مختلف محصول است. هر چه اطلاعات بیشتری از محصولات را در اختیار مشتری قرار دهید، مشتری بیشتر تمایل دارد تا محصول شما را بخرد. با توجه به اینکه افراد در حین خرید اینترنتی نمی‌توانند کالاها را لمس کنند و آن ها را از نزدیک ببینند، سعی کنید به صورت کاملا حرفه‌ای از محصولاتتان عکس بگیرید تا مشتری به اطلاعات لازم از محصول شما دست یابد. تنها به یک عکس از محصول اکتفا نکنید، سعی کنید عکس محصول را از زوایای مختلف بگیرید طوری که مشتری بتواند محصول را از جلو، پشت و پهلو ببیند.

طبق مطالعات انجام شده توسط Shopify در مورد خرید آنلاین، ۵۲ درصد مشتریان مایل هستند یک عکس واحد از محصول را ببینند، ۳۳ درصد ترجیح می‌دهند چند عکس از محصول را ببینید و حدود ۶۰ درصد مشتریان ترجیح می‌دهند امکان دید ۳۶۰ درجه از محصول را داشته باشند.

تصاویری که شما از محصولات در وب‌سایت خود ارائه می‌دهید، همان ویترین فروشگاه اینترنتی شما است، به این خاطر سعی کنید تصاویر را به شکلی زیبا و از زوایای مختلف در وب‌سایت قرار دهید تا مشتریان جذب محصولات شما شوند.

پیشنهاد می کنم که مقاله معرفی ۷ مورد از بهترین نرم افزار های فروشگاه ساز دنیا را مشاهده کنید.

۳- با استخدام عکاس خوب برای کسب ‌وکار خود سرمایه گذاری کنید

عکس‌های با کیفیت بالا از محصولات، به مشتریان نشان می‌دهند که شما در تجارت خود جدی هستید. در فروش آنلاین، شما نه خود محصول بلکه عکس آن را در معرض نمایش قرار می‌دهید، لذا لازم است عکس‌هایی با کیفیت خیلی بالا از محصول ارائه شود. عکس تاثیر باورنکردنی بر مشتریان می‌گذارد، با ارائه تصویر زیبا و با کیفیت از محصولات می‌توانید فروش خود را به میزان قابل توجهی بالا ببرید.

مطالب مرتبط: بهترین نرم افزار های فروشگاه ساز دنیا

استخدام عکاس خوب برای کسب‌وکار
اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک

شما با استخدام یک عکاس حرفه‌ای برای کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری می‌کنید. عده زیادی از افراد فکر می‌کنند نیازی به استخدام عکاس حرفه‌ای نیست، این دسته از افراد باید به این نکته مهم توجه کنند که عکس‌های عادی و غیرحرفه‌ای از محصول، باعث می‌شود که فرصت فروش را از دست دهند. شاید در مرحله اول استخدام کردن عکاس هزینه بر باشد اما در دراز مدت باعث جذب مشتریان بیشتر و فروش بهتر می‌گردد.

۴- یکپارچگی خیلی مهم است

سعی کنید تمام محتوای موجود در سایت یکدست و یکپارچه باشد. برای تمامی عکس‌ها زمینه مشابه و نزدیک به هم انتخاب کنید. زمانی که محصولات موجود در وب‌سایت شما یک دست و یکپارچه هستند مشتری می‌تواند به راحتی در صفحات سایت شما به جستجو بپردازد و کالای مورد نظر خود را انتخاب کند.

اگر در سایت شما یکپارچگی نباشد و برای هر عکس زمینه متفاوتی انتخاب شود، تصاویر چشم مشتری را خسته می‌کند و به احتمال زیاد تمایل مشتری برای خرید محصولات شما کم می‌شود.

اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک و تاثیر آن بر روی سئو سایت

به کمک بهینه سازی تصاویر و عکس‌های محصول می‌توانید رتبه خود را در رنکینگ موتورهای جستجو بالا ببرید. چند روش برای انجام آن وجود دارد:

پیشنهاد می کنم مقاله ۲۱ فاکتور مهم سئو فروشگاه اینترنتی را مشاهده کنید.

۱- عکس محصول را نامگذاری کنید

سعی کنید تمام عکس‌هایی که در وب‌سایت خود قرار می‌دهید، نامگذاری کنید. در نامگذاری عکس‌ها، از کلماتی استفاده کنید که تصویر را به روشنی توصیف کند. برای تصاویر نام کوتاه انتخاب کنید این کار باعث می‌شود فروشگاه شما رتبه بالایی در موتورهای جستجو گر کسب کند.

۲- از تگ  Alt برای تصاویر استفاده کنید

موتورهای جستجو تصاویر را بر حسب نامی که بر روی آنها گذاشته شده است، تفسیر می‌کنند. هدف از تگ alt توصیف تصاویر به Google یا سایر موتورهای جستجو است تا بتوانند آنها را تفسیر کنند.

۳– به اندازه و نوع تصویر دقت کنید

 JPEG متداول ترین تکنیک برای فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی است. زیرا باعث می‌شود که تصاویر با کیفیت خیلی بالا و در سایز کوچک نمایش داده شوند. همانطور که می‌دانید اندازه و حجم تصویر می‌تواند در افزایش سرعت بارگذاری فایل نقش زیادی داشته باشد. کاهش سرعت بارگذاری فایل می‌تواند به معنای از دست رفتن فروش باشد، چون مشتری دوست دارد تصاویر با سرعت بالایی بارگذاری شوند تا بتواند به راحتی کالای مورد نظر خود را پیدا کند.

مطالب مرتبط: طراحی فروشگاه اینترنتی در تهران

سخن نهایی

اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک نقش بسزایی دارد. مهم نیست که شما چه محصولی می‌فروشید، مهم گرفتن تصاویر زیبا و با کیفیت از محصولاتتان است. فروش آنلاین، فروش عکس محصول است نه خود محصول لذا باید توجه داشته باشید که خریداران نمی‌توانند محصولات شما را لمس کنند، بلکه فقط عکس آن را می‌بینند. با ارائه تصاویر زیبا، ویترین فروشگاه آنلاین خود را طوری طراحی کنید که مشتری بتواند با رضایت کامل در سایت فروشگاهی شما به جستجو بپردازد و کالای مورد نیاز خود را خریداری کند. امیدوارم این مقاله چالاک سافت نیز برای شما مفید باشد.

مطالب مرتبط
ای کامرس چیست؟

ای کامرس چیست؟

در پاسخ به این سوال که ای کامرس چیست؟ باید بگوییم که منظور از ایکامرس در معنای صحیح، همان تجارت […]

14 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی فروشگاه اینترنتی در تبریز

طراحی فروشگاه اینترنتی در تبریز

برای برای طراحی فروشگاه اینترنتی در تبریز به کجا مراجعه کنم؟ می خواهم سایت فروشگاهی داشته باشم و نمی دانم […]

8 دقیقه مطالعه مشاهده
10 نکته کلیدی در طراحی وب‌ سایت

۱۰ نکته کلیدی در طراحی وب‌ سایت

در عصر کنونی که مشخصه بارز آن ورود تجارت به دنیای الکترونیک است، صاحبان مشاغل باید کسب و‌کار خود را […]

8 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *