چگونه برای کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟
طبق نتایج به دست آمده کاربران، در هر ثانیه 2300000 کاربر یک عبارت را در گوگل سرچ می کنند. این آمار بسیار بالا باعث شده بازار تبلیغات گوگل داغ تر شود. و صاحبان کسب و کار به فکر تبلیغات در گوگل افتند که راحت ترین نوع تبلیغات است.
تبلیغات در گوگل یک روش موثر است که می توان به وسیله آن ترافیک بالایی را به سایت هدایت کنید.
تبلیغات در گوگل
گوگل برای صاحبان سایت ها و کسب و کارها تبلیغاتی را ارائه میدهد این تبلیغات در صفحه نتایج جستجو نمایش داده میشود. شما می توانید در شبکه های نمایشی گوگل متن، فیلم، تصویر و یا هر فرمت دیگری را تبلیغ کنید. این کار روش یکی از روش های بازاریابی اینترنتی است.
انواع تبلیغات در گوگل
تبلیغات در گوگل به دو روش انجام می شود یک روش تبلیغات در نتایج جستجو SERPو روش دیگر تبلیغات در سایت های همکار گوگل. که روش اول در بین صاحبان کسب و کار ایرانی بیشتر محبوبیت دارد.
1- تبلیغات در نتایج جستجو
همان طور که در بالا اشاره کردیم این روش در بین کاربران ایرانی بیشتر طرفدار دارد. در این روش بر اساس عبارات کلیدی و محتواهایی که در وبسایت ها قرار دارند انجام می شود. در روش SERP هنگامی که کلمه مورد نظر شما جستجو شد سایت شما در نتایج اول بالا آمده و علامت ad در کنار سایت شما نمایش داده می شود.
2- تبلیغات در سایتهای همکار گوگل
برای این روش سایت های همکار گوگل نیز تبلیغات شما را نمایش میدهند. شما میتوانید برای تبلیغات در این سایت ها محتوای خود را در قالب بنر و یا محتوای متنی، تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل و یا تبلیغات در جیمیل انجام دهید.
هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟
هزینه تبلیغات در گوگل به میزان سرمایه شما بستگی دارد. همه صاحبان کسب و کار می توانند از این تبلیغات استفاده کنند. شما می توانید برای تبلیغات در گوگل در یکی از سایت های همکار گوگل ثبت نام کرده و نوع کسب و کار خود را مشخص کنید و هزینه تبلیغات خود را مشاهده کنید. بعضی از کلمات کلیدی بسیار پر رقابت هستند و معمولا بالا آمدن با این کلمات بسیار مشکل است پس هزینه آن ها نیز بالاتر است. هزینه تبلیغات گوگل بر اساس تعداد کلیک هایی است که از سوی کاربران بر روی سایت شما انجام می شود. هزینه تبلیغات گوگل به غیر از کلمات کلیدی به عوامل دیگری از جمله کیفیت کمپینهای تبلیغاتی، موقعیت جغرافیایی و … بستگی دارد. برای مثال هزینه تبلیغات در بسیاری از کشورها به ازای هر کلیک 2.32 دلار است. اما در کشورهایی مانند ایران بسیار کمتر است.