۳۵ درصد افزایش فروش از طریق نمایش محصولات مرتبط به مشتریان
افزونه نمایش محصولات مرتبط علاوه بر معرفی محصولات مورد نیاز مشتریان، محصولات مشابه و مرتبط را نیز به آنها معرفی میکند و از این طریق تمایل مشتریان برای خرید محصولات بیشتر را افزایش میدهد. به عنوان مثال مشتری که به سایت فروشگاهی شما مراجعه کرده و قصد خرید گوشی همراه را دارد، شما از طریق افزونه نمایش محصولات مرتبط علاوه بر گوشی میتوانید رم، هندزفری، قاب گوشی و … را به او معرفی کنید.
طبیعتا کسی که بخواهد گوشی بخرد، به رم، هندزفری و قاب گوشی نیاز داشته، در نتیجه آنها را نیز خریداری میکند. با نمایش محصولات مرتبط در فروشگاه اینترنتی خود میتوانید پاسخگوی تقاضای هرچه بیشتر مشتریانتان باشید. ما در چالاک سافت قصد داریم در این بخش از آموزش مجنتو ۲ انواع افزونه را به شما معرفی کنیم.
اگر تجربه خرید از یک فروشگاه اینترنتی را داشته باشید، در حین جستجوی محصول مورد نظر خود، بدون شک حداقل برای یک بار، زنجیره ای از محصولات پیشنهادی که در صفحه نتیجه محصول جستجوی شما نمایش داده شده است را دیده اید.
افزونه توصیه محصولات مرتبط عبارت از ابزاری برای فیلتر کردن که به طور خودکار لیستی از محصولات مرتبط را به هر کاربر پیشنهاد میدهد تا از این طریق تقاضای مشتریان را برای خرید هر چه بیشتر کالاها افزایش دهد. با استفاده از این افزونه، مشتریان علاوه بر نتایج محصول مورد نظر خود، لیستی از محصولات مرتبط را مشاهده می کنند.
در واقع افزونه نمایش محصولات مرتبط، که اغلب به عنوان پیشنهادات بعدی به مشتریان معرفی میشود، روشی برای ارائه خدمات بیشتر به مشتریان است. یک افزونه نمایش محصول مؤثر رفتار مشتریان را تجزیه و تحلیل کرده و سپس کالاهای مرتبط با نیاز مشتری را به صورت یک لیست به مشتری ارائه میدهد.
انواع افزونه نمایش محصولات مرتبط
شرکت آمازون برای افزایش تقاضای مشتریان و فروش محصولات بیشتر به آنها، از افزونه های نمایش محصولات مرتبط داخلی و خارجی استفاده میکند. افزونه نمایش محصولات مرتبط داخلی در حین اینکه مشتری در حال جستجوی محصول مورد نیاز خود، در فروشگاه اینترنتی است، محصولات مشابه را به وی معرفی میکند.
در این حالت مشتری میتواند همزمان با کالای مورد نیاز خود کالاهای مشابه را مشاهده کند. اما افزونه نمایش محصول خارجی، توصیه محصول به مشتریان را خارج از فروشگاه اینترنتی انجام میدهد، در این شیوه محصول مشابه در حین جستجو به کاربران نشان داده نمیشود، بلکه پس از آن که مشتری کالای مورد نیاز خود را خریداری کرد، محصولات مشابه از طریق ایمیل برای او ارسال میشوند.
اگرچه هر دو نوع افزونه نمایش داخلی و خارجی، به شیوه ای متفاوت محصولات مرتبط را به مشتریان معرفی میکنند، اما هدف هر دوی آنها، افزایش تمایل مشتریان به خرید کالاهای بیشتر میباشد.
شرکت آمازون ضمن استفاده از این افزونه ها ، دکمه “افزودن به سبد خرید” را در کنار تمامی محصولات خود قرار داده است تا کاربران بتوانند در کمترین زمان و بدون هیچ گونه مشکلی کالاهای مورد نیاز خود، همچنین کالاهای مرتبط را به سبد خرید خود اضافه کنند.
افزونه نمایش محصولات مرتبط داخلی
آمازون برای توصیه محصولات مرتبط به مشتریان، از افزونه های توصیه ای زیادی استفاده کرده است. برخی از برجسته ترین افزونه های پیشنهادی عبارتند از: Your recommendations (توصیه های شما) و Best-sellers (بهترین فروشندگان برتر)….
افزونه Your recommendations یا همان “توصیه های شما” لیستی از محصولات پیشنهادی را به مشتریان ارایه میدهد. این افزونه با یک کلیک ساده میتواند کالاهایی که به سلایق و ترجیحات مشتریان نزدیک است، را تشخیص داده و آنها را در معرض دید مشتریان قرار دهد. زمانی که مشتری میتواند محصولات مشابه با کالای مورد نیاز خود را مشاهده کند، در وی تمایل به خرید بیشتر ایجاد میشود.
پیشنهاد می کنیم آموزش ایجاد محصولات ساده در مجنتو ۲ را مشاهده کنید.
همچنین افزونه های نمایش محصولات از طریق معرفی محصولات مرتبط به مشتریان، میانگین سفارشات درخواست شده را افزایش میدهد. به عنوان مثال، بعد از اینکه مشتری تصمیم گرفت یک گوشی Iphone X را به سبد خرید خود اضافه کند، لیستی از محصولات مرتبط با گوشی مانند هندزفری، شارژر، کیس و غیره به مشتری نشان داده میشود.
به طور خلاصه، گوشی، شارژر، هندزفری و… “اغلب با هم خریداری میشوند” در نتیجه به احتمال زیاد مشتری آنها را نیز خریداری میکند.
افزونه Best-sellers لیستی از محصولات پرفروش را تهیه میکند و به هر مشتری پیامی میدهد که “افراد زیادی از این محصول استفاده میکنند، چرا شما مصرف کننده این محصول نباشید؟ از این طریق در مشتری حس تمایل به خرید ایجاد میشود.
آمازون با استفاده از دو افزونه نمایش محصول Your recommendations و Best-sellers لیستی از محصولات مرتبط با کالای مورد نیاز مشتری، همچنین لیستی از پرفروش ترین محصولات را به مشتریان خود ارائه میکند و از این طریق میزان فروش محصولات خود را افزایش میدهد.
افزونه نمایش محصولات مرتبط خارجی
افزونه نمایش محصولات مرتبط خارجی، پس از آنکه مشتری محصول مورد نیاز خود را خریداری کرد، بر اساس رفتارهای خرید، سلیقه و ترجیحات مشتریان لیستی از محصولات پیشنهادی را از طریق ایمیل برای آنها ارسال میکند. آمازون با ارایه لیست محصولات پیشنهادی به مشتریان، توجه آنها را به خرید محصولات بیشتر جلب میکند.
ماژول نمایش محصولات مرتبط مجنتو
خبر خوب گروه نرم افزاری چالاک سافت به شما این است که فروشگاه ساز مجنتو قابلیت نصب افزونه نمایش محصولات مرتبط، بر روی سیستم فروشگاهی شما را دارد. با استفاده از مجنتو میتوانید هر دو نوع افزونه نمایش محصولات مرتبط داخلی و خارجی را بر روی فروشگاه اینترنتی خود نصب کنید.
اگر بر روی سیستم فروشگاهی خود، فروشگاه ساز مجنتو را نصب کرده اید، شما نیز میتوانید محصولات مرتبط را به مشتریان معرفی کنید، همچنین میتوانید بعد از اینکه مشتری کالای مورد نیاز خود را از فروشگاه شما خریداری کرد، لیستی از محصولات مرتبط با کالای خریداری شده را برای او از طریق ایمل یا هر پیام رسان دیگر ارسال کنید. با ارسال و نمایش محصولات مرتبط به مشتریان، تمایل آنها به خرید را چند برابر کنید و میزان فروش خود را بالا ببرید.
گروه نرم افزاری چالاک سافت به عنوان ارائه دهنده خدمات مجنتو، هر دو نوع افزونه نمایش محصولات مرتبط داخلی و خارجی را بر روی سیستم های فروشگاهی مجنتو نصب میکند. برای دریافت راهنمایی و نحوهی نصب افزونه مذکور میتوانید با بخش پشتیبانی ما تماس بگیرید.
سخن نهایی
افزونه های نمایش محصولات مرتبط از طریق ارائه لیستی از محصولات مشابه، تقاضای مشتریان را افزایش داده و باعث میشوند که مشتریان تمایل بیشتری برای خرید اینترنتی داشته باشند. در نهایت فروش بیشتر و درآمد بیشتر را برای فروشگاه اینترنتی شما به ارمغان میآورند. با نصب افزونه حاضر بر روی سیستم فروشگاهی خود جوابگوی تقاضای هر چه بیشتر مشتریان خود باشید.