آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی در 6 مرحله کاملا رایگان

آموزش متفرقهدر 18 می 2020

راه اندازی فروشگاه اینترنتی امروزه محبوبیت فراوانی در بین افراد جامعه دارد، رفته رفته تمایل افراد به راه اندازی فروشگاه اینترنتی از فروشگاه های فیزیکی سبقت می گیرد و خریدهای اینترنتی بیشتر می شوند. فروشگاه های اینترنتی با حذف واسطه ها محصولات و کالاها را با قیمت های مناسب ارائه می دهند. در این مقاله می خواهیم روش های صحیح راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بررسی کنیم.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

انتخاب محصول

اولین و مهمترین مرحله در راه اندازی و موفقیت یک فروشگاه اینترنتی انتخاب صحیح محصول است، یعنی شما در ابتدا باید بدانید قصد فروش چه محصول یا کالاهایی را دارید. همچنین باید به محبوبیت و جایگاه کالاها در بین مردم توجه ی ویژه داشته باشید، یعنی کالایی را انتخاب کنید که دربین مردم استفاده بیشتری دارد. سعی کنید محصول یا کالاهای مربوط به حوزه ی تخصصی خود را بفروشید تا در امر فروش اینترنتی موفق تر شوید.

قبل از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، شما می‌توانید کالا و محصولات خود را در سایت‌های فروشگاهی بزرگ، بصورت واسطه جهت فروش قرار دهید و میزان فروش آن را بررسی کنید.

انتخاب نام فروشگاه

در این مرحله از راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما باید یک نام تجاری مناسب برای فروشگاه خود انتخاب کنید و در خصوص آن، کمی ‌در بازار جستجو کنید و مشتریان هدف خود را در بازار، مشخص کنید. پس از انتخاب محصول و مشخص کردن اهداف اولین قدم برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، ثبت دامنه و هاست است.

ثبت دامنه

نام دامنه همان نام فروشگاه اینترنتی شما است. کاربران با وارد کردن نام فروشگاه اینترنتی شما در مرورگر اینترنت وارد سایت شما می‌شوند. نام دامنه بهتر است که کوتاه و منحصربه‌ فرد باشد و بتوان به راحتی آن را به خاطر سپرد. برای انتخاب نام دامنه، به سایت های ثبت دامنه مراجعه کنید و با بررسی نام‌های مختلف، نام مناسبی را ثبت کنید.

در هنگام ثبت دامنه، دقت کنید نامی را انتخاب کنید که متناسب با کسب وکار شما باشد.

خریداری هاست

هاست، مکان ذخیره ای است که همه ی اطلاعات سایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد، با استفاده از هاست همه کاربران می توانند سایت شما را مشاهده کنند. برای موفقیت و عدم مشکل در راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید هاست مناسب و با کیفیت بالا و دارای خدمات پشتیبانی خوب را انتخاب کنید. زیرا استفاده از هاست ارزان و بی‌کیفیت، فروشگاه اینترنتی شما را در آینده، با مشکل روبرو خواهد کرد.

طراحی قالب فروشگاه اینترنتی

سایت همان قالب فروشگاه اینترنتی شما است. شما باید ظاهری مناسب و جذاب برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید. شما باید از تصاویر و توضیحات کامل و مفید استفاده کنید زیرا در فروشگاه اینترنتی کاربر امکان لمس و دیدن محصول را ندارد پس باید تا حد امکان پروسه خرید را برای مشتریان ساده کنید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز ها

به طور کلی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما می توانید از سه طریق این کار را انجام دهید که در تصویر زیر به آنها اشاره شده است.

روش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی

امروزه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، نیاز به طراحی کامل آن نیست بلکه شما می‌توانید یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا و قالب‌های آماده را برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، سیستم‌های مدیریت محتوای گوناگونی وجود دارند که می‌توانند سایت فروشگاهی خوبی باشند، همانند : وردپرس، پرستاشاپ، اپن‌کارت، مجنتو و…

راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس، می‌تواند تصمیم خوبی باشد. وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوای عالی با قابلیت‌های فراوان است. اگر تصمیم به استفاده از وردپرس گرفته اید، تنها با تهیه یک میزبانی وردپرس و انتخاب یک قالب، فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید.

آسانترین روش برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین، استفاده از فروشگاه ‌ساز است. نرم افزار های فروشگاه ساز به شما این امکان را می دهند که بدون نیاز به دانش برنامه‌ نویسی، به راحتی بتوانید یک سایت فروشگاهی را طراحی و راه اندازی کنید.

دریافت نماد اعتماد و درگاه پرداخت

برای فعالیت فروشگاه اینترنتی و استفاده از درگاه‌های پرداخت آنلاین، نیاز به طی کردن مراحل قانونی زیر دارید.

راه‌اندازی درگاه پرداخت

در فروشگاه های اینترنتی پس از انتخاب محصول توسط کاربر نوبت به پرداخت آن است. برای دریافت درگاه پرداخت، می‌توانید بطور مستقیم به بانک‌ها مراجعه کنید و قرارداد‌های لازم را با آنها ببندید. روش دوم، استفاده از شرکت‌های واسط است، این شرکت‌ها با دریافت درصد مشخصی به عنوان کارمزد، درگاه پرداخت  را ارائه می نمایند. برای دریافت نماد اعتماد، می‌توانید به سایت enamad.ir مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که بعضی از هاست های فروشگاهی، تمامی ‌این موارد را انجام می‌دهند و شما کاری غیر ازفروش محصول ندارید.

تبلیغات

در این مرحله از راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما باید شروع به تبلیغات کنید و فروشگاه اینترنتی خود را به دیگران معرفی کنید. تبلیغات نقش مهمی در موفقیت شما در امر فروش دارد. باید تلاش کنید که به کمک روش‌های بازاریابی اینترنتی مانند سئو سایت فروشگاهی، تبلیغات گوگل، حضور در شبکه‌های اجتماعی و… فروشگاه‌تان را به دیگران معرفی کنید و در گوگل دیده شوید.

برخی از فروشگاهای اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی فروشگاه خود را معرفی می کنند، و برخی با راه‌اندازی کمپین ‌های تبلیغاتی سعی در معرفی آن دارند.

علاوه بر شبکه‌ های اجتماعی می‌توانید از سرویس ایمیل نیز، استفاده کنید و با ارسال ایمیل به مشتریان، هدف آنها را از محصولات و تخفیفات جدید، آگاه کنید.

برای اینکه در کسب و کار فروش اینترنتی موفقیت داشته باشید، بسیار مهم است که در مراحل راه ‌اندازی فروشگاه آنلاین به همه بخش‌ها توجه کافی داشته باشید. اگر شما در این زمینه دانش و تخصص کافی را ندارید می توانید مراحل طراحی و ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را به تیم چالاک سافت بسپارید برای اینکار به قسمت تماس با ما مراجعه کنید.

اگه می تونی به این نوشته امتیاز بده!
[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید